• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • Na obwodnicy potrzeba więcej patroli.

    Dodatkowo przydałby się kaskadowy pomiar prędkości. Może wtedy szybcy i wściekli zaczęliby utrzymywać odpowiedni odstęp (a nie parę metrów przy dużej prędkości). Ludzie w ogóle nie myślą, gnają na złamanie karku, migają światłami, nie używają kierunków. Polak potrafi!

    • 36 8

  • może w tym miejscu droga powinna być szersza? (1)

    Choć Gdynia udowadnia co imnego to nie da rady wszystkiego zrobić za pomocą białej farby.

    • 32 3

    • A co ma Gdynia do tego? Za drogi krajowe odpowiada organizacja centralnie sterowana z Warszawy przez łaskawie panujących

      • 6 0

  • Teraz jest lepiej, wcześniej było tragicznie

    • 22 3

  • A może w ogóle zamknąć obwodnicę?

    Wtedy nie będzie tam w ogóle wypadków. Nie wiem, ludzie nie potrafią patrzeć na znaki? Mam wrażenie, że społeczeństwo nam trochę głupieje, jak ktoś myśli to przejedzie tamtędy bez problemu, jak ktoś ma problem niech idzie na kurs doszkalający. Uważam, że jak ktoś spowoduje wypadek na obwodnicy czy autostradzie powinien trafić prawo jazdy na min. 3 miesiące, bo nie ma dróg które są wygodniejsze i bezpieczniejsze.

    • 22 2

  • Opinia wyróżniona

    Korki były i będą... (2)

    Problemem są ciężarówki jadące z Chyloni, które ledwo co podjeżdżają pod górkę ze średnią prędkością 40 km/h. Zanim wjedzie na samą górę to za nią tworzy się spora kolejka aut. Część kierujących widzi, że lewy pas się kończy więc nie chcą wyprzedzać i jadą gęsiego. Przy sporym natężeniu ruchu liczba aut przybiera lawinowo i tworzy się korek.
    Jedynym rozwiązaniem problemu jest przedłużenie lewego skrajnego pasa o 300 - 500 m za wzniesienie. Oczywiście jest to mało opłacalne, wręcz niemożliwe, więc problem dalej pozostanie.

    • 157 5

    • wlot trasy z portu... (1)

      Miał być gdzie indziej. W oryginalnym projekcie trasa miała mieć inny przebieg. Włączenie do obwodnicy miało być na Chwarznie na mniej więcej płaskim odcinku. Do dziś na obwodnicy jest tam wiadukt ( jakieś 500 m przed Chwarznieńską )

      • 14 1

      • ty jeździsz i piszesz tylko głupoty czy na prawdę masz małe rozeznanie w topografii miasta,że piszesz takie kacapały

        • 2 2

  • Rower (1)

    Jak ktoś nie umie czytać znaków ograniczenia prędkości i nie umie utrzymać odpowiedniego dystansu to niech se kupi rower.

    • 17 8

    • I tak i nie. Jeżdże zgodnie z przepisami, ale w opisanym miejscu, w przypadku korka, zawszę boję się czy jakiś rozpędzony wariat nie wjedzie mi w tył samochodu.

      • 5 1

  • Mam pytanie (2)

    Co za czubek wymyślił bus pas na pogórzu od Maciejewicza do Kwiatkowskiego w kierunku Oksywia. I dlaczego na skrzyżowaniu płk Dąbka z Kwiatkowskiego nie ma ronda. Wyrzucone pieniążki w ....

    • 35 4

    • A po to, żeby pasażerowie autobusów widzieli, (1)

      ... że chociaż trochę warto korzystać ze zbiorkomu niż siedzieć samemu w puszcze i generować większe korki

      • 5 5

      • Samemu to raczej w puszczy.

        • 2 1

  • Wszystko pięknie a jak jest na obwodowej w Gdańsku ? Z czterech schodzą w dwa !! I to jest dopiero Jazda !! Moim zdaniem żadne rozwiązanie nie jest dobre ..... Trzeba zacząć od kultury jazdy i zdrowego myślenia na drodze !! Pozdrawiam !!

    • 31 4

  • (1)

    Dla magistratu miasta Gdyni liczy się tylko jeden rejon Chwarzno - Wiczlino . Więc wątpię że GDDKiA wspólnie z urzędem miasta coś zrobią.

    • 22 9

    • Mylisz się, ten rejon się nie liczy dla magistratu

      Jakiś czas temu obniżona została kategoria węzła na Chwarznie, więc zabrane zostały tereny wcześniej zarezerwowane pod rozbudowę węzła. W zapisach planu miejscowego ul. Chwarznieńskiej też obniżono kategorię, więc nigdy nie będzie miała dwóch pasów w obie strony (odcinek od obwodnicy w kierunku Wiczlina.
      A przy poprzednich zapisach planu można było pokusić się się o trzeci pas od zjazdu z estakady do węzła.
      A teraz to d.pa.

      • 4 2

  • Już kiedyś tak było i też nic nie dało dlatego zrobili tak jak jest teraz. Wąskie gardło trzeba poszerzyć a nie kombinować z pasami.

    • 20 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane