Fakty i opinie

Kierowcy będą musieli zwolnić w Wielkim Kacku

Najnowszy artukuł na ten temat

Budżet Obywatelski: Gdynia zebrała projekty, Gdańsk zmienia zasady

Poprawa bezpieczeństwa to progi zwalniające i wyniesione przejścia, ale też kolejne elementy oświetlenia na ul. Starodworcowej.
Poprawa bezpieczeństwa to progi zwalniające i wyniesione przejścia, ale też kolejne elementy oświetlenia na ul. Starodworcowej. fot. Inicjatywa Wielki Kack/Miasto Wspólne

Nowe oświetlenie wzdłuż ul. StarodworcowejMapka, poprawa bezpieczeństwa pieszych na ul. Gryfa PomorskiegoMapka, ZwinisławyMapka, Źródło MariiMapka oraz uspokojenie ruchu na ul. GórniczejMapka poprzez wyniesione przejścia i progi zwalniające - to zmiany, jakie czekają w najbliższym czasie ulice w Wielkim Kacku. Projekt inwestycji ma być gotowy latem.



Inwestycje poprawiające bezpieczeństwo pieszych na obszarze dzielnicy będą realizacją zwycięskiego projektu budżetu obywatelskiego z 2020 r. Mieszkańcy zdecydowali, że zmodernizowanych zostanie sześć newralgicznych miejsc, gdzie kierowcy niewiele robią sobie z oznakowania związanego ze strefą Tempo 30. W konsekwencji dochodzi tam do przekroczeń prędkości, a nawet potrąceń.

Mapa z lokalizacjami inwestycji.
Mapa z lokalizacjami inwestycji. mat. prasowe
O bezpieczeństwo postanowił zatroszczyć się Kajetan Lewandowski ze stowarzyszenia Inicjatywa Wielki Kack i radny dzielnicy. Przypomnijmy, że dzięki społecznikom udało się już oświetlić częściowo ul. Starodworcową.

Przed szkołą w Wielkim Kacku będzie jasno



Konieczne zmiany, bo kierowcy przekraczają prędkość



Wnioskodawca i władze miasta podkreślają, że to drogi, które prowadzą do placówek edukacyjnych, punktów usługowych, kościoła oraz zapewniają dojazd do głównej ulicy, więc zmiany są konieczne.

- Tylko w ubiegłym roku na terenie Wielkiego Kacka wykonano kilka realizacji z BO, m.in. zainstalowano latarnie wzdłuż części ul. Starodworcowej, w tym przy SP 20, pojawił się park kieszonkowy, a także zamontowano defibrylator AEG - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Dokumentację projektowo-kosztorysową dla inwestycji w Wielkim Kacku opracuje firma Nevora Projekt. W lipcu ma być gotowy projekt budowlany, a w sierpniu projekt wykonawczy. Gdynia zapłaci za nie 85 tys. zł.

Potrzebne ponad 400 tys. zł na realizację



Co zaplanowano w związku z inwestycjami w Wielkim Kacku?

  • Budowa oświetlenia na ul. Starodworcowej - od budynku przy ul. Radosnej 2 do budynku przy ul. Starodworcowej 5.
  • Budowa wschodniego wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Gryfa Pomorskiego na skrzyżowaniu z ul. Waleriana Szefki (na wysokości budynków zlokalizowanych przy ul. Gryfa Pomorskiego 44 i 51).
  • Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Gryfa Pomorskiego (na wysokości budynków zlokalizowanych przy ul. Gryfa Pomorskiego 54E i 79D).
  • Budowa wschodniego wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Gryfa Pomorskiego na skrzyżowaniu z ulicami: Lipową, Zwinisławy i Myśliwską (na wysokości budynku zlokalizowanego przy ul. Lipowej 15).
  • Uspokojenie ruchu na ul. Źródło Marii przy kościele pw. św. Wawrzyńca.
  • Montaż dwóch progów zwalniających na ul. Górniczej.

Szacunkowa wartość realizacji inwestycji wynosi nieco ponad 400 tys. zł. Realizacja nastąpi prawdopodobnie nie wcześniej niż w 2022 r.

Wielki Kack: nieruchomości na sprzedaż

Własny punkt widokowy na balkonie!3 pok Fikakokowo
619 000 zł
Gdynia Wielki Kack
Mieszkanie 168m2 w spokojnej okolicy!
935 000 zł
Gdynia Wielki Kack
Mam do wynajęcia przytulne mieszkanie, 3 pokoje, Gdynia Wielki Kack
2 100 zł
Gdynia Wielki Kack

Opinie (139) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (4)

    I słusznie,drajwerzy mkną po osiedlowych drogach niczym mistrzowie Formuły 1 na torze w Dubayu...jakby 5 sekund szybciey miało zbawić świat...nie można po prostu jeździć przepisowo?Tylko tyle i aż tyle.

    • 56 20

    • może siebie albo innych zabić (1)

      albo możesz być 5 minut później (jak jedziesz naprawdę konkretny kawałek drogi). No to chyba prosty wybór, nie?

      • 4 0

      • Nie dla wszystkich

        I właśnie dlatego są te wszystkie progi itp.

        • 3 1

    • (1)

      Svenus, sęk w tym, ze przepisy w ciągu kilku zaledwie lat zmieniały się w tym rejonie dwukrotnie. Ci, co jeszcze "wczoraj" jeździli 40, przez co byliby tu przez ciebie wychwalani jako przykładni kierowcy, z dnia na dzień po zmianie stali się łamiącymi przepisy bandytami, piratami drogowymi, itp. Serio?
      Czasem jednak warto ruszyć głową, a nie tylko ograniczać się do stosowania się do przepisów, które z prawdy objawionej jedną decyzją administracyjną stają się narzędziem zła. No bo przecież dopuszczały za dużą prędkość. No i teraz są te jedynie słuszne, nowe światłe przepisy. Do czasu, Svenus, do czasu...

      • 1 1

      • Pojawiło się więcej ludzi

        To i prędkość trzeba obniżyć...

        • 0 1

  • Tam i tak trzeba zwalniać bo jest lodowisko ! (1)

    • 14 4

    • lodowisko w Gdyni? Nie wierzę

      • 0 0

  • (10)

    raczej na Wielkim Kacku....

    • 6 11

    • Obie wersje OK

      • 1 2

    • Kiedyś to była samodzielna miejscowość. (3)

      Tak samo w Chyloni, w Orłowie, w Wielkim Kacku.

      • 2 1

      • No właśnie, kiedyś była. (1)

        Teraz jest dzielnicą, więc powinno być "w".

        • 1 2

        • no ale nie jest :D

          nie dość, że w gościach to jeszcze się awanturuje...

          • 1 1

      • ale tak samo mówli tam...

        JO!

        • 2 1

    • słoik alert (2)

      Wielki Kack był osobną miejscowością, tak samo jak Orłowo czy Oliwa, dlatego mówimy "w Kacku", "w Orłowie", "w Oliwie". Karwiny czy Zaspa to osiedla, nie tradycyjne miejscowości, dlatego mówimy "na Karwinach" czy "na Zaspie". Gdybyś się tu urodził to byś o tym wiedział.

      Tylko niedouczeni przyjezdni posługują się formami typu "jade na wrzeszcz" czy "mieszkam na kacku"

      • 7 1

      • Niedouczeni przyjezdni? (1)

        Raczej niedouczeni lokalsi...
        Wrzeszcz jest częścią Gdańska ponad 100 lat, można było to ogarnąć...

        A tak, jedyny argument to "bo tu tak się mówi, walić gramatykę"...

        • 0 4

        • no więc właśnie ci tłumaczę gramatykę

          się nie ma co obrażać, tylko nauczyć

          • 1 1

    • JO!

      • 1 2

    • Poprawnie,to w Wielkim Kacku.

      • 1 0

  • Takie zmiany nic niemdaja. Wariaci nadal pedza na zlamanie karku

    • 13 2

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    brawo społecznicy z Kacka, szkoda , że w innych dzielnicach nie ma takich. Doceniamy :-) i dziękujemy

    • 34 41

    • Brawo społecznicy! (1)

      Jak Kaszub postanowi,to zrobi.Dzięki społecznikom w Wielkim Kacku udało się zrealizować wiele planów,które pokazują jak ta dzielnica staje się zadbana i zagospodarowana.Warto tu zwiedzić okoliczne tereny,które pokazują zachowane i ciekawe zabytki.Wielki Kack jako dawna wioska kaszubska,kryje w sobie niejeden urok.Wystarczy popatrzeć na nazwy ulic i już wiesz gdzie jesteś.Szkoda tylko ,że ubywa tych najstarszych mieszkańców i coraz rzadziej słyszy się tu rozmowy w języku kaszubskim,ale i w tym kierunku też się coś robi.Dzięki społecznikom mamy to,na co inne dzielnice jeszcze muszą poczekać.W Wielkim Kacku jest jeszcze wiele do zrobienia,ale cóż nie można wszystkiemu sprostać,ot tak,na pstryknięcie palca.

      • 2 0

      • Niech społecznicy naciskają na władze w sprawie dzików - chodzi o przekształcenie terenów zielonych z trawników niszczonych przez te zwierzęta w nasadzenia krzewów. Dzięki temu Wielki Kack nie będzie wyglądał jak zaorane pole.

        • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    Strefa 30 nic nie daje na gryfa pomorskiego. Jak zasuwają powyżej 50km/h tak nadal jeżdżą. Znaki poziome i pionowe przez 90% kierowców ignorowanie.

    • 44 7

    • Kapitańska, Beniowskiego - Tempo 30 (1)

      a wariatów nie brakuje

      • 5 1

      • Czyżbys miał okno wychodzące na próg zwalniający?

        Trzeba było protestować przeciwko spowalniaczom w tej formie

        • 1 2

    • Bo ta strefa jest głupia

      • 6 6

    • Tempo 30 (1)

      Martwy przepis. Chyba tylko rowerzyści przestrzegają jak nie ma z górki.

      • 6 2

      • i właśnie przez taką mentalność mamy progi zwalniające

        • 2 0

    • (2)

      Tak, jest ignorowana, bo szybciej jeździ się nierzadko rowerem. To już ociera się o absurd w stylu Pythona. Kiedyś 50 km/h było oficjalnie bezpieczną prędkością. Potem z dnia na dzień stało się prędkością nadmierną, nielegalną, niebezpieczną. Bo weszło 40 km/h, na przykład na Gryfa. A teraz i 40 km/h jest dla "piratów drogowych". Zapewnienia o bezpieczeństwie uczestników ruchu wynikającym z wprowadzenia strefy "tempo 30" są obecnie tyle warte, co identyczne zapewnienia o dwóch wcześniejszych prędkościach. To jest zwyczajny populizm. Nie ma żadnej gwarancji, że za jakiś czas może nawet te same osoby, które teraz wyrzucają do śmietnika z napisem "odpady niebezpieczne" prędkość 40 km/h, a wychwalają "tempo 30", będą te tempo krytykować , bo oto "odkryją" naprawdę świetne rozwiązanie dla naszego bezpieczeństwa - prędkość 20 km/h! Zaraz znajdą się kolejni opiekunowie społeczeństwa, którzy będą postulować zakaz ruchu w ogóle.
      A oto, co naprawdę daje większe bezpieczeństwo na drodze: zdrowy rozsądek, wzmożona uwaga, dostosowanie prędkości do sytuacji panującej na drodze.
      Prędkość? Owszem, należy ją dostosować, ale bynajmniej nie do znaków drogowych, tylko właśnie do warunków. Gdy po chodniku wzdłuż jezdni biegnie dziecko, to można i do 10 km/h zwolnić, ale na zdrowy rozsądek, jak nie ma żywej duszy wokoło, to 40 km/h na drogach klasy zbiorczej, jak np. Gryfa Pomorskiego czy Górnicza, naprawdę jest zbrodnicze?

      • 5 8

      • Kiedyś nikt nie przekraczał limitów prędkości. (1)

        Jeszcze pamiętam, jak się zasuwało dużym fiatem z przelotową 70 między miastami.

        Teraz nie wiadomo czemu mamy pokolenie kierowców, które uważa że cyferka na znaku to minimalna prędkość...

        • 2 0

        • Nie chcę bronić osób ignorujących limity prędkości, ale z drugiej strony jak się czuje niewinna większość, która jeździła najpierw 60 km/h, zgodnie z dawnymi przepisami, potem karnie 50 km/h, potem 40 km/h, w końcu mają teraz jeździć 30 km/h, a jeszcze do tego progi zwalniające...oto człowieku nagroda dla ciebie za przestrzeganie przepisów, ech...a ci, na których ten bat jest kręcony i tak to mają głęboko.
          Państwo staje się opresyjne wobec obywateli uczciwych, a i tak nic nie jest w stanie zrobić z piratami drogowymi.

          • 3 4

    • bo od dawna nie ma komisariatu na karwinach

      policjanci pilnują willi prezesa i schodów do nieba, a nie bezpieczeństwa na ulicach

      • 4 1

    • więc co proponujesz

      zamknąć drogę dla samochodów?

      • 1 0

    • ja jezdze czesto do kolegi tam, przestrzegam 30stki

      oczywiscie wielu kmiotkow ma z tym problem. Trabia, wsciekaja sie, jeden wyrpzedzal pod gorke na ciaglej. Dobrze ze mam kamerke na szybie i mejla na policje :)

      • 1 0

  • (1)

    A miało być oświetlenie na ulicy Solnej. Jak zwykle zapomnieli.

    • 13 0

    • za słono kosztuje

      • 0 0

  • Cdn (5)

    Nie wiem dlaczego na Górniczej nie ma chodnika ciaglego po prawej stronie.Rozpoczyna sie przy przystanku a jest to ulica często uczęszczania.Poza tym na jakimś etapie trzeba podwyższyć krawężnik przy ulicy Gryfa Pom.52 przy boisku.Stawiane na wzniesieniu samochody mogą sie stoczyć / a byl już taki przypadek/ i uszkodzić stojące na parkingu ulicznym samochody.Ewentualnie zamontować jakąś barierę.

    • 9 1

    • typowy driver ci odpowie ze masz po drugiej stronie i po co ci więcej

      • 0 0

    • Na Inicjatywie Wielki Kack o tym było

      Chodnik to projekt z innego BO i ma być realizowany w tym roku. To chyba też projekt Kajetana L.

      • 2 0

    • (2)

      Prawdziwą poprawę bezpieczeństwa dałoby zrobienie z Górniczej ulicy miejskiej z prawdziwego zdarzenia - normalna nawierzchnia zamiast płyt jumbo, chodnik obustronny.

      • 0 0

      • Znaczy tor wyścigowy z parkingami na poboczach? (1)

        • 1 0

        • Ty parkujesz na chodnikach?

          Dla ciebie ulica z chodnikami to tor wyścigowy? No dla mnie to porządna ulica przyjazna dla pieszych, a nie tak jak teraz, koniecznosć przeskakiwania z jednej strony jezdni na drugą.

          • 0 0

  • Jak zwykle niezastąpiony Pan Kajetan

    • 17 6

  • Zamiast tych wyniesionych przejść (2)

    przydałby się radar. Byłoby to dużo skuteczniejsze i bardziej dochodowe

    • 23 10

    • Pytanie dla kogo.

      • 2 0

    • po co radar? od razu zastrzelić na miejscu i przepadek mienia na rzecz magistratu, to byłoby dopiero dochodowe!

      po co te półśrodki towarzyszu?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.