• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy wreszcie pojedziemy 70 km/h w tunelu pod Wisłą?

Maciej Naskręt
18 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą. Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą.

Kierowcy narzekają, że mimo zapewnień urzędników, nadal obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. Dlaczego jeszcze nie podwyższono tam dopuszczalnej prędkości?



Czy stosujesz się do ograniczenia prędkości w tunelu pod Wisłą?

Na początku czerwca informowaliśmy, że na przełomie czerwca i lipca kierowcy mają pojechać 70 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą. Wtedy drogowcy zalecali odczekać nieco na zmianę z uwagi na fakt, że wciąż wielu kierowców zbyt nerwowo jeździ podwodną przeprawą.

Okazało się jednak, że miesiąc to za mało dla kierowców i zarządca tunelu - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku - nie zdecydował się na zmianę dopuszczalnej prędkości.

- Z decyzją o podwyższeniu prędkości w tunelu zamierzamy nieco poczekać, przynajmniej do sierpnia - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku.
Według niego, winni są sami kierowcy, którzy jeżdżą nierozważnie. Przy zakazie ograniczającym prędkość do 50 km/h wielu kierujących pojazdami porusza się szybciej o 20-30 km/h. Urzędnicy obawiają się, że po podwyższeniu ograniczenia do 70 km/h zaczną jeździć przeprawą nawet 100 km/h, a to już jest bardzo niebezpieczne.

Co ważne, jeszcze zanim zostanie podwyższona prędkość w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego, podwyższone do nawet 100 km/h ma być ograniczenie na Trasie Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przekrój przez tunel pod Wisłą. Przekrój przez tunel pod Wisłą.

Tunel im. abp. Tadeusza Gocłowskiego

Każdy z dwóch tuneli mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia była miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą firma OHL, która zainkasowała 885 mln zł.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma tunel pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM, drążąca tunel
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania dwóch rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z siedmiu elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Opinie (217) 6 zablokowanych

  • Taka prawda ze polski Janusz nie rozumie i jak bedzie 70 to pojedzie 100..albo białe albo czarne..inaczej nie mozna

    • 3 13

  • tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego

    czy tunel nie powinien rozpoczynać się od wielkiej litery

    • 5 3

  • Tak wam się spieszy do szybkości?

    • 1 8

  • Ustawic radar na tych najmądrzejszych i po temacie

    • 3 9

  • przypomina mi się jak Karnowski stawiał ograniczenia prędkości dla rowerzystów

    na poziomie 5 km/h (czyli praktycznie uniemożliwiającej jazdę na rowerze z uwagi trudności z zachowaniem równowagi przy tak małej prędkości). Takie tam ograniczenie - nadane urzędowo, którego z samego założenia i tak nikt nie będzie przestrzegał. I taka jest praktyka w naszym smutnym kraju: chce się, żeby kierowcy jechali 70, to stawia się ograniczenie do 50, chce się, żeby jechali 50 stawia się ograniczenie do 30, chce się, żeby jechali 30 buduje się wały spowalniające.

    • 10 2

  • debile w ZDIZ? (2)

    Jeżeli ustawią 10km/h w tym miejscu, a ludzie będą jeździć 70, to znaczy że bezpieczna prędkość tyle wynosi, czy kierowcy zawsze przekraczają o 60??

    • 11 5

    • przecież to bez sensu co ty piszesz (1)

      • 1 4

      • Logicznie napisał. Urzędas mówi, "nie przestrzegacie 30km/h, to nie damy wam 50km/h". Ograniczenie ma być realne, a nie z d*py wzięte, i potem lament że nikt nie przestrzega.

        • 3 1

  • Smieszne ograniczenia

    Jakoś w innych krajach Europy tez są tunele i to dłuższe o wiele km i nie ma śmiesznych ograniczeń do 50km/h jak na autostradzie jest 120 lub 130 km/h to w tunelu jest tyle samo

    • 9 4

  • Rozwiazanie (1)

    Zmienic predkosc dopuszczalna do X km/h
    Zainstalowac odcinkowy pomiar predkosci

    Kierowcy zadowoleni z predkosci, bepieczenstwo zapewnione, bo niewielu stac na placenie mandatow

    To samo z bramkami na autostradzie. W innych panstwach obowiazuje juz system bezbramkowy (kierowca musi uiscic oplate do godziny 20 kolejnego dnia (w kasie stacji benzynowej, lub przez internet). Korkow brak

    Wzorce i rozwiazania sa, tylko checi brak...

    • 4 2

    • gmina nie ma możliwości stawiania fotoradarów

      więc pozostają ograniczenia

      • 3 0

  • ja sciagniemy noge z gazu (1)

    :P

    • 1 1

    • bo się przypala?

      • 1 0

  • Wszyscy jeżdzą 20-30 km więcej, bo to bezpieczna prędkość na tej trasie.

    Nie widzę powodu aby się obawiać, że po podniesieniu do 70 km/h nagle kierowcy zaczną jeździć 110 km/h. Dalej będą jeździć 70-80 km/h. Z kolei ograniczenie do 50 km/h nie jest tam niczym uzasadnione. Takich ograniczeń nie ma w Szwajcarii gdzie tunele pod Alpami ciągną się kilometrami.

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane