• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy wreszcie pojedziemy 70 km/h w tunelu pod Wisłą?

Maciej Naskręt
18 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą. Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą.

Kierowcy narzekają, że mimo zapewnień urzędników, nadal obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. Dlaczego jeszcze nie podwyższono tam dopuszczalnej prędkości?



Czy stosujesz się do ograniczenia prędkości w tunelu pod Wisłą?

Na początku czerwca informowaliśmy, że na przełomie czerwca i lipca kierowcy mają pojechać 70 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą. Wtedy drogowcy zalecali odczekać nieco na zmianę z uwagi na fakt, że wciąż wielu kierowców zbyt nerwowo jeździ podwodną przeprawą.

Okazało się jednak, że miesiąc to za mało dla kierowców i zarządca tunelu - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku - nie zdecydował się na zmianę dopuszczalnej prędkości.

- Z decyzją o podwyższeniu prędkości w tunelu zamierzamy nieco poczekać, przynajmniej do sierpnia - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku.
Według niego, winni są sami kierowcy, którzy jeżdżą nierozważnie. Przy zakazie ograniczającym prędkość do 50 km/h wielu kierujących pojazdami porusza się szybciej o 20-30 km/h. Urzędnicy obawiają się, że po podwyższeniu ograniczenia do 70 km/h zaczną jeździć przeprawą nawet 100 km/h, a to już jest bardzo niebezpieczne.

Co ważne, jeszcze zanim zostanie podwyższona prędkość w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego, podwyższone do nawet 100 km/h ma być ograniczenie na Trasie Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przekrój przez tunel pod Wisłą. Przekrój przez tunel pod Wisłą.

Tunel im. abp. Tadeusza Gocłowskiego

Każdy z dwóch tuneli mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia była miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą firma OHL, która zainkasowała 885 mln zł.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma tunel pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM, drążąca tunel
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania dwóch rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z siedmiu elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Opinie (217) 6 zablokowanych

  • Zamontować radary i po sprawie.

    • 4 8

  • Winni zniesc jakiekolwiek ograniczenia, biskup bowiem samochody nosi. Kto niewierny ten potepion bedzie.

    • 9 0

  • Na motocyklu wykręciłem 168 km/h (2)

    Dałoby sie szybciej ale puszka zatarasowała drogę. Także czy 50 czy 70. Whatever :)

    • 4 9

    • (1)

      ja samochodem zdrowo ponad 200 :)

      • 5 3

      • Mozna ?

        Mozna :)

        • 3 0

  • "Urzędnicy obawiają się, że po podwyższeniu ograniczenia do 70 km/h zaczną jeździć przeprawą nawet 100 km/h" (6)

    Czyli myślą, że gdyby dali ograniczenie np. do 100 to by ludzie jeździli 130? Urzędasy mają ludzi za debili bez instynktu samozachowawczego, a siebie za kogoś potrzebnego do ich pilnowania.

    • 21 11

    • Mysle ze wielu jechałoby 120, a niektórzy 130 i wiecej. Teraz wiedzą że jak przekroczą o 50, to przez dłuższy czas nie pojezdzą sobie- i dlatego przy obecnym ograniczeniu 100-ki prawie nikt nie przekracza.

      • 3 5

    • To chyba kwestia wieku

      Wymienić ZDiZ na młodszy. Przecież tam wszyscy pracują od lat, zestarzeli się, na starość człowiek się wszystkiego boi. Czas na zmianę pokoleniową.

      • 8 3

    • Urzędasy mają ludzi za debili? No to są wielce łaskawi! Debil to najlżejszy stopień upośledzenia umysłowego.
      (Debil - imbecyl - kretyn - idiota).

      • 1 0

    • praktyka pokazuje (1)

      że wielu ludzi to jednak są debile, więc akurat w tym przypadku urzędnicy mają rację

      • 6 5

      • Jeśli się ludzi traktuje jak barany, to niektórzy faktycznie zaczynają się tak zachowywać.

        Bo zawsze będą mogli liczyć na urzędasów, którzy będą myśleć za nich i wiedzieć co jest dla nich lepsze.

        • 2 0

    • Tyle, że to akurat prawda

      W Polsce większość kierowców stosuje zasadę +10km do ograniczenia.
      A spora część z nich nawet +20km do ograniczenia.
      Oczywiście są też tacy co stosują zasadę max +50 aby w razie złapania nie stracić prawka.
      Noi są jeszcze mistrzowie kierownicy, którzy mają w d znaki i zawsze jeżdżą ile fabryka dała i maszyna trzymała się tylko drogi choć "1 kołem".

      • 2 1

  • (1)

    Tunel imienia jakiegoś arcybiskupa... ja je*ię! Ciężko to nawet komentować...

    • 13 12

    • ...

      Dobrze, ze nie Najświętszej Marii Panny Królowej Kosciola Polskiego :D

      • 0 3

  • Za czasów PO już tam byly obstawione suszarki. A ze PiS to robi sie normalnie

    • 7 7

  • musimy jezdzic 50kmh poniewaz:

    1) z podporzadkowanej moze wyjechac samochod lub traktor
    2) moze wsykoczyc dziecko zza krzaka
    3) moga wbiec dziki z lasu
    4) to nie tunel w Monte Carlo

    • 24 3

  • zrobić 70 i odcinkowy pomiar prędkości...

    Od wjazdu do wyjazdu, problem z przekroczeniem prędkości zniknie

    • 4 10

  • A Bielawski mówił że...

    Nikt nie będzie wybierał tej drogi bo tu będą same ograniczenia i co chwila przejścia dla pieszych i światła. W Chodziło wprawdzie o ciężarówki, no ale widać jak bardzo "uciążliwa" jest ta trasa dla tranzytu. Od stadionu do mostu wantowego zero świateł i uciążliwości. To apropos Drogi Zielonej która ma być "uciążliwa" dla tranzytu.

    • 2 3

  • już miesiąc nie podwyższają?

    faktycznie, tragedija narodowa. już nie macie o czym pisać? zresztą, i tak tam wszyscy jadą 70.

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane