• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy wrócą na Most Siennicki w środę. Rewolucja w ruchu na Przeróbce

Maciej Naskręt
15 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nie bez powodu projektant przewidział wąską jezdnię dla samochodów na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej. Nie bez powodu projektant przewidział wąską jezdnię dla samochodów na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej.

W środę, po ponad roku przerwy, kierowcy wjadą m.in. na Most Siennicki, który był nieczynny z powodu przebudowy linii tramwajowej. Przy tej okazji szykuje się rewolucja w ruchu w dzielnicy Przeróbka. Autobusy pojadą po torowisku tramwajowym, a na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej nie zostaną odtworzone przejścia dla pieszych. W zamian piesi będą mogli wchodzić na jezdnię w dowolnym miejscu bez narażania się na mandat.



Czy podobają ci się zmiany w ruchu na Przeróbce?

W środę po południu miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, która była inwestorem przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej z centrum Gdańska na Stogi w ciągu ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska, otworzy dla ruchu samochodowego m.in. przebudowany Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska.

Pierwsze samochody pojadą ok. godz. 13. Co ważne, otwarte zostaną także wszystkie dojazdy do obecnie zamkniętych ulic w związku z przebudową linii tramwajowej.

Duża rewolucja w ruchu

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku oraz Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku uznały, że na tym odcinku ruch autobusowej komunikacji miejskiej będzie odbywał się po torowisku tramwajowym. Wiąże się to z koniecznością zwiększenia rozstawu osiowego torowiska tak, by mógł spokojnie minąć się autobus z jadącym w przeciwnym kierunku tramwajem lub autobusem.

- Zgodnie z zatwierdzonym przez ZDiZ w Gdańsku projektem stałej organizacji ruchu od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki do wiaduktów kolejowych, zostaje wprowadzona strefa uspokojonego ruchu, która ma na celu poprawę warunków bezpieczeństwa dla mieszkańców tego rejonu - wyjaśnia rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Na wspomnianym odcinku zostanie ustawione oznakowanie pionowe - strefa z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Zwężony został przekrój jezdni do minimum w celu redukcji prędkości pojazdów.

- Szerokość 2,25 m jest wystarczająca do poruszania się po jezdni samochodem osobowym bez konieczności wjeżdżania na torowisko przy prędkości 30 km/h - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Przejścia dla pieszych na drogach dojazdowych zostały wyniesione jako krawężniki. Przejścia dla pieszych na drogach dojazdowych zostały wyniesione jako krawężniki.
Piesi przez jezdnię i torowisko przejdą w dowolnym miejscu

Przed remontem piesi na Przeróbce mogli poruszać się przez ul. Lenartowicza czy ul. Siennicką wyłącznie po przejściach. Teraz ma się to zmienić.

Po zakończeniu prac nie zostaną wyznaczone przejścia dla pieszych - generalnie piesi, po upewnieniu się, że mogą bezpiecznie przejść przez jezdnię, będą mogli to wykonać w dowolnym miejscu w tej strefie. W miejscach potencjalnych lokalizacji przejść dla pieszych (w rejonie skrzyżowań i dojść do przystanku) wykonano obniżenia krawężników, tak aby osoby niepełnosprawne nie miały żadnych barier architektonicznych.

Znak informujący o zbliżaniu się do przystanku wiedeńskiego. Znak informujący o zbliżaniu się do przystanku wiedeńskiego.
Przystanki wiedeńskie

W związku z brakiem fizycznej możliwości na zlokalizowanie wyodrębnionych przystanków tramwajowych przy pętli Przeróbka oraz na ul. Lenartowicza zastosowano rozwiązanie polegające na wyniesieniu powierzchni jezdni i stworzeniu peronu na pasie ruchu - tzw. przystanki wiedeńskie. Rozwiązanie to zastosowano w Gdańsku po raz pierwszy.

Jak to będzie funkcjonować? Pasażerowie czekający na tramwaj stoją na chodniku, natomiast wsiadanie odbywa się z wyniesionej w tym miejscu jezdni.

Także w związku z powyższym w celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom oraz ułatwienia wsiadania i wysiadania z pojazdu szynowego jak i autobusu, konieczne było wprowadzenie rozwiązań pozwalających na ograniczeniu prędkości w tym rejonie.

Przystanek wiedeński na ul. Lenartowicza. Przystanek wiedeński na ul. Lenartowicza.

Opinie (218) 3 zablokowane

  • No to korzystna zmiana

    Desperaci z Przeróbki będą mogli rzucić się w dowolnym miejscu pod tramwaj lub samochód.

    • 7 5

  • Najlepsze są te okrągłe włazy kanalizy dosłownie co 5 metrów nowej ulicy. Patrząc jak je robili to możemy być pewni, że za pół roku będziemy jeździć slalomem bo wszystkie się zapadną.

    • 12 0

  • Znając życie autobusy jadące po torowisku, będą wyprzedzane po prawej stronie przez śpieszących się samochodziarzy, którzy potraktuję ja jak tramwaj. O to chodziło ?

    • 4 2

  • Te wiaty to jakiś żart? (3)

    Przystanek Przeróbka w str. Stogi (ten naprzeciw koydo/lewiatan)- mało kto jeździ, duża wiata.
    Przeróbka- Gdańsk- najbardziej oblegany przystanek w okolicy... a wiata w wersji "mini", pół metra od jezdni...??? Za to na tyłach przystanku, pod kasztanami- sporo chodnika.
    Chyba owe drzewa mają robić za wiatę, bo ludzie raczej w tej właściwej siedzieć chętnie nie będą, przecież samochody będą im śmigać pół metra od nóg... Do tego co jak będzie deszcz/śnieg? Z wózkiem to już w ogóle się tam nie ma co pakować, "zapraszamy pod kasztany".

    Na bogów Egiptu, kto to wymyślił???

    • 24 1

    • Poganom zwykle nie odpowiadam, ale tam pod kasztanami taki się zbiera element, że już lepiej poczekać pod pobliskim więzieniem, jak ktoś ma dużo czasu. A do koydo/lewiatana wieczorkami to powinni malarze zachodzić, bo takie oryginalne typy ludzkie jak tam, tak zniszczone przez alkohol i życie, trudno gdzie indziej spotkać.

      • 3 0

    • (1)

      Bo przystanek Przeróbka jest przesiadkowych dla wysiądających z tramwaju 9 i jadących dalej na Stogi

      • 1 0

      • A przystanek Przeróbka w kierunku centrum jest dla przesiadających się z autobusów na tramwaj. Autobus z Westerplatte jedzie tylko do Akademii Muzycznej a 111 zwiedza jeszcze po drodze Dolne Miasto. Poza tym tu rozpoczyna kurs 9, na która też czekają pasażerowie. Na przystanku końcowym raczej nikt nie czeka na ten tramwaj. Tak czy owak wiata coraz mniejsza. Po Niemcach przez wiele lat w tym miejscu stała duża poczekalnia taka jak w Nowym Porcie czy przy Mickiewicza we Wrzeszczu.

        • 2 1

  • Niestety TIRy (1)

    też wracają, choć jest zakaz. Ale wiadomo, dlaczego mam jechać dookoła, jeśli mogę na skróty. Nie ma wyraźnego oznaczenia i jest to niestety zjawisko ogólnopolskie. Dzisiaj,tylko podczas mycia okien, naliczyłem 3 wielkie paki i to nie na obcych numerach, co można by jeszcze zrozumieć...

    • 8 1

    • Tak samo mimo zamkniętego mostu kierowcy nim śmigają w najlepsze ale Policji i SM jakoś nie widać.

      • 2 0

  • Bajzel

    Bajzel.Bajzel.Bajzel.

    • 9 2

  • Fajne, ale jak widzę komentarze kierowców, to dochodzę do wniosku, że zbyt ceregielowate.

    Fajne, ale jak widzę komentarze kierowców, to dochodzę do wniosku, że zbyt ceregielowate. Należy zakazać ruch samochodów osobowych. Tanio i jasno.

    • 2 5

  • Rozstaw osiowy

    Mam wrażenie, że autor tekstu nie wie co oznacza rozstaw osiowy, bo raczej nie to o czym napisał... chodziło mu chyba o rozmieszczenie toru, czy też torów...

    • 4 3

  • zadna nowina

    ludzie tam zawsze chodzili jak swiete krowy.

    • 5 1

  • mi sie podoba

    Mi się wszystko podoba!! tylko chciałabym aby raz w miesiącu była możliwość odstrzału PANA ŻULA.

    • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane