- 1 Dwóch 29-latków z narkotykami (48 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (161 opinii)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (411 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Kiedy przyspieszą tramwaje na al. Zwycięstwa?
Tramwaje w Gdańsku nie mają priorytetu - zarówno na skrzyżowaniach, jak i w działaniach urzędników. Dwa lata po pierwszych zapowiedziach wreszcie znikną sygnalizatory, które blokują ruch tramwajów na al. Zwycięstwa . Zastąpią je urządzenia ostrzegające pieszych przed nadjeżdżającymi pojazdami.
Urządzenia te w zamierzeniach miały zapewnić wyższe bezpieczeństwo ruchu. W praktyce jednak spowalniają tramwaje i irytują pieszych, którzy - przynajmniej teoretycznie - powinny zatrzymać się przed torami na świetle czerwonym, nawet gdy w zasięgu wzroku nie ma żadnego pojazdu szynowego.
O potrzebie ich demontażu pisaliśmy już w 2009 r. Cztery lata później zwracaliśmy uwagę, że ich nadmiar w całym mieście przekłada się także na wyższe koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Pierwsza oficjalna deklaracja zastąpienia ich komunikatami ostrzegawczymi (głosowymi i świetlnymi) pojawiła się w 2015 r. przy okazji przyspieszenia w ten sam sposób tramwajów na ul. Kartuskiej . W 2016 r. przesunięto realizację tego przedsięwzięcia na okres wiosenny. W 2017 r. ogłoszono zapytanie ofertowe z terminem wykonania do 17 lutego.
Dlaczego po raz kolejny nie udało się dotrzymać harmonogramu prac?
- Przedłużający się termin usunięcia sygnalizatorów tramwajowych jest związany z procedurą uzgadniania dokumentacji projektowej dotyczącej prowadzenia niezbędnych prac kablowych w al. Zwycięstwa, tj. okablowania detektorów: pętli indukcyjnych, "sanek" [system sterowania zwrotnicami - dop. red.], w tym lokalizacji przedmiotowego okablowania i technologii prowadzenia prac ziemnych - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W lutym na zapytanie ofertowe GZDiZ wpłynęły dwie oferty z gdańskich firm: Sprint (cena ok. 75,3 tys. zł) oraz Eldro Budowa (ok. 80 tys. zł). Urzędnicy ostatecznie wybrali ofertę tańszą dla obu zadań, czyli przystanków Chodowieckiego i Politechnika.
- Planowany ostateczny termin zakończenia robót to 31 października br. - zapowiada Kiljan.
Sygnalizacja ostrzegawcza na ul. Kartuskiej.
Miejsca
Opinie (90) 1 zablokowana
-
2017-09-26 12:15
przystanek Klonowa (też we Wrzeszczu) powinien również mieć zdemontowane światła tram dla pieszych
obecnie ciągle wstrzymują ledwo co rozpędzony tram z poprzedniego przystanku
- 14 2
-
2017-09-26 12:17
jak tylko (5)
powstanie jeszcze kilkanaście przejść. Taka moda teraz więc co tam - zróbmy przejście co 100 metrów! Piesi odzyskują miasto - Banzai!!!!
- 16 7
-
2017-09-26 12:35
(1)
przejścia musza być co 100m. W innym przypadku pieszy może przechodzić przez jezdnie także nie po pasach.
- 7 3
-
2017-09-26 14:42
Co 200m
Po 100m w każdą stronę.
- 1 0
-
2017-09-26 14:54
(2)
Tak będzie. Wreszcie da się tu normalnie dostać z punktu w punkt, a nie od dziadoparkingu do klepiska
- 0 1
-
2017-09-26 18:00
przez te przejścia czas przejazdu tramwaju się zwiększy (1)
dlatego wrócę do samochodu
- 0 0
-
2017-09-26 20:15
Przeciez ostatni raz tramwaj widziales jak jechales swoim passatem w strone Szadolek. Po co klamiesz?
- 1 0
-
2017-09-26 12:23
w..
grudniu, po południu.
- 6 0
-
2017-09-26 12:30
Kiedy przyspieszą tramwaje na al. Zwycięstwa?
Nigdy.
- 10 0
-
2017-09-26 12:30
oooo ktoś zauważył, że podnosi to koszty komunikacji!!!!
może teraz kierowcy zaczną skarżyć miasto za ten sristar i jego czerwoną falę, bo to też podnosi ich koszty!!!
- 12 0
-
2017-09-26 12:32
a po co tam mają przyśpieszać, jeszcze zamkniemy parę tuneli i przejścia namalujemy (ze światłami, by ktoś nie miał
- 8 4
-
2017-09-26 12:39
pod ziemie!
Powinno sie od lotu przybanajmniej do wrzeszcza puscic tramwaj pod ziemią takie mini metro, wtedy miało by to sens
- 9 6
-
2017-09-26 12:49
To juz powinno byc dawno zrobione
Prokuratura powinna sie zajac tak dlugim odwlekaniem tego. To jest sabotaz na miescie. Ktos powinien pojsc za kratki za to
- 10 2
-
2017-09-26 12:55
(1)
Nie rozumiem czemu w gdansku stosuje sie przestarzale sanki do sterowania zamiast pilotow jak prawie wszedzie. A wajhy na petli w oliwie to wrecz kultowy widok
- 18 1
-
2017-09-26 20:52
Ze względu na tabor i bezpieczeństwo, były już na pilota i dzieciaki zmieniały zwrotnice, jeden tramwaj się wykoleił, sanki są bezpieczne
- 0 0
-
2017-09-26 13:07
Co się dziwicie (1)
W Muzeum II WŚ aby poprawić SWÓJ błąd - ilość żołnierzy AK z 40 tys. na 400 tys. potrzebują czasu do końca grudnia 2017( dodać jedno "0").
- 15 1
-
2017-09-26 20:07
Nie ufaj propagandzie
Tam akurat nie ma błędu, ktoś wyrwał zdanie z kontekstu.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.