• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • Obwodnica od węzła Kwatkowskiego

    Do Kowal powinna już dawno mieć 3 pasy i tym niech się zajmą a nie kosmetycznymi poprawkami

    • 31 3

  • Bla,bla,bla

    O czym i dla kogo ten artykuł? Matrix.

    • 9 9

  • Ja zamknąłbym obwodnice i podniosł cene biletow na autobus do 10 zł.

    • 15 1

  • ha ha (1)

    Tak z drogami do d*py jest w całej Gdyni może narysować tam kontrabas dla rowerzystów bo tego tam brakuje

    • 18 5

    • kontrabasu i fortepianu

      • 1 0

  • trzeci pas od matarni do CH Osowa niezbedny !

    • 8 3

  • Opinia wyróżniona

    Tak było przed wprowadzeniem nowej organizacji... (3)

    ...więc nic nowego. Owszem teraz jak ktoś mniej wprawiony to może się zestresować, ale jak była poprzednia organizacja to były większe korki. A kolizji na tym odcinku raczej nie zauważyłem.

    • 159 18

    • Dokładnie (1)

      Przecież tak dokładnie było wcześniej

      • 8 1

      • Nie było tak wcześnie!!!

        Wcześniej prawy pas estakady się kończył, był pasem rozbiegowym, TIRy musiały zmienić pas i "wpasować się" do ruchu na obwodnicy. Teraz Lewy pas estakady mógłby się kończyć tak aby z niego samochody musiały zjechać na prawy pas estakady.

        • 5 1

    • korki, były na estakadzie nie na obwodnicy!!

      • 2 0

  • Budować, a nie - malować.

    • 10 2

  • Trzeci pas w tym miejscu jest niezbędny a reszta na ten temat to mówienie jaki krawat pasuje do koszuli. Ilość stłuczek i innych kolizji w tym miejscu i tak wymusi zmiany. Oby tylko nikt nie zginął. Upieranie się że 3 pasy mają zmieścić się w 1 jest totalną bzdurą. I tu mamy klasyczny przykład gdzie droga podporządkowana (Kwiatkowskiego) na środkowym pasie włączając się w obwodnicę ma pierwszeństwo. Jeśli ktoś nie wierzy to niech spróbuje konkurować samochodem osobowym z zestawem 30 ton jadącym lewym pasem z estakady można nawet myśleć ale jak się nie zwolni ze 100 do 40 to mamy duży problem.

    • 13 1

  • Korki są na skrzyżowaniu estakada z Morską (2)

    Czy nie można zrobić ze zjazdu z Estakady na ul.Morską kierunek Rumia z środkowego pasa jazdę na wprost i również w prawo? Zdecydowanie polepszyło by jazdę i zmniejszyło by to korki które się rozkładają również na inne ulice np.u.l.Hutnicza...

    • 11 6

    • Słuszna uwaga.

      Tak jest przy zjeździe z estakady na Unruga i świetnie się sprawdza.Popieram i szkoda że odpowiednie słóżby tego nie widzą.

      • 4 2

    • Nie

      Już teraz rozjezdzacie pieszych tam na przejściu. Z dwóch pasów już całkiem zwariujecie

      • 0 1

  • zrobienie zjazdu z obwodnicy {tak jak powinno być !} na ul Chwarznieńską w kierunku Wiczlina -

    przed wiaduktem też wiele by poprawiło ! przecież budowniczowie obwodnicy 45 lat temu tak to przygotowali i tak miało być ! -przyjżyjcie się ! obecny stan to była tylko prowizorka w trakcie budowy !!! . Czy w GDDKiA pracują nierozgarnięte ślepe Gamonie ??? , toż to jeżdżacy modzi kierowcy widzą i głowami kiwają ! Panowie !-jedżcie na miejsce i przyjrzyjcie się !

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane