• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy wrócą na Most Siennicki w środę. Rewolucja w ruchu na Przeróbce

Maciej Naskręt
15 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nie bez powodu projektant przewidział wąską jezdnię dla samochodów na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej. Nie bez powodu projektant przewidział wąską jezdnię dla samochodów na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej.

W środę, po ponad roku przerwy, kierowcy wjadą m.in. na Most Siennicki, który był nieczynny z powodu przebudowy linii tramwajowej. Przy tej okazji szykuje się rewolucja w ruchu w dzielnicy Przeróbka. Autobusy pojadą po torowisku tramwajowym, a na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej nie zostaną odtworzone przejścia dla pieszych. W zamian piesi będą mogli wchodzić na jezdnię w dowolnym miejscu bez narażania się na mandat.



Czy podobają ci się zmiany w ruchu na Przeróbce?

W środę po południu miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, która była inwestorem przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej z centrum Gdańska na Stogi w ciągu ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska, otworzy dla ruchu samochodowego m.in. przebudowany Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska.

Pierwsze samochody pojadą ok. godz. 13. Co ważne, otwarte zostaną także wszystkie dojazdy do obecnie zamkniętych ulic w związku z przebudową linii tramwajowej.

Duża rewolucja w ruchu

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku oraz Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku uznały, że na tym odcinku ruch autobusowej komunikacji miejskiej będzie odbywał się po torowisku tramwajowym. Wiąże się to z koniecznością zwiększenia rozstawu osiowego torowiska tak, by mógł spokojnie minąć się autobus z jadącym w przeciwnym kierunku tramwajem lub autobusem.

- Zgodnie z zatwierdzonym przez ZDiZ w Gdańsku projektem stałej organizacji ruchu od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki do wiaduktów kolejowych, zostaje wprowadzona strefa uspokojonego ruchu, która ma na celu poprawę warunków bezpieczeństwa dla mieszkańców tego rejonu - wyjaśnia rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Na wspomnianym odcinku zostanie ustawione oznakowanie pionowe - strefa z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Zwężony został przekrój jezdni do minimum w celu redukcji prędkości pojazdów.

- Szerokość 2,25 m jest wystarczająca do poruszania się po jezdni samochodem osobowym bez konieczności wjeżdżania na torowisko przy prędkości 30 km/h - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Przejścia dla pieszych na drogach dojazdowych zostały wyniesione jako krawężniki. Przejścia dla pieszych na drogach dojazdowych zostały wyniesione jako krawężniki.
Piesi przez jezdnię i torowisko przejdą w dowolnym miejscu

Przed remontem piesi na Przeróbce mogli poruszać się przez ul. Lenartowicza czy ul. Siennicką wyłącznie po przejściach. Teraz ma się to zmienić.

Po zakończeniu prac nie zostaną wyznaczone przejścia dla pieszych - generalnie piesi, po upewnieniu się, że mogą bezpiecznie przejść przez jezdnię, będą mogli to wykonać w dowolnym miejscu w tej strefie. W miejscach potencjalnych lokalizacji przejść dla pieszych (w rejonie skrzyżowań i dojść do przystanku) wykonano obniżenia krawężników, tak aby osoby niepełnosprawne nie miały żadnych barier architektonicznych.

Znak informujący o zbliżaniu się do przystanku wiedeńskiego. Znak informujący o zbliżaniu się do przystanku wiedeńskiego.
Przystanki wiedeńskie

W związku z brakiem fizycznej możliwości na zlokalizowanie wyodrębnionych przystanków tramwajowych przy pętli Przeróbka oraz na ul. Lenartowicza zastosowano rozwiązanie polegające na wyniesieniu powierzchni jezdni i stworzeniu peronu na pasie ruchu - tzw. przystanki wiedeńskie. Rozwiązanie to zastosowano w Gdańsku po raz pierwszy.

Jak to będzie funkcjonować? Pasażerowie czekający na tramwaj stoją na chodniku, natomiast wsiadanie odbywa się z wyniesionej w tym miejscu jezdni.

Także w związku z powyższym w celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom oraz ułatwienia wsiadania i wysiadania z pojazdu szynowego jak i autobusu, konieczne było wprowadzenie rozwiązań pozwalających na ograniczeniu prędkości w tym rejonie.

Przystanek wiedeński na ul. Lenartowicza. Przystanek wiedeński na ul. Lenartowicza.

Opinie (218) 3 zablokowane

  • Przystanek wiedenski (2)

    Dla mnie głupota patrząc na przystanek na pętli przeróbka , zadaje sobie pytanie jak tam przejechac samochodem gdy jezdnia sie urywa a tu przystanek gdzie pewnie bedzie wielu ludzi stalo i co ? Mam po nich przejechac czy jaka cholera ? Bo nie rozumiem co projektant mial w mysli o tym co zrobil ...

    • 4 10

    • ktoś Ci dał prawo jazdy ?

      • 3 1

    • Jedziesz po tej hopce. Ludzie czekający na tramwaj czy autobus mają na nią wejść jak przyjedzie i się zatrzyma na przystanku. A że ludzie już stoją na ulicy i od jutra będą rozjeżdżani przez samochody to inna sprawa.

      • 4 0

  • Lekceważenie mieszkańców Stogów i Wyspy Sobieszewskiej

    W tych dzielnicach mieszka tysiące ludzi, nie wyobrażam sobie jak można im zostawić jedną "normalną" drogę dojazdową w dodatku wkrótce zapchaną tirami tylko dlatego że ktoś postanowił że ulica przelotowa przez Przeróbkę ( która nie jest dzielnicą "końcową" a prowadzi do innych dzielnic) zostanie potraktowana jako mała osiedlowa uliczka wśród domków jednorodzinnych

    • 9 6

  • Urzednicy sa nieodpowiedzialni ucza dzieci wchodzenia i w biegania w dowolnym miejscu, momecie na jezdnie...! (1)

    Co to jest za przyklad dla dzieci jak sie maja zachowac przy przechodzeniu przez jezdnie ???

    • 6 6

    • No normalnie jak w Norwegii. Skandal!

      • 5 0

  • ten projekt przebudowy był zły już w fazie projektowania. (4)

    można było usunąć z ul Lenartowicza ruch w kierunku Stogów i puścić go ulicami Bajki i Sienna. a ulicą Lenartowicza ruch ze Stogów w kierunku centrum i było by miejsce na normalne wysepki tramwajowe. Również bardzo ciekawym i nowatorskim pomysłem jest urządzanie przystanków w odległości 150 m. jeden od drugiego.Po co ???. a trzeci zdumiewający fakt to to że nie skorzystano z faktu budowy nowych wiaduktów przez kolej i nie wyprostowano ul Lenartowicza. robi pod wiaduktami niepotrzebny łuk pochodzący pewnie jeszcze z czasów cesarza Wilusia. Zastanawiam się tez po co umieszczono tyle lamp oswietleniowych, w nocy jest jasno jak w dzień :) I tak przyjdzie dzień kiedy będą wyłączane ze względów oszczędnościowych. Dla mnie hitem tej budowy są przystanki w odległości 150 m. jeden od drugiego.

    • 12 4

    • (1)

      No przecież właśnie budują mosty kolejowe. A że się nie potrafili dogadać to już inna sprawa. Budowali kanalizację bo zawsze wszystko tam było zalane, a wystarczyło połączyć oba remonty i byłaby prosta droga i torowisko.

      • 2 0

      • Sztandarowa PKM nie może dogadać się z PKP w sprawie rozkładu i biletów a wy chcecie żeby jacyś tramwajarze się dogadali.Utopia.

        • 3 0

    • Odległość miedzy przystankami na Stogi zwiększono o kilkadziesiąt metrów w porównaniu z tym co było. Kierunek do Centrum jest bez zmian.Przystanki na Lenartowicza powstały w latach pięćdziesiątych ub.wieku wtedy jak "na żądanie".Przez jakiś okres zmieniono na jeden w kierunku Stogów ale poteam powrócono do tego układu. Ja pamiętam jeszcze przystanki po obu stronach przed Mostem Siennickim. Wsiadaliśmy tam jako uczniowie "szóstki".

      • 3 0

    • Na ul. Bajki i Siennej

      to Ty sobie jedynie rowery możesz puścić ! Jest to droga dzieci do szkoły i ze szkoły! Powinna być jedynie droga wewnętrzną. Koniec.

      • 0 0

  • bardzo dobrze (1)

    jak ktoś chce jechać szybko może wybrać trasę przez most wantowy

    • 7 3

    • Szybko w korku na ul. Elbląskiej

      • 1 0

  • No

    To skoro remont się już kończy to mam nadzieję, że na tą trasę zostaną puszczone nowsze tramwaje, czyli najlepiej Swingi od Pesy. Chociaż jako linia 9 do Przeróbki, bo rozumiem, że tory na Stogach nie były remontowane i nie są w najlepszym stanie

    • 5 0

  • Ul Przetoczna została zdewastowana na maxa! (2)

    Cięzkie maszyny które brały udział w remoncie mostu Siennickiego oraz maszyny z budowy mostu kolejowego na Martwej Wisle i były "składowane" na poczatku ul Przetocznej gdzie jeszcze niedawno była tymczasowa petla autob.zajechały ul Przetoczna na maxa, wyglada masakrycznie nie da sie nia jechac,az ktos zwietrzyl ineteres hehe i na ul Preztocznej powstal warsztat bo przejechac te ulice bez szkód jest cudem!
    Pokonuje te ulice rowerem i o mało mnie nie katapultuje, czy ktos w koncu sie zainteresuje stanem tej ulicy?

    • 13 0

    • (1)

      To samo jest z Bajki i Sienną do SP61. Dziura na dziurze, ciężki sprzęt i zwiększony ruch przez ostatni rok zrobił swoje. Ale pewnie trzeba bedzie czekać koljene 30 lat na remont.

      • 5 0

      • ...

        Złóżcie sprawę do sądu przeciwko wykonawcy jako rada dzielnicy to się obsr*ją od razu.

        • 0 0

  • Ten remont mógł się skończyć już kilka miesięcy temu gdyby ktoś prace nadzorował i był jakiś harmonogram. A tak dziesiątki ekip wchodzących sobie w paradę, rozwalanie tego co dzień wcześniej zostało zakończone, całe tygodnie przestojów i tak od lipca ubiegłego roku.

    • 13 0

  • Ty naprawdę uważasz że Polak nie ogarnie?

    • 2 2

  • SYF

    WITAM !

    Byłem tam dziś w godzinach przedpołudniowych /15.09.2015/. Jak sie wyrobią do 1 LISTOPADA, to bedzie świetnie.
    Pytanie, co tam robią robotnicy rosyjskojęzyczni w kolorowych kamizelkach?
    Co na to Pan Wojewoda od wydawania zgody na pracę dla obcokrajowców?.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane