• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie bezpieczniej na przejściach dla pieszych w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu. Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu.

Gdańsk wprowadza nowe elementy organizacji ruchu, które mają wymusić na kierowcach ograniczenie prędkości w obrębie przejść dla pieszych. Słupki ustawione wzdłuż jezdni, progi zwalniające oraz separatory uniemożliwiające omijanie przejść dla pieszych torowiskiem tramwajowym pojawią się do końca września m.in. na ul. Obrońców Wybrzeża, Mickiewicza oraz górnym odcinku ul. Kartuskiej.



W jaki sposób zmusić kierowców, by zwalniali przed przejściami?

Ulica Obrońców Wybrzeża jest pierwszą, na której już wprowadzono nowe elementy organizacji ruchu. Przed pozbawionym sygnalizacji świetlnej przejściem dla pieszych, na wysokości centrum handlowego, ustawiono 53 elastyczne słupki - zarówno w jezdni, jak i na krawężnikach po obu stronach drogi, które mają zawęzić szerokość toru jazdy.

- Jednocześnie wykonano również oznakowanie poziome w postaci powierzchni wyłączonej z ruchu, która zawęża w obecnej organizacji pasy ruchu do szerokości 2,75 m [zamiast standardowych 3-3,5 m - dop. red.] - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak przekonują urzędnicy, takie rozwiązania pozwolą wymusić na kierowcach znaczne obniżenie prędkości jazdy. Jest to o tyle ważne, że ul. Obrońców Wybrzeża pokonuje ok. 22 tys. pojazdów w ciągu doby, a jednocześnie w jej bezpośrednim sąsiedztwie zamieszkuje kilka tysięcy gdańszczan - w tym w najdłuższym, ponad 800-metrowym falowcu.

Historia narodzin blokowisk i falowców


Słupki z lampami LED na Kartuskiej



Dodatkowe słupki zaplanowano także na ul. Kartuskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Inżynierską. Dotychczas wybudowano tam azyl dla pieszych oraz wykonano nowe oznakowanie poziome. Teraz do tego wyposażenia dojdzie pięć słupków z solarnymi lampami LED, które mają zwrócić uwagę kierowców na istniejący azyl.

- Słupki będą posiadały osiem punktów świetlnych, a do ich pełnego naładowania wystarczą trzy godziny. Pozwolą one na 72 godziny pracy - wylicza Kiljan.

Progi zwalniające i separatory na Mickiewicza



Zupełnie inne rozwiązanie będzie wdrażane na ul. Mickiewicza. Tutaj przed przejściami dla pieszych na wysokości ul. Zbyszka z Bogdańca oraz Dubois i Mierosławskiego zostaną zamontowane wyspowe progi zwalniające.

Aby uniemożliwić ich omijanie torowiskiem tramwajowym, przewidziano podłużne separatory. Korekcie zostanie poddane też oznakowanie poziome.

Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej. Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej.

Dodatkowe progi zwalniające i separatory parkingowe



Ponadto - jak informują urzędnicy - progi zwalniające w najbliższych dniach będą montowane lub naprawiane na ulicach: Trakt św. Wojciecha, Czajkowskiego, Dmowskiego, Czermińskiego, Leszczynowa, Łódzka, Platynowa, Kampinoska, Smęgorzyńska, Bysewska, Jeleniogórska, Na Szańcach, Radarowa. Odtworzone mają być też separatory parkingowe na ul. Klonowej i Paganiniego.

Czytaj też:

Aktywiści chcą radykalnych zmian w prawie. Chodzi o pieszych



Miejsca

Opinie (229) 7 zablokowanych

  • kolejny przykład na głupotę GZDiZ

    oni wyjątkowo nie ogarniają tematu. Ani dróg, ani zieleni.

    • 19 2

  • zamiast slupków

    przejscie powinno byc dodatkowo oswietlone mocnym swiatlem / widzialem to na Litwie / i w tedy jest widoczne z daleka a nie slupki bo po slupkach tylko kopanie rowów przed przejsciem zostanie

    • 17 2

  • w tym mieście auta stoją w korkach ,a jak jadą to 30km/h , za to rowerzyści pędzą po chodnikach (3)

    przejściach, ulicach, skwerach ,parkach , po ścieżkach rowerowych jak wariaci !!!
    Gdzie jest Policja ? Przecież za jazdę po chodniku, parku, czy przejściu są przewidziane mandaty !!

    • 15 10

    • (1)

      Poszukać ci filmów jak kierowcy jeżdżą po chodniku i przejściu, żeby zaparkować przed samym wejściem?

      • 6 0

      • Szukaj, szukaj.

        Przy okazji poszukaj chociaż jednego na którym rowerzysta zgodnie z przepisami przez przejście dla pieszych przeprowadza rower a nie przejeżdża.

        • 1 4

    • Takie przepisy.

      • 1 1

  • I tak to wszystko nie pomoże.

    Trzeba by było zacząć od dobrej edukacji kierowców i pieszych bo inaczej nic tego nie zmieni nawet druty kolczaste, murki ,pola minowe i zapory inżynieryjne .
    To wszystko siedzi w głowach pieszych i kierowców.

    • 11 4

  • Nie separatory a słupy żelbetonowe i stalowe.

    • 5 4

  • Gdańscy inżynierowie ruchu osłabiają (4)

    Trzeba było do artykułu wstawić zdjęcie z drugiej strony gdzie słupki są między pasami na ulicy bo jest znacznie bardziej ciekawe / kuriozlne.
    Te słupki niczemu nie służą, no może blacharzom bo pewnie ktoś je "zaliczy".
    Najlepsze że blisko po obu stronach tego przejścia są przejścia ze światłami.
    Teraz po artykule przynajmniej wiem czemu mają służyć bo sam bym się nie domyślił.
    Kolejna genialna rzecz gdańskich inżynierów.

    • 22 5

    • Jakich inżynierów? To rowerzyści - ogrodnicy.

      • 5 0

    • (2)

      Będziesz jechał zgodnie z przepisami to 2,75m Ci wystarczy. A Sebiksy w swoich Passeratti niech klepią blachy jak nie potrafią respektować prawa.

      • 3 5

      • (1)

        jaki klepanie blachy - słupki są gumowe

        • 1 4

        • Ta i pewnie na wietrze falują.
          Nie falują to znaczy że będą uszkodzenia lakieru, zderzaków lub blach w różnych konfiguracjach.
          Taki Matiz np ma blachy cieniutkie.

          • 2 0

  • Można całą Klonową by się w końcu zajęli?

    Raj dla aut i meneli. Cała okolica dworca we Wrzeszczu to skandaliczna wizytówka miasta.

    • 9 3

  • słupki zamiast tych i**otycznych separatorów co niszczą zderzaki

    a na przejściach radary a nie światełka bo to niczego nie zmieni,wariatów nie brakuje
    co do bezpieczeństwa, to zacznijcie od gdańskiej patologi bo strach na dwór wychodzić.

    • 0 10

  • bezpiecznie? A kiedy wymalują pasy które poznikały?

    Pasy nie były w Gdańsku juz tak długo ze poznikały - wystarczy zobaczyć jak to wygląda na Małym Przymorzu, Przymorzu, kierowcy też sie nie zatrzymują bo pasów nie ma, a znak ignorują.

    Poza tym czy Piastowskiej kiedyś ktoś ustawi światła na skrzyzowaniu z Mściwoja II? Skrajnie niebezpieczne przejśce - kierowcy mimo że jest ogranicznie do 40km/h jadaą zdecydowanie szybciej. Drzewa przy przejściach skutecznie zaslaniaja pieszych i każdorazow wejście pieszego jest niebezpiecznie.
    Niech ktoś mi powie jak dziecko ma tam bezpiecznie przejśc jak dorosły ma problem?

    • 9 3

  • Patent testowany w Krakowie. (1)

    Krakowski patent jest nawet bardziej drastyczny bo ma 3-ci rząd słupków przez środek. I wbrew zachwytom tamtejszego magistratu, kierujący (po chwilowej konsternacji) dalej przekraczają prędkość i wyprzedzają bezpośrednio przed przejściem. (Taki plastikowy słupek jest zupełnie niegroźny dla pojazdu). Nawet jest obiektem 710 odcinka programu "Jedź bezpiecznie".

    • 7 1

    • A mają większy smog i niech się cieszą.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane