• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy i motorniczowie w koszulach, ale już bez krawatów

Maciej Korolczuk
26 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Kierowcy i motorniczowie nie mają już obowiązku pracy "pod krawatem". Teraz jego zawiązanie pod szyją zależy wyłącznie od woli pracownika. Kierowcy i motorniczowie nie mają już obowiązku pracy "pod krawatem". Teraz jego zawiązanie pod szyją zależy wyłącznie od woli pracownika.

Od 1 października kierowcy i motorniczowie Gdańskich Autobusów i Tramwajów nie muszą już wozić pasażerów w obowiązkowych krawatach - taką decyzję, za zgodą władz miasta, podjął prezes spółki Maciej Lisicki. Pracowników miejskiego przewoźnika nadal obowiązywać będą służbowe uniformy.



Czy zwracasz uwagę na ubiór motorniczych i kierowców autobusów?

Klient w krawacie jest mniej awanturujący się - kultowy cytat z Misia w reż. Stanisława Barei znają niemal wszyscy.

Trudno powiedzieć, w jaki sposób krawat (lub jego brak) przekładał się na pracę kierowców i motorniczych, ale wiadomo, że dotychczas był obowiązkowym elementem konfekcji pracowników miejskiego przewoźnika.

Dotychczas, bo właśnie zarząd spółki - za zgodą władz Gdańska - uznał, że praca w krawacie będzie zależała już tylko od woli i chęci samych kierowców.

Trzy powody rezygnacji z krawatów



Z wnioskiem o rezygnację z obowiązkowych krawatów pod koniec czerwca do władz miasta zwrócił się Maciej Lisicki, prezes GAiT. Prośbę umotywował m.in. obecnymi trendami w ubiorach kierowców, postulatami samych pracowników spółki oraz ograniczeniami wynikającymi z prowadzenia pojazdu w krawacie.

Jazdę "pod krawatem" reguluje umowa przewozowa podpisana przez GAiT z Zarządem Transportu Miejskiego. Dotychczas obowiązek jazdy w krawacie obowiązywał przez większą część roku - jesienią zimą i wiosną. Latem, aż do końca września, kierowcy byli z niego zwolnieni.

Od października krawat zależy od woli kierowcy



Wielu kierowców o obowiązku jazdy w koszuli i krawacie wypowiadało się z rezerwą. Negatywne głosy docierały też do władz spółki. Pismo z prośbą o rezygnację z krawatów trafiło na biurko Piotra Borawskiego. Ten, po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw, dał się przekonać i wyraził zgodę na rezygnację z krawatów. Na jej podstawie dokonano też stosownej zmiany w umowie przewozowej.

- Zgodnie z przyjętymi zasadami kierowcy GAiT, do 30 września każdego roku, ze względu na okres letni są zwolnieni z obowiązku noszenia krawata. Dodatkowo, zgodnie z pismem i wyrażoną zgodą prezydenta Borawskiego, od października obowiązek noszenia krawatów zostanie zniesiony - potwierdza Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Przypomnijmy, że od kilku miesięcy wszyscy motorniczowie i kierowcy w GAiT swoją pracę wykonują w jednolitych koszulach z haftem.

Miejsca

Opinie (139) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (3)

    I słusznie to tylko przeszkadza.Za to pasażerowie niechay jadą w krawatach,będzie mniej awantur.

    • 37 4

    • To dotyczy szczególnie pijanych Ukraińców. (2)

      • 6 1

      • Nie tylko.

        • 1 1

      • Żadnej różnicy nie widze

        pomiędzy kwiatem polskości z wielopokoleniowym fas wypisanym na fizjonomiach

        • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Kierowca ma jechac bezpiecznie i byc kulturalny

    A kierować jak dla mnie to może I w bermudach, byleby jemu było wygodnie

    • 163 25

  • Klient w krawacie jest mniej awanturujący się. (1)

    Może kierowcy też?

    • 19 21

    • Awanturujący się to są pasażerowie,najbardziej ci w krawatach.

      • 7 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo słusznie! (10)

    Co mnie obchodzi jako pasażera czy kierowca ma krawat? Ważne by czuł się swobodnie, jak dla mnie to może nawet prowadzić w japonkach jeśli dzięki temu będzie bardziej zrelaksowany w pracy.

    • 284 51

    • W japonkach to trochę przesadziłeś ale fakt ubiór powinien być po prostu schludny.

      • 49 0

    • Haha, akurat tutaj to trafiłeś prosto w 10! (1)

      Jest taki as, który latem jeździł na linii 122, zmieniał on najczęściej swojego kolegę przy Garnizonie. Ubrany był zawsze kiedy go widziałem w koszulę jeansową z krótkim rękawkiem rozpiętą do pasa, spodnie dresowe mocno już sprane i właśnie japonki bez skarpet :) W ręku miał torbę sportową. Także zobaczyć u niego moher na klacie - bezcenne!
      Zmieniali się na przystanku przy Garnizonie w stronę lotniska, tak mniej więcej około 13 w dni powszednie.
      Nie ubliżając nikomu, wyglądał jak jakiś Rosjanin wracający z plaży po robocie, a i bezdomnych lepiej od niego ubranych też już nie raz i nie dwa razy w życiu widziałem.
      Cóż, zapewne były to nowe (letnie) standardy ubioru GAiTU :)

      • 8 21

      • O! Widzę, że już jakiś szoferak w przypływie niepohamowanej solidarności zawodowej minusował prawdziwą, acz całkiem barwną wypow

        • 2 15

    • Ponieważ ten w krawacie, jest mniej awanturujący się :) haha (1)

      • 3 1

      • 99% takich awanturujący się, to akurat jest pasażer

        i akurat zawsze bez krawata
        - przypadek?

        • 11 1

    • kolego Jurra... (3)

      nie możesz prowadzić auta w klapkach - kierowca ma mieć obuwie z zakrytymi palcami. Masz prawo jazdy?

      • 4 13

      • Rany Julek, użyłem tego dla żartu a Ty bierzesz to na poważnie...

        • 13 2

      • Olo... proszę cię...

        Mam nadzieję, że to ty nie masz prawa jazdy. W Polsce nie ma przepisu o zakazie prowadzenia samochodu w klapkach. W Artykule 86 jest napisane, że masz zapewnić wszelkie warunki, żeby zachować szczególną ostrożność, ale to nie oznacza, że nie możesz prowadzić w klapkach, japonkach czy szpilkach. Policjant mógłby cie ukarać dodatkowym mandatem wówczas gdyby doszło do kolizji, ale nikt tego nie robi, bo poszedl byś do sądu i wygrał tę sprawę. Z pewnością we Francji jest przepis o zakazie prowadzenia w klapkach, ale nie w Polsce.

        • 6 0

      • Klapki mogą spaść, ale czemu nie w sandałach?

        Bardzo jestem ciekawa argumentacji.

        • 1 1

    • Po tym właśnie można rozpoznać prostactwo

      • 0 0

  • A w Gdyni muszą bo tak chce "profesor" (4)

    Przecież pracownicy ZKM Gdynia są nieomylni

    • 27 4

    • Profesor Olgierd? (2)

      • 9 0

      • (1)

        Oczywiście,ma być więż między pasażerem a kierującymi,przy pomocy krawata.

        • 13 0

        • :-D

          Dobre!

          • 6 0

    • Przecież kilka lat temu znieśli ten wymóg po napasci

      • 0 0

  • Ktoś mi wytłumaczy dlaczego pani prezydent dała podywyzki i dodatki urzędnikom a zapomniała o ciężko pracujących kierowcach? (3)

    krawaty to trochę za mało

    • 80 4

    • W urzędzie zagrozili strajkiem

      A kierowcy nic nie dostaną bo robią nadgodziny aby załatać braki . Przez co średnia zarobków wychodzi duża a że nic z życia nie mają bo cały czas w pracy to nie ważne.

      • 3 0

    • To bardzo proste urzednicy to jej najwierniejsi wyborcy a kierowcy nie bardzo

      • 2 0

    • Bo im się należało....

      • 0 0

  • ZTM,GAiT beton

    Gait to beton, prawdopodobnie kierowca w krawacie będzie dostawał większą premię.

    • 26 9

  • A co z bezpieczeństwem motorniczych i kierowców ? (2)

    Co chwile słychać , że kierowca został zaatakowany przez jakiegoś pasażera. Dlaczego oni nie mają prawa obrony do użycia jakiegoś środka do samoobrony ? Kiedyś te miejsca były zamykane teraz są w większości otwarte. Czy zostaną podjęte jakieś działania w tym temacie ?

    • 59 4

    • Kazdy ma gaz i jak cos to po oczach dostanie

      • 2 5

    • Ci co mają gaz, mają go z prywatnego źródła, firma go nie zapewnia

      I przyznam, gaz byłby lepszym narzędziem do pracy, niż krawat

      • 1 0

  • (1)

    Równie dobrze mogą nosić firmowe koszulki polo czy polo z długim rękawem. Opcji jest na prawdę dużo, żeby wyglądać schludnie i przyjaźnie. To nie musi być koszula i krawat.
    Jak patrzę na tzw. stroje galowe w szkołach, te białe koszule, spodnie czy buty trumniaki to mnie skręca.

    • 31 6

    • Nastolatki wyglądają sexi w białych koszulach i czarnych spódniczkach.

      Dlatego uwielbiem rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego

      • 1 2

  • I bardzo dobrze!

    To tylko przeszkadza. Kierowca ma się skupić na bezpiecznej jeździe, a nie na poprawianiu d**ilnego krawata.

    • 37 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane