• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy ruszy remont SKM Przymorze?

Michał Brancewicz
10 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (71)
Peron na Przymorzu czeka od lat na projekt przebudowy i gruntowny remont. Peron na Przymorzu czeka od lat na projekt przebudowy i gruntowny remont.

Do końca roku ma zostać ukończony projekt remontu przystanku SKM Przymorze-UniwersytetMapka. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, wiosną 2025 r. ruszą prace budowlane.



- Pisaliście artykuł odnośnie do planu remontu przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet. Nowy projekt miał być gotowy do 1 grudnia ubiegłego roku. Czy coś wiadomo w tej sprawie? Kiedy ruszy remont przystanku? - napisała do nas pani Magda.
I faktycznie, ma prawo dopytywać, bowiem prace projektowe toczą się od 5 lat. Wybrany w 2019 r. projektant nie wywiązał się z umowy i w 2023 r. SKM ogłosiła drugi przetarg.

Trzy próby wyłonienia drugiego wykonawcy



Jednak dwukrotnie został on unieważniony ze względu na zbyt wysoką cenę. Za każdym razem SKM była skłonna zapłacić 492 tys. zł, ale wykonawcy znacznie wyżej wyceniali swoją pracę, na kwotę od 873 tys. zł do nawet blisko 1,5 mln zł.

Udało się go wyłonić dopiero przy trzecim podejściu, w listopadzie 2023. Wykonawcą została firma Metroprojekt z Warszawy, która za projekt i nadzór autorski zainkasuje 829 tys. zł.

Dlatego też prace, które miały trwać do grudnia 2023, przeciągną się o ponad rok.

- Zakładamy, że ostateczny projekt będzie gotowy do końca tego roku. Potem ogłosimy przetarg na wykonawcę. Jeżeli wykonawcę uda się wyłonić od razu i nie będzie odwołań od wyniku przetargu oraz nie pojawią się inne okoliczności mogące opóźnić wybór firmy lub firm, które zmodernizują ten przystanek, prace budowlane mogłyby się rozpocząć wiosną 2025 r. - zapowiada Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM Trójmiasto.
Cztery etapy modernizacji przystanku SKM Przymorze:

  • etap 1 obejmuje przebudowę północnego wejścia na peron wraz z remontem tunelu, montaż windy, wymianę nawierzchni części peronu, budowę fragmentu nowej wiaty;
  • etap 2 obejmuje budowę dalszej części wiaty, ale bez fragmentu nad wiaduktem, monitoring i system informacji pasażerskiej;
  • etap 3 obejmuje małą architekturę (ławki, kosze, wiatrołapy), montaż gabloty z informacjami, biletomatu, zegarów, kasowników), wymianę pozostałej części nawierzchni;
  • etap 4 obejmuje remont budynku kas i chodnika od ul. Kołobrzeskiej do południowego wejścia oraz zieleń na skarpie.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (71)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane