• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy GAiT zaniepokojeni awariami autobusów

Maciej Korolczuk
9 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zdaniem części kierowców liczba awarii autobusów w ostatnim czasie wzrosła i potrzebne są częstsze i bardziej skrupulatne kontrole. Zdaniem części kierowców liczba awarii autobusów w ostatnim czasie wzrosła i potrzebne są częstsze i bardziej skrupulatne kontrole.

W Gdańskich Autobusach i Tramwajach powstał nowy związek zawodowy. Kierowców zrzeszonych w OPPZ Konfederacji Pracy zaniepokoiła liczba i częstotliwość ostatnich awarii autobusów, w których - ich zdaniem - odpadają koła, a w skrajnych przypadkach dochodzi do pożarów. W spółce zlecono kontrolę wskazanych pojazdów, ale nie wykazała ona żadnych uchybień.



Czy twoim zdaniem liczba awarii autobusów w ostatnim czasie znacząco wzrosła?

W poniedziałek do sekretariatu prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów Macieja Lisickiego wpłynęło pismo dotyczące nasilenia w ostatnim czasie awarii autobusów należących do miejskiej spółki. Dokument został podpisany przez Piotra Tyszkiewicza, przewodniczącego zarządu OPPZ Konfederacji Pracy w GAiT, nowo powstałego związku zawodowego u gdańskiego przewoźnika.

- Zwracamy się z wnioskiem o pilne wyjaśnienie zaistniałych zdarzeń mających wpływ na bezpieczeństwo i zdrowie, zarówno pasażerów i kierowców naszej firmy, jak również innych użytkowników ruchu - podkreśla Piotr Tyszkiewicz.
W piśmie wymienia awarie tylko z ostatnich kilku dni. Chodzi głównie o urwane koła w pojazdach, do czego miało dojść czterokrotnie między 30 grudnia a 2 stycznia, a także pożar autobusu w sobotę 29 grudnia na ul. Spacerowej.

Przyczyny pożaru autobusu na ul. Spacerowej wyjaśniać będzie specjalna komisja. Przyczyny pożaru autobusu na ul. Spacerowej wyjaśniać będzie specjalna komisja.
Jak czytamy, przewodniczący nowego związku oczekuje od zarządu spółki przeprowadzenia wewnętrznej kontroli, która zajmie się wyjaśnieniem przyczyn zaistniałych awarii oraz sprawdzeniem wszystkich wozów ze względu na możliwość wystąpienia awarii, a także nakreślenie programu naprawczego.

Związkowcy zaznaczyli, że wyniki kontroli oraz wskazanie założeń programu naprawczego chcą poznać do 16 stycznia.

- W przeciwnym razie będziemy zmuszeni do poinformowania odpowiednich władz o możliwości popełnienia przestępstwa z art. 179 KK: "Kto wbrew szczególnemu obowiązkowi dopuszcza do ruchu pojazd mechaniczny albo inny pojazd w stanie bezpośrednio zagrażającym bezpieczeństwu w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym (...), podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat dwóch".
Pismo, jakie związkowcy złożyli na biurku prezesa GAiT Macieja Lisickiego. Pismo, jakie związkowcy złożyli na biurku prezesa GAiT Macieja Lisickiego.
Pismo we wtorek trafiło na biurko prezesa Lisickiego. Jak nam przekazano, zarząd spółki zlecił kontrolę wszystkich wskazanych autobusów, zanim jeszcze związkowcy o to wystąpili.

GAiT: Wszystkie zgłoszenia dokładnie sprawdziliśmy



- Została zlecona kontrola wszystkich wozów wymienionych w piśmie - podkreśla Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT. - Wstępne ustalenia wykazały, że w trzech przypadkach nie odnotowano żadnych uszkodzeń w pojazdach przed wyjazdem i po zakończeniu kursów. W dwóch przypadkach doszło do uszkodzenia felg, a nie urwania kół. Oba wozy zostały natychmiast skierowane do zajezdni, gdzie wymieniono koła i śruby. Przyczyny spłonięcia autobusu bada specjalna komisja. Podkreślam, że wszystkie wozy zostaną dokładnie sprawdzone, a o wynikach poinformujemy przedstawicieli związków.
Jak dodaje, wszystkie autobusy są stale poddawane kontrolom technicznym. Tylko w 2018 r. tabor należący do GAiT 40 razy kontrolowała Inspekcja Transportu Drogowego.

