- 1 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (109 opinii)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (154 opinie)
- 3 Uziemił się przez skradziony miernik (52 opinie)
- 4 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (94 opinie)
- 5 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (28 opinii)
- 6 Kim jest Aleksandra Kosiorek, nowa prezydent Gdyni? (743 opinie)
Kiedy przyspieszą tramwaje na al. Zwycięstwa?
Tramwaje w Gdańsku nie mają priorytetu - zarówno na skrzyżowaniach, jak i w działaniach urzędników. Dwa lata po pierwszych zapowiedziach wreszcie znikną sygnalizatory, które blokują ruch tramwajów na al. Zwycięstwa . Zastąpią je urządzenia ostrzegające pieszych przed nadjeżdżającymi pojazdami.
Urządzenia te w zamierzeniach miały zapewnić wyższe bezpieczeństwo ruchu. W praktyce jednak spowalniają tramwaje i irytują pieszych, którzy - przynajmniej teoretycznie - powinny zatrzymać się przed torami na świetle czerwonym, nawet gdy w zasięgu wzroku nie ma żadnego pojazdu szynowego.
O potrzebie ich demontażu pisaliśmy już w 2009 r. Cztery lata później zwracaliśmy uwagę, że ich nadmiar w całym mieście przekłada się także na wyższe koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Pierwsza oficjalna deklaracja zastąpienia ich komunikatami ostrzegawczymi (głosowymi i świetlnymi) pojawiła się w 2015 r. przy okazji przyspieszenia w ten sam sposób tramwajów na ul. Kartuskiej . W 2016 r. przesunięto realizację tego przedsięwzięcia na okres wiosenny. W 2017 r. ogłoszono zapytanie ofertowe z terminem wykonania do 17 lutego.
Dlaczego po raz kolejny nie udało się dotrzymać harmonogramu prac?
- Przedłużający się termin usunięcia sygnalizatorów tramwajowych jest związany z procedurą uzgadniania dokumentacji projektowej dotyczącej prowadzenia niezbędnych prac kablowych w al. Zwycięstwa, tj. okablowania detektorów: pętli indukcyjnych, "sanek" [system sterowania zwrotnicami - dop. red.], w tym lokalizacji przedmiotowego okablowania i technologii prowadzenia prac ziemnych - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W lutym na zapytanie ofertowe GZDiZ wpłynęły dwie oferty z gdańskich firm: Sprint (cena ok. 75,3 tys. zł) oraz Eldro Budowa (ok. 80 tys. zł). Urzędnicy ostatecznie wybrali ofertę tańszą dla obu zadań, czyli przystanków Chodowieckiego i Politechnika.
- Planowany ostateczny termin zakończenia robót to 31 października br. - zapowiada Kiljan.
Sygnalizacja ostrzegawcza na ul. Kartuskiej.
Miejsca
Opinie (90) 1 zablokowana
-
2017-09-27 14:02
Przystanki na żądanie to lepszy wybór, na wielu nikt nie wysiada i nie wsiada, a tramwaj się zatrzymuje i trqci czas
- 1 0
-
2017-09-26 12:12
wielu jeździ bo musi (1)
ale to prawda - komunikacja nie zachęca
z wielu powodów- 47 1
-
2017-09-27 12:45
Nikt nic nie musi. Taniej już kupić jakiś rower miejski z niskiej półki i być wszędzie szybciej. Można narzekać na pogodę, ale wejść i wyjść do/z tramwaju czy autobusu też trzeba.
- 1 0
-
2017-09-27 09:52
Siódemka
Kiedy "7" wróci na "starą" trasę?
- 0 0
-
2017-09-27 09:36
Bydyniogród, druga dekada xxi-wieku...
...i supernowoczesna aglomeracja z hipernowoczesną komunikacją tramwajową nie ma sygnalizatorów blokujących przejście tylko wówczas, gdy faktycznie jedzie tramwaj. Brawo wy.
Piź******wo nie aglomeracja.- 0 0
-
2017-09-27 08:59
Ale po co przyspieszać?
Skoro w Gdańsku planuje się budowę dwóch naziemnych przejść dla pieszych z sygnalizacją świetlną, to i tak tramwaje tam będą stały w korkach.
- 2 1
-
2017-09-26 12:06
ul. kartuska (3)
niech sie zajma ul. kartuska. co chwila przystanek, przejscia dla pieszych, wyjazdy z bocznych uliczek i tramwaj z siedlec na hucisko toczy sie prawie 15 min. miasto zacheca do jazdy komunikacja miejska, ale nie robi nic w kierunku usprawnienia komunikacji! prosze zobaczyc, jak spieprzono linie 115.... taka komunikacja, jak jest w gdansku, to bylaby dobra w braniewie, ale nie tutaj
- 83 8
-
2017-09-27 08:37
w braniewie jest lepsza
- 0 1
-
2017-09-26 13:00
(1)
Na siedlcach (a to śródmieście miasta) w wielu miejscach nie ma oświetlenia na ulicach, chodników i podstawowej infrastruktury takiej jak śmietniki , parkingi, drogi. Niektóre ulice mają nieremontowany bruk od 100 lat! To dzielnica zapomniana przez władze miasta
- 20 0
-
2017-09-26 20:25
To prawda
Mieszkam na Siedlcach w domu który w 70 procentach jest prywatny. Od II wojny do budynku nie ma chodnika i wszyscy taplają się w błocie. Malo tego wykupiliśmy od miasta mieszkania ale działka do nas należąca jest po obrysie budynku bo tak głupio wyznaczyło ją miasto (bez chodników i śmietnika) I tu jest problem bo my nie możemy zrobić chodnika i śmietnika na nie swoim terenie a miasto ma to w poważaniu. Normalnego oświetlenia ulicy też nie ma tylko lampy gdzieś przypadkowo na budynkach a budynki zasilane są w energię linią napowietrzną jak 100 lat temu. Śmietnik to kubły w krzakach. Bruk na ulicy nieremontowany też 100 letni . Tak wygląda śródmieście dużego miasta.
- 6 0
-
2017-09-26 12:13
tłumaczę odpowiedź p. rzecznik na ludzki język (1)
"nie chciało nam się i co nam zrobicie? nam w ZDiZ płacą bez względu na to czy coś robimy czy nie więc guzik nas obchodzi czy i kiedy zrobimy jakiekolwiek zmiany, ile to będzie kosztowało itd."
- 70 2
-
2017-09-27 08:34
nie mogę zrozumieć
nie mogę zrozumieć treści jakże wyszukanej odpowiedzi Pani Rzecznik, ale trzeba przyznać, że może ona stać się klasykiem słowotwórstwa technicznego-polecam cytować ją na różnych konferencjach, seminariach-zrobi furorę
- 0 0
-
2017-09-27 07:59
Tramwaje
Tramwaje nie trzymają się rozkładów jazdy, proponuję zlikwidować tabliczki z rozkładami jazdy a w ich miejsce dać napis " JAK PRZYJEDZIE TO POJEDZIESZ " .
- 2 0
-
2017-09-27 07:14
Taka prawda o sygnalizatorach?
Tu sygnalizacja spowalnia ruch tramwajowy a na tych nowych przejściach co to Adamowicz planuje koło dworca, LOTu i na Podwalu to już nie będzie spowalniać?
- 2 0
-
2017-09-27 07:01
Dawno powinni przyspieszyć !!!
Gdzie są te linie pospieszne ??? Chyba tylko z nazwy ...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.