- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (157 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (98 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (170 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (86 opinii)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (68 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (447 opinii)
Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?
Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.
- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.
Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości
Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.
Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.
GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.
- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2019-10-07 20:25
Wystarczy wprowadzić prędkość minimalną np. 60 km/h i po problemie. Po warunkiem jej egzekwowania.
- 3 2
-
2019-10-07 20:44
hmm
węzeł do przebudowy, bo żadne z pokazywanych rozwiązani nie zmieni tu sytuacji
- 1 0
-
2019-10-07 20:58
W końcu...
to jest jakieś nieporozumienie. To jest jedyny odcinek, gdzie trzeba zwalniać,żeby nie wpakować się na inny samochód. Beznadziejnie ktoś to rozplanował. Błędy trzeba naprawić.
- 4 2
-
2019-10-07 21:34
pomiar predkosci
wprowadzenie ocinkowego pomiaru predkosci pozwoli normalnhm kierowcom jadacym 100 LUB 120 dojechac do celu.jakos nie ma wypadkow z redy przez las, tam i szybkie samochody jada 60
- 1 1
-
2019-10-07 21:53
To połaczenie powinno mieć jeszcze Gwarancję Wykonawcy.
Przecież nie upłynęło jeszcze 5 lat od budowy tego połączenia, a już miała byc modernizowana? Od samego początku było widać, że Projekt tego połaczenia wykonany zapewne był przez grupę ludzi nie mających NIC wspólnego z "projektowaniem". Ludzie Prezydenta Gdyni powinni być pociągnięci do odpowiedzialności karnej,
- 1 1
-
2019-10-07 22:03
Zaczął bym od wyeliminowania wjazdu na obwodnice i wyjazdu z portu przeładowanych i niesprawnych aut ciężarowych
tak TIRÓW wąsacze z Jelcza czy zabytkowej Scanii, TIRÓW, jak ta organizacja TIR :) teraz czekam na pianę i oplute szyby w kabinie. I zdejmij klapki załóż buty, jak jedziesz w moim kraju.
- 4 1
-
2019-10-07 22:13
wygoda ważniejsza od bezpieczeństwa!?
to niech zarządzający obwodnicą odpowiada za każdy wypadek jako współsprawca, to może wtedy wróci po rozum go głowy!
Ten odcinek jest baaardzo niebezpieczny a w dodatku generuje korki. Same minusy! Ktoś kto wymyślił taki sposób łączenia pasów na prawdę nie miał wyobraźni i głosu rozsądku w sobie.- 6 1
-
2019-10-08 00:01
Rozbudowa Obwodnicy od wyjazdu z estakady Kwiatkowskiego
Na sprawnym wywozie towarów z Portu Gdynia powinno wszystkim zależeć bo to daje zarobek wszystkim. TYlko z samych miliardowych podatków płaconych przez Port i firmy go obsługujące dawno powinna być dokumentacja rozbudowy Obwodnicy do 4 pasów w każdym kierunku z czego dwa dla ruchu towarowego. Rozbudowa Obwodnicy o dodatkowe 2 pasy w każdym kierunku powinna się zacząć od roku 2020 pracami ziemnymi właśnie od wyjazdu z Estakady Kwiatkowskiegi w Gdynii w kierunku autostrady A1. koniec prac dobudowa pasów to 2025 wraz z kierunkiem od A1 do wjazdu na trasę Kwiatkowskiego.
- 3 1
-
2019-10-08 07:09
Problem to ...
Według mnie problem może rozwiązać zmiana godzin rozpoczęcia i zakończenia godzin pracy największych zakładów pracy. Rozwiązanie polega na tym by rozpoczynały o różnych godzinach z przesunięciem 15 min w czasie 1 godziny. Może problem się nie rozwiąże całkowicie ale na pewno ulegnie złagodzeniu ta sytuacja.
- 0 1
-
2019-10-08 07:31
W ostatni piątek
Wystarczyło że bus na szczycie estakady się posuł była zwężka z dwóch do jednego pasa, korek do Hutniczej
Ja to zmienią to będzie codzienność. No ale bezpiecznie!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.