- Nie wykazała ona w swoich raportach ani jednej uwagi. Jeżeli w autobusie zdarzy się jakaś usterka, musi być ona na bieżąco zgłaszana przez kierowcę tego pojazdu i jest ona niezwłocznie naprawiana. Zadaniem zaplecza technicznego naszej Spółki jest kontrola każdego autobusu i tak się właśnie dzieje - dodaje Mongird.

Stencel: mają nasze poparcie, ale...



OPZZ Konfederacja Pracy w GAiT to nowy związek zawodowy w miejskiej spółce, która zatrudnia 1400 osób. Powstał na początku grudnia i jest już czwartym związkiem w firmie. Jak piszą o sobie, powstali, by walczyć o poprawę warunków pracy, na czym mają skorzystać inni pracownicy.

O powstanie nowego związku zapytaliśmy Stanisława Stencla, prezesa Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Gdańsku, największego, bo skupiającego 750 pracowników. Jak mówi, Konfederacji nie traktuje jako konkurencji i w pełni popiera ich postulaty.

- Ale pod dwoma warunkami - zastrzega. - Po pierwsze, że będą działać w granicach obowiązującego prawa, a po drugie - że postulaty, o jakie będą walczyć, rzeczywiście będą miały na celu poprawę warunków pracy wszystkich pracowników. Wówczas będą mieli nasze pełne poparcie.

Opinie (215) 4 zablokowane

  • Awarie autobusów nie są tak odczuwalne jak awarie tramwajów. (6)

    Czekam aż ktoś się weźmie za awarie tramwajów, bo to już jest przegięcie..
    Nawet kilkanaście zdarzeń dziennie.

    • 115 5

    • mnie dobiło to przedwczorajsze wykolejenie bodajże w brętowie (4)

      na nowym torowisku, kurde, ludzie, masakra...

      • 8 1

      • Dawaj szczegóły (3)

        • 0 5

        • Ty nie jesteś Janusz Ch.

          Prawdziwy Janusz jest tu 20h na dobę i żadna informacja mu nie umknie... sam się zdemaskowałeś . Szach mat.

          • 0 0

        • No masz

          https://www.trojmiasto.pl/raport/Wykolejenie-tramwaju-linii-10-w-Bretowie-rt118502.html?ref=2-0

          • 3 0

        • Na Sreberku nie chcemy żadnych szczegółów.

          • 0 0

    • Nic się nie stało panowie nic się nie stałoooo.....

      • 0 0

  • dlaczego komunikacja w Trójmieście jest taka słaba? (28)

    • 185 16

    • bo zalana budyniem (11)

      alternatywą jest ospa wietrzna przywiana z Nowogrodzkiej

      wiec jak nie staniesz to pupa z tyłu :(

      • 28 17

      • W Gdyni OK (8)

        niezmiennie od lat... Patrzę na Gdańsk i nie rozumiem - mogliby czerpać wzorce z Gdyni za friko

        • 7 12

        • Że co.... (4)

          Co w Gdyni jest ok bo moim zdaniem nic nie jest ok

          • 3 1

          • Odwołuję (3)

            wszystko co do tej pory napisałem :P

            • 2 0

            • Dureń (2)

              • 0 2

              • (1)

                Piszę dureń, bo tak do mnie ostatnio psychiatra mówi.

                • 3 2

              • On oszukuje Was kochani moi. Nie mógł rozmawiać z moim psychiatrą, ponieważ po ostatniej sesji ze mną wyszedł przez okno. I jeszcze nie znalazłem innego.

                • 0 0

        • (2)

          Proszę nie korzystać z mojego nicku :)
          Wasz kochany Janusz Ch.

          • 5 4

          • Nie podszywaj się pode mnie (1)

            • 2 4

            • Odczepcie się od Janusza Ch.

              • 1 0

      • Czemu taka słaba komunikacja ? (1)

        BO jeśli się chce aby zakład upadł to się takie akcje robi , aby były straty i opinia publiczna miała dosyć zakładu miejskiego, a jak tak się stanie będzie bardzo gładko można zrobić prywatyzację i się okaże że to bardzo dobry interes który będzie nie miejski prywatny bądź zagraniczny tak jak nasza woda i ścieki

        • 38 2

        • Metody budynia.

          Oczywiście w nagrodę będzie stołek w zarządzie.

          • 20 1

    • (1)

      bo słaby zarządca, pojazdy stare, tory tylko spawane a nie wymieniane! Dzień bez: wykoleił się tramwaj....awaria tramwaju.... to dzień stracony! Nie wspominając o "dobrych" zmianach w rozkładzie! Zamiast 35 min do pracy 1 tramwajem jadę nawet 70 min 3ma!!!!!

      • 5 0

      • Jakie stare ? niemiec płakał jak sprzedawał... tam w niemczech to tylko w niedzielę do dojazdów do kościoła były wykorzystywane

        • 3 0

    • Bo tacy są pasażerowie

      • 1 0

    • W Gdańsku jest słaba. (4)

      W Gdyni i w Sopocie jest dobra.

      Dlaczego? Kwestia zarządzania. Gdyńskie ZKM skutecznie wykorzystało fundusze unijne żeby wymienić właściwie cały tabor i rozbudować linie trolejbusowe, na które też umie znaleźć dofinansowanie z półki "ekologiczny trnsport".
      Oprócz tego w Gdyni regularnie są badania potrzeb transportu z ankieterami jeżdżącymi przez parę dni na wszystkich trasach. Z tych badań wynikają twarde dane a nie "ja jako prezes uważam że tego autobusu nie ma sensu puszczać".

      • 12 6

      • Ehe (2)

        Tylko w Sopot nie ma komunikacj miejskiej

        • 10 2

        • Lol, "w sopot"

          hehehe, rdzenny gdańszczanin, ja?

          • 4 0

        • nie zauważyłeś autobusów i trajtków w Sopocie?

          komunikacja w Sopocie jest organizowana przez gdyński ZKM, co tylko wzmacnia nieprawdziwość stwierdzenia że "komunikacja w trójmieście jest słaba".
          W Gdyni i w Sopocie jest dobra.

          • 0 5

      • .... A nowy tabor stoi, bo kasy brak na obsługę dodatkowych kursów.

        • 4 0

    • Nie wrzucac do jednego worka ! !W Sopocie i Gdyni myślę że jest ok

      Gorzej z Gdankiem.

      • 4 2

    • bo władza nie jest zmuszona z niej korzystać

      • 7 0

    • Bezpośrednią winę za to odpowiadają trolle internetowe! (3)

      Bo zamiast pomóc, nic nie robią

      • 5 14

      • Mam im pomóc koła dokręcać? (2)

        • 5 0

        • Mają z gaśnicami jeździć, żeby gasić w razie by sie zapalił.

          • 2 0

        • To rusz d*psko z tego opzz i dojrzeć koło w ramach czynu społecznego!

          • 1 3

    • Nie w Trójmieście tylko w Gdańsku. W Gdyni wszystko działa sprawnie od lat

      • 8 4

    • Bo jeździmy zużytą flotą pojazdów po dziurawych drogach..

      Nie dziwię się kierowcom wcale. Inaczej czułbyś się kierując nowoczesnym samochodem bo drogach w miarę cywilizowanym stanie.

      • 23 0

  • Gdańsk ma najgorszą komunikację miejską w Polsce

    Stary tabor wysoką awaryjność niska punktualność zbyt niska częstotliwość kursowania

    • 0 0

  • małe zainteresowanie

    moze p. Karolczuk zakonczy to pisanie inspirowane paru nawiedzonymi pseudo pracownikami.Wyrażnie widac,ze walczą wewnatrz jakies niewyksztalcone ,nieudaczne ,jak się kiedys mowilo elementy:))
    Moim skromnym zdanien za duzo empati w tej miejskiej sp-ce jest,szlaeją bezkarnie bez żadnych za postepowanie konsekwencji...to tak jak szczury...wpadly zrobily swoje i wypadly,bo jest co zreć na rynku....Najgorsze jest to,ze sieja nienawisc pomiedzy grupami zawodowymi...obwiniają za wszystko tych co dbaja o stan techniczny tramwajow i autobusów.Niesprawnym pojazdem nikt z rozsądnie muslacych nie pojedzie,bo najblizszy plot zaliczy.
    Ale mistrz kierownicy wszystko ma gdzies,koło urwie,felgi powygina ,koła w tramwaju w wyprostuje itd.....
    A najlepiej zjechac do zajezdni i wybredzac,czym to by wyjechac albo i nie bo 3h do fajrantu:(((
    a taki tak obserwator,obecnie wkurzony milośnik

    ,odpowiedzialnosc za stan techniczny,ktos pod odpowiedzialnoscia karną ktos ponosi i zdaje sobie z tego sprawe.

    • 2 0

  • wielkie opzz (1)

    zajmijcie się podwyżkami bo pensje głodowe tabor jest stary i cieszmy się że jeszcze jeżdzi sami takimi jeżdzicie że kontrolki pozakrywane taśmą ze starego szrotu nic lepszego się nie zrobi robicie bat na samych siebie

    • 12 2

    • Wolisz zarobić więcej i kiedyś zginąć od trupa? Zacznij myskec

      • 0 1

  • (2)

    kto wpuścił do GAiT-u OPZZ?

    • 7 0

    • Extra

      opzz konfidencja

      • 0 0

    • Ewa K.

      • 1 0

  • Nie ma co dopytywać się. (1)

    Jak kupuje się w Niemczech na szrocie to nawet zakup niemieckiego serwisu nie ograniczy nieustannych awarii.
    Ja też bym nie sprzedał dobrego autobusu tylko wyjeżdżony szrot.
    A jak jest kupiec i wywiezie odpad za dobrą cenę do obcego kraju to brawo.

    • 1 2

    • GAiT

      Jeżeli kupuje się Autobusy Używane z Niemiec 10 letnie w cenie ponad 300 tyś. z przebiegiem 600 tyś i trzeba je przemalować plus nowe wyświetlacze .To nie wiem czy to był sens tym bardziej że one zaczynają się coraz bardziej psuć ......

      • 0 0

  • robole przeżywają i się przejmują robotą a prezesi wstają na kacu i sprawdzają stan swoich kont.

    • 3 1

  • Ha, ha, ha... (4)

    Takie sprawne te autobusy, że od paru dni jeżdżę z awarią EBS i zużytymi klockami hamulcowymi - zgłaszam im to, a nie mogą jakoś sobie z tym poradzić.

    • 26 0

    • odezwal się tepy leb zaklej sobie tasma żeby ci po galach nie swiecilo,to ze wyswietla tak nie znaczy ze tak jest to elektronika zawodzi wyswietla klocki zużyte a klocki nowe

      • 0 0

    • Prosta zasada

      Rano nie wyjeżdżasz i idziesz to niby mistrza i na jego odpowiedzialność jedziesz i niech się podpiszę na karcie. Skutek będzie natychmiastowy

      • 1 0

    • Jaki wóz?

      • 3 0

    • U mnie to samo

      • 3 0

  • (5)

    Osobiście widziałam filmik z niedokręconym kołem Solarisa, przesłany mi przez mojego ex narzeczonego - kierowcę w GAiT. Koło się chwiało na wszystkie strony.

    Drugi smaczek : Mój ex miał przydzielony swój stały autobus, Mercedesa 0405N, numer inwentarzowy 2716. Któregoś dnia ten wóz jeżdżąc na dniówce, zaliczył porządne bum w tył innego autobusu, i został wysłany do naprawy. Naprawiono go tak, że niektóre elementy przy kabinie były dokręcone "aby było", popękane plastiki, szpara w drzwiach kabiny kierowcy. Skrótowo - biedny Mesiek wyglądał jakby przez niego przeszło tornado.

    Ex się wkurzył, siadł i napisał pismo do pana Piotra O. Po tym piśmie autobus został naprawiony jak należy, bez żadnego odwal się. ;)

    • 14 8

    • to sa wlasnie dzisiejszy kierowcy kto im dal prawo jazdy aparaty fotograficzne im dac niech cykają foty popaprańcy.Kiedys kierowcy to byli kierowcy mowa o kierowcach gait kiedyś zkm wpk teraz to same podpie**alacze oczywiście nie wszyscy.

      k

      • 0 0

    • To nie on nim przywalił tylko kto inny. (1)

      • 1 1

      • Tyle i ja wiem. Winny był kierowca z dniówki.

        • 0 2

    • Oj Brzoza Brzoza

      • 1 2

    • serio to wszystko widziałeś Romku?

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane