• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy wrócą na Most Siennicki w środę. Rewolucja w ruchu na Przeróbce

Maciej Naskręt
15 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nie bez powodu projektant przewidział wąską jezdnię dla samochodów na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej. Nie bez powodu projektant przewidział wąską jezdnię dla samochodów na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej.

W środę, po ponad roku przerwy, kierowcy wjadą m.in. na Most Siennicki, który był nieczynny z powodu przebudowy linii tramwajowej. Przy tej okazji szykuje się rewolucja w ruchu w dzielnicy Przeróbka. Autobusy pojadą po torowisku tramwajowym, a na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej nie zostaną odtworzone przejścia dla pieszych. W zamian piesi będą mogli wchodzić na jezdnię w dowolnym miejscu bez narażania się na mandat.



Czy podobają ci się zmiany w ruchu na Przeróbce?

W środę po południu miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, która była inwestorem przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej z centrum Gdańska na Stogi w ciągu ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska, otworzy dla ruchu samochodowego m.in. przebudowany Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska.

Pierwsze samochody pojadą ok. godz. 13. Co ważne, otwarte zostaną także wszystkie dojazdy do obecnie zamkniętych ulic w związku z przebudową linii tramwajowej.

Duża rewolucja w ruchu

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku oraz Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku uznały, że na tym odcinku ruch autobusowej komunikacji miejskiej będzie odbywał się po torowisku tramwajowym. Wiąże się to z koniecznością zwiększenia rozstawu osiowego torowiska tak, by mógł spokojnie minąć się autobus z jadącym w przeciwnym kierunku tramwajem lub autobusem.

- Zgodnie z zatwierdzonym przez ZDiZ w Gdańsku projektem stałej organizacji ruchu od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki do wiaduktów kolejowych, zostaje wprowadzona strefa uspokojonego ruchu, która ma na celu poprawę warunków bezpieczeństwa dla mieszkańców tego rejonu - wyjaśnia rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Na wspomnianym odcinku zostanie ustawione oznakowanie pionowe - strefa z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Zwężony został przekrój jezdni do minimum w celu redukcji prędkości pojazdów.

- Szerokość 2,25 m jest wystarczająca do poruszania się po jezdni samochodem osobowym bez konieczności wjeżdżania na torowisko przy prędkości 30 km/h - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Przejścia dla pieszych na drogach dojazdowych zostały wyniesione jako krawężniki. Przejścia dla pieszych na drogach dojazdowych zostały wyniesione jako krawężniki.
Piesi przez jezdnię i torowisko przejdą w dowolnym miejscu

Przed remontem piesi na Przeróbce mogli poruszać się przez ul. Lenartowicza czy ul. Siennicką wyłącznie po przejściach. Teraz ma się to zmienić.

Po zakończeniu prac nie zostaną wyznaczone przejścia dla pieszych - generalnie piesi, po upewnieniu się, że mogą bezpiecznie przejść przez jezdnię, będą mogli to wykonać w dowolnym miejscu w tej strefie. W miejscach potencjalnych lokalizacji przejść dla pieszych (w rejonie skrzyżowań i dojść do przystanku) wykonano obniżenia krawężników, tak aby osoby niepełnosprawne nie miały żadnych barier architektonicznych.

Znak informujący o zbliżaniu się do przystanku wiedeńskiego. Znak informujący o zbliżaniu się do przystanku wiedeńskiego.
Przystanki wiedeńskie

W związku z brakiem fizycznej możliwości na zlokalizowanie wyodrębnionych przystanków tramwajowych przy pętli Przeróbka oraz na ul. Lenartowicza zastosowano rozwiązanie polegające na wyniesieniu powierzchni jezdni i stworzeniu peronu na pasie ruchu - tzw. przystanki wiedeńskie. Rozwiązanie to zastosowano w Gdańsku po raz pierwszy.

Jak to będzie funkcjonować? Pasażerowie czekający na tramwaj stoją na chodniku, natomiast wsiadanie odbywa się z wyniesionej w tym miejscu jezdni.

Także w związku z powyższym w celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom oraz ułatwienia wsiadania i wysiadania z pojazdu szynowego jak i autobusu, konieczne było wprowadzenie rozwiązań pozwalających na ograniczeniu prędkości w tym rejonie.

Przystanek wiedeński na ul. Lenartowicza. Przystanek wiedeński na ul. Lenartowicza.

Opinie (218) 3 zablokowane

  • a zapomnieli że to także dojazd do Stogów? (4)

    Owszem jest most wantowy którym niedługo pojadą stada tirów gdy tylko otworzą tunel. Most Siennicki jest wygodnym i najkrótszym dojazdem z centrum do Przeróbki i Stogów właśnie więc nie można ulicy tranzytowej do kolejnej dzielnicy traktować jak uliczki między blokami .
    Coś czuje ze to się zemści.

    • 16 8

    • o co chodzi?

      czy coś się zmieniło?

      • 1 2

    • dla nikity chruszczowa kazda jest tranzytowa

      • 5 2

    • (1)

      Z założenia Siennicka na Przeróbce i Lenatrowicza ma być droga osiedlową stąd strefa 30 i wąska ulica. Ruch w kierunku Stogów ma iść Mostem Wantowym.

      • 6 3

      • a kto tak zakładał?

        Na Stogach i wyspie Sobieszewskiej mieszka tysiące ludzi, nie można zostawiać im tylko jednej drogi dojazdowej w dodatku wkrótce zapchanej tirami, bo ktoś założył że ulica przelotowa przez dzielnicę będzie traktowana jak mała uliczka wśród domków jednorodzinnych

        • 3 3

  • (4)

    A co z rowerami. O tym ani słowa oj nieładnie redarktorku Nastręt

    • 4 7

    • rower schowaj do garażu bo zardzewieje na d3eszczu

      • 2 5

    • (1)

      W strefie 30 km/godz w Gdańsku likwiduje się drogi rowerowe. Ale na Przeróbce droga się buduje. Po zbudowaniu będzie zlikwidowana. Tak zrobiono na Długich Ogrodach, zdejmując oznakowanie pionowe, więc Cyklisto uważaj, bo na pewno o tym nie wiesz. Bez urazy, nie twoja wina.

      • 8 0

      • może to i lepiej

        wciskanie rowerzystów na siłę miedzy pieszych to szaleństwo

        • 0 0

    • A kto by się marginesem społecznym przejmował...

      • 3 5

  • ???

    "generalnie piesi, po upewnieniu się, że mogą bezpiecznie przejść przez jezdnię, będą mogli to wykonać w dowolnym miejscu w tej strefie."
    To dlaczego w takim razie po obu stronach jezdni przewidziane są trawniki??? Chyba tylko dla piesków za potrzebą. Jak widać na zdjęciu.

    • 12 1

  • urzedasy

    Jak zwykle chore pomysły urzędasów po studiach zaocznych za kasę a w głowie sieczką.

    • 11 8

  • Co za idiota to wymyślił (1)

    ''piesi będą mogli wchodzić na jezdnię w dowolnym miejscu bez narażania się na mandat'' Kogoś chyba mocno coś w głowę uderzyło, prawda?

    • 15 14

    • Jaki mandat? Dla policji a zwłaszcza drogówki tej dzielnicy nie ma. Ich świat kończy się na mostach z obu stron.

      • 4 3

  • Wy chyba nie potraficie czytac ze zrozumieniem. Jest wyraznie napisane,ze przejść mozna po upewnieniu sie,ze mozna bezpiecznie przejsc. A ludzie i tak przechodza w niedozwolonych miejscach,wiec skad takie oburzenie?

    • 8 5

  • pytanko

    przyjdzie zima, będzie ślisko (a nawierzchnia przystanków jest gładka jak stół), jak kierowca spadnie z tego wynalazku i uszkodzi sobie samochód to do kogo ma się zgłosić po odszkodowanie? ostatnio na przystankach zamontowano wyświetlacz znacznie wystający nad ten nowy przystanek, rozumiem, że też ograniczycie wysokość pojazdów mogących tam się poruszać?

    • 6 3

  • a ja bym ograniczył

    prędkość do zera i podniósł podatki dla kierowców o 1000% i wtedy urzędnicy byli by zadowoleni!

    • 7 8

  • wyniesienie przejść dla pieszych (2)

    w końcu ktoś zaczął wdrażać bezpieczne dla pieszych i rowerzystów rozwiązania, które np. w Holandii świetnie sprawdzają się od lat. Już nie będzie wyjeżdżania z impetem z uliczek, każdy będzie musiał zwolnić.. bo będzie się bał uszkodzić auto... świadomość tego, że można zrobić krzywdę człowiekowi tak dobrze na kierowców nie działa. Paranoja.

    • 12 4

    • gdzie uszkodzić pojazd? (1)

      na czym?

      aby piesi byli bezpieczni, pomiędzy samochodem i pieszym musi być mur bezpieczeństwa

      • 2 3

      • patrząc na stanowisko ludzi typu "mam masę więc mam rację"

        bezpieczeństwo pieszych zapewni tylko stanowisko RKM przy każdym przejściu

        • 4 0

  • Jak obserwuję od ponad roku tą pseudobudowę bez żadnego nadzoru i harmonogramu prac to możemy być pewni, że długo to wszystko nie wytrzyma. 2tygodnie budowali podbudowę ulicy potem zalali asfalt aby 2dni potem inna foremka wszystko rozkopała. I co? Nasypali piasku, udeptali nogami i od nowa asfalt. To samo z chodnikami. Jedni mozolnie układają kafle aby drudzy dzień potem wszystko rozkopali bo przecież rury trzeba położyć albo kable. Tak samo rozwalanie chodników aby wkopać znaki. Nie można było od razu zrobić na nie miejsca?
    Na zboczu podjazdu na most dali nową ziemię, wyrosła trawa i teraz dawaj rozkopywać wszystko bo bariery trzeba wkopać.

    • 23 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane