• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • Wcześniej były większe korki. (7)

    • 121 25

    • Niestety tak u nas projektują skrzyżowania (3)

      wielopasmowych dróg. Przy tak krótkich pasach do włączenia się do ruchu zawsze będą się robić korki. Nie ma mocnych. To samo jest na skrzyżowaniu z obwodnicą południową. Jeśli coś jest nie przemyślane i nie dostosowane do ruchu to potem nie ma zmiłuj.

      • 9 1

      • tam korki się robią bo powinny być ograniczenia predkości do 70km/h od chylonii aż do tego miejsca (2)

        i zwężenie do jednego pasa przed zjazdem z estakady a nie już po ...

        • 3 16

        • (1)

          I co 100 metrow progi zwalniające i między pasami droga rowerowa.

          • 10 0

          • Widać, że masz chyba dyplom z inżynierii ruchu drogowego.

            Właśnie to wbrew pozorom nie jest takie źle rozwiązanie. Zwiększenie płynności ruchu kosztem zmniejszenia prędkości na niewielkim odcinku.

            • 1 0

    • Sugerowana zmiana zakorkuje bardziej

      I estakadę i obwodnicę.na estakadzie wystarczy jedna, tocząca się pod górę ciężarówka. Na obwodnicy - sezon letni i powroty z półwyspu. Kto to wymyślił? Jak to ma usprawnić tam ruch? I co w tym złego, że ciężarówki mają teraz swój ciągły pas od portu. Nie zawsze są korki, obecne rozwiązania pozwalają te ciężarówki wyprzedzić. Korzystają więc też kierowcy osobówek.

      • 11 2

    • Zgadzam się

      Niech już jest tak jak teraz. Korków jest zdecydowanie mniej niż było i wjazd z estakady nie stoi notorycznie już od morskiej. Codziennie jeżdżę tym węzłem i nie widzę tych sytuacji niebezpiecznych. Jeśli ktoś jest skoncentrowany na drodze to wszystko jest jasne. A jeśli nie jest, to czego by nie zmienili, zawsze może dojść do niebezpiecznej sytuacji.

      • 22 3

    • jedna obwodnica na milion aut to co się dziwić, poczekajmy na jakiś większy remont obwodnicy (który nadchodzi)

      • 18 0

  • Rozbudowa Obwodnicy od wyjazdu z estakady Kwiatkowskiego

    Na sprawnym wywozie towarów z Portu Gdynia powinno wszystkim zależeć bo to daje zarobek wszystkim. TYlko z samych miliardowych podatków płaconych przez Port i firmy go obsługujące dawno powinna być dokumentacja rozbudowy Obwodnicy do 4 pasów w każdym kierunku z czego dwa dla ruchu towarowego. Rozbudowa Obwodnicy o dodatkowe 2 pasy w każdym kierunku powinna się zacząć od roku 2020 pracami ziemnymi właśnie od wyjazdu z Estakady Kwiatkowskiegi w Gdynii w kierunku autostrady A1. koniec prac dobudowa pasów to 2025 wraz z kierunkiem od A1 do wjazdu na trasę Kwiatkowskiego.

    • 3 1

  • wygoda ważniejsza od bezpieczeństwa!?

    to niech zarządzający obwodnicą odpowiada za każdy wypadek jako współsprawca, to może wtedy wróci po rozum go głowy!
    Ten odcinek jest baaardzo niebezpieczny a w dodatku generuje korki. Same minusy! Ktoś kto wymyślił taki sposób łączenia pasów na prawdę nie miał wyobraźni i głosu rozsądku w sobie.

    • 6 1

  • Zaczął bym od wyeliminowania wjazdu na obwodnice i wyjazdu z portu przeładowanych i niesprawnych aut ciężarowych

    tak TIRÓW wąsacze z Jelcza czy zabytkowej Scanii, TIRÓW, jak ta organizacja TIR :) teraz czekam na pianę i oplute szyby w kabinie. I zdejmij klapki załóż buty, jak jedziesz w moim kraju.

    • 4 1

  • To połaczenie powinno mieć jeszcze Gwarancję Wykonawcy.

    Przecież nie upłynęło jeszcze 5 lat od budowy tego połączenia, a już miała byc modernizowana? Od samego początku było widać, że Projekt tego połaczenia wykonany zapewne był przez grupę ludzi nie mających NIC wspólnego z "projektowaniem". Ludzie Prezydenta Gdyni powinni być pociągnięci do odpowiedzialności karnej,

    • 1 1

  • pomiar predkosci

    wprowadzenie ocinkowego pomiaru predkosci pozwoli normalnhm kierowcom jadacym 100 LUB 120 dojechac do celu.jakos nie ma wypadkow z redy przez las, tam i szybkie samochody jada 60

    • 1 1

  • Korki są na skrzyżowaniu estakada z Morską (2)

    Czy nie można zrobić ze zjazdu z Estakady na ul.Morską kierunek Rumia z środkowego pasa jazdę na wprost i również w prawo? Zdecydowanie polepszyło by jazdę i zmniejszyło by to korki które się rozkładają również na inne ulice np.u.l.Hutnicza...

    • 11 6

    • Nie

      Już teraz rozjezdzacie pieszych tam na przejściu. Z dwóch pasów już całkiem zwariujecie

      • 0 1

    • Słuszna uwaga.

      Tak jest przy zjeździe z estakady na Unruga i świetnie się sprawdza.Popieram i szkoda że odpowiednie słóżby tego nie widzą.

      • 4 2

  • W końcu...

    to jest jakieś nieporozumienie. To jest jedyny odcinek, gdzie trzeba zwalniać,żeby nie wpakować się na inny samochód. Beznadziejnie ktoś to rozplanował. Błędy trzeba naprawić.

    • 4 2

  • A może by tak (1)

    pierdzielnąć w tym miejscu rondo? :-)

    • 12 5

    • I do tego most zwodzony ;P

      • 0 0

  • hmm

    węzeł do przebudowy, bo żadne z pokazywanych rozwiązani nie zmieni tu sytuacji

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane