Fakty i opinie

stat

Kiedy trolejbusy pojadą na Demptowo?

Trolejbusy mają pojechać na Demptowo dzięki bateriom.
Trolejbusy mają pojechać na Demptowo dzięki bateriom. fot. galeria Trojmiasto.pl

Na pętli na Demptowie zobacz na mapie Gdyni jest gotowa infrastruktura, w zajezdni czekają nowo zakupione trolejbusy, ale wciąż nie ma decyzji o uruchomieniu linii 34, która miała jeździć do końca roku. Władze Gdyni odpowiadają zdawkowo: "na razie opracowujemy koncepcję trasy".



Co w 2019 roku trzeba przede wszystkim poprawić w komunikacji miejskiej?

punktualność 27%
dostępność 42%
trzeba odnawiać tabor 31%
zakończona Łącznie głosów: 485
Przypomnijmy:


  1. Do marca Gdynia zyska 16 przegubowych i 14 standardowych pojazdów firmy Solaris

  2. 21 starszych pojazdów zyska z kolei nowe baterie litowo-jonowe.

  3. Łączna wartość zamówienia to 95 mln zł.

  4. Według zapowiedzi do regularnej eksploatacji wszystkie wejdą w 2019 roku.

  5. Pojawią się na linii 27, która zyska nową trasę Cisowa SKM - Kacze Buki m.in. ulicami: Stryjską, Łużycką i Górskiego, zaś dwa wyjadą na linię 181.


Władze Gdyni, chwaląc się w październiku nowymi zakupami, zapowiadały, że do końca tego roku dzięki nowym pojazdom uda się uruchomić kolejną w mieście linię trolejbusową - nr 34 z Demptowa zobacz na mapie Gdyni do Węzła Cegielskiej zobacz na mapie Gdyni.

Według ówczesnych planów trolejbusy oznaczone numerem 34 miały pojechać w relacji Demptowo - Węzeł F. Cegielskiej, z trasą prowadzącą m.in. ulicami Skarbka, Kartuską, Morską, Podjazd, 10 Lutego i Władysława IV. Częstotliwość kursów ustalono na 30 minut.

Kiedy linia wystartuje? Wciąż nie wiadomo. Terminów jej uruchomienia miało być już kilka: pierwsze dotyczyły października, późniejsze grudnia. Dziś wiemy już, że także tego terminu nie dotrzymano.

- Wielu mieszkańców czeka na to połączenie i pozostaje zdezorientowanych, zwłaszcza że zapowiedzi władz Gdyni były dość konkretne - mówi pan Marek, nasz czytelnik z Demptowa.

Demptowo: pętla gotowa, linia w koncepcjach



Postanowiliśmy więc ustalić:


  1. czy pętla na Demptowie jest gotowa,

  2. kiedy ruszy linia 34,

  3. ile będzie kosztowała jej obsługa,

  4. ile trolejbusów będzie po niej kursować.


Otrzymaliśmy zdawkową odpowiedź.

- Infrastruktura jest gotowa, natomiast koncepcja obsługi trasy jest jeszcze ustalana, w związku z tym jest za wcześnie, by mówić o szczegółach - odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
W nieoficjalnych rozmowach na korytarzach magistratu można usłyszeć, że problemem są pieniądze potrzebne do uruchomienia linii, których nie ma jeszcze w budżecie. Gdynia ma zwlekać z wypuszczeniem pojazdów, które czekają w zajezdni na 2019 rok, kiedy pojawią się nowe środki finansowe.

Czytaj też: Gdynia testuje trasy dla trolejbusów

Kilka dni temu rozstrzygnięto przetarg na dostarczenie sześciu fabrycznie nowych pojazdów elektrycznych dla Gdyni. Będą one ładowane z sieci trolejbusowej, więc równie dobrze można je nazwać trolejbusami z akumulatorami. Solaris chce za to zamówienie 16 656 660 zł.

Autobus elektryczny na testach w Gdańsku


Opinie (91) 3 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.