- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (158 opinii)
- 2 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (93 opinie)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (182 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (283 opinie)
- 5 Dwóch 29-latków z narkotykami (97 opinii)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (429 opinii)
Kiedy ruszy zabudowa Dalmoru?
W październiku powinno zostać wydane pozwolenie na budowę sześciu nowych budynków mieszkalnych oraz mariny na Nabrzeżu Kutrowym w Gdyni. Później wybrany zostanie wykonawca prac. Najwcześniej zabudowa Dalmoru ruszy więc na przełomie 2016 i 2017 r.
Wyburzenia i co dalej?
Łącznie w ramach kompleksu powstanie 135 apartamentów o powierzchni użytkowej wynoszącej 12 tys. m kw., z czego około 9,6 tys. m kw. zajmą apartamenty. Parter budynków zostanie zagospodarowany pod lokale handlowo-usługowe. Na wodzie planowana jest marina na 120 jachtów.
By dojść do tego etapu, konieczne były prace wyburzeniowe. Deweloper, firma mLocum rozpoczęła je w maju. Po kilku tygodniach z nabrzeża zniknęły trzy budynki zlokalizowane przy ul. Arkadiusza Rybickiego o łącznej powierzchni użytkowej wynoszącej ponad 11 tys. m kw. i kubaturze ok. 45 tys. metrów sześciennych.
Już w trakcie wyburzania na biurkach urzędników w Gdyni leżał wniosek o pozwolenie na budowę budynków mieszkalnych oraz mariny. Nie został jeszcze rozpatrzony. Stanie się to prawdopodobnie dopiero jesienią.
- Aktualny stan postępowania w przedmiotowej sprawie wskazuje, iż uzyskanie stosownych pozwoleń będzie możliwe w październiku. Dalsze prace rozpoczną się po wyborze generalnego wykonawcy. Rozpoczęcie procedury wyboru uzależnione jest od uzyskania pozwolenia na budowę i zatwierdzenia projektu wykonawczego. Zakładamy, że stanie się to jeszcze w IV kwartale tego roku - wyjaśnia Magdalena Kacprzak z Polskiego Holdingu Nieruchomości.
Pewne jest, że budowa mieszkaniowego Yacht Parku i mariny rozpoczną się w zbliżonym terminie, tak, aby oddanie do eksploatacji obu inwestycji zbiegło się w czasie.
Ceny nieznane, apartamenty razem z miejscami dla jachtów
Na obecnym etapie firma nie zdradza cen apartamentów. Te mają być indywidualnie negocjowane z klientami, ale już teraz można obstawiać w ciemno, że będą jednymi z najdroższych na północy kraju. W sąsiedztwie stoi budynek Sea Towers. Dla porównania tam za metr kwadratowy na rynku wtórnym trzeba zapłacić od 12 do nawet 23 tys. zł.
Część apartamentów będzie sprzedawana razem z miejscami dla jachtów. Zmieszczą się tam jednostki o długości co najwyżej 14 metrów.
Zaletą miejsca ma być głębokość, która pozwoli na swobodne cumowanie łódek. W drugiej marinie administrowanej przez Gdyńskiego Centrum Sportu takiego komfortu nie ma, co pozwala sądzić, że miejsce szybko stanie się popularne wśród żeglarzy.
Sęk w tym, że nie wiadomo, ile pozostanie przestrzeni dla przypływających, a nie mieszkających w budynkach.
- Jest to wciąż przedmiotem analiz. Na razie nie jesteśmy w stanie powiedzieć, ile ze 120 pozostawimy mieszkańcom, a ile przeznaczymy na komercyjną działalność - informuje Magdalena Kacprzak.
Dalsze decyzje po konkursie
6 grudnia powinny być znane wyniki konkursu na opracowanie koncepcji zespołu obiektów biurowych, które mogą powstać na jednej z działek u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego o powierzchni 8,5 tys. m kw. Zwycięska pracownia zainkasuje 35 tys. zł. Zdobywca drugiej nagrody otrzyma 25 tys. zł, a trzeciej 15 tys. zł. Pozostali uczestnicy biorący udział w II etapie dostaną po 10 tys. zł.
Realizacja tej inwestycji nie jest przesądzona.
- Decyzja w tej sprawie zapadnie po rozstrzygnięciu trwającego konkursu urbanistyczno-architektonicznego. Zamierzenia dotyczą budowy budynku biurowego o powierzchni najmu brutto 25 tys. m kw. - dodaje Kacprzak.
Zobacz, jak wyglądało wyburzanie budynków Dalmoru
Tak będzie wyglądała po zakończeniu inwestycja Yacht Park
Inwestycje
Yacht Park
Miejsca
Opinie (192) 1 zablokowana
-
2016-08-26 21:29
Masakra. Kwiatkowski się w Grobie przewraca jak widzi co za Szczurka dzieje się z portem (7)
- 67 7
-
2016-08-26 21:34
Bzdury gadasz, już nie potrzeba kutrów rybackich w ścisłym centrum miasta - rozumiesz (6)
A port się znakomicie rozwija w tym terminal kontenerowy od kilkunastu lat notuje wzrost przeładunku!!!
- 4 20
-
2016-08-26 21:36
Co ty gadasz...Chyba notowal, bo jak na razie to gdanski DCT notuje wzrost.
- 13 5
-
2016-08-26 21:38
BCT w I krawtale spadek o 26 % w zeszłym roku 25 % (3)
ale sam port ma nie najgorsze wyniki. W przyszłości jest duża szansa, że będzie się rozrastał. Tylko, że nie będzie miał gdzie bo tereny portowe pójdą pod deweloperkę..
- 8 4
-
2016-08-26 21:45
(2)
Tylko,ze tereny Dalomoru nie naleza do portu..
- 4 6
-
2016-08-26 21:49
Już nie należą. Przypomnij proszę kto zmieniał plan zagospodarowania dla tego terenu? (1)
- 11 4
-
2016-08-27 08:16
ktos do kogo CBA Powinno sie wybrac!
- 3 1
-
2016-08-27 13:16
myślenie boli
To nalezy przenieść centrum... Morza nie przeniesiesz
- 2 0
-
2016-08-26 21:31
(3)
Całkowicie rozumiem to, że zachodzą obiektywne procesy gospodarcze, na które miasto - umówmy się - wpływu większego nie ma. To znak czasów: port rozwija się pod dyktando gospodarczych trendów. Zmienia się. "Masowieje". "Dehumanizuje się". "Intensywnieje". Nie ma już rybaków. Nie ma już kutrów. Nie ma już połowów dalekomorskich.
Miasto z kolei jest po prostu odbiciem tendencji, które zachodzą w społeczeństwie. Coraz głębsze podziały. Coraz większe rozpiętości dochodowe i "statusowe". Ludzie stawiają na ostentację za kredyt. Więc jest i na to respons ze strony tzw. deweloperów, urbanistów - i w konsekwencji miast. Oni dają szansę na zrealizowanie tych aspiracji. Tacy jesteśmy po prostu.
To samo dzieje się w Gdyni. Nasze miasto nie jest już awangardą, choć wielu stara się nam to wmówić. Nasze miasto jest przeciętne, a wręcz przeciętniackie. reaguje reaktywnie i defensywnie na trendy. Nie wyznacza ich. NIe jest żadnym liderem. Jest obserwatorem i kopistą.
Niestety.
Nowoczesna Gdynia już była.- 76 9
-
2016-08-26 21:40
Naprawdę ciekawe spojrzenie!
- 6 2
-
2016-08-26 21:44
Przeładunki w porcie są prawie 2razy większe niż 10 lat temu (1)
Udziały w runku są mniejsze bo port w Gdańsku notuje gigantyczne wzrosty ale w Gdyni przeładowuje się dużo więcej niż to było wcześniej
- 4 3
-
2016-08-26 21:47
Dokładnie tak. Absolutnie się zgadzam. Tyle że ich struktura jest zupełnie inna niż np. 50 lat temu. Ona wymusza inne gospodarowanie portem i infrastrukturą.
- 5 2
-
2016-08-26 21:41
Brawo zakorkujcie jeszcze bardziej centrum. (1)
Bloki buduja ale drog juz nie
- 36 6
-
2016-08-26 21:46
Chyba tunelu bo miejsca na drogi tam raczej nie ma..
- 2 5
-
2016-08-26 21:42
odpowiadając na pytanie tytułowe (1)
moim marzeniem jest zaraz po wybudowaniu tunelu na Puckiej.
- 22 3
-
2016-08-27 23:44
nie na Puckiej
Na Południowej/Północnej
- 0 0
-
2016-08-26 21:52
Władza w Śródmieściu widzi tylko bogaczy (1)
- 38 3
-
2016-08-27 08:19
ale juz nie widzi turystow
to POwinno byc miejsce jakis atrakcji turystycznych w klimacie morskim, a nie takie nieciekawe bloki
- 3 1
-
2016-08-26 21:57
zabetonowac szybko jak cale trojmiasto dewiza wlodarzy powiazanych z developerami
- 31 3
-
2016-08-26 22:07
Bandyci solidaruchy-oddajcie PPDiUR Dalmor !!!!!
Niech was pieklo pochlonie!!! Was i wasze rodziny do siodmego pokolenia.
- 29 7
-
2016-08-26 22:13
zabudujcie port to Gdynia bedzie spowrotem wioska , bez znaczenia
będziecie wybierać sołtysa i największa rade solecka w kraju
- 31 7
-
2016-08-26 22:14
''zajefajne'' (1)
w Gdansku w takiej aranzacji fasady przebudowali dawny biurowiec Stoczni Północnej,na biura.Czy panowie i panie architekci nie mogą stworzyć czegoś innego,nowego w formie i treści,tylko robić z przyszłych domów mieszkalnych,w tak reprezentacyjnym miejscu,sztampe?
- 12 4
-
2016-08-27 08:21
ale oni tylko prostopadloscian
POtrafia narysoowac, bo to takie betonowe POkolenie, PO rodzicach betonach
- 3 0
-
2016-08-26 22:22
to jes,t to samo, jak w, waszawce. (1)
Teraz, CBŚ, do Urzędu / magistratu / w Gdyni !
a tak wogule,
do całego, 3 miasta, afera goni aferę.- 31 7
-
2016-08-27 08:21
a Zaprosiles CBA
Jesli nie to zrob to dzisaj!
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.