Fakty i opinie

Kierowcy: zbyt długo czekamy na rogatkach w Chyloni

Po torach na wysokości przejazdów jeżdżą zarówno pociągi SKM jak i dalekobieżne, co sprawia dodatkową trudność przy operowaniu rogatkami.
Po torach na wysokości przejazdów jeżdżą zarówno pociągi SKM jak i dalekobieżne, co sprawia dodatkową trudność przy operowaniu rogatkami. fot. Andrzej J. Gojke/KFP

Kierowcy jeżdżący po Gdyni pytają, czy nie da się skrócić czasu oczekiwania na przejeździe kolejowym pomiędzy ulicami: Hutniczą zobacz na mapie Gdynii Chylońską zobacz na mapie Gdyni. PKP odpowiada, że owszem... gdyby nie dwóch zarządców linii kolejowej.



Na podniesienie szlabanu rzadko kiedy czekają piesi, których życie i zdrowie jest na gdyńskich przejazdach najbardziej narażone.
Na podniesienie szlabanu rzadko kiedy czekają piesi, których życie i zdrowie jest na gdyńskich przejazdach najbardziej narażone. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl
Takie obrazki to jeszcze dwa lata temu była codzienność. Po dobudowaniu pasów nadal jednak trzeba swoje odstać na przejeździe kolejowym.
Takie obrazki to jeszcze dwa lata temu była codzienność. Po dobudowaniu pasów nadal jednak trzeba swoje odstać na przejeździe kolejowym. fot. Trojmiasto.pl

Czy częstsze podnoszenie szlabanów jest w Chyloni potrzebne?

zdecydowanie, postój w tym miejscu potrafi trwać niewyobrażalnie długo, wystarczy lepsza współpraca na kolei 75%
tak, ale nie kosztem bezpieczeństwa, problemem jest brak rozwiązań drogowych 21%
nie, aż takich zatorów w tym miejscu nie ma 4%
zakończona Łącznie głosów: 659
Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie GdyniPuckiej zobacz na mapie Gdyni potrafią opóźnić podróż kierowców o wiele minut. To jednak wciąż najszybszy łącznik pomiędzy ulicami. W ostatnich latach udało się dobudować dodatkowe pasy o długości 150 i 180 metrów. Umożliwiają samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej w ul. Północną oczekiwanie na otwarcie szlabanów, bez blokowania ruchu na głównej drodze.

Marzeniem wielu jest tunel, jednak na to nie ma pieniędzy. Kierowcy podpowiadają więc prostsze rozwiązanie.

- A gdyby częściej puszczać samochody przez szlabany? Bywa, że trzeba stać pół godziny, w tym czasie przejadą dwa pociągi - przerwa miedzy nimi to 10 minut. Czasem wydaje mi się, że ktoś robi to na złość zmotoryzowanym, tworząc korki - opowiada pan Przemysław.

To jak ważne są to dla zmotoryzowanych punkty na mapie komunikacyjnej Gdyni, pokazał zeszłoroczny remont torów. Trzeba było na kilkanaście dni zamknąć przejazd. W rozładowaniu korków pomogły wakacje, w trakcie których zdecydowano się na prace modernizacyjne.

Sytuacja dotyczy innych przejazdów kolejowych w Trójmieście. Bywa, że wiąże się to z większą dyskusją, tak jak to miało miejsce w Oruni. Tam po marcowych zmianach kierowcy musieli przed zamkniętymi szlabanami czekać nawet 40 minut. Powód? Dopuszczalna prędkość pociągów na tym odcinku - 160 km/h. Mieszkańcy chcieliby tunel, miasto odpowiedziało, że nie ma pieniędzy, a PKP zadeklarowało, że sprawdzi system sterowania ruchem na przejeździe w Oruni i - jeśli będzie trzeba - dokona korekt.

Na podobne ruchy nie ma co liczyć na gdyńskich przejazdach. Powodem jest struktura właścicielska torów - w części należących do SKM, w innej do PKP PLK. To oznacza, że dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

- To z kolei wywołuje poczucie, że wszystko trwa zbyt długo, jednak najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo. Nie można podjąć decyzji bez dokładnych dyspozycji z SKM i PKP PLK, że żaden pociąg nie nadjedzie. Jedna "zgoda" nie wystarczy - wyjaśnia Marek Szulkowski, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.

Przyznaje, że bywają sytuacje, gdy nie ma połączenia z jednym z dyżurnych ruchu z przyczyn niezależnych od dróżnika lub niespodziewanie się ono przeciąga.

- Ci pracownicy i tak są pod ogromną presją z powodu charakteru zajęcia i odpowiedzialności przez kilkanaście godzin. Nie chcemy jeszcze bardziej ich stresować. Sam jestem "ofiarą" rozwiązań na tym przejeździe, więc rozumiem kierowców. Rozwiązać problem może tylko przebudowa tego skrzyżowania - dodaje Szulkowski.

Materiał archiwalny

Zobacz pozorowany wypadek na przejeździe kolejowym

Opinie (120) 1 zablokowana

  • i co z tego ? , ale lotnisko jest i chylonia to nie centrum !... (7)

    • 82 25

    • korki są celowe

      te korki są celowe tak, jak i debilne ustawienie świateł na nowym odcinku morskiej. od obwodnicy w strone redy. wszystko po to, aby miec argumenty za OPAT, co panie Szczurek ?? w doopie z turystami stojacymi w ogonach na koncu obwodnicy... liczylby sie TAKI sukces w walce na fiootki z adamowiczem...

      • 13 6

    • Jak nie centrum to nieważne? (4)

      Chylonia to najludniejsza dzielnica w Gdyni więc sprawy komunikacji są bardzo ważne.

      • 11 0

      • Najwazniejsza strefa prestiżu

        a kogo obchodzą jakieś peryferia miasta, budujemy kolejkę górską to jest teraz najważniejsze!

        • 16 4

      • (2)

        taka jest prawda nawet w info-boksie jak byłą wystawiona makieta miasta Gdyni to Chyloni już tam nie było...
        Dzielnice poza ścisłym centrum miasta są tylko po to by dostarczać środki na bzdurne i mało potrzebne inwestycje które to powinny powstać dopiero po rozwiązaniu doczesnych problemów i gorączek tego miasta...
        No ale mamy takie miasto jakich mamy rządzących a rządzących mamy takich jakich mieszkańców...
        zero myślenia na przyszłość, planowania czegokolwiek...

        • 2 0

        • (1)

          A na wybory do rad: dzielnicy i miasta chodzi mały procent mieszkańców a potem stękanie jak nam źle.... Najpierw niech przy urnie będzie blisko 100% mieszańców wtedy dopiero weźcie się za marudzenie

          • 0 1

          • Nawet jak będzie 100% to jaki będzie wybór, hello !?
            Po za tym w naszym kraju to nawet wybory są ustawiane - wszystkie bez wyjątku.

            • 0 0

    • ta jasne, nie ma pieniędzy..
      na byle inne g*wno od razu się znajdą,
      podwyżki dla UM - jasne nie ma sprawy,
      kładka nikomu nie potrzebna - jasne nie ma sprawy,
      droga rowerowa w chmurach - jasne nie ma sprawy

      Szczurek weź już skończ i idź na emeryturę !

      • 3 0

  • Od lat wszyscy piszą (5)

    Żeby przedłużyć obwodnicę do Hutniczej ale niestety urzędnikom brak wyobrażni.
    Absurd goni absurd. Z pompą otwierano Chwarznienska a na Witiominie można szobie uszkodzić samochód na przedłużeniu nowo otwartej ulicy.

    • 103 4

    • (2)

      Przecież będzie przedłużona

      • 2 3

      • Będzie? (1)

        A to już mieszkańcom Południowej i Kcyńskiej nie będzie przeszkadzało takie przedłużenie? Do tej pory woleli słuchać i wąchać blachosmrody stojące w kolejce do przejazdu, spóźniające się trolejbusy też im nie przeszkadzały. Za to przedłużenie obwodnicy to zuo straśliwe.

        • 10 0

        • a kogo to obchodzi co im sie podoba, a co nie. od zawsze bylo to w projekcie. dlatego taka duza wolna przestrzen.

          • 3 1

    • OPAT jest torpedowany przez rząd PO (1)

      Jak wiele innych inwestycji dla Gdyni i północy województwa

      • 10 9

      • poczekaj aż pis wygra, to będzie wg Twojego rozumowania

        faworyzowane będzie podkarpacie i stawiane pomniki i kościoły.

        • 13 8

  • (2)

    Jak trzeba stać,to trzeba

    • 12 32

    • a jak sie niepodoba (1)

      proponuje zrzucic sie na tunel. ja tam nie jezdze wiec grosza nie dam, ale jakby kazdy kto jezdzi dal po 10'000 zl to moze by na maly bez bajerow wystarczylo.

      • 1 4

      • no no od razu po 11000. ten 1000 to zeby starczylo na budke i pana/pania do poboru oplat za przejazd.

        • 0 0

  • Z szczurkiem u władzy Gdynia ma raczej marne szanse na tunel (7)

    On woli pakować kasę w niepotrzebne lotniska, muzeum emigracji, infoboxy, fora kultury, kolejki linowe no i oczywiście w PR. W Gdyni potrzebny jest prawdziwy gospodarz miasta, a nie PRowiec z morza i marzeń

    • 140 29

    • (4)

      Jasne, za to niby z szajsbukiem realnym niby ma? Buhahaha.

      • 5 19

      • Jakoś w wejherowie zbudowali i to nie z szajsbukiem tylko poprostu z prezydentem lepszym niż Szczurek (3)

        • 45 4

        • Jasne :)

          • 1 14

        • (1)

          a kiedy w wejherowie ten tunel zbudowano? za jakiego prezydenta?

          • 9 0

          • Za tego co też włóczy się po sądach, bo ma sprawę za sprawą m.in. za znieważenie jednego z mieszkańców.

            • 0 0

    • Wypadało by jeszcze dodać miliony na policealną szkółkę filmową dla kilku osób

      • 42 1

    • Zmiana prezydenta

      Chyba zmiana nie wystarczy, bo następny może byc gorszy... Lepiej rozstrzelać, następny będzie uważał...A Szczurek jest wybierany w Gdyni już x razy pod rząd, Pewno dlatego, że jest tak bardzo nieudolny...

      • 0 0

  • Mamy XXI wiek, nie postulujcie o skrócenie czasu stania tylko o budowę tuneli!! (9)

    Skrócenie czasu to rozwiązanie z d.... strony. Nie tędy droga. Skoro już kolej przecina tkankę miejską to należy mieszkańcom to życie ułatwić. Rozwiązanie typu szlaban, światła i dróżnik było dobre w XIX może w XX wieku. A Gdynia przecież postępowa jest

    • 121 4

    • (8)

      Gdańsk: tunel pod torami SKM od Ergo Areny do skrzyżowania Niepodległości/Grunwaldzka, tunel pod Martwą Wisłą. Przygotowywany jest projekt tunelu pod wzgórzami obok Oliwy. Można? Można.

      • 39 2

      • a na Orunii nie można (4)

        • 6 3

        • (3)

          Nie można, bo tam jest woda pod powierzchnią. Gdyby nie odwodnienia to Olszynka by płynęła...

          • 4 0

          • a pod martwą wisla (1)

            • 2 0

            • koszty... koszty...

              • 1 0

          • naprawde? a ziemia tez jest pod powierzchnia? jakby tak pokopac to pewnie i szkielet prusaka by sie znalazl...i co w zwiazku z tym? muzeum IIWS w basenie buduja, wielki pod rzeka tunel to malego tuneliku nie mozna?

            • 4 1

      • (2)

        w gdansku jest PO, w gdyni nie ma i do poki nie bedzie, to kasy z panstwa nie bedzie.

        • 6 8

        • tak się składa, że to PO do warszawki wyjechało z Gdańska i Sopotu, a nie z Gdyni. A dlaczego nikt z Gdyni nie pojechał? Może dlatego, że nie było komu (oprócz ś.p. Cegielskiej)

          • 0 0

        • Ale tunel to inwestycja w 100% miejska. Czy moze oczekujesz, ze reszta kraju zrobi sciepe, bo Wojtek woli wywalic kase na lotnisko?

          • 5 0

  • Zblizaja sie wybory może cos sie zmieni???? (10)

    Wejherowo ma przejazd podziemny ... tyle lat mija a my dalej za Wejherowem

    • 95 7

    • milcz. Kosmodrom macie.

      • 11 6

    • Ale Wejherowo nie ma lotniska! (2)

      Chwila...Gdynia też w sumie nie. Ale 100 baniek poszło.

      • 30 6

      • Jeszcze zobaczymy

        Poczkajcie tylko aż podatnicy spłacą filharmonie! Sobie takie lotnisko wysmarujemy że te buraki z gdańska będą od nas latać na zmywaki w uk. Moja w tym głowa! Po za tym mamy lądowisko przy szpitalu więc z Gdynią jest remis!

        • 6 4

      • ale

        bedziemy mieli za 10 baniek pomnik polakow uciekajacych...na to mają

        • 3 1

    • Przejazd podziemny (1)

      Tak, Wejherowo ma tunel, w którym się nawet karetki pogotowia nie mieszczą, nie mówiąc o czymś większym.

      • 3 9

      • Moj Zuk plandeka tarl, ale sie przecisnal...

        • 3 0

    • ale zacznijmy od tego ze ten tunel wybudowano jeszcze za komuny.

      • 6 0

    • W-wo (2)

      Fakt, tunel jest. Problem i tak mamy podobny bo tory idą przez środek miasta. W Wejherowie powinny być co najmniej dwa tunele! Ale nasz "prezio" wolał postawić filharmonie za 50 baniek! Choć wasze lotnisko i szkoła filmowa biją całe województwo na głowę ;) Generalnie wszystkich tych pseudo prezydentów powinno się posłać na syberię! Pozdrawiam.

      • 15 0

      • To w Wejherowie jest filharmonia? (1)

        Nawet nie wiedziałem. Wot, kultura. I to za 50 baniek - toż to chyba po kosztach!

        • 6 0

        • Xyz

          Google nie boli...

          • 1 1

  • TUNEL - jedyna droga do rozwiązania tego problemu (1)

    ..... ewentualnie kolejna estakada

    • 89 3

    • estakada może lepiej nie... bo tę Kwiatkowskiego rozpoczęto budować 30 sierpnia 1974, a kiedy skończono - wiemy ;)

      • 18 1

  • oczywiscie ze tak...

    trzeba tylko wybudowac tunel lub wiadukt i nie bedzie problemu. Tylko trzeba zadac pytanie i wytlumaczyc po co i komu ma sluzyc bo obecni wladcy z UM Gdynia nie kumaja tego wcale.

    • 65 1

  • no ale za to (2)

    Mamy jedyne naziemne metro w Polsce. A tak serio to powinno się obniżyć nasypy kolejowe i puścić małe wiadukty. Pomarzyć zawsze można. ..

    • 30 6

    • Za to Warszawka ma jedyne podziemne metro w Polsce.
      Nie jest tak źle jak na nasze standardy ;P

      • 2 0

    • Obniżanie nasypów to zbyt droga inwestycja

      Lepszy tunel, ale z drugiej strony jak zbudują tunel to kolejny argument za Opatem upadnie ;/

      • 2 0

  • (1)

    Specjalnie dla nich trzeba zmienić rozkład jazdy skm i pkp na niekorzyść pasażerów, aby mogli przejeżdżać co 3 minuty? :/

    • 11 35

    • Po pierwsze, regularnie korzystam z skm (dojeżdżam do Cisowej) i regularnie korzystam z przejazdów do Hutniczej. Problem nie polega na częstotliwości kursowania skm, ale na beznadziejnym kierowaniu szlabanami, które potrafią być zamknięte przez 30 min a przejeżdżają raptem 2 pociągi. Najbardziej mnie fascynuje otwieranie szlabanu nie po przejeździe pociągu, ale dopiero po dobrych 5 min, tak jakby dróżnik nagle się obudził "o pociąg już był!" Generalnie jest fatalnie, żeby dostać się na Obłuże, Pogórze czy Babie Doły. Mieszkam na Cisowej - mam jechać przez Rumię??? czy może cofać się do wiecznie zakorkowanej Kwiatkowskiego? taaa Chylonia i Cisowa to nie centrum Gdyni; Obłuże, Pogorze itp to też nie centrum, ale to centrum ma być jakoś uprzywilejowane???Jeśli życie i praca toczę się w zupełnie innych częściach Gdyni? Moim zdaniem to paranoja taki brak organizacji płynnego ruchu w tych częściach miasta a pieprzenie, że brak pieniędzy na tunel mnie nie przekonuje.Nie pieję z zachwytu nad "inwestycjami" Gdyni, które są zupełnie zbędne. Po kiego mi Infobox na przykład? Zresztą p. Szczurek już jakiś czas temu stracił u mnie wiarygodność i zaufanie właśnie z powodu "trafności inwestycji".

      • 16 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.