- 1 Dwóch 29-latków z narkotykami (66 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (166 opinii)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (242 opinie)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (414 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (110 opinii)
- 6 1,2 mln zł za nowy skatepark w Gdyni (63 opinie)
Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?
Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.
- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.
Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości
Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.
Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.
GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.
- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2019-10-07 17:09
Będzie korek
Wszystko ok tylko jak to zmienią będzie korek od estakady.
- 1 1
-
2019-10-07 17:05
tam gdzie powinien być zjazd z obwodnicy na Chwarznieńską w kierunku Wiczlina ...
jakiś Gamoń {podać nazwisko !} wymyślił i kazał postawić ekran dzwiekochłonny ! to samo jest tam gdzie z Chwarznieńskiej powinien być wjazd na Obwodnice w kierunku Chyloni ! czy Instytucje i Firmy które za to są odpowiedzialne zatrudniają d**ili ? , a co na to Policja drogowa ? -to do niej należy głównie utrzymanie między innymi porządku na drogach ! niemiecka Policja już dawno takiego Bubla by zamknęła i wyłączyła z ruchu !!!!
- 1 0
-
2019-10-07 17:03
Powróćmy do pomysłu płatnej obwodnicy
i za te pieniądze zróbmy z niej autostradę.To by się dało jakby to zacząć sobie wyobrażać to może nie takie głupie
- 1 2
-
2019-10-07 17:01
Drobna zmiana( choć ekspertem nie jestem)
Witam
Moim zdaniem pomogłaby drobna zmiana. Wystarczy dać możliwość jednostronnnego przektoczenia lini, tj. Z lewego pasa na prawy, by auta wolniejsze od tych jadacych już o obwodnica, a szybsze od ciężarówek, mogly bez problemu zjecac na prawy pas i mieć wiecej miejsca na rozpęd.
Dodatkowo kierowców jadacych ta droga pierwszy raz, może mylić nawigacja Google, ktora każe się kurczowo trzymać prawej strony podczas włączania się do ruchu na obwodnicę.- 1 0
-
2019-10-07 16:34
Zmienic...bo jade 180 do klientow...musze im wcisnac buraku
A tu nagle hamowanie
- 2 0
-
2019-10-07 08:19
Opinia wyróżniona
Tak było przed wprowadzeniem nowej organizacji... (3)
...więc nic nowego. Owszem teraz jak ktoś mniej wprawiony to może się zestresować, ale jak była poprzednia organizacja to były większe korki. A kolizji na tym odcinku raczej nie zauważyłem.
- 159 18
-
2019-10-07 11:11
Dokładnie (1)
Przecież tak dokładnie było wcześniej
- 8 1
-
2019-10-07 16:24
Nie było tak wcześnie!!!
Wcześniej prawy pas estakady się kończył, był pasem rozbiegowym, TIRy musiały zmienić pas i "wpasować się" do ruchu na obwodnicy. Teraz Lewy pas estakady mógłby się kończyć tak aby z niego samochody musiały zjechać na prawy pas estakady.
- 5 1
-
2019-10-07 15:22
korki, były na estakadzie nie na obwodnicy!!
- 2 0
-
2019-10-07 16:09
Skrzyżowanie przestarzałe od samego początku
Błędem była budowa tego skrzyżowania według projektu chyba z lat 80-tych XX wieku, w którym zaprojektowano tak duże przewyższenia i tak niski wiadukt. Gdyby wiadukt był dużo wyższy to włączanie się ciężarówek w obwodnicę mogłoby się odbywać z większymi prędkościami. A tak mamy bezsensowny zjazd w dół na wiadukt i zaraz za zakrętem pod kątem prostym zaczyna się podjazd do obwodnicy. Wiadukt mógł być poprowadzony skośnie do obwodnicy to wtedy zakręt byłby łagodniejszy. Podobny błąd przy zjeździe z obwodnicy na Kwiatkowskiego ale tam nawet wiaduktu nie trzeba było budować. Wystarczyłby mur oporowy od strony obwodnicy. A tak mamy roller coaster.
- 3 0
-
2019-10-07 15:56
O czym w ogóle mowa?
Rozwiązanie rogowe w tamtym miejscu jest co najmniej nienormalne jak dotychczas!
- 2 0
-
2019-10-07 15:52
W latach 80-tych budowali tą obwodnice i były to pieniądze wyrzucone w błoto, bo wtedy nikt prawie nie jezdził tą drogą
szkoda było pieniędzy, można było je przepić lepiej :-)))))
- 1 1
-
2019-10-07 15:16
Tylko poszerzenie wiadunku na Chwarzno poprawi sytuacje
.. pociagniecie 2 pasow z Kwiatkowskiego do poszerzonego wiadunktu i plynne wczesniejsze przejscie 2 pasow w jeden dla Obowodnicy zmieni ten niedowład..
Nie mozna na kilkudziesieciu metrach zwezac de facto 4 pasow do 2 ! kto nie ma wizji niech uczy sie poza krajem, jak buduje sie drogi szybkiego ruchu- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.