- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (139 opinii)
- 2 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (53 opinie)
- 3 Oszuści podszywają się pod system Fala (56 opinii)
- 4 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (321 opinii)
- 5 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (226 opinii)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (103 opinie)
Kierowcy chcą jeździć 100 km/h Trasą W-Z. Czy słusznie?
Czy na niedawno wybudowanej trasie W-Z można bezpiecznie zwiększyć dopuszczalną prędkość z 80 do 100 km/h? Tak uważa część kierowców. Drogowcy i policjanci nie mówią "nie", ale zalecają zachować rozsądek.
25 styczeń 2013. Zderzenie trzech pojazdów na al. Armii Krajowej przy salonie Volvo.
Stąd część kierujących pojazdami uważa, że wprowadzone tam ograniczenie dopuszczalnej prędkości do 80 km/h jest zbyt restrykcyjne.
- Kształt drogi jak i jej nawierzchnia są w bardzo dobrym stanie. Kierowcy w 95 proc. przypadków i tak jadą "po swojemu" - znacznie przekraczając dopuszczalną prędkość, zwalniają - i też nie zawsze - tylko przed skrzyżowaniami i tam, gdzie często policja dokonuje kontroli prędkości - tłumaczy pan Bartosz, nasz czytelnik.
Zderzenie trzech pojazdów na skrzyżowaniu ul. Łostowickiej i al. Armii Krajowej z 30 września 2012 r.
Zdaniem kierowców najlepszym odcinkiem al. Armii Krajowej, na którym można podwyższyć ograniczenie, jest fragment między ul. Łostowicką a Obwodnicą Trójmiasta.
Jak ten pomysł ocenia zarządca Trasy W-Z? Droga jest zaprojektowana bez barier energochłonnych w pasie rozdzielającym i na poboczu, nie ma tam też pasa awaryjnego. - Należałoby także upewnić się, czy przechyłki jezdni na zakrętach są właściwe i czy nie zagrażałyby kierowcom jadącym znacznie szybciej - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.
Policjanci również mają wątpliwości. - Należy zadać pytanie: ile czasu zyskalibyśmy podwyższając ograniczenie prędkości o 20 km/h na tak krótkim odcinku? W mojej ocenie jest to ok. 20-30 sekund. Niewiele. Natomiast ryzyko i skutki wypadku spowodowane zmianą ograniczenia zwiększają się znacznie. Trzeba tu jednak przeprowadzić szczegółową analizę - uważa sierżant sztabowy Joanna Skrent z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.
Poprosiliśmy policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku o udostępnienie statystyk zdarzeń drogowych na al. Armii Krajowej. - W 11 wypadkach drogowych od początku stycznia zostało poszkodowanych 11 osób. Na szczęście nikt nie zginął - mówi Aleksandra Siewert z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Zachęcamy do opisywania w komentarzach kolejnych miejsc, w których należy zaostrzyć lub zredukować zakaz przekraczania dozwolonej prędkości.
Miejsca
Opinie (322) 4 zablokowane
-
2013-07-15 08:09
Wybudowali zatokę dla psów i krokodyli
to musi na siebie zarabiać.Tu argumenty merytorycznie nie mają nic do tego.Najważniejsze jest udane polowanie.
- 6 0
-
2013-07-15 08:38
ta
droga jest tak samo szeroka ja autostrada. Czy obwodnica. Powinni zwikszy predkośc do 120 a nie 100.
A ci którzy nie umieją jeździc mają do tego lewy pas.
A nie prawy bo za 3 km skrecam. lub jade bo moge. Proponuje tez cześciej patrzec w lusterkam polu i upewniac sie w martwym polu to nie bedzie tyle wypadkow.- 2 0
-
2013-07-15 09:11
Głupie ograniczenia
Jak zachęta - to podpowiadam: przede wszystkim należy zlikwidować bezsensowne ograniczenia prędkości do 50 km przy wjeździe na W-Z w Karczemkach. Owszem, są to dość ostre łuki, ale przecież właśnie dlatego nie ma potrzeby ograniczać prędkość; wymusi ją kształt drogi.
Ale na miano najgłupszego zasługuje ograniczenie prędkości do...20 km/h(!) na ulicy Lubuskiej (Chełm). Postawiono je nie z powodu niebezpiecznych warunków, ale prawdopodobnie aby ograniczyć...hałas samochodów jadących po bruku. Bo na "ślimaku" ul. Pohulanka (też brukowanej) takiego ograniczenia nie ma.- 0 0
-
2013-07-15 09:41
Pomogę p. dyrektorowi
"Należałoby także upewnić się, czy przechyłki jezdni na zakrętach są właściwe i czy nie zagrażałyby kierowcom jadącym znacznie szybciej - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni".
Upewniłem się wielokrotnie jadąc po tej drodze 120km/h moim miejskim, litrowym hatchbackiem, i trzymał się jezdni na zakrętach jak mucha ściany. Na więcej pozwalam sobie znacznie rzadziej, gdy na drodze nie ma nikogo.
"Zachęcamy do opisywania w komentarzach kolejnych miejsc, w których należy zaostrzyć lub zredukować zakaz przekraczania dozwolonej prędkości."
Ja uważam że ograniczenia prędkości należy całkowicie zlikwidować wszędzie. Na ich miejsce należy zamontować znaki SUGERUJĄCE prędkość przy której uśredniony samochód przejedzie bez wymogu nadzwyczajnych zdolności od kierowcy, a tam gdzie prędkość powinna być znacznie mniejsza, np. przy szkołach, montować przeszkody terenowe (garby itp.) oraz informujące o nich znaki.- 1 0
-
2013-07-15 09:44
(1)
Nie ma lepszego miejsca w gdańsku aby wprowadzić "100"
i pokazać, że wszelkie ograniczenia są wprowadzane adekwatnie do parametrów drogi.
obwodnica ma takie same parametry, natężenie ruchu
dużo większe a jest "110".- 3 0
-
2013-07-19 00:27
na obwodnicy jest 120 od 2 lat już
- 0 0
-
2013-07-15 09:57
garby na moście
Niech zlikwidują te garby na moście na Armi Krajowej
tam jest 50 przez te garby to może obniżyć do 20 pozdrawiam- 1 0
-
2013-07-15 14:23
Na Mysliwskiej od Bulonskiej w strone poligonu
Ograniczono do 30km/h. Do tego jeszcze 5 "garbow" bo to i tak za szybko. Parodia...
- 1 0
-
2013-07-18 18:51
tam można i 120 jechać
- 1 0
-
2013-07-19 00:27
lecac w gore z gdańsk na obwodową...
można naprawdę wiele zaoszczędzić - jadąc 120-130 trafia się jeszcze na zielone światło przy skrzyżowaniu przy łostowickiej i dalej na obwodową można ciąć podobnie, kolejny idiotyzm to ograniczenie do 50 na zjeździe na obwodnice w stronę gdynii - można bez stresu jechać tam 100-120, nawet się auto nie zabuja
to mowilem ja - 200 tys. km bez wypadku codziennie przekraczaacy "bezpieczna" predkosc od 50% do 100%- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.