• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy autobusów bez dostępu do toalet

Maciej Korolczuk
22 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
BP Tour obsługuje głównie linie z gmin ościennych m.in. 207 między Pruszczem Gdańskim a dworcem głównym w Gdańsku. BP Tour obsługuje głównie linie z gmin ościennych m.in. 207 między Pruszczem Gdańskim a dworcem głównym w Gdańsku.

Kierowcy BP Tour, jednego z dwóch największych przewoźników w Gdańsku, od kilku miesięcy nie mają dostępu do toalet na pętlach autobusowych. Właściciel firmy zerwał umowę z GAiT, do którego należą pomieszczenia socjalne, ze względu na zbyt wysokie opłaty naliczane jego pracownikom przez miejską spółkę. Do czasu uzyskania zgody na korzystanie z toalet, kierowcy swoje potrzeby załatwiają między kursami w hotelach, zaprzyjaźnionych restauracjach lub pod chmurką.



Czy twój pracodawca zapewnia ci komfortowe warunki pracy?

Firma BP Tour z Lublina jest jednym z czterech przewoźników realizujących usługi przewozowe dla Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Oprócz niej po ulicach Gdańska jeżdżą autobusy miejskiej spółki GAiT (operator 68 linii), PKS Gdańsk (obsługuje linie 158, 258 i T8) oraz gdyńskiej spółki Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej (linia 171).

Kierowcy autobusów BP Tour wożą pasażerów głównie z ościennych gmin (m.in. z Pruszcza Gdańskiego, Sopotu, Żukowa czy Banina, łącznie na 26 liniach). Wożą i narzekają, bo w ostatnich miesiącach znacznie pogorszył się komfort ich pracy.

- Od pewnego czasu nie mamy zapewnionego zaplecza socjalnego, jak i również dostępu do toalet na przystankach i pętlach końcowych - napisał do nas jeden z kierowców BP Tour.
Toalety są zamykane i otwierane za pomocą specjalnych kart dostępu z chipem. Jak twierdzi nasz rozmówca, wydanych kart dostępu było jednak zbyt mało, a od pewnego czasu nie ma ich wcale.

- Ewidentnie jest jakiś spór pomiędzy GAiT, BP Tour i ZTM, więc musimy się załatwiać "po kątach". Jest to dla nas uciążliwe. Kierowcy rozważają przystąpienie do strajku, podczas którego nie będziemy wyjeżdżać na trasy - dodaje.

Umowa była, ale została zerwana



Obecnie do dyspozycji kierowców jest 14 pomieszczeń socjalnych. Trzy znajdują się na zajezdniach przy ul. Wita Stwosza, al. Hallera i ul. Władysława IV. Kolejne we Wrzeszczu (ul. Dmowskiego), Oliwie (ul. Droszyńskiego, ul. Obrońców Westerplatte), Zaspie (ul. Rzeczypospolitej), Jelitkowie (ul. Pomorska), Chełmie (ul. Witosa), Łostowicach (ul. Świętokrzyska), Jasieniu, Siedlcach, Brętowie i przy ul. Jana z Kolna.

Wszystkie pomieszczenia należą do spółki GAiT i to głównie jej pracownicy korzystają z nich za pomocą legitymacji pracowniczej, w której znajduje się chip do otwierania drzwi.

- Na początku 2018 roku spółka GAiT zawarła z BP Tour umowę, zapewniającą dostęp pracowników BP Tour do pomieszczeń socjalnych będących własnością GAiT na krańcach Wrzeszcz, Droszyńskiego i Oliwa. Umowa obowiązywała do końca roku. Wówczas BP Tour zostało wydanych sześć kart dostępu do pomieszczeń. Umowa zapewniała proporcjonalną partycypację w kosztach związanych z ich utrzymaniem i eksploatacją (woda, ścieki, energia elektryczna, ogrzewanie, utrzymanie czystości w pomieszczeniach i na terenie przyległym, podatek od nieruchomości, wyposażenie w niezbędny sprzęt socjalny, ppoż. i ratowniczy, ubezpieczenie). Umowa przedłużona została następnie do końca 2019 roku. Ostatecznie w sierpniu tego roku umowa ta została przez BP Tour wypowiedziana - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT .

Cena jak za toaletę na plaży w Sopocie



Jak mówi nam Piotr Brewczak, właściciel BP Tour, umowa została rozwiązana ze względu na wysokie koszty, jakie GAiT naliczał jego firmie za korzystanie z toalet.

- Początkowo stawka wynosiła 3 zł za każde zatrzymanie autobusu na pętli. Podkreślam zatrzymanie, a nie skorzystanie kierowcy z toalety - mówi Piotr Brewczak. - Stawki były dla nas zbyt wysokie i nieadekwatne, bo tyle to kosztuje skorzystanie z toalety na plaży w Sopocie, a nie na pętli autobusowej. Przecież każdorazowe zatrzymanie autobusu nie oznacza, że kierowca od razu biegnie do toalety. GAiT tłumaczył, że nie jest w stanie inaczej wyliczyć tej stawki, dlatego po analizie kosztów, które średnio wynosiły ok. 3 tys. zł miesięcznie. Uznałem, że najwłaściwszym rozwiązaniem, które przyspieszy załatwienie sprawy, jest wypowiedzenie umowy i podjęcie rozmów z miastem na temat jednakowego traktowania przewoźników zarówno miejskich, jak i prywatnych. W innych miastach, jak choćby w Gdyni czy Łodzi, gdzie także świadczymy usługi przewozowe, jest pod tym względem zdecydowanie lepiej. Tam nasi kierowcy mają dostęp do wszystkich toalet bez naliczania opłat.
Do czasu uzyskania pozwolenia na korzystanie z toalet, kierowcy BP Tour swoje potrzeby załatwiają w zaprzyjaźnionych hotelach, restauracjach lub pod chmurką.

ZTM: pracujemy nad porozumieniem



W mediacje z miastem na temat udostępnienia toalet na równych zasadach dla wszystkich przewoźników włączył się Zarząd Transportu Miejskiego.

- W poniedziałek spotykam się w tej sprawie z właścicielem BP Tour - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM. - Chcę zaprosić do stołu wszystkie strony i tę sprawę jak najszybciej załatwić. Ale ze względów formalno-prawnych nie jest to takie proste, jak się może wydawać. Niemniej chciałbym, aby jeszcze na początku roku udało się wypracować porozumienie, by kierowcy mogli korzystać z toalet na takich samych warunkach.

Miejsca

Opinie (394) ponad 20 zablokowanych

  • Super przewoznik zerwał umowę (16)

    ...a teraz przepycha się z miastem kosztem kierowców . Jak zwykle biednemu wiatr zawsze w oczy .

    • 271 44

    • Jan Kochanowski Fraszki, Księgi pierwsze: Na ucztę

      Szeląg dam od wychodu, nie zjem, jeno jaje:
      Drożej sr@m, niźli jadam; złe to obyczaje.

      • 34 1

    • jak 3 zl za drogo ,to niech toy toye postawi... (10)

      kolejny janusz biznesu,za darmo najlepiej

      • 28 15

      • w innych miastach jest za darmo tyko Gdańsk januszuje (2)

        • 27 7

        • Albo płacą wszyscy albo nikt (1)

          No tak ale ktoś zapłacić musi . Nowe dyspozytornie otwierano z wielką pompą i nie myślano o kosztach utrzymania.

          • 11 1

          • no chyba miasto zleca przewozy to i miasto powinno zapewnić drogi i socjal dla firm.

            Po raz kolejny przypominam-to nie ma być dochodowe, to ma byc wygodne dla mieszkańców !i pracowników.

            • 25 3

      • (3)

        3zl za zatrzymanie a nie za wejscie do toalety. Rozumiem ze tez bys placil za to ze stajesz kolo toalety a z niej nie korzystasz.
        W takim wypadku jak idziesz pasem nadmorskim to prosze za jedno przejscie 15pln zaplacic bo z 5 toalet tam jest i z akazda 3pln.

        • 28 4

        • Logika OK ale jak to policzyć ? (2)

          Podatek trzeba zapłacić nawet jakby nikt nie korzystał . Pomieszczenia muszą być stale ogrzewane , podłączone do wody, prądu , monitoringu . Budynek musi być konserwowany i sprzątany.
          Prosta piłka :
          Koszty do wglądu i podział proporcjonalny .
          Gorzej jak ktoś powie : dla mnie sprzątanie , woda etc jest nie potrzebne.

          • 10 1

          • Jak to jak? (1)

            Skoro drzwi są otwierane kartą z chpiem, tzn. że można wyciągnąć rejestr użytych kart i policzyć liczbę wejść co do jednego.

            • 21 1

            • A jak będą wbijać na dwójke we trzech na jedną kartę

              • 5 1

      • W przetargu stawka podana dumpingowa a teraz się po głowie drapie skąd wziąć pieniądze !!! (2)

        Rozumie , że cena za jeden wozokilometr może się różnić pomiędzy ofertami 5 góra 10 % ale nie 30% . Jak się nie ma pojęcia o biznesie to się w niego nie pcha na siłę .Czym innym są przewozy turystyczne a czym innym komunikacja miejska a jeszcze czym innym komunikacja międzymiastowa . Nie da się stosować tych samych współczynników do tych różnych usług . Nawet płaca kierowców , biorąc pod uwagę miejsce pracy , jest diametralnie inna . Niech więc Pan Brewczak powoli się szykuje do upadłości bo to jest dopiero początek długoterminowej umowy a autobusy nie będą cały czas nowe a kierowcy za obiecanki pracować nie będą . Co do stanowiska GAiT-u to się nie ma co się dziwić że nie wspiera konkurencji , bo jaki ma niby w tym interes > W Gdyni jest inna sytuacja - wszystkie dyspozytornie są własnością miasta czyli ZKM-u i on ponosi koszty ich utrzymania a nie któryś z przewoźników konkurujących między sobą . Czyli reasumując - chciałeś jeździć po stawkach dumpingowych to teraz kupuj pampersy - pewnie będzie taniej a kierowcy szczególnie kobiety będą Tobie wdzięczne . Jak tylko pokazały się wyniki przetargu to byłem pewien że BT Tour się na tym wyłoży a kwestią był tylko czas !

        • 23 1

        • Gait to spółka miejska

          ZTM to jednostka budżetowa miasta. Czym to się różni? Czyli miasto chce najtaniej (konkurencja) i miasto chce jednocześnie drożej bo samo sobie świadczy usługi. Fikcja nad fikcje i fikcją poganie.

          • 4 0

        • Paweł

          BP Tour skończy jak Warbus .To tylko kwestia czasu.

          • 0 1

    • Sprostowanie

      Małe sprostowanie.
      Bp płaci 2zł. Za wejście do budynku i tylko co drugi podjazd do budynku.

      • 2 5

    • Prezes firmy nie będzie (1)

      sr*ł po krzakach

      • 9 0

      • Nie mogl bym tak pracowac

        Bez porządnego posiedzenia nie ma pracy

        • 10 1

    • Stanąć na skrzyżowaniu i wys*ać się.

      • 0 0

  • W Gdyni ten problem rozwiązano z 10 lat temu (13)

    Gdańsk POwolne miasto

    • 199 57

    • Wiec kiedy (4)

      Sie odgrodzicie murem z ta swoją kraina szczescliwosci?
      Bo wy nam do niczego jestescie potrzebni
      Seriously
      Podaj jeden choc argument (makroekonomiczny, samorzadowy, gospodarczy, kulturalny itp) ze bez tego gdn totalnie nie da sobie rady.

      • 16 33

      • (1)

        każde miasto da radę sobie bez innego, bo zawsze się znajdzie ktoś inny kto chce współpracować. A Gdynia i Gdańsk sąsiadują i ujadanie z jednej i drugiej strony jest po prostu żałosne. Dorośnijcie wreszcie.

        • 55 4

        • Zgoda tylko 1 sprawa

          Gdynianie mają zupełnie niezrozumiałe dla mnie przeświadczenie o wyjątkowości swego miasta, ktore gdyby nie Gdańsk byłoby Sosnowcem północy

          • 8 8

      • A kiedy wy reaktywujecie Freie Stadt Danzig? (1)

        • 16 10

        • Jesli tak bardzo tesknisz za Wersalem

          To zrob to sobie w domku u siebie.
          Malomiasteczkowy to i Ci historia siega do max 100 lat wstecz, i to jeszcze przez tv bo rozumiem ze ksiazki to fe. Zreszta brunatni je palili, wiec widze tu zaleznosc ;)

          • 5 7

    • DLa pieskow slupki sie buduje za 8tys, rydwany sie kupuje za 150tys ale na toalety dla ludzi Nie Ma Budzetu. MaSaKrA

      • 43 5

    • w gdyni akurat taki szczoszek na srodku swietojanskiej to nikogo nie dziwi

      • 7 3

    • (4)

      Gdynia to syf. Jana z Kolna, Wiśniewskiego, centrum miasta a wygląda jak w latach siedemdziesiątych. Nawet wasz Skwer Kościuszki to PRL,rozpadające się drewniane budy!

      • 13 19

      • to żeś nam dokopał...

        artykuł o tym, że wasi kierowcy autobusów robią na trawniki jak psy (po psach przynajmniej ktoś sprząta...)
        wy sami rąbiecie prosto do Motławy

        ale jasne, pouczaj, wyśmiewaj... XD

        • 19 3

      • PRL buahaha (1)

        Dobre to chyba niewiesz jak wyglądało za Prlu hehee
        Gdynia to fajne miasto często tam jeździmy z rodziną na spacery.

        • 13 2

        • Ja tez

          Lubie ten klimat PRL-u

          • 2 4

      • Lepsze klimaty PRL niz pusty beton. Choc ja to lubilem wlasnie Gdynie za to polaczenie tradycji z lekka nowoczesnością. Teraz to sie zmienia, coz zrobić. Miasto samo w sobie bardzo ladne.

        • 3 3

    • Podzielonym spoleczenstwem latwiej sterowac. Tyle w temacie konfliktu Gdynia-Gdansk

      • 2 0

  • Jak tak dalej pójdzie (7)

    To kierowcy będą z pampersami jeździć. Skandal.

    • 285 5

    • (3)

      No to zobaczymy teraz jak działa Państwowa Inspekcja Pracy - czas start

      • 35 0

      • (2)

        to jest XXI wiek.?..... nie mają gdzie skorzystać z toalety? Przecież na dłuższych trasach dodatkowo powinny być miejsca wyznaczone w razie konieczności. Rzeczywiście PIP powinien się tym zająć

        • 15 1

        • (1)

          taaa, na dłuższych trasach przydrożne drzewa powinni oznaczyć

          • 0 4

          • Jak się nie szanuje to się cierpi.

            Widać co z domu wyniosłeś... sr*ć też chodziłeś za chałupę? :D

            • 4 0

    • Pewnie, że

      skandal ! W całej Europie na MOP-ach przy autostradach i ekspresówkach toalety są za darmo dla wszystkich. Na niektórych, kierowcy zawodowi mogą się umyć, ogolić a nawet korzystają z pryszniców. A tu w mieście kierowcy świadczący usługi dla społeczeństwa - nie mają dostępu do toalet. HAŃBA !

      • 22 0

    • "Przepraszam Państwa,że na chwilę się zatrzymam.

      Załatwię się tylko do kaczuszki i pojedziemy dalej. W końcu mamy XXI wiek".

      • 11 0

    • Nie, będą stać na ulicy

      • 0 0

  • Wynagrodzenia z opóźnieniem, brak dostępu do WC, łamany czas pracy itd (3)

    Chłopaki tak dłużej nie wytrzymają i tak dużo się już pozwalniało. Wypłaty nie na czas, powiadomiona została podobno już Inspekcja Pracy. Może dla ludzi z Bełżec z skąd jest Pan Piotr Brewczak to norma że można przez 10 godzin być bez możliwości skorzystania z WC ale nie dla ludzi z Pomorza. Trochę życzliwości do ludzi Panie Piotrze.

    • 276 7

    • Nie z Belżec, tylko z Bełżyc, jak już (1)

      Ponadto, obecnie firma mieści się w Lublinie. Wracaj do szkoły, zamiast brać się kierowanie autobusami.

      • 1 43

      • Napisz coś merytorycznego. A jak nie umiesz to do szkoły.

        • 12 1

    • A podobno to taka wspaniała firma tak wszyscy wychwalaliscie

      • 1 1

  • W tym mieście nawet takie rzeczy nie działają (11)

    wieczne awarie, brud w pojazdach, wypadające kursy, jak widać nawet tak prozaiczna czynność jak możliwość korzystania z toalet przez kierowców jest nie do przeskoczenia, ale za to mamy psie pisuary za 8 tyś, kto bogatemu zabroni bawić się za nasze pieniędzy?

    • 229 18

    • Będzie tak dopóki Gdańskiem będą rządzili niestety pełowcy. (1)

      • 25 12

      • ...i wypisywali głupoty pisiory.

        • 0 8

    • OTUA (1)

      Bo najważniejsza jest OTUA, a nie to czy kierowca ma zaplecze, albo to że chodnik na Jabłoniowej jest krzywy lub nie ma co wcale z powodu budowy alei Adama Owicza
      Góra PeŁo mi na więcej nie pozwala.

      • 20 5

      • Caryca Katarzyna Suska

        Lepsze to niż pomniki kartofla budowane przez złodziei #dojnej zmiany

        • 1 5

    • 50 tys to prezydentka płaci za wywiad dla zaprzyjaźnionego portalu (1)

      a to jest koszt ok 1,5 roku utrzymania toalet wg GAiT. A sam GAiT wynajmuje loże VIP na stadione za setki tysięcy (pewnie tam maja wliczoną toaletę w cenę).
      I takie rzeczy w tzw mieście solidarności.
      Ale co tam jacyś kierowcy skoro wazniejsza jest walka o demokrację i o robotnicze postulaty sierpniowe spisane na sklejce. A robotnicy (czyli kierowcy) mogą se szczać po krzakach.

      • 23 3

      • zadzwoń do banasia

        250 miliardów wyprowadziła mafia vatowska w pissowskim ministerstwie finansów

        • 1 4

    • (3)

      Co ma jedno z drugim?

      • 1 1

      • Nic, ale ciemny lud tego nie zrozumie (2)

        Oni myślą że miasto ma skarbiec pełen pieniędzy które może sobie rozdysponowywać bez żadnych uwarunkowań i ograniczeń jak chce i są oburzeni, że tych pieniędzy nie rozdaje się ludziom

        • 2 5

        • wybrańcy dostają za zasługi

          rydwan, makieta, jakieś wywiady, jakieś filmowe gnioty, loże na stadionie, okrągły mebel i pajacowanie. Nie róbmy polityki dbajmy o miasto.

          • 3 0

        • skoro można wybudować "piesuar" dla psów

          to bardzo dziwne jest to, że spółki miejskie w ten sposób rozgrywają kwestię potrzeb fizjologicznych dla kierowców firmy świadczącej usługę transportu publicznego. Jeśli mówimy o kwocie rzędu 3 tys. miesięcznie to GAiT powinien przestać się ośmieszać z komercyjnym wynajmem toalet tylko je po porstu udostępnić kierowcom bp tour. jeden mecz w loży VIP GAiT-u to koszt pewnie przewyższajacy to co chcą przez pół roku za korzystanie z toalet. Jak tak patrzą na złotówki to niech zrezygnują z lóż vipowskich - one w żaden sposób nie przyczyniaja się do realizacji zadań przewozu mieszkańców

          • 0 1

    • Kacper przestań kwiczeć

      • 1 3

  • XXI wiek, a człowiek nie może zrobić fizjologicznej potrzeby. (8)

    Powinno być więcej toalet i za darmo. Płacimy coraz więcej podatków i takie podstawowe potrzeby powinniśmy mieć zapewnione.

    • 270 7

    • (5)

      niby czemu darmo?

      • 3 40

      • (1)

        Bo Placi sie Padatki w miescie Gdansk, a za te podatki miasto kupuje rydwany za 150tys, psie pisuary za 8tys i nie wiadomo co jeszcze. Acha przyznaje sobie nadrody tez, ale zaraz mnie zaatakujesz ze ciezko pracowali aby taki pisuar dla psow wymyslic wiec im sie nalezy, wiec ja powiem Ci ze mieszkancom i turystom pisuary tez sie naleza.

        • 50 2

        • Skończyłeś już? To spuść wodę.

          • 1 9

      • (1)

        Za oddychanie czubie najlepiej płać swoim panom.

        • 10 1

        • Turyści klimatyczne płacą. Więcej darmowych toalet wyszło by tylko na dobre

          • 6 4

      • Ponieważ skorzystanie z toalety nie jest moim wymysłem z którego mogę zrezygnować, tylko potrzebą, która może wystąpić w każdej chwili. Włodarze wydają duże sumy na różne, zazwyczaj niepotrzebne rzeczy, dokładają nam cały czas nowe podatki, więc mogę wymagać zrobienia potrzeby jak człowiek w toalecie a nie w bramie czy w krzakach.

        • 30 3

    • ja place mniej podatkow

      gadasz i bredzisz

      • 1 3

    • W Hiszpanii nigdzie nie spotkałem płatnej sr*lni.

      • 0 1

  • To jest dramat (2)

    Wszędzie tylko lokalne biznesy. Nie liczą się pasażerowie, o tym wiemy od dawna. Obcinają kursy, nie dbają o tabor, awarie, brud itd... a teraz światło dzienne ujrzały nowe fakty. Nie dba się również o kierowców, a potem czytamy artykuły jacy to oni są źli i nie dobrzy. A czy ktokolwiek dba o nich?

    • 156 8

    • PIP ,podobno istnieje ?

      Reakcja powinna być natychmiastowa .

      • 15 1

    • Tak jak twoje kartonowe państwo złodziei pinokia, kulawego, maliniaka, banasia?

      • 5 6

  • I wszystko jasne

    Teraz wiemy dlaczego są opóźnienia, zanim znajdzie jakąś toaletę i za nią ma zapłacić to czemu by nie posiedzieć dłużej? W końcu jak to mówią " płace to wymagam"

    • 87 9

  • Ja pitolę (5)

    Skoro ztm podpisuje umowe z operatorem to zapewnia infrastrukture dla wykonawcy. Do tego dochodzi juz w naszym kraju ze koscia niezgody jest kibel dla kierowcy?
    Co, ztm zbankrutuje jak sprzataczka bedzie dbac o porzadek? To wyglada jak typowa segregacja i januszowy biznes miejskiej spolki.
    Wstyd!

    • 187 11

    • (1)

      bingo. to tak jakbyś poszedł pracować do biura, a pracodawca powiedział, że musisz sobie biurko zapewnić... (najlepiej od niego wynająć z opłatą miesięczną)

      • 25 2

      • I tak bardzo często jest.

        Polski pracodawca najgorszy na świecie!

        • 5 0

    • $$$ (2)

      Czytaj ze zrozumieniem. Właścicielem pomieszczeń socjalnych jest GAIT ( nie ztm) Wiec to GAIT płaci za ich utrzymanie (sprzątanie, itp.) Jakoś inni przewoźnicy mogą sie dogadać z Gait a BP Tour robi problem. Czyżby już brakowało pieniążków w BP Tour...

      • 5 12

      • A Gait to skąd jest? (1)

        pewnie biznesmen lisewski założył ze swoich ciężko zarobionych oszczędności?

        • 4 1

        • Jakie ma to znaczenie kto skąd jest?

          Ja utrzymuję, ponoszę koszty, to ty się dołóż jak chcesz korzystać, a nie na krzywy ryj!

          • 1 3

  • Oszczędzanie na toaletach to buradztwo (11)

    Kapitalizm rodem z lubelskiego. Mój mąż przepracował tam 18 miesięcy, wypłaty nigdy nie były w terminie dlatego się zwolnił a wielki Pan Piotr podobno potrafi tylko krzyczeć i używać wulgaryzmów jak ktoś prosi o normalność.

    • 173 14

    • Nie znam realiów w tej firmie (10)

      Więc na temat prowadzenia jej przez pana Piotra nie będę się wypowiadał. Uważam jednak, że taka kwestia jak toalety dla kierowców powinna być zapewniona przez gait jako organizatora przejazdów. A nie wyliczają sobie proporcjonalnie wszystkie koszty łącznie z podatkiem od nieruchomości. To jest buractwo. Wszystko powinno być udostępnione, obliczone, zawarte w umowie z przewoźnikiem. Umowie o przewozy. A nie jakiejś osobnej ma korzystanie z klopa. Bo to jakieś średniowiecze

      • 27 10

      • Inaczej (5)

        Jakim prawem te toalety należą do GAiT, a nie do miasta czyli ZTM? Ok, te zajezdniowe to rozumiem że tylko dla GAiT, bo zajezdnia pracownicy itp, ale jakim cudem na pętlach należą do GAiT?

        • 28 6

        • ztm juz nie ma ogarni sie (1)

          jak sie dziwie kierowca tego buraka z lublina ,powinni anonimowe skargi do pip i tyle ,albo szukac gdzie indziej pracy .

          • 13 3

          • ZTM jest i ma się dobrze.

            Wystarczy wpisać w przeglądarce ba mają nawet swoją siedzibę i dyrektora.

            • 4 0

        • Bo może koszty budowy pokryli? Myślenie nie boli! (1)

          • 0 7

          • Koszty budowy?

            To Pan, Pani my wszyscy płacimy.

            • 5 0

        • Przecież Gait należy do miasta

          bo to spółka miejska. Idąc dalej tym tropem to toalety też należą do miasta.

          • 5 0

      • GAiT jest przewoźnikiem.

        • 14 0

      • Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz ! (2)

        I zastanów się o czym piszesz a nie bredź . GAiT nie jest organizatorem komunikacji miejskiej .

        • 13 1

        • No to k...wa tym bardziej!!! (1)

          • 2 1

          • Grajt to spółka miejska

            czyli to są szalety miejskie.

            • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane