• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • buspasu brakuje (3)

    ja bym dodal bus pass :)

    • 8 1

    • i boisko na bule... (1)

      • 2 0

      • i RydwanPas

        • 2 0

    • I

      ścieżkę rowerową

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    Problem jest ten sam na wszystkich wzniesieniach na drogach szybkiego ruchu. to nie ciężarówki są problemem bo mając pas podjazdowy jak tam nawet cięzkim zestawem te 80 da się jechać, problemem są osobówki i zdezelowane busy budowlane jadące 60-70 przed którymi te ciężarówki muszą hamować i żeby się potem rozpędzić nie ma szans. Samochód osobowy,dostawczy do 3.5t który nie ma 100km na 1tone masy maksymalnej nie powinien mieć homologacji do jazdy po drodze szybkie ruchu dzisiaj. To, że ktoś oszczędzi pół szklaki paliwa na 100km swoją corsą 1.0 taką jazdą to nie znaczy że cały tranzyt ma się blokować za takimi ludzmi. Gaz do dechy pod gorę, gaz do dechy na rozbiegówkach i nie będzie korków.

    • 138 39

    • (2)

      Niech obwodnica zaczyna się dalej, tutaj wstawić fotoradar i ograniczenia do 70, już nie będzie problemów z nagłym hamowaniem bo z 3 pasów robi się jeden.

      • 4 11

      • (1)

        Stary żydowski sposób. Zamknąć obwodnicę na pół roku, po czym ją otworzyć. Oj, jak wszyscy będą uradowani. Nawet jadąc 60 km/h będą się cieszyć, że nie stoją na światłach.

        • 2 1

        • To ja mam stary polski sposób.

          Znieść jakiekolwiek przepisy. Jak się połowa "narodu" pozabija, to problem sam zniknie.

          • 1 0

    • (1)

      Taka sama sytuacja ma miejsce na węźle Szadółki w stronę Gdyni. Tam również ciężarówki są wyhamowywane przez samochody włączające się do ruchu z prędkością 50-60km/h.

      • 12 2

      • Bo pasy rozbiegowe na obwodnicy są za krótkie

        Spróbuj włączyć się do ruchu szybciej niż 60 na węźle Wielki Kack. Powodzenia.

        • 4 2

    • A gdyby (2)

      Zamiast tirów na drogach wstawić je na wagony nie będZie takich korków a później małymi dostawczakami do pkt docelowych

      • 10 1

      • mały dostawczak jak jest załadowany też się nie rozpędzi. po za tym to spowoduje nie jednego "tira" a 8 takich aut na drodze. (1)

        Pozdrowienia i życzę używać mózgu. mały dostawczak ma DMC do 3,5t większy 7,5t a potem to już tak zwany "tir" po za tym każed dodatkowe auto to jest koszy transportu kierowcy, paliwa itp. co by zwiększyło cenę detaliczną produktu nawet 8 krotnie. czyli za swoje ziemniaki nie płacił być 4 zł/kg tylko 32zł za kg. cena orientacyjna.

        • 3 1

        • dobrze że mu napisałeś o zmieniakach, bo pewnie by nie wiedział o czym ty piszesz!?

          a chleb nie 2,3zł tylko 16zł! za bochenek.

          • 0 0

    • Co maja konie , tu moment siły ważny

      • 1 0

    • Chyba jeździsz ciężarówką

      • 1 0

    • Na ten "gaz do dechy" to poza pojazdem należałoby mieć jeszcze trochę więcej umiejętności. Dlaczego o tym piszę? Ano przyjrzyjmy się sobie, tak SOBIE przede wszystkim na rondach a odpowiedz się sama nasunie.

      • 0 0

  • W zasadzie to wystarczyłoby zwolnić i po kłopocie

    Zasada 1.
    Jeżeli masz problem to staraj się go rozwiązać. Jeżeli nie umiesz go rozwiązać to nie rób z tego problemu.

    • 5 0

  • Proponowane rozwiązanie jest niepraktyczna, a aktualne jest lepsze. Ciężarówki zjeżdżąjące z estakady mają problem z rozpędzeniem się pod górę, więc takie połączenie pasów zjeżdżających powodowałoby że ciężarówki korkowałyby wyjazd.

    • 5 0

  • A dlaczego nie klasyczne włączenie estakady do obwodowej? No, może z dużo dłuższą rozbiegówką...

    • 2 1

  • Dać buspas i naziemne przejście.

    Najlepsze są te mijanki przy wjeździe/wyjeździe z obwodnicy, że jedni zjeżdżają, drudzy pod mostem wjeżdżają i jest przecinanie drogi. masakra.

    • 5 1

  • Odszkodowania

    To teraz jak komuś coś się tam stanie z powodu takiego rozwiązania to do sądu o odszkodowanie od GDDKiA za źle zaprojektowane rozwiązanie i brak działań pomimo zgłaszania problemów.

    • 6 0

  • Trzeci pas

    Wystarczy na połączeniu tych dwóch tras zbudować rzeci pas chociaż do wiaduktu przed zjazdem na Chwarzno. Już nie wspomnę że cała obwodnica powinna mieć 3 pasy w każdym kierunku

    • 5 0

  • Nowe nie oznacza Lepsze, to jest jeszcze głupszy pomysł

    • 6 0

  • zajmujecie sie glupotami a tymczasem wezel wysoka ciagle do przebudowy

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane