• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy GAiT zaniepokojeni awariami autobusów

Maciej Korolczuk
9 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zdaniem części kierowców liczba awarii autobusów w ostatnim czasie wzrosła i potrzebne są częstsze i bardziej skrupulatne kontrole. Zdaniem części kierowców liczba awarii autobusów w ostatnim czasie wzrosła i potrzebne są częstsze i bardziej skrupulatne kontrole.

W Gdańskich Autobusach i Tramwajach powstał nowy związek zawodowy. Kierowców zrzeszonych w OPPZ Konfederacji Pracy zaniepokoiła liczba i częstotliwość ostatnich awarii autobusów, w których - ich zdaniem - odpadają koła, a w skrajnych przypadkach dochodzi do pożarów. W spółce zlecono kontrolę wskazanych pojazdów, ale nie wykazała ona żadnych uchybień.



Czy twoim zdaniem liczba awarii autobusów w ostatnim czasie znacząco wzrosła?

W poniedziałek do sekretariatu prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów Macieja Lisickiego wpłynęło pismo dotyczące nasilenia w ostatnim czasie awarii autobusów należących do miejskiej spółki. Dokument został podpisany przez Piotra Tyszkiewicza, przewodniczącego zarządu OPPZ Konfederacji Pracy w GAiT, nowo powstałego związku zawodowego u gdańskiego przewoźnika.

- Zwracamy się z wnioskiem o pilne wyjaśnienie zaistniałych zdarzeń mających wpływ na bezpieczeństwo i zdrowie, zarówno pasażerów i kierowców naszej firmy, jak również innych użytkowników ruchu - podkreśla Piotr Tyszkiewicz.
W piśmie wymienia awarie tylko z ostatnich kilku dni. Chodzi głównie o urwane koła w pojazdach, do czego miało dojść czterokrotnie między 30 grudnia a 2 stycznia, a także pożar autobusu w sobotę 29 grudnia na ul. Spacerowej.

Przyczyny pożaru autobusu na ul. Spacerowej wyjaśniać będzie specjalna komisja. Przyczyny pożaru autobusu na ul. Spacerowej wyjaśniać będzie specjalna komisja.
Jak czytamy, przewodniczący nowego związku oczekuje od zarządu spółki przeprowadzenia wewnętrznej kontroli, która zajmie się wyjaśnieniem przyczyn zaistniałych awarii oraz sprawdzeniem wszystkich wozów ze względu na możliwość wystąpienia awarii, a także nakreślenie programu naprawczego.

Związkowcy zaznaczyli, że wyniki kontroli oraz wskazanie założeń programu naprawczego chcą poznać do 16 stycznia.

- W przeciwnym razie będziemy zmuszeni do poinformowania odpowiednich władz o możliwości popełnienia przestępstwa z art. 179 KK: "Kto wbrew szczególnemu obowiązkowi dopuszcza do ruchu pojazd mechaniczny albo inny pojazd w stanie bezpośrednio zagrażającym bezpieczeństwu w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym (...), podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat dwóch".
Pismo, jakie związkowcy złożyli na biurku prezesa GAiT Macieja Lisickiego. Pismo, jakie związkowcy złożyli na biurku prezesa GAiT Macieja Lisickiego.
Pismo we wtorek trafiło na biurko prezesa Lisickiego. Jak nam przekazano, zarząd spółki zlecił kontrolę wszystkich wskazanych autobusów, zanim jeszcze związkowcy o to wystąpili.

GAiT: Wszystkie zgłoszenia dokładnie sprawdziliśmy



- Została zlecona kontrola wszystkich wozów wymienionych w piśmie - podkreśla Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT. - Wstępne ustalenia wykazały, że w trzech przypadkach nie odnotowano żadnych uszkodzeń w pojazdach przed wyjazdem i po zakończeniu kursów. W dwóch przypadkach doszło do uszkodzenia felg, a nie urwania kół. Oba wozy zostały natychmiast skierowane do zajezdni, gdzie wymieniono koła i śruby. Przyczyny spłonięcia autobusu bada specjalna komisja. Podkreślam, że wszystkie wozy zostaną dokładnie sprawdzone, a o wynikach poinformujemy przedstawicieli związków.
Jak dodaje, wszystkie autobusy są stale poddawane kontrolom technicznym. Tylko w 2018 r. tabor należący do GAiT 40 razy kontrolowała Inspekcja Transportu Drogowego.

- Nie wykazała ona w swoich raportach ani jednej uwagi. Jeżeli w autobusie zdarzy się jakaś usterka, musi być ona na bieżąco zgłaszana przez kierowcę tego pojazdu i jest ona niezwłocznie naprawiana. Zadaniem zaplecza technicznego naszej Spółki jest kontrola każdego autobusu i tak się właśnie dzieje - dodaje Mongird.

Stencel: mają nasze poparcie, ale...



OPZZ Konfederacja Pracy w GAiT to nowy związek zawodowy w miejskiej spółce, która zatrudnia 1400 osób. Powstał na początku grudnia i jest już czwartym związkiem w firmie. Jak piszą o sobie, powstali, by walczyć o poprawę warunków pracy, na czym mają skorzystać inni pracownicy.

O powstanie nowego związku zapytaliśmy Stanisława Stencla, prezesa Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Gdańsku, największego, bo skupiającego 750 pracowników. Jak mówi, Konfederacji nie traktuje jako konkurencji i w pełni popiera ich postulaty.

- Ale pod dwoma warunkami - zastrzega. - Po pierwsze, że będą działać w granicach obowiązującego prawa, a po drugie - że postulaty, o jakie będą walczyć, rzeczywiście będą miały na celu poprawę warunków pracy wszystkich pracowników. Wówczas będą mieli nasze pełne poparcie.

Opinie (215) 4 zablokowane

  • dlaczego komunikacja w Trójmieście jest taka słaba? (28)

    • 185 16

    • bo zalana budyniem (11)

      alternatywą jest ospa wietrzna przywiana z Nowogrodzkiej

      wiec jak nie staniesz to pupa z tyłu :(

      • 28 17

      • W Gdyni OK (8)

        niezmiennie od lat... Patrzę na Gdańsk i nie rozumiem - mogliby czerpać wzorce z Gdyni za friko

        • 7 12

        • (2)

          Proszę nie korzystać z mojego nicku :)
          Wasz kochany Janusz Ch.

          • 5 4

          • Nie podszywaj się pode mnie (1)

            • 2 4

            • Odczepcie się od Janusza Ch.

              • 1 0

        • Że co.... (4)

          Co w Gdyni jest ok bo moim zdaniem nic nie jest ok

          • 3 1

          • Odwołuję (3)

            wszystko co do tej pory napisałem :P

            • 2 0

            • Dureń (2)

              • 0 2

              • (1)

                Piszę dureń, bo tak do mnie ostatnio psychiatra mówi.

                • 3 2

              • On oszukuje Was kochani moi. Nie mógł rozmawiać z moim psychiatrą, ponieważ po ostatniej sesji ze mną wyszedł przez okno. I jeszcze nie znalazłem innego.

                • 0 0

      • Czemu taka słaba komunikacja ? (1)

        BO jeśli się chce aby zakład upadł to się takie akcje robi , aby były straty i opinia publiczna miała dosyć zakładu miejskiego, a jak tak się stanie będzie bardzo gładko można zrobić prywatyzację i się okaże że to bardzo dobry interes który będzie nie miejski prywatny bądź zagraniczny tak jak nasza woda i ścieki

        • 38 2

        • Metody budynia.

          Oczywiście w nagrodę będzie stołek w zarządzie.

          • 20 1

    • Bo jeździmy zużytą flotą pojazdów po dziurawych drogach..

      Nie dziwię się kierowcom wcale. Inaczej czułbyś się kierując nowoczesnym samochodem bo drogach w miarę cywilizowanym stanie.

      • 23 0

    • Bezpośrednią winę za to odpowiadają trolle internetowe! (3)

      Bo zamiast pomóc, nic nie robią

      • 5 14

      • Mam im pomóc koła dokręcać? (2)

        • 5 0

        • To rusz d*psko z tego opzz i dojrzeć koło w ramach czynu społecznego!

          • 1 3

        • Mają z gaśnicami jeździć, żeby gasić w razie by sie zapalił.

          • 2 0

    • W Gdańsku jest słaba. (4)

      W Gdyni i w Sopocie jest dobra.

      Dlaczego? Kwestia zarządzania. Gdyńskie ZKM skutecznie wykorzystało fundusze unijne żeby wymienić właściwie cały tabor i rozbudować linie trolejbusowe, na które też umie znaleźć dofinansowanie z półki "ekologiczny trnsport".
      Oprócz tego w Gdyni regularnie są badania potrzeb transportu z ankieterami jeżdżącymi przez parę dni na wszystkich trasach. Z tych badań wynikają twarde dane a nie "ja jako prezes uważam że tego autobusu nie ma sensu puszczać".

      • 12 6

      • Ehe (2)

        Tylko w Sopot nie ma komunikacj miejskiej

        • 10 2

        • nie zauważyłeś autobusów i trajtków w Sopocie?

          komunikacja w Sopocie jest organizowana przez gdyński ZKM, co tylko wzmacnia nieprawdziwość stwierdzenia że "komunikacja w trójmieście jest słaba".
          W Gdyni i w Sopocie jest dobra.

          • 0 5

        • Lol, "w sopot"

          hehehe, rdzenny gdańszczanin, ja?

          • 4 0

      • .... A nowy tabor stoi, bo kasy brak na obsługę dodatkowych kursów.

        • 4 0

    • Nie w Trójmieście tylko w Gdańsku. W Gdyni wszystko działa sprawnie od lat

      • 8 4

    • bo władza nie jest zmuszona z niej korzystać

      • 7 0

    • Nie wrzucac do jednego worka ! !W Sopocie i Gdyni myślę że jest ok

      Gorzej z Gdankiem.

      • 4 2

    • (1)

      bo słaby zarządca, pojazdy stare, tory tylko spawane a nie wymieniane! Dzień bez: wykoleił się tramwaj....awaria tramwaju.... to dzień stracony! Nie wspominając o "dobrych" zmianach w rozkładzie! Zamiast 35 min do pracy 1 tramwajem jadę nawet 70 min 3ma!!!!!

      • 5 0

      • Jakie stare ? niemiec płakał jak sprzedawał... tam w niemczech to tylko w niedzielę do dojazdów do kościoła były wykorzystywane

        • 3 0

    • Bo tacy są pasażerowie

      • 1 0

  • co by nie mówić chociaż w Gdyni nie ma biletomatów to stan taboru jest o wiele lepszy niż w Gdańsku (9)

    • 95 37

    • szczególnie te trupy które jeżdżą jeszce na czarnych tablicach rejestracyjnych:) ile one mają lat? (4)

      w tamtym roku Gdynia kupiła dwa trupy od Gdańska:)

      • 30 7

      • kupiła je na części

        nie jeżdżą :-)

        • 7 5

      • (1)

        O wiele lepszy? Nie rozbawiaj mnie.

        Na moim celowniku jest szczególnie wóz 5062 z PKA, bo wali w nim olejem napędowym tak, że człowieka bierze na mdłości. O trolejbusach zrobionych z Mesiów 0405 nie wspominam, bo mnie aż wszystko boli, to padło powinno dawno iść na żyletki.

        • 10 3

        • słyszałeś o belce we własnym i drzazdze w bliźniego oku?

          Upolowałeś jeden szrotowaty autobus w Gdyni a nie widzisz codziennych awarii, wykolejeń i odwołań kursów w Gdańsku?

          • 2 3

      • A Gdańsk kupił 10 autobusów i to dużo starszych z Niemiec w tamtym roku. nie wspomnę już o tych 50 letnich tramwajach kupowanych z Kassel

        • 4 3

    • Na pewno w Gdyni nie ma awarii tramwajów, a za to w Gdańsku nie zdarzają się awarie trolejbusów ;)

      • 29 0

    • Komunikacja (2)

      Jest do bani

      • 5 2

      • (1)

        Zresztą ja też jestem do bani.

        • 2 1

        • Spoko

          Gdynia zazdrości :D

          • 1 2

  • na pewnym kanale z filmami kierowca z GAiT umieszcza swoje filmy. (3)

    współczuje mu pracy.

    • 72 7

    • zapodaj namiary (1)

      • 3 2

      • kanał: typowy kierowca GAiT

        • 10 4

    • To wina taboru

      On jest tak stary jak wasz prezydent.

      • 6 2

  • Skoro w prywatnych serwisach mechanik zarobi 2 razy więcej, to nie dziwię się, że w zkm nie ma komu robić. (9)

    • 95 3

    • (4)

      jaki problem sprywatyowac firme i naprawiac autobusy w prywatnych serwisach? Wtedy ne byłoby problemu. W panstwowce zawsze będzie kicha.

      • 5 20

      • prywatny przewoznik nie ma wejscia na rewir adamowicza i lisickiego

        przypomiec ci przypadek planetobusa?

        • 13 2

      • oho, tego nam właśnie brakuje - sprywatyzować

        popatrz jakie spustoszenie zrobiła prywatyzacja kolei i wyobraź sobie teraz jaki by był efekt prywatnego transportu w gdańsku

        • 14 2

      • Problem jest taki, że najpierw trzeba to doprowadzić do ruiny.

        Jak spółka będzie za droga przy prywatyzacji, to nie będzie stołka w zarządzie.

        • 11 0

      • Problem taki jak ma bp tour. serwis zewnętrzny i autobusy stoją nie naprawiane! Nie narzekajcie już tak na GAiT. Jaka dzisiaj firma nie ma problemów? Jestem zwykłym kierowcą, jestem zadowolony z pracy, cieszę się że mieszkam w Gdańsku.

        • 4 4

    • (3)

      Chciałbyś mieć płacone 4000-4500 zł netto za pracę mechanika w GAiT i pracować tylko od 6-14 od pon-pt. Pełen ZUS a nie od najniższej krajowej. Lepszej roboty nie ma.

      • 6 3

      • I się nie przemęczać... (2)

        • 2 2

        • (1)

          Nie poszywaj sie

          • 0 3

          • Mateusz nie rób scen

            • 2 0

  • kiedy w Trójmieście powstanie jedna tania spójna komunikacja miejska? jeden przewoźnik, jeden bilet itd (11)

    • 75 6

    • Za ohydnej komuny 1 bilet działał we wszystkich miastach. (1)

      A po skasowaniu nie trzeba było się stresowac upływającym czasem.

      • 22 1

      • Nigdy

        Dopóki rządzą tam trzej królowie, to się nie zdarzy. Dlatego wyprowadziłem się z tego grajdołu.

        • 13 4

    • (5)

      A dlaczego jeden przewoznik? Kiedys było wojewódzkie przedsiębiorstwo komunikacji. I było dużo gorzej. Komuno nie wracaj.

      • 2 14

      • A opowiedz, tak konkretnie, na czym to "dużo gorzej" polegało? (3)

        Podaj proszę 3 konkretne argumenty, bo moim zdaniem było więcej połączeń i jasne zasady z biletami.

        • 9 1

        • To masz "dużo gorzej": (2)

          3 argumenty, że za czasów Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacji było gorzej:

          1. Rozkłady jazdy były fikcją - a zresztą rozkłady nie podawały konkretnych godzin odjazdu, tylko częstotliwość (od 10-tej do 14-tej co 15 - 20 minut). Po tłumie na przystanku orientowałeś się, czy Twój autobus już odjechał, czy nie.

          2. Stan techniczny taboru był katastrofalny. Dla niedowiarków - w sieci są filmy pokazujące gdańskie tramwaje sprzed mniej więcej 30 lat. Awarie były czymś normalnym, komunikacja zastępcza? Jaka komunikacja zastępcza... Brakowało części zamiennych, naprawy to była prowizorka.

          3. Kierowcy byli praktycznie bezkarni. Zatrzymanie się autobusu na przystanku za żądanie to była ruletka. Dłuższe przerwy na pętlach - podczas gdy na przystanku był tłum ludzi - tez norma. Przykładem był przystanek "przy czołgu" i pętla na Targu Rakowym. Ponoć wściekli ludzie tam kiedyś kierowcę pobili.

          Niby jakim cudem w tak niewydolnym i chorym systemie, jaki panował w PRL, komunikacja miejsca miała działać dobrze?

          • 5 4

          • przede wszystkim dlatego, że komunikacja była dla ludzi, a nie dla zysku (1)

            mogła być deficytowa, ale miała być, tak jak prąd, szpitale, czy szkoły.

            Ale spoko, to o czym mówisz to konkretne arumenty, dzięki za odpowiedź.

            • 3 0

            • Synek, co Ty bredzisz?

              Urodzony pod koniec lat 90 bredzi o komunie? Co i dla kogo wowczas bylo? Was juz, smartfonowe dzieci, do reszty po****dolilo?

              • 0 1

      • Za komuny wszystko było lepiej

        • 1 0

    • kiedy gdańsk wsadzi swoje nieuzasadnione poczucie wyższości w kieszeń (2)

      popatrzy na fakty i przekaże obowiązki organizowania transportu Gdyni

      Fakty mówią same za siebie - Gdyński transport _działa_, gdański kona.

      • 3 8

      • Szczurek nie trolluj (1)

        • 3 4

        • janusz nie czekaj na tramwaj

          bo się wykoleił i nie dojedzie XD

          • 0 2

  • a ile kosztuje GAiT utrzymanie związkowców? (8)

    • 76 25

    • (2)

      Nic.
      Utrzymują się z własnych składek.

      • 13 13

      • (1)

        Nic. Utrzymują się z kopert z jaśkówki. Teraz krzyczą bo koperta pod choinką była biedna

        • 7 6

        • Rudy minusuje

          • 0 0

    • wagarowałeś na WOSie?

      nie wiesz jak działają związki zawodowe ale masz wyrobioną bardzo stanowczą opinię.
      takie mamy dojrzałe, obywatelskie społeczeństwo

      • 7 5

    • Zwiazki (3)

      Koszt generuje pan stencel, to na osobny artykuł w Trójmieście się nadaje

      • 9 6

      • (2)

        Czep się swoich związków założonych przez amatorów!

        • 5 4

        • Zwiazki (1)

          Zabolało?

          • 2 2

          • Chyba Lisicki trolluje z mojego nicka

            • 1 2

  • Awarie autobusów nie są tak odczuwalne jak awarie tramwajów. (6)

    Czekam aż ktoś się weźmie za awarie tramwajów, bo to już jest przegięcie..
    Nawet kilkanaście zdarzeń dziennie.

    • 115 5

    • mnie dobiło to przedwczorajsze wykolejenie bodajże w brętowie (4)

      na nowym torowisku, kurde, ludzie, masakra...

      • 8 1

      • Dawaj szczegóły (3)

        • 0 5

        • Na Sreberku nie chcemy żadnych szczegółów.

          • 0 0

        • No masz

          https://www.trojmiasto.pl/raport/Wykolejenie-tramwaju-linii-10-w-Bretowie-rt118502.html?ref=2-0

          • 3 0

        • Ty nie jesteś Janusz Ch.

          Prawdziwy Janusz jest tu 20h na dobę i żadna informacja mu nie umknie... sam się zdemaskowałeś . Szach mat.

          • 0 0

    • Nic się nie stało panowie nic się nie stałoooo.....

      • 0 0

  • Dlaczego PiS nie wspiera finansowo gdańskiego taboru a daję kasę na nowy tabor w południowych województwach? (10)

    Czy górale żyją w innym kraju niż my?

    • 44 68

    • Bo mamy tak wspaniałego prezydenta miasta (1)

      Który jest nieomylny, stworzył z gdańska udzielne księstwo i odcina się od Polski więc na pewno wie co robi i sobie poradzi.

      • 36 13

      • Gdańsk odcina się od Polski?

        Co ty bredzisz???

        To pis odcina od Polski kasę. Ostatni skandal - dwórki glapińskiego z nbp koszące na miesiąc więcej niż ty i ja razem wzięci zarabiamy przez rok...

        • 10 23

    • Bo Goralenvolk.

      • 6 2

    • to co najbardziej boli w lewakach? ich głupota- przecież to samorząd odpowiada za organizację komunikacji!!!

      więc pisz swoje żale do twoich pupili i panów z platformy na czele z adamowiczem, co? ogonek podkuliłeś i do budy?

      • 28 9

    • A od kiedy władza centralna kupuje tabor dla miast? (2)

      Od tego są samorządy.

      • 27 2

      • od kiedy jest socjalizm

        czyli na Kubie, Wenezueli...

        • 4 5

      • Władza centralna brzmi jak za komuny ale w sumie jarus naspcga w taki ustroj

        • 2 2

    • ale cymbał

      • 14 1

    • Sprawy biezacew

      Pis daje tam kase gdzie na tow.z pisu glosuja.A Gdansk to mala sycylia bastionu PO.

      • 2 1

    • W Gdańsku lokalna władza i tak wszystko przetrwoni

      • 3 0

  • Ha, ha, ha

    Kuracja była skuteczna tylko pacjent zmarł.

    • 31 4

  • Nic się nie zmieni (6)

    Nic się nie zmieni dopóki będzie tym zarządzał człowiek który zna się na wszystkim czyli Lisicki.
    Budyń już dawno powinien temu obrońcy Renomiarzy podziękować.

    • 108 7

    • Masz rację

      Całkowicie się zgadzam

      • 11 4

    • On jest dla mnie symbolem niegospodarności i chamstwa. (3)

      Nigdy nie zapomnę mu słów, że nie ma ławek bo wówczas ludzie będą na nich siedzieć, zamiast chodzić do restauracji. Kompletnie oderwany od rzeczywistości typ.

      • 20 3

      • To nie jedyne sukcesy tego maluszka (2)

        Kapciowy budynia :
        Zlikwidowal przychodnie dermatologiczna i chciał zostać hotelarzem.
        Nachomikowal ponad 600mieszkan komunalnych chyba tylko po to aby za przydział takiego lokalu ktoś z urzędu przytulił łapówkę? Co miało miejsce.
        Notorycznie broni Renomiarzy a szczytem było jak mówił - że to niepełnosprawna pobiła Renomiarzy. Piszemy dalej o sukcesach tego cwaniaka?
        Po co budyń go trzyma? Może mały coś wie czego budyń się obawia?

        • 16 2

        • Wywalić Lisickiego!!!

          Zbieranie biletów to nie są kompetencje do bycia prezesem GAiT!!!

          • 10 3

        • On ma to doprowadzić do ruiny,

          żeby potem sprywatyzować za bezcen. Nagrodą będzie stołek w zarządzie.

          • 5 0

    • prawda

      • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane