• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zgasił silnik i zażądał, by pasażerka wysiadła

28 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tłok panujący w autobusie miał bardziej doskwierać kierowcy niż pasażerom, którzy musieli wysłuchiwać jego krzyków.
  • Tłok panujący w autobusie miał bardziej doskwierać kierowcy niż pasażerom, którzy musieli wysłuchiwać jego krzyków.

Tłok w porannym autobusie linii nr 115 rozzłościł kierowcę, który krzykiem nakazał pasażerom odsunięcie się od jego kabiny. Gdy jedna z pasażerek zwróciła uwagę na sposób, w jaki zwraca się do podróżnych, kierowca wyłączył silnik i zażądał, żeby kobieta opuściła autobus.



Zdarza się, że w pracy puszczają ci nerwy?

Zdarzenie, które miało miejsce w czwartek rano na pętli Ujeścisko, opisał jego świadek - pan Piotr.

Oto jego relacja:

Każdemu czasem się zdarza mieć gorszy dzień w pracy. Jesienna aura najwyraźniej wpłynęła negatywnie na samopoczucie kierowcy autobusu linii nr 115 jadącego z Ujeściska w stronę Wrzeszcza. Kilka minut po godz. 8 na pętli Ujeścisko zgromadziła się spora grupa podróżnych, którzy tłumnie weszli do pierwszego autobusu, który podjechał na przystanek.

Kierowca autobusu - siedzący za kierownicą w dużych studyjnych słuchawkach - zwrócił się w dość agresywny sposób do podróżnych stojących w pobliżu kabiny, by przesunęli się w głąb pojazdu i nie zasłaniali mu widoku. Z uwagi na tłok, który panował w pojeździe, podróżni karnie, małymi kroczkami, zaczęli się przesuwać do środka autobusu.

Autobus ruszył spóźniony o kilka minut



Jedna z pasażerek postanowiła jednak zwrócić uwagę kierowcy, że nie powinien krzykiem zwracać się do pasażerów. Ten najwyraźniej poczuł się urażony uwagami. Zgasił silnik i zażądał, by kobieta opuściła pojazd.

Sytuacja trwała kilka minut. W tym czasie inni podróżni zwracali uwagę kierowcy, że to nie czas i miejsce na obrażanie się, zwłaszcza że większość spieszyła się do pracy czy szkoły.

Ostatecznie, po prośbach innych podróżnych, kierowca postanowił ruszyć. Autobus z kilkuminutowym opóźnieniem dojechał do przystanku końcowego przy dworcu we Wrzeszczu.

Stanowisko GAiT i ZTM Gdańsk:


Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT:
- Bezpieczeństwo pasażerów jest dla nas priorytetem. A ograniczanie widoczności kierowcy jest bezdyskusyjnie sytuacją stwarzającą zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego, w tym samych pasażerów. Stąd prośba kierowcy o przesunięcie się pasażerów w głąb pojazdu jest jak najbardziej uzasadniona. Natomiast nie podlega dyskusji także fakt, że prowadzący pojazdy zobowiązani są do kulturalnego i uprzejmego zachowania wobec pasażerów. Dlatego w sprawie tej przeprowadzone zostanie postępowanie wyjaśniające.
Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM:
- Standardowo, jak w każdej innej podobnej sprawie, zażądamy od operatora autobusowego ustosunkowania się do tej sytuacji. Aby obiektywnie ocenić zdarzenie, trzeba też wysłuchać kierowcy autobusu. Niezależenie od powyższego, motorniczy czy kierowca zawsze powinien komunikować się z pasażerem kulturalnie, asertywnie i nie wdawać się w dyskusje. Od kierowców i motorniczych, zatrudnianych przez naszych operatorów, oczekujemy zachowania najwyższych standardów kultury i obsługi pasażerskiej. Nie ma przyzwolenia na aroganckie zachowanie.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (495) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    kierowcę za łeb do bagażnika i na Okopową 15

    • 7 22

    • dziunia powinna mieć dożywotni zakaz poruszania się komunikacją miejską, kolejna księżniczka któej ton nie odpowiada - chce o tym porozmawiać? niech pogada ze swoimi kotami

      • 9 1

  • Noestety ludzie to bydlo. Najlepiej by kierowcy do kabiny weszli.

    • 20 8

  • ch mnie obchodzi, że masz stresującą robotę, nie wyrabiasz się, matka cie bije albo ćpasz. w robocie robisz o tyle (2)

    a jak chamsko się odezwał to powinien przeprosić. nie podoba się taka praca z ludźmi to wypad na wózek na magazyn do dHL czy cośtam

    • 19 33

    • Jak pasazer ma zly dzien to niech nie wsiada do autobusu i nie wyzywa sie na kierowcy. To niestety nagminne

      • 13 3

    • I potem tacy "kulturalni", jak ty, mają największe pretensje do świata.

      • 4 1

  • "Bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem" (1)

    Taa
    Jak wykazały ostatnie kontrole inspekcji ruchu drogowego co 4 autobus miał usterki i nie powinien wyjechać w trasę...
    Do tego mnóstwo awarii...szrot w trasy wysyłają !

    Jak zwykle Ściema w wykonaniu ZTM

    • 30 1

    • Taa dwa na 30 skontrolowanych to co czwarty?

      • 2 3

  • (5)

    Jestem kierowca w gait i jak mam jechac liniami na tzw poludnie to mam dosc. Specyficzny rodzaj ludzi tam mieszka

    • 61 12

    • co za chamstwo (1)

      zwolnij się albo zmień lekarza

      • 3 11

      • chamstwo to tam mieszka. Niestety

        • 13 1

    • Za duzo mieli pozwolone to teraz gwiazdorza

      Każdego da się wychować

      • 0 0

    • Pokupowali mieszkania na za**piach i myślą, że są panami świata i okolic.

      • 2 4

    • Sonda społeczna

      Bo tam mieszkają bogacze z kredytami na 40 lat i suwem w leasingu

      • 0 0

  • 115 jeden wielki dramat (7)

    Zapraszamy kogoś z ZTM żeby przyjechał na przystanek szkoły Żemiosła o godz 15 i zobaczył ile ludzi jest to samo jest na pętli Ujeścisko miały być na linii 115 długie pojazdy Dyrektor obiecał to rok temu i co zlikwidowano linię 164 i są tego efekty

    • 20 6

    • (3)

      Przegub na tej trasie nie przejedzie

      • 5 0

      • To zwiększyć częstotliwość krótkich. (2)

        • 11 0

        • (1)

          To zglaszaj to ZTM. Oni siedxa za biurkiem i wszystko wiedza najlepiej.

          • 6 0

          • można sobie zgłaszać w głębi duszy władze pewnie się śmieją z pasażerów i kierowców

            • 4 0

    • a ciebie zapraszamy po zakup słownika J.polskiego

      Rzemiosło piszemy przez RZ

      • 7 0

    • Szkoły czego?

      • 1 0

    • Zaraz będzie jeszcze wiecej

      • 0 0

  • A pan Piotr szybciutko zrobił medialną aferę.

    Bo Pan Piotr jest święty i nigdy nie zbluzgał nikogo. Zawsze przechodzi po pasach. Ale zanim to zrobi, obejrzy się w lewo-prawo-lewo i upewniwszy się, że nie wtargnie przed maskę 1.5 tonowego pojazdu, przejdzie na drugą stronę. Gdy zaś jedzie samochodem, zatrzymuje się przed każdym przejściem dla pieszych, by udzielić im pierwszeństwa. Nawet, gdy, nie zważając na obowiązujące przepisy, przechodzą, nie zwracając na drogę uwagi. Bo są pieszymi. Pan Piotr jest nieomylny. Po prostu demiurg.

    • 26 8

  • (2)

    Chryste, co za roszczeniowe spoleczenstwo... Zamiast sobie ulatwiac na wzajem, to potrafia tylko kłapac gebami.

    • 22 10

    • Bo w tym narodzie panuje przekonanie że darciem mordy można wszystko załatwić

      • 6 0

    • Kiedyś, jeszcze przed erą internetu, normalne było, że ktoś się z kimś przemówił, ktoś kogoś ochrzanił, ktoś ochrzan zebrał itd. Pogadali sobie, rozeszli się do domów, a jak było już naprawdę grubo, to szła oficjalna skarga i wszystko pozostawało w gronie zainteresowanych i ewentualnie naocznych świadków. A teraz? "Kierowca źle się do mnie odezwał" i cyk! artykuł na Trójmiasto, bo przecież trzeba poinformować o tym wszystkich czytelników. To jest naprawdę takie istotne wydarzenie w życiu aglomeracji, że istnieje konieczność, aby przedstawiać to w formie artykułu na głównej stronie?

      • 3 2

  • Kierowca postąpił zgodnie z regulaminem (1)

    Owca zyjąca w szczęśliwym związku ze smartfonem nie wie ,
    że istnieją przepisy i regulaminy.

    • 21 12

    • Regulaminem?

      chamskie traktowanie pasażerów ma w regulaminie?

      • 0 1

  • Oj wielkie halo... kierowca też czlowiek A pasażerowie często trudni

    Jeżdżą całymi dniami w hałasie, słuchając glupkowatych śmiechów, rozmów. Narażeni na brak orientacji a często impertynencje roszczeniowych pasażerów.
    Może miał gorszy dzień i przelała się czara goryczy.
    Ludzie- zachowujcie sie po ludzku i miejcie więcej empatii wobec tej profesji.

    • 28 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane