• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • Jest niebezpiecznie, potrzebna zmiana.

    Jeżdżę i jeździłem tamtędy regularnie. Od czasu zmiany organizacji ruchu jest bardziej niebezpiecznie. Systematycznie zdarzają się tam najechania na tył, sam byłem kilkukrotnie zmuszony do nagłego hamowania.

    • 4 4

  • gddkia (1)

    Panie Zarządco drogi, proszę wziąć pod uwagę że operuje "Pan", w Trojmieście/aglomeracji, pasmowy układ zabudowy, mieście Portowym, na drodze ekspresowej dlatego żadne prowizorki się NIE sprawdzą, należy:

    - najlepiej dwa pasy z Trasy Kwiatkowskiego włączyć w dwa pasy Obwodnicy (łącznie 4pasy) w taki sposób aby oba węzły połączyć jednym dodatkowym pasem czyli "gubimy" tylko jeden pas (tak wiem jest za wąski obiekt mostowy przy ul. Chwarznieńskiej = trzeba rozbudowac/poszerzyć wiadukt)

    lub

    - przynajmniej rozciągnąć "zgubienie" dwóch pasów z Trasy Kwiatkowskiego, w taki sposób aby zakończyć ten manewr zaraz przed obiektem mostowym przy Chwarznieńskiej
    -

    • 6 1

    • Dokładnie tak

      Trzeba dociągnąć włączanie z estakady do wiaduktu przed Chwarznem. To masakra dla ciężarówek że mają się rozpędzić pod górkę :D
      Ktoś kto to zaprojektował podczas budowy Estakady był niespełna rozumu.

      • 3 0

  • Najtanszym i najsensowniejszym rozwiązaniem było by ustawienie fotoradarów (1)

    przed miejscem w ktorym 3 pasy łączą się w jeden oraz oznakowanie jazdy na zamek.
    Nie jestem zwolennikiem fotoradarów ale ilość bezmyslnych uzytkownikow drog ostatnio poraza. Czasami mam wrazenie ze tylko ja jade normalnie.

    • 9 3

    • Przed domem se radar strzel

      • 0 0

  • Czas najwyższy

    szanowni Państwo aby w końcu nauczyć się jeździć i włączać do ruchu na trasach szybkiego ruchu.

    • 10 2

  • A może by tak (1)

    pierdzielnąć w tym miejscu rondo? :-)

    • 12 5

    • I do tego most zwodzony ;P

      • 0 0

  • Najlepszym sposobem jest zamknięcie obwodnicy.

    Nie będzie korków ani wypadków. Polskie innowacyjne rozwiązanie wzorowane na innym rozwiązaniu: są dziury w drodze? Trzeba postawić znak, że są dziury w drodze i teraz to problem kierowcy.

    • 6 0

  • Drodzy"pisarze"! (1)

    Niczego nie zmienicie, szczególnie w Gdyni. Arogancja urzednicza jest tak wielka, że niemożliwym jest z ich strony przyznanie się do błędu. Wszystko załatwione jest za pomocą farby, białej lub czerwonej. Ostatnio modny jest pas wyłączony z ruchu( np. Śląska),generujacy potężne korki. Na obwodowej jest podobnie. Ku uciesze urzędników, Gdynia stoi w korkach... I tak ma być! Za nic nie odpowiadający Urzednik, zawsze góra!

    • 7 3

    • Z tym że obwodnica nie jest administrowana przez Gdynię.

      • 4 0

  • Zostawić tak jak jest.

    Nie ruszać, nie kombinować.

    • 5 2

  • Zamiast wykorzystywac cala szerokoac ulic

    Także obwodnicy, zawęża się je za pomocą pędzla i farby.

    • 6 2

  • Do autora - czy nie było by bardziej intuicyjnie dla czytaczy zrobić tą makietkę do góry nogami? (1)

    Zdjęcie pokazuje kierunek wschód czyli w stronę A1 a plan pokazuje na górze zachód kierunek Gdynia a na dole wschód kierunek A1... Było by łatwiej po prostu. Pozdro

    • 2 1

    • Nie , bo na mapach i planach północ jest u góry.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane