- 1 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (76 opinii)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (82 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (218 opinii)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (254 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (30 opinii)
- 6 Martwe dziki z Karwin miały ASF (309 opinii)
Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?
Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.
- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.
Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości
Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.
Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.
GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.
- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2019-10-07 07:03
Wcześniej były większe korki. (7)
- 121 25
-
2019-10-07 08:38
Niestety tak u nas projektują skrzyżowania (3)
wielopasmowych dróg. Przy tak krótkich pasach do włączenia się do ruchu zawsze będą się robić korki. Nie ma mocnych. To samo jest na skrzyżowaniu z obwodnicą południową. Jeśli coś jest nie przemyślane i nie dostosowane do ruchu to potem nie ma zmiłuj.
- 9 1
-
2019-10-07 08:45
tam korki się robią bo powinny być ograniczenia predkości do 70km/h od chylonii aż do tego miejsca (2)
i zwężenie do jednego pasa przed zjazdem z estakady a nie już po ...
- 3 16
-
2019-10-07 18:10
(1)
I co 100 metrow progi zwalniające i między pasami droga rowerowa.
- 10 0
-
2019-10-08 02:31
Widać, że masz chyba dyplom z inżynierii ruchu drogowego.
Właśnie to wbrew pozorom nie jest takie źle rozwiązanie. Zwiększenie płynności ruchu kosztem zmniejszenia prędkości na niewielkim odcinku.
- 1 0
-
2019-10-07 08:50
Sugerowana zmiana zakorkuje bardziej
I estakadę i obwodnicę.na estakadzie wystarczy jedna, tocząca się pod górę ciężarówka. Na obwodnicy - sezon letni i powroty z półwyspu. Kto to wymyślił? Jak to ma usprawnić tam ruch? I co w tym złego, że ciężarówki mają teraz swój ciągły pas od portu. Nie zawsze są korki, obecne rozwiązania pozwalają te ciężarówki wyprzedzić. Korzystają więc też kierowcy osobówek.
- 11 2
-
2019-10-07 08:34
Zgadzam się
Niech już jest tak jak teraz. Korków jest zdecydowanie mniej niż było i wjazd z estakady nie stoi notorycznie już od morskiej. Codziennie jeżdżę tym węzłem i nie widzę tych sytuacji niebezpiecznych. Jeśli ktoś jest skoncentrowany na drodze to wszystko jest jasne. A jeśli nie jest, to czego by nie zmienili, zawsze może dojść do niebezpiecznej sytuacji.
- 22 3
-
2019-10-07 07:43
jedna obwodnica na milion aut to co się dziwić, poczekajmy na jakiś większy remont obwodnicy (który nadchodzi)
- 18 0
-
2019-10-08 00:01
Rozbudowa Obwodnicy od wyjazdu z estakady Kwiatkowskiego
Na sprawnym wywozie towarów z Portu Gdynia powinno wszystkim zależeć bo to daje zarobek wszystkim. TYlko z samych miliardowych podatków płaconych przez Port i firmy go obsługujące dawno powinna być dokumentacja rozbudowy Obwodnicy do 4 pasów w każdym kierunku z czego dwa dla ruchu towarowego. Rozbudowa Obwodnicy o dodatkowe 2 pasy w każdym kierunku powinna się zacząć od roku 2020 pracami ziemnymi właśnie od wyjazdu z Estakady Kwiatkowskiegi w Gdynii w kierunku autostrady A1. koniec prac dobudowa pasów to 2025 wraz z kierunkiem od A1 do wjazdu na trasę Kwiatkowskiego.
- 3 1
-
2019-10-07 22:13
wygoda ważniejsza od bezpieczeństwa!?
to niech zarządzający obwodnicą odpowiada za każdy wypadek jako współsprawca, to może wtedy wróci po rozum go głowy!
Ten odcinek jest baaardzo niebezpieczny a w dodatku generuje korki. Same minusy! Ktoś kto wymyślił taki sposób łączenia pasów na prawdę nie miał wyobraźni i głosu rozsądku w sobie.- 6 1
-
2019-10-07 22:03
Zaczął bym od wyeliminowania wjazdu na obwodnice i wyjazdu z portu przeładowanych i niesprawnych aut ciężarowych
tak TIRÓW wąsacze z Jelcza czy zabytkowej Scanii, TIRÓW, jak ta organizacja TIR :) teraz czekam na pianę i oplute szyby w kabinie. I zdejmij klapki załóż buty, jak jedziesz w moim kraju.
- 4 1
-
2019-10-07 21:53
To połaczenie powinno mieć jeszcze Gwarancję Wykonawcy.
Przecież nie upłynęło jeszcze 5 lat od budowy tego połączenia, a już miała byc modernizowana? Od samego początku było widać, że Projekt tego połaczenia wykonany zapewne był przez grupę ludzi nie mających NIC wspólnego z "projektowaniem". Ludzie Prezydenta Gdyni powinni być pociągnięci do odpowiedzialności karnej,
- 1 1
-
2019-10-07 21:34
pomiar predkosci
wprowadzenie ocinkowego pomiaru predkosci pozwoli normalnhm kierowcom jadacym 100 LUB 120 dojechac do celu.jakos nie ma wypadkow z redy przez las, tam i szybkie samochody jada 60
- 1 1
-
2019-10-07 08:34
Korki są na skrzyżowaniu estakada z Morską (2)
Czy nie można zrobić ze zjazdu z Estakady na ul.Morską kierunek Rumia z środkowego pasa jazdę na wprost i również w prawo? Zdecydowanie polepszyło by jazdę i zmniejszyło by to korki które się rozkładają również na inne ulice np.u.l.Hutnicza...
- 11 6
-
2019-10-07 21:16
Nie
Już teraz rozjezdzacie pieszych tam na przejściu. Z dwóch pasów już całkiem zwariujecie
- 0 1
-
2019-10-07 09:20
Słuszna uwaga.
Tak jest przy zjeździe z estakady na Unruga i świetnie się sprawdza.Popieram i szkoda że odpowiednie słóżby tego nie widzą.
- 4 2
-
2019-10-07 20:58
W końcu...
to jest jakieś nieporozumienie. To jest jedyny odcinek, gdzie trzeba zwalniać,żeby nie wpakować się na inny samochód. Beznadziejnie ktoś to rozplanował. Błędy trzeba naprawić.
- 4 2
-
2019-10-07 10:15
A może by tak (1)
pierdzielnąć w tym miejscu rondo? :-)
- 12 5
-
2019-10-07 20:57
I do tego most zwodzony ;P
- 0 0
-
2019-10-07 20:44
hmm
węzeł do przebudowy, bo żadne z pokazywanych rozwiązani nie zmieni tu sytuacji
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.