• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy sfinansują potrzeby pieszych i rowerzystów

rb
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Uzyskane z parkowania środki będą przeznaczone m.in. na nowe skwery. Uzyskane z parkowania środki będą przeznaczone m.in. na nowe skwery.

W przyszłym miesiącu w Gdańsku zacznie obowiązywać Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania. Znaczną część środków uzyskanych z parkowania w nowej strefie - bo aż 80 proc. - miasto będzie musiało przeznaczyć na potrzeby pieszych i rowerzystów. Sprawdziliśmy, jakich wpływów spodziewa się miasto i na jakie cele zamierza je przeznaczyć.



Na jaki cel miasto powinno przekazać środki w pierwszej kolejności?

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania powstanie w centrum Gdańska i zacznie obowiązywać od 29 czerwca.

Od dotychczasowej "zwykłej" strefy płatnego parkowania różni się przede wszystkim wysokością opłat. Aby wymusić większą rotację aut i ograniczyć przypływ aut w ścisłym centrum, zostanie ona podniesiona z dotychczasowych 3,3 zł na 5,5 zł za pierwszą godzinę parkowania. Za kolejne zapłacimy jeszcze więcej - 6,6 zł za drugą godzinę, 7,90 zł za trzecią, a za czwartą i każdą kolejną - znów 5,5 zł.

Co ważne, opłaty w ŚSPP będą pobierane także w weekendy, w godz. 9-20, a na kierowcach spocznie też obowiązek wprowadzania w parkomacie numerów tablic rejestracyjnych.

Nowelizacja ustawy o drogach publicznych zakłada nie tylko przysłowiowy kij na kierowców, ale i marchewkę. Mają być nią środki uzyskane z parkowania, które w dużej części "wrócą" do miasta i poprawią infrastrukturę służącą pieszym i rowerzystom.

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania zacznie obowiązywać w Gdańsku od 29 czerwca. Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania zacznie obowiązywać w Gdańsku od 29 czerwca.
- Zgodnie z Ustawą o drogach publicznych środki uzyskane z opłat za postój pojazdów w Śródmiejskiej SPP w wysokości nie mniejszej niż 65 proc. tych opłat, a także środki z opłat dodatkowych mają być przeznaczone wyłącznie na sfinansowanie poprawy publicznego transportu zbiorowego, budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej lub rowerowej lub zieleń i zadrzewienia w gminie - precyzuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Władze Gdańska zdecydowały jednak, że przeznaczą na ten cel nie 65 proc., a 80 proc. Jak szacują urzędnicy z GZDiZ ŚSPP wygeneruje zysk na poziomie 5-6 mln zł rocznie. Środki mają być gromadzone na wydzielonym rachunku i jak szacują urzędnicy wyniosą ok. 4-5 mln zł.

Co ciekawe, choć opłaty za parkowanie znacząco wzrosną, to według urzędników w ślad za tym nie pójdą większe wpływy do budżetu.

- Zakładamy, że ŚSPP nie wygeneruje większych wpływów na obszarach, gdzie funkcjonuje dotychczasowa Strefa Płatnego Parkowania. Inaczej mówiąc, stawki wzrosną, ale zmniejszy się liczba płacących przede wszystkim tych za droższe "kolejne" godziny - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Taka jest też idea analizy jaka poprzedza wprowadzenie ŚSPP. Stąd taki a nie inny dobór wielkości opłaty, aby wymusić satysfakcjonującą rotację. To ma obniżyć liczbę parkowań długoterminowych czy wręcz ograniczyć popyt na te miejsca.
  • W odzyskaniu przestrzeni dla pieszych i rowerzystów mogą pomóc np. słupki uniemożliwiające parkowanie na chodnikach i terenach zielonych.
  • Jednym z celów inwestycyjnych na rzecz pieszych i poprawienia ich bezpieczeństwa jest doświetlanie przejść dla pieszych.
  • Zyskać mogą też rowerzyści np. przez budowę nowych dróg rowerowych.
  • Parkujący w centrum mogą pomóc w sfinansowaniu udogodnień dla osób poruszających się pieszo i zmuszonych do korzystania z niewygodnych tuneli podziemnych.

O tym, na jakie cele mogą zostać przeznaczone szacowane wpływy z parkowania w ŚSPP urzędnicy zdecydują w drugiej połowie roku. Mogą to być zarówno nowe drogi roweroweciągi piesze, jak również dodatkowe wyposażenie ulic w małą architekturę (ławki, kosze na śmieci, oświetlenie) i nowe nasadzenia.

Niewykluczone, że urzędnicy doposażą wskazane np. przez rady dzielnic niebezpieczne miejsca w dodatkowe progi zwalniające czy barierki wygrodzeniowe przy szkołach. Dobrą praktyką w ostatnich latach jest też przebudowa skrzyżowań poprzez wyniesienie przejść dla pieszych, budowa naziemnych przejść przy tunelach czy doświetlanie przejść już istniejących.

Jeśli macie swoje propozycje, co kierowcy parkujący w centrum Gdańska mogą sfinansować pieszym i rowerzystom - piszcie w komentarzach. Wasze uwagi, pomysły i sugestie przekażemy urzędnikom.
rb

Miejsca

Opinie (412) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Piesi

    Kiedy piechurzy się do tego dołożą

    • 0 0

  • Obowiązkowe OC dla rowerzystow (48)

    Kamizelki odblaskowe i tablice rejestracyjne na rowerach.

    • 213 76

    • jakie oc człowieku ograniczyć przywileje rowerom takie palanty jak im staniesz autem na ścieżce rowerowej żeby włączyć się do ruchu wali ci w auto i się pluje bo myśli kretyn że sam jest w mieście niech czeka d**il albo ominie auto

      • 0 0

    • i wynocha z chodników, strach chodnikiem chodzić (2)

      • 2 2

      • (1)

        Tak jak mówisz, tyle samochodów na chodnikach, że strach przejść.

        • 2 4

        • I wszystkie jak stoją na chodniku robią takie groźne brrrm brrrm na każdego przechodnia.

          Kolego, jak boisz się przejść koło samochodu to jest dobra wiadomość - takie fobie da się leczyć.

          • 0 0

    • im więcej rowerzystów, tym mniej samochodów na drogach (4)

      czyli lepiej dla ciebie
      więc zanim zaczniesz ich hejtować to trochę pomyśl

      • 9 11

      • (1)

        myśleć? u kierowcy? za trudne!

        • 2 7

        • Raczej u rower-raka

          żeby się wlókł ulicą jak obok ma ścieżkę.

          • 1 0

      • OK (1)

        Z tą mniejsza ilością samochodów - to może prawda. Tylko powiedz mi gdzie mają się podziać piesi, bo zapewniam, że zdecydowana większość rowerzystów będzie korzystała z chodników. Nieważne, że nie mogą. Nikt im tego nie zabroni, nikt ich nie ukarze...

        • 0 1

        • brawo

          po to właśnie wyznacza się pasy dla rowerów

          • 3 1

    • obowiązkowy udział własny w szkodzie dla kierowców (5)

      mandaty są śmiesznie niskie to niech płacą kierowcy za szkody przynajmniej do jakiejs wartosci ze swoich. Dlaczego wszyscy mają sie na asów składać?

      • 14 30

      • jacy wszyscy !!! co za bzdura (4)

        nikt nie płaci za cudze szkody wyrządzone samochodem - natomiast rowerami tak.

        • 14 8

        • Jak szkoda idzie z OC. To wszyscy płacący OC się na tą szkodę składają (3)

          Proste jak drut.

          • 1 5

          • (2)

            bzdura - to nie ubezpieczenia wzajemne. Każdy osobno zawiera umowę ubezpieczenia a towarzystwo ponosi ryzyko i płaci za szkodę.

            • 5 1

            • A potem proporcjonalnie podnosi składkę, żeby wyjść na swoje. (1)

              Więc niby nie, a jednak tak. Pieniądze nie biorą się z kosmosu.

              • 2 1

              • No i co z tego?

                Nie masz samochodu ani prawa jazdy to nie masz też OC na samochód. Po co tu swoje żale wylewasz skoro ciebie to nie dotyczy?

                • 0 0

    • wbij sobie trolu wten kapusciany łeb ze nigdzie niema OC dla rowerzystów na swiecie i nie bedzie (4)

      a sam niedługo blachosmroda zastąpisz rowerem bo nie bedzie cie stać na trucie ludzi spalinami w mieście .

      • 4 18

      • Możesz sobie krzyczeć i wyzywać ale to nie tacy jak ty bedą decydować o tym czy będzie OC

        dla rowerów tylko ilość zdarzeń na drogach z tymi właśnie

        • 4 1

      • O, kolejny kulturalny rowerzysta! (1)

        Tym bardziej powinniście mieć tablice i OC, bo na drogach jesteście tak samo niewyżyci.

        • 14 6

        • W sumie czemu nie?

          Mam OC, zapłaciłem 26pln/rok.
          Za samochód 70x tyle.
          Ciekawe, czemu jest taka różnica w składce, skoro to rowerzyści jeżdżą jak niewyżyci? :D

          • 3 3

      • Wyjmij sztycę z wiadomego miejsca i załóż siodełko,

        bo wyraźnie pedałowanie ci nie służy.

        • 10 2

    • Pomysł który szybciej czy póżniej sie wydarzy i to właściwie za zasługą aktywistów (2)

      Jak sie uparcie powtarza że rower to środek transportu a nie narzędzie rekreacji to następstwem tego jest to że na rowerze jest się uczestnikiem ruchu drogowego, a w tym przypadku nic dziwnego że będą oczekiwania oc i nr rej do identyfikacji podczas zdarzenia drogowego.

      • 10 2

      • (1)

        Idąc tym tokiem rozumowania, to również nogi są środkiem transportu, obowiązkowe OC dla pieszych. Do tego kamizelka, gaśnica i nr rejestracyjny.
        Dlaczego pieszy ma być w grupie uprzywilejowanych uczestników ruchu?

        • 2 3

        • Bo jest najwolniejszy i większość czasu przemieszcza się chodnikiem

          • 1 1

    • Mam OC na rower i polecam każdemu

      30zł/rok to niewiele, a nie ma problemu w przypadku zarysowania komuś samochodu.

      • 2 0

    • I obowiązkowe badania psychiatryczne dla komentujących.

      • 4 0

    • Obowiązkowe być nie musi

      Ale oczywiście odpowiedzialność musi być. A czy ktoś zapłaci ze swojej kieszeni czy ubezpieczyciela to nie ma znaczenia. Normalny człowiek się ubezpieczy.
      A kamizelkę jak chcesz to noś, tablice też sobie możesz zrobić, ale innych nie zmuszaj.

      • 2 1

    • (4)

      Jeszcze zaproponowałbym próg zwalniający dla rowerzystów przed każdym przejazdem przez ulicę.

      • 14 6

      • Jeździłeś chociaż raz w życiu rowerem? (2)

        Mogą stawiać progi i co 2m, nie robi :)

        • 3 8

        • hehe pogadaj z kolegami "kolarzami" (1)

          Wniosek - progi obowiązkowo z czerwonej, fazowanej kostki!

          • 4 2

          • A tych normalni rowerzyści tak samo nienawidzą, jak kierowcy...

            Mała garstka głupków, którzy myślą, że jak trenują, to już ich zasady nie dotyczą, robi złą markę wszystkim jeżdżącym...

            • 3 1

      • Próg może nie ale barierki tak.

        • 4 4

    • 1/3 samochodów w Polsce nie ma OC (12)

      A Ty tu z rowerami wyjeżdżasz? :D

      • 28 42

      • (2)

        mało tego 90% a 84% jeździ na białoruskich przeglądach technicznych i 35 letnich oponach z Niemiec

        • 8 6

        • i na paliwie szmuglowanym z kaliningradu - za pół ceny krajowego (1)

          • 1 0

          • I pewnie jeszcze na powietrzu w opnach sprowadzonym z Gwatemali!

            • 5 0

      • (8)

        Skąd Ty te brednie czerpiesz?

        • 23 9

        • Z oficjalnych danych z CEPiK (7)

          Liczba samochodów podlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej (OC) posiadaczy pojazdów mechanicznych - 28 678 674,
          - posiadających aktualną polisę OC - 18 606 312,
          - bez aktualnej polisy OC - 10 072 362,
          - posiadających ważne badanie techniczne - 16 621 078,
          - bez badań technicznych - 12 057 596.

          • 8 10

          • tak tylko z bazy Cepik nikt z właścicieli nie wyrejestrowuje pojazdów (2)

            i był nawet o tym ostatnio artykuł ze beda masowe wykreślenie i sprawdzania fiatów maluchów polonezów itp bo tego tam w tysiącach jest.

            • 12 1

            • "Z raportu opublikowanego przez TVN24 bis wynika, że pod koniec 2018 roku w Centralnej Ewidencji Pojazdów było zarejestrowanych 23,7 mln samochodów osobowych. W przypadku 6 mln, a więc 25 proc., od daty pierwszej rejestracji minęło więcej niż 10 lat i przez ostatnich 6 nie pojawił się żaden nowy komunikat tj. zakup ubezpieczenia czy wizyta w stacji kontroli pojazdów. To, jak określa TVN24 Bis, są martwe dusze."

              Dalej zostaje 4miliony Januszowozów...

              • 3 2

            • maluchów nawet w milionach - tam są wszystkie kiedykolwiek wyprodukowane :)

              • 1 1

          • to sprawdź też że w CEPIK jest przeszło 2mln maluchów. (1)

            i potem durnie takie dane cytują o braku OC czy liczbie aut na mieszkańca większej niż w Berlinie. Edukacji naszemu krajowi potrzeba !!!

            • 5 1

            • Ciekawe, jak to sprawdziłeś, skoro takich danych nie publikują :)

              A potem durnie takie dane wyssane z d*py cytują...

              • 1 4

          • Mysl to są niewyzłomowane auta które nadal widnieją w rejestrze. (1)

            • 15 2

            • +dodaj do tego zabytki, które mają żółte blachy,

              a które nie muszą mieć OC jak nie jeżdżą. W nich OC można wykupić nawet na tydzień. Wbrew pozorom wcale tak mało ich nie ma.

              • 9 0

    • ... i biegnący przed samochodem człowiek z choroągiewką, ostrzegający o nadjeżdżającym pojeździe...

      • 1 1

    • I poduszki powietrzne (1)

      i gaśnice

      • 5 3

      • A trójkąt ostrzegawczy?

        I pasy! Za brak zapiętych albo 'za niemanie' pasów każdemu cykliście po pińcet - nie mylić z pińcet plus ;)

        • 1 0

    • W jakim kraju sie sprawdzilo?

      • 6 0

  • niedzielna komunikacja to tylu mieszkańców przywiezie

    ze pandemia w centrum będzie wieczna.

    • 1 0

  • Jak są rozliczane "kolejne" godziny parkowania? (1)

    Czy jeśli 3 razy przyjadę do centrum i będę parkować za każdym razem godzinkę, to zapłacę 3 x 5,50zł, czy jednak kolejne przyjazdy będą mnie kosztowały już 6,60zł i 7,90zł?

    Jeśli licznik się "zeruje" to wystarczy w aplikacji kończyć i zaczynać od nowa parkowanie i tym sposobem płacimy za każdą godzinę tyle samo?

    • 7 1

    • nie bądz taki sprytny

      nie po to zainwestowali w samochód z kamerą za miliony. Możesz tak robić ale co godzinę musisz samochód przestawić.

      • 0 0

  • Jak to jest możliwe, że numer rejestracyjny nie jest daną osobową (3)

    mimo, że urzędnik może w 5 sekund ustalić właściciela pojazdu, ale już numer IP komputera jest daną osobową dla administratora sieci?

    Chory i krytykowany przez ekspertów wyrok polskiego sądu, który nie uznał nr rejestracyjnego za daną osobową spowodował, że miasta teraz będą wymagały wpisywania nr do parkomatów. Za jakiś czas, gdy europejski sąd wyda prawidłowy wyrok, będzie znowu odkręcanie wszystkiego.

    • 5 7

    • jeżeli jest to zaklej taśmą i się numerem nie chwal

      a to tylko po to by samochód z kamerą mógł szybko wyłapać tych co nie płacą.

      • 0 0

    • przepisy o ochronie danych osobowych wymyslono po to aby chronic mafie (1)

      • 3 2

      • To nie płacz później jak w internecie będzie można kupić Twoje dane osobowe i wziąć kredycik.

        • 2 1

  • Chcialbym zaparkowac na parkingu przy obwodnicy (36)

    I dojechac jednym autobusem na Dluga.
    Autobusem niespoznionym.
    Autobusem, ktory nie jezdzi dwa razy dziennie.

    A tak mam nadzieje, ze kierowcy pokaza, ze podnoszenie podatkow to zla droga i po prostu w ogole nie beda tam jezdzic.
    A wtedy nic nie sfinansuja...

    • 227 32

    • Pamietam jak takie matoły jak ty sie pluły ze niebeda placic za parkingi nad morzem a tym czasem parkingi pełne (7)

      Prawda jest taka matole będziesz jeździć i będziesz płacił. Gdybys nie był matołem to bys pojechał komunikacja miejską albo rowerem czy hulajnogą .

      • 6 12

      • (2)

        już się wybieram w gajerku na rowerze do teatru

        • 8 1

        • Skoro na zachodzie premier może w gajerku na posiedzenie rządu pojechać (1)

          To i Tobie nic się nie stanie...

          • 5 8

          • wcześniej się umawia z dziennikarzami.

            • 1 0

      • O, kulturalny rowerzysta się odezwał! (2)

        • 11 3

        • To u nich norma. Gacie z lycry uciskają im gruczoł. (1)

          • 12 2

          • Jakiś fetysz kierowcy mają, czy co?

            • 3 8

      • Pełne, ale tylko w sezonie, bo bazuje się na turystach i ich portfelach.

        A poza sezonem? Pustki.

        Ciekawe, że w Brzeźnie nad morzem znieśli opłaty po wakacjach. Wątpię żeby "strefę śródmiejską" też zawiesili.

        I nie, matole. Nie będę tam jeździł i płacił. I nie, matole, nie będę jeździł rowerem ani hulajnogą. Może jeszcze, matole, każesz mi na wrotkach sobie gdzieś jechać bo ty masz takie widzimisię?

        • 10 0

    • (8)

      Dluga od lat 70 jest wylaczona z ruchu wiec nie da rady. Ale mozesz do centrum dojechac PKM albo 210

      • 12 7

      • Nie zrozumiales chyba... (7)

        210- a z ktorego parkingu przy obwodnicy odjezdza?
        PKM- takze nie odjezdza z parkingu przy obwodnicy, a dojezdza do Dworca Glownego a stamtad jednak jest spory kawalek na piechote do Dlugiej.

        Zatem nie ma alternatywy, o ktorej pisze.

        • 9 10

        • poprawka - PKM dojezdza tylko do Wrzeszcza

          • 1 1

        • Chciales sie wybrac na spacer (2)

          A nie dojdziesz z dworca do Dlugiej?

          • 17 5

          • Ale przejsc sie po Dlugiej

            A nie miedzy autami a tramwajami

            • 0 1

          • ale to trzeba 10 minut iść

            nie po to przyjechałem żeby łazić

            • 6 4

        • Dojedź SKM do przystanku... (1)

          Śródmieście i już jesteś o rzut widłami od Długiej.

          • 3 1

          • dla janusza za daleko

            musi zaparkować pod neptunem bo inaczej wycieczka nie ma sensu

            • 4 3

        • O matko...

          Z dworca na duga to spory kawałek?

          • 10 0

    • Mam takie same przemyślenia (11)

      Stosunkowo często, biorąc pod uwagę moje miejsce zamieszkania, wybieram się do centrum Gdańska na specery. To stanie się niemożliwe. Komunikacja zbiorowa w dzisiejszej postaci jest dla mnie nie do zaakceptowania. Biorąc pod uwagę kryzys oraz upadającą turystykę, którą w Trójmieście w tym roku zasilić miały podróże krajowe, to słaby pomysł. Zagranicznych turystów, którzy przylecą samolotem nie będzie. A lokalnych nie będzie stać na starówkę. Ok, będzie luźno. Z jednej strony to urokliwe. Ale z drugiej? Nie zazdroszczę restauratorom.

      • 41 16

      • (6)

        Mysle, ze turystow, niezaleznie od sytuacji gospodarczej to nie dotknie. Gdybym chcial pojechac zwiedzic Krakow, to bym wolal zaplacic za caly dzien parkowania byle zaparkowac gdzies blisko zwiedzanych miejsc. Jak juz zobacze co mnie interesuje to i tak wiecej tam nie pojade. Gorzej, ze wysokie oplaty przeganiaja miejscowych a razem z nimi caly biznes, ktory na nich bazuje. Turystow mamy tylko kilka mcy w roku a pozniej trzeba bazowac na stalych mieszkancach. Dla czesci mieszkancow strefy to bedzie korzystne, bo okolica sie uspokoi. Gorzej jesli uspokoi sie za bardzo i trzeba bedzie jezdzic do pracy gdzies daleko, pewnie tez samochodem.

        • 18 8

        • (3)

          Bingo. Jako mieszkaniec odpuściłem sobie już centrum, bo musze tam prawie płacić za to, że oddycham (a sorry - w weekend nie będę dojeżdżał 40 min tramwajem czy autobusem z żoną do knajpy, plus dojście). Jaki tego efekt? Taki, że mam swoje ulubione miejsca, gdzie się stołuję, ale sa one na Żuławach, w głębi Kaszub czy nawet na połnocy województwa. Ma to jeden plus - od kilku lat wiemu już, że można zrobić fajny spacer leśny/nadmorski i po drodze gdzies się stołować. Opcja centro-gdańska odpadła i już raczej nie wróci. Do centrum przyjeżdżam, jak wpadną znajomi "z Polski".

          • 28 5

          • I dobrze (1)

            Wiecej miejsca w centrum. Oczywiscie nie myslisz o spalinach jakie generujesz jadac swoja puszka przez pol wojewodztwa. Nie mowiac o tym, ze tam jedziesz pewnie dluzej niz 40 minut.

            • 1 6

            • I co w związku z tym ?

              • 2 2

          • Ja też mieszkam niedaleko centrum ale nie chodzę tam już od kilkunastu lat z uwagi na miliony turystów. Nawet nie wiem czy się coś zmieniło od lat 90-tych.

            • 14 2

        • Oni mówią - że tam muszą przez 3miesiace zarobić na caaaały ROK (1)

          ale turysta nie musi cały rok zapierniczać - by wydać to wszystko w miesiąc?!!!

          • 16 2

          • Samo sedno

            • 8 1

      • Leming nawet jak by trzeba było płacic 20 zł za godzine i tak tacy jak ty przyjadą !!

        • 3 2

      • restauratorzy splajtują, bo komuś żal 5zł na parking? (2)

        to dziwne, że mu nie żal 50zł za obiad, skoro kaszankę z patelni z chlebem z biedry ma w domu za 1,50zł

        • 27 26

        • tam i Lody Calipso polane sokiem i w pucharku podane - za 30zł idą

          wiec za obiad nie 50 a 150 musisz wydać - jest LUX i LANS to płać!

          • 10 2

        • W imię zasad

          • 23 5

    • (3)

      w Krakowie zrobili strefę no-go dla samochodów i zaraz ją wycofali, okazało się, że bogaci ludzie przyjeżdżają do restauracji swoimi autami a nie taxi i knajpy zaczęły plajtować, do tego dowalili absurd, że nawet skuter rozwożący pizzę nie mógł tam wjechać, jestem kierowcą, mieszkańcem Starego Miasta, widzę co tu się dzieje ale róbmy wszystko z głową, ludzie!

      • 18 7

      • (1)

        Ciekawe...
        A powiedz mi proszę:
        Ci bogaci (nowobogaccy?) co to muszą przyjechać na ten obiad koniecznie swoim własnym samochodem...
        To oni pewnie wodę zamawiają, albo piwo bezalkocholowe do tego swojego "bogatego" obiadu?

        • 3 4

        • Też tego nie rozumiem.

          Ale parkingi i nie tylko zawalone więc widocznie ktoś po coś tam jeździ samochodem...

          • 5 0

      • a w Gdańsku złotówy - to nocą tylko śmigają po długiej od klubu do klubu

        czasem muszą tylko do wjazdu donice przestawić ... ale co tam. 5min roboty, a zarobek na całą noc ;)))
        patrole policji tylko cięciem konfetti zajęte

        • 13 2

    • A wtedy przeznaczy się miejsca parkingowe dla pozostałych uczestników ruchu (1)

      I nic nie trzeba będzie finansować.

      • 24 8

      • albo lepiej deweloperom:) to będzie zarobek

        • 14 4

    • Ja juz tam nie jezdze od lat. Jade kiedy naprawde musze. W poprzednim roku chyba nie musialem. W ogole tam nie zagladam, bo jak mi sie przypomni, ze tramwajem mam sie tluc godzine to mi sie odechciewa.

      • 16 5

  • Odwrócić przepisy i zasady (5)

    Dla bezpieczeństwa rowerzystów to w obszarze zabudowanym to pojazd mechaniczny powinien mieć pierwszeństwo a nie rower. Ja puknę rowerzystę , dostanę mandat, wgniotę błotnik a klient cyklista w najlepszym wypadku poleży 2 miesiące w gipsie.

    • 8 8

    • To byłaby anarchia jeszcze większa niż jest. Nie byłoby sensu wychodzić z domu bez samochodu (3)

      Przepisy są po to by chronić słabszych, a nie wzmacniać tych co mają przewagę fizyczną.

      Chodzi o pewną równowagę.

      Pamiętaj też że jak "pukniesz" rowerzystę i mu się coś stanie zabiorą ci prawko i sprawa idzie do sądu. Nie ma wtedy mandatu. Grozi ci nawet wtedy odsiadka i wypłata wysokiego odszkodowania.

      • 1 2

      • "Przepisy są po to by chronić słabszych, a nie wzmacniać tych co mają przewagę fizyczną." (2)

        Dlatego pociągi zatrzymują się przed każdym skrzyżowaniem!

        A nie, czekaj...

        • 2 1

        • zieew (1)

          ty tak na poważnie?

          • 0 1

          • zieeeeeeew

            tak

            • 0 0

    • Czyli to nie osoba która posługuje się bronią ma uważać i zachowywać zasady bezpiecznego posługiwania się nią, tylko osoby postronne mają brać na siebie odpowiedzialność, za działania posługującego się bronią?

      • 4 1

  • Możliwości finansowe kierowców nie są nieograniczone. (3)

    Jak zapłacą za parking to nie zapłacą za coś innego albo nie przyjadą wogole .

    • 25 7

    • (1)

      I o to chpdzi aby nie rozjezdzali cwntrum miasta

      • 3 4

      • Teraz zamiast parkować, będę się kręcił w kółko po mieście. Mieszkańcy centrum będą mi wdzięczni za spaliny :)

        • 0 0

    • No i dobrze. oto własnie chodzi

      • 1 3

  • Jak łatwo w tym kraju wyciągać łapy po cudze. (16)

    Po 100 za 1 godzinę i oczywiście na terenie całego Gdańska. A co złodzieje macie się rozdrabniać. A tak serio to powinny być płatne przejścia dla pieszych, niech sami na swoje cele zbierają.

    • 68 24

    • (9)

      Jak na razie to kierowcy wyciągają ręce po nie swoje. Zacznij choć w 1% finansować infrastrukturę i koszty związane z wypadkami, jak również choroby przewlekłe związane z brakiem ruchu.

      • 5 6

      • Jakie są te koszty związane z wypadkami, hę? (8)

        Zaskoczę cię - koszty związane z wypadkami pokrywa OC.

        • 6 3

        • (3)

          Ubezpieczyciel płaci straży pożarnej za akcję? Płaci ratownikowi medycznemu za przyjazd na miejsce zdarzenia? Nie płaci. Czy opłaca Twoje leczenie w szpitalu? Tak, ale tylko jeśli nie jesteś ubezpieczony w NFZ. Jeśli podlegasz ubezpieczeniu publicznemu, to płacimy my wszyscy za Twoje leczenie. itd., itd..

          • 1 6

          • Oczywiście, że płaci! (2)

            Płaci za wszystko co wypisałeś w swoim komentarzu. Moze najpierw poczytaj ustawę o ubezpieczeniach od odpowiedzialności cywilnej, wtedy możemy pogadać.

            "Czy opłaca Twoje leczenie w szpitalu? Tak, ale tylko jeśli nie jesteś ubezpieczony w NFZ"
            Co to w ogóle za bzdura?! Ubezpieczyciel płaci za wszystko. A do tego panie kolego NFZ to również jest ubezpieczenie za które osoba która uległa wypadkowi odprowadza składkę co miesiąc ze swojej wypłaty... Także nie rozumiem skąd ten ból konkretnej części ciała.

            • 5 1

            • (1)

              Nie ma takiej ustawy, więc nie mogę przeczytać;) Jest ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowym, UFG i polskim biurze ubezpieczycieli komunikacyjnych. Sam więc może przeczytaj.

              Ubezpieczyciel z OC nie płaci za "obsługę" wypadku przez Straż Pożarną, tak samo jak Ty nie płacisz Straży Pożarnej jak będzie Ci gasiła palący się dom. Straż dostaje pieniądze z budżetu Państwa, więc to my wszyscy finansujemy Twoje wypadki samochodowe.

              Z NFZ podobnie - jak jesteś ubezpieczony u nich, to leczenie idzie z tego konta (czyli z nas wszystkich - bo składki mizerne i nie wystarczą na Twoje leczenie). Jedynie jeśli nie byłeś ubezpieczony w NFZ, to zapłaci ubezpieczyciel z OC.

              To jest identyczna sytuacja jak z wyobrażeniem kierowców, że z ich podatków jest w całości finansowana infrastruktura drogowa itd. Nie, za to wszystko i za wasze wypadki płaci bogu ducha winny kowalski, który codziennie dyba autobusem do pracy!

              • 0 1

              • Bzdura.

                • 0 0

        • OC pokrywa tylko blachę i ewentualne odszkodowanie wypłaci. Rentę, koszt akcji, koszt leczenia, utrata wpływów podatkowych.... T (3)

          Jak czytamy w raporcie za 2019 rok - średni jednostkowy koszt wypadku z ofiarą śmiertelną wynosił 2 mln 50 tys. złotych. Z ofiarą poważnie ranną: 2 mln 300 tys. złotych. A z lekko raną 26 tys. 700 złotych.
          Łączny koszt wypadków drogowych wyniósł 37,6 mld złotych i równał się wartości 2 proc. PKB. Z kolei łączny koszty wypadków i kolizji wynosił 58,2 mld złotych, czyli 3 proc. PKB.

          Czyli same wypadki kosztują nas prawie 60mld. Podatki w paliwie to niecałe 50mld zł.

          • 2 7

          • I po co manipulujesz? (2)

            Łączny koszt.
            Łącznie ze wszystkim - stratami materialnymi, stratami osobowymi (co pokrywa OC, łącznie z leczeniem), służbami (za co dostają pieniądze w ramach swojej pracy tak czy inaczej) i uwaga (!) wliczoną w to hipotetyczną sumą jaką dana osoba mogłaby wypracować przez całe życie! Są to "straty" w krajowej produkcji tytułem śmierci bądź niedyspozycji pracownika do pracy (gdzie rentę i tak w większości pokrywa osoba która była sprawcą wypadku).
            Ten czysto hipotetyczny "koszt" szacowany jest na 58% całości.

            A kto da gwarancję, że osoba która dziś zginęła w wypadku jutro nie zadławiłaby się ciastkiem w knajpie i także zmarła?

            To dokładnie tak samo jak z piractwem filmów - kina szacują że straciły tyle i tyle na jakimś jednym spiraconym tytule ale nikt nie jest w stanie dowieść tego, że wszyscy by poszli obejrzeć go legalnie w kinie.

            • 4 1

            • (1)

              "służbami (za co dostają pieniądze w ramach swojej pracy tak czy inaczej"

              Czyli jednak mogliby ratować niewinnych ludzi, ale muszą za darmo, w ramach swojej pracy ratować gamoni z wypadków drogowych.

              • 0 0

              • Muszą też ratować gamoni,

                którzy nieudolnie popełniają samobójstwa, wygłupiają się na rowerkach, pijaków, narkomanów itp.
                I to wszystko za darmo!

                Sorry, wolę żeby ratowali wypadkowiczów niż takich imbecyli.

                • 0 0

    • przechytrz złodziei, i pojedź do miasta tramwajem

      • 4 1

    • Jakie cudze? (2)

      kierowcy są głównym beneficjentem budzetu miejskiego, a żadnych podatków nie płacą. Czas najwyższy to zmienic

      • 13 15

      • (1)

        Stare miasto proponuję zamknąć całkowicie dla ruchu łącznie z Podwalem Grodzkim i 3 Maja. Problem zniknie.

        • 7 3

        • Łącznie z komunikacją miejską i rowerami.

          Jak zakaz to zakaz. Żadnych kółek, tylko nogi.

          • 7 1

    • Lobby rowerowe zrobiło swoje.

      • 7 4

    • Za uslugi sie placi

      • 2 1

  • W życiu nie pojadę do centrum samochodem (1)

    Ciekawe czy parkingi będą puste.

    • 1 0

    • Super, o to właśnie chodzi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane