• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy: zbyt długo czekamy na rogatkach w Chyloni

Patryk Szczerba
16 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Po torach na wysokości przejazdów jeżdżą zarówno pociągi SKM jak i dalekobieżne, co sprawia dodatkową trudność przy operowaniu rogatkami. Po torach na wysokości przejazdów jeżdżą zarówno pociągi SKM jak i dalekobieżne, co sprawia dodatkową trudność przy operowaniu rogatkami.

Kierowcy jeżdżący po Gdyni pytają, czy nie da się skrócić czasu oczekiwania na przejeździe kolejowym pomiędzy ulicami: Hutniczą zobacz na mapie Gdynii Chylońską zobacz na mapie Gdyni. PKP odpowiada, że owszem... gdyby nie dwóch zarządców linii kolejowej.



Na podniesienie szlabanu rzadko kiedy czekają piesi, których życie i zdrowie jest na gdyńskich przejazdach najbardziej narażone. Na podniesienie szlabanu rzadko kiedy czekają piesi, których życie i zdrowie jest na gdyńskich przejazdach najbardziej narażone.
Takie obrazki to jeszcze dwa lata temu była codzienność. Po dobudowaniu pasów nadal jednak trzeba swoje odstać na przejeździe kolejowym. Takie obrazki to jeszcze dwa lata temu była codzienność. Po dobudowaniu pasów nadal jednak trzeba swoje odstać na przejeździe kolejowym.

Czy częstsze podnoszenie szlabanów jest w Chyloni potrzebne?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie GdyniPuckiej zobacz na mapie Gdyni potrafią opóźnić podróż kierowców o wiele minut. To jednak wciąż najszybszy łącznik pomiędzy ulicami. W ostatnich latach udało się dobudować dodatkowe pasy o długości 150 i 180 metrów. Umożliwiają samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej w ul. Północną oczekiwanie na otwarcie szlabanów, bez blokowania ruchu na głównej drodze.

Marzeniem wielu jest tunel, jednak na to nie ma pieniędzy. Kierowcy podpowiadają więc prostsze rozwiązanie.

- A gdyby częściej puszczać samochody przez szlabany? Bywa, że trzeba stać pół godziny, w tym czasie przejadą dwa pociągi - przerwa miedzy nimi to 10 minut. Czasem wydaje mi się, że ktoś robi to na złość zmotoryzowanym, tworząc korki - opowiada pan Przemysław.

To jak ważne są to dla zmotoryzowanych punkty na mapie komunikacyjnej Gdyni, pokazał zeszłoroczny remont torów. Trzeba było na kilkanaście dni zamknąć przejazd. W rozładowaniu korków pomogły wakacje, w trakcie których zdecydowano się na prace modernizacyjne.

Sytuacja dotyczy innych przejazdów kolejowych w Trójmieście. Bywa, że wiąże się to z większą dyskusją, tak jak to miało miejsce w Oruni. Tam po marcowych zmianach kierowcy musieli przed zamkniętymi szlabanami czekać nawet 40 minut. Powód? Dopuszczalna prędkość pociągów na tym odcinku - 160 km/h. Mieszkańcy chcieliby tunel, miasto odpowiedziało, że nie ma pieniędzy, a PKP zadeklarowało, że sprawdzi system sterowania ruchem na przejeździe w Oruni i - jeśli będzie trzeba - dokona korekt.

Na podobne ruchy nie ma co liczyć na gdyńskich przejazdach. Powodem jest struktura właścicielska torów - w części należących do SKM, w innej do PKP PLK. To oznacza, że dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

- To z kolei wywołuje poczucie, że wszystko trwa zbyt długo, jednak najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo. Nie można podjąć decyzji bez dokładnych dyspozycji z SKM i PKP PLK, że żaden pociąg nie nadjedzie. Jedna "zgoda" nie wystarczy - wyjaśnia Marek Szulkowski, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.

Przyznaje, że bywają sytuacje, gdy nie ma połączenia z jednym z dyżurnych ruchu z przyczyn niezależnych od dróżnika lub niespodziewanie się ono przeciąga.

- Ci pracownicy i tak są pod ogromną presją z powodu charakteru zajęcia i odpowiedzialności przez kilkanaście godzin. Nie chcemy jeszcze bardziej ich stresować. Sam jestem "ofiarą" rozwiązań na tym przejeździe, więc rozumiem kierowców. Rozwiązać problem może tylko przebudowa tego skrzyżowania - dodaje Szulkowski.

Materiał archiwalny

Zobacz pozorowany wypadek na przejeździe kolejowym

Miejsca

Opinie (124) 1 zablokowana

  • tunel

    Poczekajmy, po 1000 wybudowanej swiatyni bozej przyjdzie kolej na tunel...

    • 14 5

  • tunel? śmiechu warte....co z tego jak pod torami przejedzie się bez problemu jak będzie potrzeba (4)

    przebudować cały układ dojazdowy do tunelu...to by była masakra finansowa (z wykupem gruntów włącznie), nie mówiąc już o wyzwaniu inżynieryjnym. Mieszkańcy okolicznych domów podziękowali by "gorąco" jednemu panu kandydatowi z kozią bródką, który tak walczy o ten PRską inwestycję. Sam wie, że nie ma na nią szans ale punktuje w partii za zawziętość.

    • 4 19

    • ale 30 baniek na PR jest? Na to nigdy Szczurkowi nie zabraknie (2)

      • 16 4

      • I dlatego (1)

        mośku takie imprezy w Gdyni: Openner, red bule, design day... a nie mendzenia i narzekanie, że platfusy z PO doprowadzili do zabicia przemysłu morskiego a co za tym idzie zabicie Gdyni.

        • 3 9

        • mośku, np. opener nie jest opłacany z miasta

          a co mi po redbulach i dizajndejsach jak codzienie trace czas i pieniadze na tych cholernych przejazdach.

          nie waznie ze nie mam co jesć. wazne że mam bilet do filharmonii.

          stuknij sie w mały łepek kotku opłacanyc z tych 30 baniek

          • 7 0

    • i dlatego

      nikt normalny nie bierze tej mrzonki o tunelu poważnie. I jeszcze układ właścicielski z PKP... toć to dyrdymały frustratów.

      • 2 5

  • stalem dzisiaj 25 min - chwila po 16.25

    masakra

    • 16 2

  • opat (1)

    opat -idioto

    • 5 2

    • Jak opat to pasmaruj czymś. Moze wstanie

      • 8 1

  • prosto,krotko ,zwiezle i na temat (2)

    zamiast w ifoboxy i inne dyrdymaly moze miasto wreszcie pomysli o tunelu lub estakadzie w tym miejscu.zeby to w 21 wieku niby to w najnowoczesniejszym miescie w Polsce tory sobie przechodzily przez jezdnie i nic z tym nie robiono??jakis rozwiazan???nie wierze zeby w budzecie miasta takim jak Gdynia nie znalazly sie na to pieniadze

    • 26 2

    • napisałeś "najnowocześniejszym mieście w Polsce" ?... ? ;)) ? ;)

      dziś nie 1 kwietnia

      • 9 1

    • no i co? moamy estakadę...a na niej stoją samochody bo dojazdy i zjazdy z niej są niewydolne

      to samo będzie z tunelem za kilkadziesiąt baniek...samochody będą stały w korku w nim bo kto zrobi dojazdy do niego????

      • 0 6

  • partia co nie jest partią oraz jej dożywotni przywódca "zbudowali" "lotnisko" zamiast tunelu
    nagrodźcie więc tych ludzi kolejną kadencją
    może zbudują kosmodrom
    i info-sferę

    a w tzw między czasie stójcie (a ja z wami...)

    • 19 3

  • Niech Gryzoń pożyczy od Adamowicza TBM (2)

    Zapuści się wiercenie.
    Piardut i tunel gotowy.

    • 17 1

    • Się kolegują więc problemu nie ma :)

      • 0 0

    • pożyczka TBM z Gdańska

      gryzoń musiałby się przeprosić z budyniem o wypożyczenie machiny.
      ciekawe gdzie ona teraz zostanie skierowana do pracy. zamiast PR gdyńskiego
      czas najwyższy postawić sprawę budowy tunelu.czy któryś z radnych zadał pytanie konkretne gryzoniowi kiedy będzie plan na tunel i budowa czyli przedłużenie obwodnicy do hutniczej ??

      • 1 0

  • Grunt że jest lotnisko i infobox

    A przejazd? Prezydentowi nie przeszkadza w końcu ma wille na Wiczlinie a nie w Chyloni.

    • 32 2

  • przecież to nie jest jakiś nowy temat......

    Tylko rozwiąznie bezkolizyjne - jedynym rozwiązaniem . Nie można pogodzić torów z ulicą. Temat stary jak świat , co tu udawać że nie ma problemu- był, jest i będzie jeszcze większy przy takim wzroście ilości pojazdów drogowych. Nie pomogą dorażne przeróbki ,czy domaganie się częstszego otwieranie rogatek >
    TO SIE SAMO NIE ROZWIĄŻE- dawno już powinny zapaść decyzje.Co z przedłużenia obwodnicy- jest miejsce na estakadę ale nie widać jakichkolwiek dzialań, aby zrealizować takie zadanie.

    • 23 1

  • kupcie (1)

    se helikoptery

    • 2 7

    • Dobrze, panie Ryszardzie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane