• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • Moim zdaniem powinno wprowadzić się na obwodnicy całkowity zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Istnieje duże prawdopodobieństwo , że wtedy będzie bezpieczniej.

    • 4 1

  • Dzieje się tak dlatego, że lewym Pasem zapinają do samego końca i to na bardzo dużych prędkościach znacznie powyżej 100

    a później po hamulcach bo trzeba zjechać na prawo. Nie wspomnę o gigantach, którzy z prawego pasa poprzez pas rozdzielający filcują się na lewy pas. Więcej wyobraźni i noga z gazu.

    • 7 1

  • Ogółem potrzebne są zmiany - ale mentalne w społeczeństwach zachodnich

    Spalinowe samochody osobowe powinny odchodzić do lamusa. A, że nie odchodzą i ludzie nawet o tym nie chcą słyszeć, ani zrozumieć powodów to już osobna historia.

    • 1 3

  • Tylko poszerzenie wiadunku na Chwarzno poprawi sytuacje

    .. pociagniecie 2 pasow z Kwiatkowskiego do poszerzonego wiadunktu i plynne wczesniejsze przejscie 2 pasow w jeden dla Obowodnicy zmieni ten niedowład..
    Nie mozna na kilkudziesieciu metrach zwezac de facto 4 pasow do 2 ! kto nie ma wizji niech uczy sie poza krajem, jak buduje sie drogi szybkiego ruchu

    • 2 2

  • W latach 80-tych budowali tą obwodnice i były to pieniądze wyrzucone w błoto, bo wtedy nikt prawie nie jezdził tą drogą

    szkoda było pieniędzy, można było je przepić lepiej :-)))))

    • 1 1

  • O czym w ogóle mowa?

    Rozwiązanie rogowe w tamtym miejscu jest co najmniej nienormalne jak dotychczas!

    • 2 0

  • Skrzyżowanie przestarzałe od samego początku

    Błędem była budowa tego skrzyżowania według projektu chyba z lat 80-tych XX wieku, w którym zaprojektowano tak duże przewyższenia i tak niski wiadukt. Gdyby wiadukt był dużo wyższy to włączanie się ciężarówek w obwodnicę mogłoby się odbywać z większymi prędkościami. A tak mamy bezsensowny zjazd w dół na wiadukt i zaraz za zakrętem pod kątem prostym zaczyna się podjazd do obwodnicy. Wiadukt mógł być poprowadzony skośnie do obwodnicy to wtedy zakręt byłby łagodniejszy. Podobny błąd przy zjeździe z obwodnicy na Kwiatkowskiego ale tam nawet wiaduktu nie trzeba było budować. Wystarczyłby mur oporowy od strony obwodnicy. A tak mamy roller coaster.

    • 3 0

  • Zmienic...bo jade 180 do klientow...musze im wcisnac buraku

    A tu nagle hamowanie

    • 2 0

  • Drobna zmiana( choć ekspertem nie jestem)

    Witam
    Moim zdaniem pomogłaby drobna zmiana. Wystarczy dać możliwość jednostronnnego przektoczenia lini, tj. Z lewego pasa na prawy, by auta wolniejsze od tych jadacych już o obwodnica, a szybsze od ciężarówek, mogly bez problemu zjecac na prawy pas i mieć wiecej miejsca na rozpęd.
    Dodatkowo kierowców jadacych ta droga pierwszy raz, może mylić nawigacja Google, ktora każe się kurczowo trzymać prawej strony podczas włączania się do ruchu na obwodnicę.

    • 1 0

  • Powróćmy do pomysłu płatnej obwodnicy

    i za te pieniądze zróbmy z niej autostradę.To by się dało jakby to zacząć sobie wyobrażać to może nie takie głupie

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane