• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • To nie pasy... (2)

    Tylko zwalniaja pod gorke bo nie moga ujechac! I to osobowki a nie ciezarowe. Milion razy tak bylo. Wjezdzasz na wzniesienie i CUD! Poza tym niech pocwicza jazde na zamek i kulture za kierownica to sie problem skonczy

    • 12 4

    • Mówisz o drugim kierunku (1)

      Jazda pod górę jest przy zjeździe z Obwodnicy na Estakadę, a w artykule jest mowa o wjeździe z Estakady na Obwodnicę.

      • 3 3

      • Chyba niekoniecznie......

        Kawkę strzel...

        • 4 2

  • A juz myslalem, ze przejscie naziemne i...

    ... uspokojenie ruchu...

    • 6 1

  • Jest dobrze jak jest.

    • 8 2

  • Noga z gazu .ebile!

    wolniej tempole!!! wolniej!

    • 3 5

  • Moim zdaniem, wjazd z Kwiatkowskiego powinien być jednopasmowy i dalej przebiegać w prawy pas obwodnicy.

    • 4 6

  • można zrobić lepiej

    wystarczy zrobić możliwość zjazdu na skrajnie prawy pas dla aut (ciężarowych) jadących od strony chyloni, dzięki temu auta ciężarowe się ładnie ułożą na prawym pasie w czasie gdy są jeszcze 4 pasy a nie tak jak teraz auta od strony chyloni blokują 3 pasy jadąc lewym (często aż do węzła Chwarzno, bo nie ma zakazu), w tej sytuacji "lewy" pas idący z estakady powinin się włączać w prawy pas idący z chyloni, żeby auta jadące z pod górę mogły utrzymać prędkość.

    • 4 1

  • rondo , leżące policjanty, namalować lasy dla rowerów i światła ! -koniecznie sygnalizację świetlną zainstalować i bedzie

    I dalej siedzieć w ciepłych biurach piepszyć głupoty popijająć ciepłą kawe i kręcąc kulki z nosa ! ,I czekać ! - może Unia nam to zrobi !!! A tak apropo - zróbcie sobie panowie wycieczke po Unii Europ. zobaczcie jak wygląda nowoczesne drogownictwo np.- też w portowych Miastach takich Jak ;- HH . Rotterdamm, Antwerpia . Hanower itd .itd, !

    • 7 0

  • przepraszam ! - miało być nie Hanower tylko- Le Hawre ,

    • 4 0

  • Wprowadzić pentle indukcyjne....

    ... co każdy zjazd i problem Obwodnicy się rozwiąże. Na tej trasie nie da się jechać zgodnie z przepisami. Tak długo jak głęboko w - wiecie w czym - będziemy mieli ograniczenia prędkości nie widzę innej opcji.

    • 4 3

  • Projekt i wykonanie są złe. wiadukt łącznicy powinien być wyższy, zakręt łagodniejszy i w ten sposób byłby łagodniejszy zjazd,

    Wiadukt powinien łączyć się z gruntem dopiero w miejscu gdzie zwykle stoi policja, tedy jazda byłaby bardziej w poziomie.

    Ale urzędas do błędu się nigdy nie przyzna.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane