• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy sfinansują potrzeby pieszych i rowerzystów

rb
14 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uzyskane z parkowania środki będą przeznaczone m.in. na nowe skwery. Uzyskane z parkowania środki będą przeznaczone m.in. na nowe skwery.

W przyszłym miesiącu w Gdańsku zacznie obowiązywać Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania. Znaczną część środków uzyskanych z parkowania w nowej strefie - bo aż 80 proc. - miasto będzie musiało przeznaczyć na potrzeby pieszych i rowerzystów. Sprawdziliśmy, jakich wpływów spodziewa się miasto i na jakie cele zamierza je przeznaczyć.



Na jaki cel miasto powinno przekazać środki w pierwszej kolejności?

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania powstanie w centrum Gdańska i zacznie obowiązywać od 29 czerwca.

Od dotychczasowej "zwykłej" strefy płatnego parkowania różni się przede wszystkim wysokością opłat. Aby wymusić większą rotację aut i ograniczyć przypływ aut w ścisłym centrum, zostanie ona podniesiona z dotychczasowych 3,3 zł na 5,5 zł za pierwszą godzinę parkowania. Za kolejne zapłacimy jeszcze więcej - 6,6 zł za drugą godzinę, 7,90 zł za trzecią, a za czwartą i każdą kolejną - znów 5,5 zł.

Co ważne, opłaty w ŚSPP będą pobierane także w weekendy, w godz. 9-20, a na kierowcach spocznie też obowiązek wprowadzania w parkomacie numerów tablic rejestracyjnych.

Nowelizacja ustawy o drogach publicznych zakłada nie tylko przysłowiowy kij na kierowców, ale i marchewkę. Mają być nią środki uzyskane z parkowania, które w dużej części "wrócą" do miasta i poprawią infrastrukturę służącą pieszym i rowerzystom.

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania zacznie obowiązywać w Gdańsku od 29 czerwca. Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania zacznie obowiązywać w Gdańsku od 29 czerwca.
- Zgodnie z Ustawą o drogach publicznych środki uzyskane z opłat za postój pojazdów w Śródmiejskiej SPP w wysokości nie mniejszej niż 65 proc. tych opłat, a także środki z opłat dodatkowych mają być przeznaczone wyłącznie na sfinansowanie poprawy publicznego transportu zbiorowego, budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej lub rowerowej lub zieleń i zadrzewienia w gminie - precyzuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Władze Gdańska zdecydowały jednak, że przeznaczą na ten cel nie 65 proc., a 80 proc. Jak szacują urzędnicy z GZDiZ ŚSPP wygeneruje zysk na poziomie 5-6 mln zł rocznie. Środki mają być gromadzone na wydzielonym rachunku i jak szacują urzędnicy wyniosą ok. 4-5 mln zł.

Co ciekawe, choć opłaty za parkowanie znacząco wzrosną, to według urzędników w ślad za tym nie pójdą większe wpływy do budżetu.

- Zakładamy, że ŚSPP nie wygeneruje większych wpływów na obszarach, gdzie funkcjonuje dotychczasowa Strefa Płatnego Parkowania. Inaczej mówiąc, stawki wzrosną, ale zmniejszy się liczba płacących przede wszystkim tych za droższe "kolejne" godziny - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Taka jest też idea analizy jaka poprzedza wprowadzenie ŚSPP. Stąd taki a nie inny dobór wielkości opłaty, aby wymusić satysfakcjonującą rotację. To ma obniżyć liczbę parkowań długoterminowych czy wręcz ograniczyć popyt na te miejsca.
  • W odzyskaniu przestrzeni dla pieszych i rowerzystów mogą pomóc np. słupki uniemożliwiające parkowanie na chodnikach i terenach zielonych.
  • Jednym z celów inwestycyjnych na rzecz pieszych i poprawienia ich bezpieczeństwa jest doświetlanie przejść dla pieszych.
  • Zyskać mogą też rowerzyści np. przez budowę nowych dróg rowerowych.
  • Parkujący w centrum mogą pomóc w sfinansowaniu udogodnień dla osób poruszających się pieszo i zmuszonych do korzystania z niewygodnych tuneli podziemnych.

O tym, na jakie cele mogą zostać przeznaczone szacowane wpływy z parkowania w ŚSPP urzędnicy zdecydują w drugiej połowie roku. Mogą to być zarówno nowe drogi roweroweciągi piesze, jak również dodatkowe wyposażenie ulic w małą architekturę (ławki, kosze na śmieci, oświetlenie) i nowe nasadzenia.

Niewykluczone, że urzędnicy doposażą wskazane np. przez rady dzielnic niebezpieczne miejsca w dodatkowe progi zwalniające czy barierki wygrodzeniowe przy szkołach. Dobrą praktyką w ostatnich latach jest też przebudowa skrzyżowań poprzez wyniesienie przejść dla pieszych, budowa naziemnych przejść przy tunelach czy doświetlanie przejść już istniejących.

Jeśli macie swoje propozycje, co kierowcy parkujący w centrum Gdańska mogą sfinansować pieszym i rowerzystom - piszcie w komentarzach. Wasze uwagi, pomysły i sugestie przekażemy urzędnikom.
rb

Miejsca

Opinie (412) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Korona w komunikacji (17)

    Skoro chcecie odzwyczajać ludzi od samochodów, to przywróćcie normalne funkcjonowanie ZKM/SKM, a nie kurs raz na godzinę i zatłoczonym jak konserwa pojazdem.

    • 222 15

    • Przy takiej komunikacji jaka jest (13)

      Po prostu nie będę mógł sobie pozwolić by pojechać na gdańską "starówkę". W moim przypadku w grę wchodzi niestety tylko auto. No ale nie pojadę tam po to by mnie tak okradali. Jakbym mało płacił na prawo i lewo podatków.

      • 37 16

      • Nie dziwię się że nie będziesz mógł sobie na to pozwolić (4)

        Bo w Gdańsku nie ma "Starówki". Ale zapraszam na Główne i Stare Miasto :)

        • 18 35

        • Kto by chciał jeździć w to zapyziałe miejsce, lepiej by to zburzyli i postawili jakieś ładne szklane wieżowce, żeby było jak w Ameryce.

          • 5 18

        • Drogi Januszu (2)

          starówka jest, Starówki nie ma. Zanim się zwróci uwagę innym warto sprawdzić czy słusznie.

          • 5 3

          • nie ma, nieuku (1)

            • 1 4

            • Sam jestes nieuk i jeszcze cham

              A starówka jest

              • 1 1

      • Podziękuj Januszom, którzy płacenia podatków unikają. (7)

        Przez to uczciwi ludzie muszą płacić za siebie i za nich...

        • 22 3

        • Mówisz o posłach i senatorach? (6)

          • 21 5

          • Mówi o tych (5)

            Parkujących na trawnikach i w podwórkach bo tam nie trzeba płacić

            • 12 9

            • (4)

              Sen socjalisty, płacić za parkowanie na prywatnych posesjach. Jeszcze tego brakuje.

              • 15 7

              • sen PiSma tołów

                TY masz - to trza ci to zabrać i rozdać dzieciorobom za ich GŁOSY

                • 12 3

              • Od kiedy trawniki to prywatne posesje? (2)

                Jak parkujesz na swoim, proszę bardzo.

                • 6 3

              • od wtedy - jak miasto kazało mi trawnik przed posesją wykupić! (1)

                że to niby okazja i że promocja - upust 80% od realnej ceny gruntu!

                • 3 5

              • No to jak nabyłeś grunt za 20% wartości to czego płaczesz?

                Ogrodź, i zarabiaj na parkowaniu.

                • 7 1

    • (1)

      Jeśli chodzi o SKM, to petycje należy kierować do Urzędu Marszałkowskiego.

      • 5 0

      • Pan Marszałek dzieli się dobrem

        Mialem koronę ja, miej i ty.
        A potem zwalimy na rząd.

        • 3 3

    • strach wejść do tramwaju bo albo ludzie bez masek albo z maskami pod nosie, pod brodą

      • 3 2

  • (16)

    Heh,jakby ktoś nie pamiętał to w paliwie zawarty jest dawny podatek drogowy)))A tak nawiasem co tam z Mevo?Nie bardzo rozumiem dlaczego kierowcy mają coś finansować rowerzystom,od tego jest miasto przecież, które powinno być przyjazne zarówno bicyklistom jak i automobilistom,względnie motocyklistom.Czuway!

    • 209 46

    • heh. podatki w paliwie nie rekonpensują nawet kosztow wypadkow (9)

      • 25 26

      • (8)

        Od tego jest OC.

        • 26 9

        • (3)

          Dokładnie ale co może bicyklista który ma wszystko za darmo o tym wiedzieć.

          • 25 14

          • Dokładnie, my rowerzyści jesteśmy zwolnieni że wszystkich podatków (2)

            • 14 5

            • (1)

              Bo nam się należy, a trujemy jedynie po grochówce. Dlatego wprowadziłbym podatek od grochówki.

              • 11 6

              • No tak bo trucie, parkowanie i ta mityczna "rotacja" mają cokolwiek wspólnego...

                • 3 1

        • OC płaci za przywiezienie Twojego tyłka karetką do szpitala? (3)

          Ciekawe...

          • 7 8

          • Za to płaci moja składka chorobowa, odprowadzana comiesięcznie z pensji. (2)

            • 9 3

            • Tak samo, jak składka osoby, która nie ma samochodu.

              Tyle tylko, że osoba bez samochodu nie powoduje wypadków (zazwyczaj, sprawdź statystyki), co oznacza, że dopłaca do kierowców.

              • 5 5

            • składka zdrowotna

              • 2 1

    • opłaty na bramkach autostradowych wybudowanych za pieniadze podatnika - też miały iść na budowę dróg

      a trafiają w całości do szemranych cwaniaczków i kolesi w spółkach króliczków prezesa

      • 19 2

    • Ależ ten twój podatek nie idzie w ogóle na drogi miejskie

      • 10 6

    • czytaj ze zrozumieniem, gdzie tu jest napisane że to pójdzie na rowerzystów (chociaż może iść)

      "Zgodnie z Ustawą o drogach publicznych środki uzyskane z opłat za postój pojazdów w Śródmiejskiej SPP w wysokości nie mniejszej niż 65 procent....."

      resztę doczytaj sobie sam w powyższym artykule (oczywiście włącz myślenie)

      • 5 3

    • Tytuł artykułu (1)

      Uważam tytuł artykułu sugeruje jakoby ludzie dzielili się na jakieś kasty, a dodatkowo jedna ma płacić za drugą. Niby jest kampania STOP Hejt, a formułowanie sprawy w ten sposób aż się prosi o konflikt. Godzinę temu jechałem samochodem teraz idę pieszo, wieczorem pojadę rowerem. Kierowcy piesi i rowerzyści to nie są jakieś odrębne byty, to my i nasze opłaty pójdą na nasze potrzeby.

      • 25 3

      • najmądrzejszy komentarz

        niby oczywiste, a tak mało ludzi to rozumie

        • 4 1

    • Ja uważam, że miasto nie powinno być przyjazne ludziom którzy smiecą i smrodzą,

      Takim ludziom powinno się powiedzieć: won z miasta

      • 0 0

  • Gdańsk na kierowców wydaje ponad 400mln rocznie (8)

    Wiec co ma te 6mln z parkowania sfinansować? Niech lepiej oddadzą przynajmniej czesc z tych 400mln.

    • 74 97

    • Ale te wszystkie podatki w paliwie, które kierowcy płacą na utrzymanie autostrad... (4)

      Przecież przez to im się należy...

      Co tam, że za cenę tunelu pod Wisłą mógłbyś zbudować sieć DDRów w całym mieście...

      • 14 25

      • Na sieć DDR nie potrzeba 400mln. To się załatwia wiadrem z farbą i pędzlem.

        • 9 6

      • ten tunel pod wisła też de bill projektował (2)

        ani przejścia dla pieszych ani drogi dla rowerów, za to co chwila jak nie awarie to wypadki

        • 9 12

        • Pewnie wzięli kogoś z zaganicy

          Kto nie spodziewał się, że u nas po drogach jeżdżą d**ile...

          Spróbuj pojechać tam kiedyś z dozwoloną prędkością i wyprzedzić TIRa...
          Zaraz sznurek frustratów się pojawi 20cm od Twojego zderzaka.

          • 5 2

        • Właśnie...

          Osła nie można tam przeprowadzić, ani z Azorkiem wyjść na spacer...
          .............jednym słowem: z a s y p a ć...............
          (No, ale komentowaliby wówczas nasi mędrcy????)

          • 1 1

    • Masz jakieś wyliczenia, dane, analizy? (2)

      Czy jak zwykle dane pochodzą z Instytutu Danych z d*py?

      • 5 2

      • A sprawdź cenniki ;) (1)

        Wychodzi nieco ponad 150km DDR o szerokości 2m, razem z podbudową, krawężnikami itp.

        • 1 1

        • nie chodzi mi o koszr ddrek

          Tylko o to ile Gdańsk 'wydaje' na kierowców.

          • 1 1

  • Chcialbym zaparkowac na parkingu przy obwodnicy (36)

    I dojechac jednym autobusem na Dluga.
    Autobusem niespoznionym.
    Autobusem, ktory nie jezdzi dwa razy dziennie.

    A tak mam nadzieje, ze kierowcy pokaza, ze podnoszenie podatkow to zla droga i po prostu w ogole nie beda tam jezdzic.
    A wtedy nic nie sfinansuja...

    • 227 32

    • A wtedy przeznaczy się miejsca parkingowe dla pozostałych uczestników ruchu (1)

      I nic nie trzeba będzie finansować.

      • 24 8

      • albo lepiej deweloperom:) to będzie zarobek

        • 14 4

    • Mam takie same przemyślenia (11)

      Stosunkowo często, biorąc pod uwagę moje miejsce zamieszkania, wybieram się do centrum Gdańska na specery. To stanie się niemożliwe. Komunikacja zbiorowa w dzisiejszej postaci jest dla mnie nie do zaakceptowania. Biorąc pod uwagę kryzys oraz upadającą turystykę, którą w Trójmieście w tym roku zasilić miały podróże krajowe, to słaby pomysł. Zagranicznych turystów, którzy przylecą samolotem nie będzie. A lokalnych nie będzie stać na starówkę. Ok, będzie luźno. Z jednej strony to urokliwe. Ale z drugiej? Nie zazdroszczę restauratorom.

      • 41 16

      • restauratorzy splajtują, bo komuś żal 5zł na parking? (2)

        to dziwne, że mu nie żal 50zł za obiad, skoro kaszankę z patelni z chlebem z biedry ma w domu za 1,50zł

        • 27 26

        • W imię zasad

          • 23 5

        • tam i Lody Calipso polane sokiem i w pucharku podane - za 30zł idą

          wiec za obiad nie 50 a 150 musisz wydać - jest LUX i LANS to płać!

          • 10 2

      • (6)

        Mysle, ze turystow, niezaleznie od sytuacji gospodarczej to nie dotknie. Gdybym chcial pojechac zwiedzic Krakow, to bym wolal zaplacic za caly dzien parkowania byle zaparkowac gdzies blisko zwiedzanych miejsc. Jak juz zobacze co mnie interesuje to i tak wiecej tam nie pojade. Gorzej, ze wysokie oplaty przeganiaja miejscowych a razem z nimi caly biznes, ktory na nich bazuje. Turystow mamy tylko kilka mcy w roku a pozniej trzeba bazowac na stalych mieszkancach. Dla czesci mieszkancow strefy to bedzie korzystne, bo okolica sie uspokoi. Gorzej jesli uspokoi sie za bardzo i trzeba bedzie jezdzic do pracy gdzies daleko, pewnie tez samochodem.

        • 18 8

        • (3)

          Bingo. Jako mieszkaniec odpuściłem sobie już centrum, bo musze tam prawie płacić za to, że oddycham (a sorry - w weekend nie będę dojeżdżał 40 min tramwajem czy autobusem z żoną do knajpy, plus dojście). Jaki tego efekt? Taki, że mam swoje ulubione miejsca, gdzie się stołuję, ale sa one na Żuławach, w głębi Kaszub czy nawet na połnocy województwa. Ma to jeden plus - od kilku lat wiemu już, że można zrobić fajny spacer leśny/nadmorski i po drodze gdzies się stołować. Opcja centro-gdańska odpadła i już raczej nie wróci. Do centrum przyjeżdżam, jak wpadną znajomi "z Polski".

          • 28 5

          • Ja też mieszkam niedaleko centrum ale nie chodzę tam już od kilkunastu lat z uwagi na miliony turystów. Nawet nie wiem czy się coś zmieniło od lat 90-tych.

            • 14 2

          • I dobrze (1)

            Wiecej miejsca w centrum. Oczywiscie nie myslisz o spalinach jakie generujesz jadac swoja puszka przez pol wojewodztwa. Nie mowiac o tym, ze tam jedziesz pewnie dluzej niz 40 minut.

            • 1 6

            • I co w związku z tym ?

              • 2 2

        • Oni mówią - że tam muszą przez 3miesiace zarobić na caaaały ROK (1)

          ale turysta nie musi cały rok zapierniczać - by wydać to wszystko w miesiąc?!!!

          • 16 2

          • Samo sedno

            • 8 1

      • Leming nawet jak by trzeba było płacic 20 zł za godzine i tak tacy jak ty przyjadą !!

        • 3 2

    • (8)

      Dluga od lat 70 jest wylaczona z ruchu wiec nie da rady. Ale mozesz do centrum dojechac PKM albo 210

      • 12 7

      • Nie zrozumiales chyba... (7)

        210- a z ktorego parkingu przy obwodnicy odjezdza?
        PKM- takze nie odjezdza z parkingu przy obwodnicy, a dojezdza do Dworca Glownego a stamtad jednak jest spory kawalek na piechote do Dlugiej.

        Zatem nie ma alternatywy, o ktorej pisze.

        • 9 10

        • Chciales sie wybrac na spacer (2)

          A nie dojdziesz z dworca do Dlugiej?

          • 17 5

          • ale to trzeba 10 minut iść

            nie po to przyjechałem żeby łazić

            • 6 4

          • Ale przejsc sie po Dlugiej

            A nie miedzy autami a tramwajami

            • 0 1

        • O matko...

          Z dworca na duga to spory kawałek?

          • 10 0

        • Dojedź SKM do przystanku... (1)

          Śródmieście i już jesteś o rzut widłami od Długiej.

          • 3 1

          • dla janusza za daleko

            musi zaparkować pod neptunem bo inaczej wycieczka nie ma sensu

            • 4 3

        • poprawka - PKM dojezdza tylko do Wrzeszcza

          • 1 1

    • Ja juz tam nie jezdze od lat. Jade kiedy naprawde musze. W poprzednim roku chyba nie musialem. W ogole tam nie zagladam, bo jak mi sie przypomni, ze tramwajem mam sie tluc godzine to mi sie odechciewa.

      • 16 5

    • (3)

      w Krakowie zrobili strefę no-go dla samochodów i zaraz ją wycofali, okazało się, że bogaci ludzie przyjeżdżają do restauracji swoimi autami a nie taxi i knajpy zaczęły plajtować, do tego dowalili absurd, że nawet skuter rozwożący pizzę nie mógł tam wjechać, jestem kierowcą, mieszkańcem Starego Miasta, widzę co tu się dzieje ale róbmy wszystko z głową, ludzie!

      • 18 7

      • a w Gdańsku złotówy - to nocą tylko śmigają po długiej od klubu do klubu

        czasem muszą tylko do wjazdu donice przestawić ... ale co tam. 5min roboty, a zarobek na całą noc ;)))
        patrole policji tylko cięciem konfetti zajęte

        • 13 2

      • (1)

        Ciekawe...
        A powiedz mi proszę:
        Ci bogaci (nowobogaccy?) co to muszą przyjechać na ten obiad koniecznie swoim własnym samochodem...
        To oni pewnie wodę zamawiają, albo piwo bezalkocholowe do tego swojego "bogatego" obiadu?

        • 3 4

        • Też tego nie rozumiem.

          Ale parkingi i nie tylko zawalone więc widocznie ktoś po coś tam jeździ samochodem...

          • 5 0

    • Pamietam jak takie matoły jak ty sie pluły ze niebeda placic za parkingi nad morzem a tym czasem parkingi pełne (7)

      Prawda jest taka matole będziesz jeździć i będziesz płacił. Gdybys nie był matołem to bys pojechał komunikacja miejską albo rowerem czy hulajnogą .

      • 6 12

      • O, kulturalny rowerzysta się odezwał! (2)

        • 11 3

        • To u nich norma. Gacie z lycry uciskają im gruczoł. (1)

          • 12 2

          • Jakiś fetysz kierowcy mają, czy co?

            • 3 8

      • Pełne, ale tylko w sezonie, bo bazuje się na turystach i ich portfelach.

        A poza sezonem? Pustki.

        Ciekawe, że w Brzeźnie nad morzem znieśli opłaty po wakacjach. Wątpię żeby "strefę śródmiejską" też zawiesili.

        I nie, matole. Nie będę tam jeździł i płacił. I nie, matole, nie będę jeździł rowerem ani hulajnogą. Może jeszcze, matole, każesz mi na wrotkach sobie gdzieś jechać bo ty masz takie widzimisię?

        • 10 0

      • (2)

        już się wybieram w gajerku na rowerze do teatru

        • 8 1

        • Skoro na zachodzie premier może w gajerku na posiedzenie rządu pojechać (1)

          To i Tobie nic się nie stanie...

          • 5 8

          • wcześniej się umawia z dziennikarzami.

            • 1 0

  • Brawo Gdansk (3)

    Dajcie trochę restauratorom na ogródki żeby dostosowali je do Waszych wymogów

    • 16 74

    • Chyba cię Bóg opuścił

      Przez te wasze ogródki to i tak ciężko przejść niektórymi ulicami, np.na Piwnej. Albo na Długiej ogródki zabierają połowę miejsca

      • 21 5

    • i zabierzcie klientów (1)

      bo opłaty w weekendy do tego się sprowadzają. Ludzie pojadą do Jelitkowa, Oliwy czy Sobieszewa żeby się przejść i coś zjeść

      • 7 10

      • Piotr Parkometr Grzelak już o tym wie i tam też wprowadzi strefę płatnego parkowani. A więc Gdańszczaninie jedźmy na Kaszuby.

        • 4 3

  • W głowach im się poprzewracało kompletnie odjechali .. (6)

    w tym um. gdańsk.

    • 159 60

    • Czemu? (3)

      Samochody są śmiesznie tanie, miejsce do parkowania - nie.

      • 22 16

      • pamiętaj że miejsca są tańsze od samochodów (2)

        • 4 3

        • Nope. (1)

          Przypominam, że średnia wartość samochodu w PL to 12000 złotych.

          • 3 3

          • A miejsca parkingowego?

            • 2 0

    • Ty niemasz głowy wcale tylko kapusciany łeb :)

      • 1 3

    • przecież to Ustawa o drogach publicznych nakłada obowiązek przekazania min. 65% dochodu z parkowania na te cele?

      to U.M. tworzy ustawy ?
      Ciekawe...

      • 4 0

  • Obowiązkowe OC dla rowerzystow (48)

    Kamizelki odblaskowe i tablice rejestracyjne na rowerach.

    • 213 76

    • 1/3 samochodów w Polsce nie ma OC (12)

      A Ty tu z rowerami wyjeżdżasz? :D

      • 28 42

      • (8)

        Skąd Ty te brednie czerpiesz?

        • 23 9

        • Z oficjalnych danych z CEPiK (7)

          Liczba samochodów podlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej (OC) posiadaczy pojazdów mechanicznych - 28 678 674,
          - posiadających aktualną polisę OC - 18 606 312,
          - bez aktualnej polisy OC - 10 072 362,
          - posiadających ważne badanie techniczne - 16 621 078,
          - bez badań technicznych - 12 057 596.

          • 8 10

          • Mysl to są niewyzłomowane auta które nadal widnieją w rejestrze. (1)

            • 15 2

            • +dodaj do tego zabytki, które mają żółte blachy,

              a które nie muszą mieć OC jak nie jeżdżą. W nich OC można wykupić nawet na tydzień. Wbrew pozorom wcale tak mało ich nie ma.

              • 9 0

          • tak tylko z bazy Cepik nikt z właścicieli nie wyrejestrowuje pojazdów (2)

            i był nawet o tym ostatnio artykuł ze beda masowe wykreślenie i sprawdzania fiatów maluchów polonezów itp bo tego tam w tysiącach jest.

            • 12 1

            • maluchów nawet w milionach - tam są wszystkie kiedykolwiek wyprodukowane :)

              • 1 1

            • "Z raportu opublikowanego przez TVN24 bis wynika, że pod koniec 2018 roku w Centralnej Ewidencji Pojazdów było zarejestrowanych 23,7 mln samochodów osobowych. W przypadku 6 mln, a więc 25 proc., od daty pierwszej rejestracji minęło więcej niż 10 lat i przez ostatnich 6 nie pojawił się żaden nowy komunikat tj. zakup ubezpieczenia czy wizyta w stacji kontroli pojazdów. To, jak określa TVN24 Bis, są martwe dusze."

              Dalej zostaje 4miliony Januszowozów...

              • 3 2

          • to sprawdź też że w CEPIK jest przeszło 2mln maluchów. (1)

            i potem durnie takie dane cytują o braku OC czy liczbie aut na mieszkańca większej niż w Berlinie. Edukacji naszemu krajowi potrzeba !!!

            • 5 1

            • Ciekawe, jak to sprawdziłeś, skoro takich danych nie publikują :)

              A potem durnie takie dane wyssane z d*py cytują...

              • 1 4

      • (2)

        mało tego 90% a 84% jeździ na białoruskich przeglądach technicznych i 35 letnich oponach z Niemiec

        • 8 6

        • i na paliwie szmuglowanym z kaliningradu - za pół ceny krajowego (1)

          • 1 0

          • I pewnie jeszcze na powietrzu w opnach sprowadzonym z Gwatemali!

            • 5 0

    • obowiązkowy udział własny w szkodzie dla kierowców (5)

      mandaty są śmiesznie niskie to niech płacą kierowcy za szkody przynajmniej do jakiejs wartosci ze swoich. Dlaczego wszyscy mają sie na asów składać?

      • 14 30

      • jacy wszyscy !!! co za bzdura (4)

        nikt nie płaci za cudze szkody wyrządzone samochodem - natomiast rowerami tak.

        • 14 8

        • Jak szkoda idzie z OC. To wszyscy płacący OC się na tą szkodę składają (3)

          Proste jak drut.

          • 1 5

          • (2)

            bzdura - to nie ubezpieczenia wzajemne. Każdy osobno zawiera umowę ubezpieczenia a towarzystwo ponosi ryzyko i płaci za szkodę.

            • 5 1

            • A potem proporcjonalnie podnosi składkę, żeby wyjść na swoje. (1)

              Więc niby nie, a jednak tak. Pieniądze nie biorą się z kosmosu.

              • 2 1

              • No i co z tego?

                Nie masz samochodu ani prawa jazdy to nie masz też OC na samochód. Po co tu swoje żale wylewasz skoro ciebie to nie dotyczy?

                • 0 0

    • I poduszki powietrzne (1)

      i gaśnice

      • 5 3

      • A trójkąt ostrzegawczy?

        I pasy! Za brak zapiętych albo 'za niemanie' pasów każdemu cykliście po pińcet - nie mylić z pińcet plus ;)

        • 1 0

    • (4)

      Jeszcze zaproponowałbym próg zwalniający dla rowerzystów przed każdym przejazdem przez ulicę.

      • 14 6

      • Próg może nie ale barierki tak.

        • 4 4

      • Jeździłeś chociaż raz w życiu rowerem? (2)

        Mogą stawiać progi i co 2m, nie robi :)

        • 3 8

        • hehe pogadaj z kolegami "kolarzami" (1)

          Wniosek - progi obowiązkowo z czerwonej, fazowanej kostki!

          • 4 2

          • A tych normalni rowerzyści tak samo nienawidzą, jak kierowcy...

            Mała garstka głupków, którzy myślą, że jak trenują, to już ich zasady nie dotyczą, robi złą markę wszystkim jeżdżącym...

            • 3 1

    • im więcej rowerzystów, tym mniej samochodów na drogach (4)

      czyli lepiej dla ciebie
      więc zanim zaczniesz ich hejtować to trochę pomyśl

      • 9 11

      • (1)

        myśleć? u kierowcy? za trudne!

        • 2 7

        • Raczej u rower-raka

          żeby się wlókł ulicą jak obok ma ścieżkę.

          • 1 0

      • OK (1)

        Z tą mniejsza ilością samochodów - to może prawda. Tylko powiedz mi gdzie mają się podziać piesi, bo zapewniam, że zdecydowana większość rowerzystów będzie korzystała z chodników. Nieważne, że nie mogą. Nikt im tego nie zabroni, nikt ich nie ukarze...

        • 0 1

        • brawo

          po to właśnie wyznacza się pasy dla rowerów

          • 3 1

    • W jakim kraju sie sprawdzilo?

      • 6 0

    • Pomysł który szybciej czy póżniej sie wydarzy i to właściwie za zasługą aktywistów (2)

      Jak sie uparcie powtarza że rower to środek transportu a nie narzędzie rekreacji to następstwem tego jest to że na rowerze jest się uczestnikiem ruchu drogowego, a w tym przypadku nic dziwnego że będą oczekiwania oc i nr rej do identyfikacji podczas zdarzenia drogowego.

      • 10 2

      • (1)

        Idąc tym tokiem rozumowania, to również nogi są środkiem transportu, obowiązkowe OC dla pieszych. Do tego kamizelka, gaśnica i nr rejestracyjny.
        Dlaczego pieszy ma być w grupie uprzywilejowanych uczestników ruchu?

        • 2 3

        • Bo jest najwolniejszy i większość czasu przemieszcza się chodnikiem

          • 1 1

    • wbij sobie trolu wten kapusciany łeb ze nigdzie niema OC dla rowerzystów na swiecie i nie bedzie (4)

      a sam niedługo blachosmroda zastąpisz rowerem bo nie bedzie cie stać na trucie ludzi spalinami w mieście .

      • 4 18

      • O, kolejny kulturalny rowerzysta! (1)

        Tym bardziej powinniście mieć tablice i OC, bo na drogach jesteście tak samo niewyżyci.

        • 14 6

        • W sumie czemu nie?

          Mam OC, zapłaciłem 26pln/rok.
          Za samochód 70x tyle.
          Ciekawe, czemu jest taka różnica w składce, skoro to rowerzyści jeżdżą jak niewyżyci? :D

          • 3 3

      • Wyjmij sztycę z wiadomego miejsca i załóż siodełko,

        bo wyraźnie pedałowanie ci nie służy.

        • 10 2

      • Możesz sobie krzyczeć i wyzywać ale to nie tacy jak ty bedą decydować o tym czy będzie OC

        dla rowerów tylko ilość zdarzeń na drogach z tymi właśnie

        • 4 1

    • ... i biegnący przed samochodem człowiek z choroągiewką, ostrzegający o nadjeżdżającym pojeździe...

      • 1 1

    • i wynocha z chodników, strach chodnikiem chodzić (2)

      • 2 2

      • (1)

        Tak jak mówisz, tyle samochodów na chodnikach, że strach przejść.

        • 2 4

        • I wszystkie jak stoją na chodniku robią takie groźne brrrm brrrm na każdego przechodnia.

          Kolego, jak boisz się przejść koło samochodu to jest dobra wiadomość - takie fobie da się leczyć.

          • 0 0

    • Obowiązkowe być nie musi

      Ale oczywiście odpowiedzialność musi być. A czy ktoś zapłaci ze swojej kieszeni czy ubezpieczyciela to nie ma znaczenia. Normalny człowiek się ubezpieczy.
      A kamizelkę jak chcesz to noś, tablice też sobie możesz zrobić, ale innych nie zmuszaj.

      • 2 1

    • I obowiązkowe badania psychiatryczne dla komentujących.

      • 4 0

    • Mam OC na rower i polecam każdemu

      30zł/rok to niewiele, a nie ma problemu w przypadku zarysowania komuś samochodu.

      • 2 0

    • jakie oc człowieku ograniczyć przywileje rowerom takie palanty jak im staniesz autem na ścieżce rowerowej żeby włączyć się do ruchu wali ci w auto i się pluje bo myśli kretyn że sam jest w mieście niech czeka d**il albo ominie auto

      • 0 0

  • (3)

    Te paskudne, niewygodne drewniane leżaki nie są nikomu do szczęscia potrzebne. Zwykłe ławki byłyby lepsze, ale nie wyglądałyby tak efektownie, więc lepiej postawić coś takiego, to nic, że przydatność tego jest znikoma.

    • 139 12

    • Wcale nie (2)

      Turystom się podobają

      • 4 11

      • (1)

        chyba tylko tobie

        • 4 2

        • Jak tylko jemu?! Bezdomnym z całego kraju

          w pracy sezonowej!

          • 8 1

  • co za sciema! nie chcę się czytać tej propagandy (9)

    i tak od 30 lat podwyżki i nic w zamian

    • 132 26

    • Kupiłeś gruchota to płać (4)

      Czemu masz mieć wszystko za darmo? Asfalt kosztuje

      • 12 22

      • Lotos nie odprowadza podatku do miasta? (2)

        Od rowerzystów ma tą kasę?

        • 5 8

        • w cenie paliwa 70% kradnie państwo

          lotos co najwyżej ma w tym 5% zysku

          • 4 3

        • Sprzedawcy rowerów, części, serwisy rowerowe nie odprowadzają podatków do miasta?

          • 2 0

      • rozpędź się i je... walnij głową w ścianę ratusza

        • 3 4

    • (2)

      od 30 lat nic nie wybudowano w gdańsku? mieszkasz tu w ogóle czy piszesz z podkarpacia?

      • 7 4

      • (1)

        Nie wiem nie chodzę na stare miast bo tam tłok.

        • 2 3

        • Ja słyszałem że już nie ma pirata.

          • 1 0

    • Ty szkodniku niepokrywasz nawet 5% tego co niszczysz .podwyzki to dopiero zobaczysz jak dogonimy zachód w oplatach

      i blokad za wjazd do miasta tym szkodnikiem trującym ludzi spalinami i niszczącym wszystko gdzie tylko pojedzie .

      • 2 6

  • Jak na tym usiąść wygodnie?? (2)

    Co za chory pomysł

    • 83 12

    • dokładnie TAK

      jakbym chciał leżakować ... to bym se z domu, tam przyniósł wygodny miękki leżak

      • 1 1

    • Na tym się leży PO przepiciu.. :)

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane