Fakty i opinie

Kiedy przyspieszą tramwaje na al. Zwycięstwa?

Tramwaje w Gdańsku nie mają priorytetu - zarówno na skrzyżowaniach, jak i w działaniach urzędników. Dwa lata po pierwszych zapowiedziach wreszcie znikną sygnalizatory, które blokują ruch tramwajów na al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska. Zastąpią je urządzenia ostrzegające pieszych przed nadjeżdżającymi pojazdami.



Czy jako pieszy stosujesz się do świateł sygnalizacji świetlnej?

tak, za każdym razem, nawet gdy nic nie nadjeżdża 38%
tylko gdy na ulicy lub torowisku panuje duży ruch 37%
nie, przechodzę często na czerwonym 25%
zakończona Łącznie głosów: 929
Przejścia przez torowiska tramwajowe na wysokości przystanków Politechnika zobacz na mapie Gdańska oraz Chodowieckiego zobacz na mapie Gdańska, choć nie znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowań, wyposażone są w sygnalizatory dla pieszych i tramwajów.

Urządzenia te w zamierzeniach miały zapewnić wyższe bezpieczeństwo ruchu. W praktyce jednak spowalniają tramwaje i irytują pieszych, którzy - przynajmniej teoretycznie - powinny zatrzymać się przed torami na świetle czerwonym, nawet gdy w zasięgu wzroku nie ma żadnego pojazdu szynowego.

O potrzebie ich demontażu pisaliśmy już w 2009 r. Cztery lata później zwracaliśmy uwagę, że ich nadmiar w całym mieście przekłada się także na wyższe koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Pierwsza oficjalna deklaracja zastąpienia ich komunikatami ostrzegawczymi (głosowymi i świetlnymi) pojawiła się w 2015 r. przy okazji przyspieszenia w ten sam sposób tramwajów na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. W 2016 r. przesunięto realizację tego przedsięwzięcia na okres wiosenny. W 2017 r. ogłoszono zapytanie ofertowe z terminem wykonania do 17 lutego.

Dlaczego po raz kolejny nie udało się dotrzymać harmonogramu prac?

- Przedłużający się termin usunięcia sygnalizatorów tramwajowych jest związany z procedurą uzgadniania dokumentacji projektowej dotyczącej prowadzenia niezbędnych prac kablowych w al. Zwycięstwa, tj. okablowania detektorów: pętli indukcyjnych, "sanek" [system sterowania zwrotnicami - dop. red.], w tym lokalizacji przedmiotowego okablowania i technologii prowadzenia prac ziemnych - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W lutym na zapytanie ofertowe GZDiZ wpłynęły dwie oferty z gdańskich firm: Sprint (cena ok. 75,3 tys. zł) oraz Eldro Budowa (ok. 80 tys. zł). Urzędnicy ostatecznie wybrali ofertę tańszą dla obu zadań, czyli przystanków Chodowieckiego i Politechnika.

- Planowany ostateczny termin zakończenia robót to 31 października br. - zapowiada Kiljan.

Sygnalizacja ostrzegawcza na ul. Kartuskiej.

Opinie (90) 1 zablokowana

  • Przystanki na żądanie to lepszy wybór, na wielu nikt nie wysiada i nie wsiada, a tramwaj się zatrzymuje i trqci czas

    • 1 0

  • wielu jeździ bo musi (1)

    ale to prawda - komunikacja nie zachęca
    z wielu powodów

    • 47 1

    • Nikt nic nie musi. Taniej już kupić jakiś rower miejski z niskiej półki i być wszędzie szybciej. Można narzekać na pogodę, ale wejść i wyjść do/z tramwaju czy autobusu też trzeba.

      • 1 0

  • Siódemka

    Kiedy "7" wróci na "starą" trasę?

    • 0 0

  • Bydyniogród, druga dekada xxi-wieku...

    ...i supernowoczesna aglomeracja z hipernowoczesną komunikacją tramwajową nie ma sygnalizatorów blokujących przejście tylko wówczas, gdy faktycznie jedzie tramwaj. Brawo wy.
    Piź******wo nie aglomeracja.

    • 0 0

  • Ale po co przyspieszać?

    Skoro w Gdańsku planuje się budowę dwóch naziemnych przejść dla pieszych z sygnalizacją świetlną, to i tak tramwaje tam będą stały w korkach.

    • 2 1

  • ul. kartuska (3)

    niech sie zajma ul. kartuska. co chwila przystanek, przejscia dla pieszych, wyjazdy z bocznych uliczek i tramwaj z siedlec na hucisko toczy sie prawie 15 min. miasto zacheca do jazdy komunikacja miejska, ale nie robi nic w kierunku usprawnienia komunikacji! prosze zobaczyc, jak spieprzono linie 115.... taka komunikacja, jak jest w gdansku, to bylaby dobra w braniewie, ale nie tutaj

    • 83 8

    • w braniewie jest lepsza

      • 0 1

    • (1)

      Na siedlcach (a to śródmieście miasta) w wielu miejscach nie ma oświetlenia na ulicach, chodników i podstawowej infrastruktury takiej jak śmietniki , parkingi, drogi. Niektóre ulice mają nieremontowany bruk od 100 lat! To dzielnica zapomniana przez władze miasta

      • 20 0

      • To prawda

        Mieszkam na Siedlcach w domu który w 70 procentach jest prywatny. Od II wojny do budynku nie ma chodnika i wszyscy taplają się w błocie. Malo tego wykupiliśmy od miasta mieszkania ale działka do nas należąca jest po obrysie budynku bo tak głupio wyznaczyło ją miasto (bez chodników i śmietnika) I tu jest problem bo my nie możemy zrobić chodnika i śmietnika na nie swoim terenie a miasto ma to w poważaniu. Normalnego oświetlenia ulicy też nie ma tylko lampy gdzieś przypadkowo na budynkach a budynki zasilane są w energię linią napowietrzną jak 100 lat temu. Śmietnik to kubły w krzakach. Bruk na ulicy nieremontowany też 100 letni . Tak wygląda śródmieście dużego miasta.

        • 6 0

  • tłumaczę odpowiedź p. rzecznik na ludzki język (1)

    "nie chciało nam się i co nam zrobicie? nam w ZDiZ płacą bez względu na to czy coś robimy czy nie więc guzik nas obchodzi czy i kiedy zrobimy jakiekolwiek zmiany, ile to będzie kosztowało itd."

    • 70 2

    • nie mogę zrozumieć

      nie mogę zrozumieć treści jakże wyszukanej odpowiedzi Pani Rzecznik, ale trzeba przyznać, że może ona stać się klasykiem słowotwórstwa technicznego-polecam cytować ją na różnych konferencjach, seminariach-zrobi furorę

      • 0 0

  • Tramwaje

    Tramwaje nie trzymają się rozkładów jazdy, proponuję zlikwidować tabliczki z rozkładami jazdy a w ich miejsce dać napis " JAK PRZYJEDZIE TO POJEDZIESZ " .

    • 2 0

  • Taka prawda o sygnalizatorach?

    Tu sygnalizacja spowalnia ruch tramwajowy a na tych nowych przejściach co to Adamowicz planuje koło dworca, LOTu i na Podwalu to już nie będzie spowalniać?

    • 2 0

  • Dawno powinni przyspieszyć !!!

    Gdzie są te linie pospieszne ??? Chyba tylko z nazwy ...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.