- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (49 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (174 opinie)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (69 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (251 opinii)
- 5 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (414 opinii)
- 6 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (30 opinii)
Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?
Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.
- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.
Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości
Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.
Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.
GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.
- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2019-10-07 14:11
Moim zdaniem powinno wprowadzić się na obwodnicy całkowity zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Istnieje duże prawdopodobieństwo , że wtedy będzie bezpieczniej.
- 4 1
-
2019-10-07 14:35
Dzieje się tak dlatego, że lewym Pasem zapinają do samego końca i to na bardzo dużych prędkościach znacznie powyżej 100
a później po hamulcach bo trzeba zjechać na prawo. Nie wspomnę o gigantach, którzy z prawego pasa poprzez pas rozdzielający filcują się na lewy pas. Więcej wyobraźni i noga z gazu.
- 7 1
-
2019-10-07 14:35
Ogółem potrzebne są zmiany - ale mentalne w społeczeństwach zachodnich
Spalinowe samochody osobowe powinny odchodzić do lamusa. A, że nie odchodzą i ludzie nawet o tym nie chcą słyszeć, ani zrozumieć powodów to już osobna historia.
- 1 3
-
2019-10-07 15:16
Tylko poszerzenie wiadunku na Chwarzno poprawi sytuacje
.. pociagniecie 2 pasow z Kwiatkowskiego do poszerzonego wiadunktu i plynne wczesniejsze przejscie 2 pasow w jeden dla Obowodnicy zmieni ten niedowład..
Nie mozna na kilkudziesieciu metrach zwezac de facto 4 pasow do 2 ! kto nie ma wizji niech uczy sie poza krajem, jak buduje sie drogi szybkiego ruchu- 2 2
-
2019-10-07 15:52
W latach 80-tych budowali tą obwodnice i były to pieniądze wyrzucone w błoto, bo wtedy nikt prawie nie jezdził tą drogą
szkoda było pieniędzy, można było je przepić lepiej :-)))))
- 1 1
-
2019-10-07 15:56
O czym w ogóle mowa?
Rozwiązanie rogowe w tamtym miejscu jest co najmniej nienormalne jak dotychczas!
- 2 0
-
2019-10-07 16:09
Skrzyżowanie przestarzałe od samego początku
Błędem była budowa tego skrzyżowania według projektu chyba z lat 80-tych XX wieku, w którym zaprojektowano tak duże przewyższenia i tak niski wiadukt. Gdyby wiadukt był dużo wyższy to włączanie się ciężarówek w obwodnicę mogłoby się odbywać z większymi prędkościami. A tak mamy bezsensowny zjazd w dół na wiadukt i zaraz za zakrętem pod kątem prostym zaczyna się podjazd do obwodnicy. Wiadukt mógł być poprowadzony skośnie do obwodnicy to wtedy zakręt byłby łagodniejszy. Podobny błąd przy zjeździe z obwodnicy na Kwiatkowskiego ale tam nawet wiaduktu nie trzeba było budować. Wystarczyłby mur oporowy od strony obwodnicy. A tak mamy roller coaster.
- 3 0
-
2019-10-07 16:34
Zmienic...bo jade 180 do klientow...musze im wcisnac buraku
A tu nagle hamowanie
- 2 0
-
2019-10-07 17:01
Drobna zmiana( choć ekspertem nie jestem)
Witam
Moim zdaniem pomogłaby drobna zmiana. Wystarczy dać możliwość jednostronnnego przektoczenia lini, tj. Z lewego pasa na prawy, by auta wolniejsze od tych jadacych już o obwodnica, a szybsze od ciężarówek, mogly bez problemu zjecac na prawy pas i mieć wiecej miejsca na rozpęd.
Dodatkowo kierowców jadacych ta droga pierwszy raz, może mylić nawigacja Google, ktora każe się kurczowo trzymać prawej strony podczas włączania się do ruchu na obwodnicę.- 1 0
-
2019-10-07 17:03
Powróćmy do pomysłu płatnej obwodnicy
i za te pieniądze zróbmy z niej autostradę.To by się dało jakby to zacząć sobie wyobrażać to może nie takie głupie
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.