• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • Powrót do przeszłości?

    Taka organizacja ruchu była od samego początku i wtedy korki stały na Trasie Kwiatkowskiego już od Hutniczej. Gdy się buduje wyjazd z portu kontenerowego to ciężarówki muszą mieć pierwszeństwo. Problemem jest zły projekt tego węzła który łączy się z najbardziej stromym odcinkiem Obwodnicy. W takim miejscu powinny być od początku przewidziane 4 pasy.

    • 0 0

  • 3xpasy

    najlepszym rozwiązaniem będzie poprowadzenie trzeciego pasa od tego miejsca do końca obwodnicy i to jest rozwiązanie

    • 1 0

  • Jak sa korki to trzeba tam zrobic bus pas i problem rozwiazany

    Panie Sczurku prosze przeczytac!

    • 0 0

  • mysle

    Jak sa korki to trzeba zrobic tam bus pas i to zalatwi problem

    • 0 0

  • zribic buspas

    i wszyscy pojada 20km/h
    to rozwiazanie juz sprawdzilo sie w gdansku !

    • 0 0

  • Kiedy wreszcie kolejny pas i obwodnica zewnętrzna?

    Obwodnica już dawno osiągnęła poziom ruchu, na który była projektowana.

    • 0 0

  • dobudować jeszcze jeden pas

    • 1 0

  • Największym zagrożeniem są kierowcy "cwianiaczki" którzy nic sobie nie robią z linii ciągłej , czy z pasa wyłączonego z ruchu i "lawirują" z prawego pasa na lewy i odwrotnie i oczywiście bez kierunkowskazu . Byle szybciej , byle naprzód reszta się nie liczy.

    • 0 0

  • Trzeci pas na obwodnicy

    dla każdego kierunku - to jest rozwiązanie. Każda z prezentowanych koncepcji przy obecnym natężeniu ruchu ma wady w postaci zagrożenia zagęszczenia ruchu. Rozwiązaniem jest 3ci pas dla każdego kierunku ruchu na prawie całej długości a dla tego węzła rozwiazanie na określonym dystansie w postaci 3+2

    • 0 0

  • 3 pasy

    Od estakady Kwiatkowskiego do obwodnicy południowej Gdańska powinny być 3 pasy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane