• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie bezpieczniej na przejściach dla pieszych w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu. Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu.

Gdańsk wprowadza nowe elementy organizacji ruchu, które mają wymusić na kierowcach ograniczenie prędkości w obrębie przejść dla pieszych. Słupki ustawione wzdłuż jezdni, progi zwalniające oraz separatory uniemożliwiające omijanie przejść dla pieszych torowiskiem tramwajowym pojawią się do końca września m.in. na ul. Obrońców Wybrzeża, Mickiewicza oraz górnym odcinku ul. Kartuskiej.



W jaki sposób zmusić kierowców, by zwalniali przed przejściami?

Ulica Obrońców Wybrzeża jest pierwszą, na której już wprowadzono nowe elementy organizacji ruchu. Przed pozbawionym sygnalizacji świetlnej przejściem dla pieszych, na wysokości centrum handlowego, ustawiono 53 elastyczne słupki - zarówno w jezdni, jak i na krawężnikach po obu stronach drogi, które mają zawęzić szerokość toru jazdy.

- Jednocześnie wykonano również oznakowanie poziome w postaci powierzchni wyłączonej z ruchu, która zawęża w obecnej organizacji pasy ruchu do szerokości 2,75 m [zamiast standardowych 3-3,5 m - dop. red.] - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak przekonują urzędnicy, takie rozwiązania pozwolą wymusić na kierowcach znaczne obniżenie prędkości jazdy. Jest to o tyle ważne, że ul. Obrońców Wybrzeża pokonuje ok. 22 tys. pojazdów w ciągu doby, a jednocześnie w jej bezpośrednim sąsiedztwie zamieszkuje kilka tysięcy gdańszczan - w tym w najdłuższym, ponad 800-metrowym falowcu.

Historia narodzin blokowisk i falowców


Słupki z lampami LED na Kartuskiej



Dodatkowe słupki zaplanowano także na ul. Kartuskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Inżynierską. Dotychczas wybudowano tam azyl dla pieszych oraz wykonano nowe oznakowanie poziome. Teraz do tego wyposażenia dojdzie pięć słupków z solarnymi lampami LED, które mają zwrócić uwagę kierowców na istniejący azyl.

- Słupki będą posiadały osiem punktów świetlnych, a do ich pełnego naładowania wystarczą trzy godziny. Pozwolą one na 72 godziny pracy - wylicza Kiljan.

Progi zwalniające i separatory na Mickiewicza



Zupełnie inne rozwiązanie będzie wdrażane na ul. Mickiewicza. Tutaj przed przejściami dla pieszych na wysokości ul. Zbyszka z Bogdańca oraz Dubois i Mierosławskiego zostaną zamontowane wyspowe progi zwalniające.

Aby uniemożliwić ich omijanie torowiskiem tramwajowym, przewidziano podłużne separatory. Korekcie zostanie poddane też oznakowanie poziome.

Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej. Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej.

Dodatkowe progi zwalniające i separatory parkingowe



Ponadto - jak informują urzędnicy - progi zwalniające w najbliższych dniach będą montowane lub naprawiane na ulicach: Trakt św. Wojciecha, Czajkowskiego, Dmowskiego, Czermińskiego, Leszczynowa, Łódzka, Platynowa, Kampinoska, Smęgorzyńska, Bysewska, Jeleniogórska, Na Szańcach, Radarowa. Odtworzone mają być też separatory parkingowe na ul. Klonowej i Paganiniego.

Czytaj też:

Aktywiści chcą radykalnych zmian w prawie. Chodzi o pieszych



Miejsca

Opinie (229) 7 zablokowanych

  • taaaa

    i co te niby słupki mają dać poza napchaną kasa tych co je sprzedawali

    • 8 0

  • Wysepki

    Ta wysepka na kartuskiej jest zarąb.... tylko czemu robiac wysepki nie potrafi sie zarobić porzadnie drogi obok niej asfalt zapada sie po 2 tygodniach pomijam odsnieżanie i inne tego typu prace kture sa utrudnione przez jakieś wynalazki

    • 5 1

  • powinny byc swiatla na Kolobrzeskiej

    oswietlenie i progi, b. niebezpieczne przejscie

    • 3 5

  • Beznadzieja

    Beznadzieja

    • 6 1

  • Tak naprawdę to takie sztuczne przeszkody są niebezpieczne.

    Szczególnie dla kierowców jednośladów.

    • 10 2

  • Działania edukacyjno prewencyjne.

    Tylko tak, mandaty nic nie dadzą. Fotoradary daja wiele ale... ITD nie ma kasy na radary, więc nie wystawią ich na drogach lokalnych. Policjantow też brak do kontroli prędkości. Radiowóz na ulicach niewiele. Przecież widać te wielkie braki kadrowe.

    • 6 0

  • a nie można dla bezpieczeństwa jezdni budować w standardzie "śmieszek rowerowych" ?

    czyli co 20m krawężnik, przewężenie, wyjazd bez skrajni, ostry zakręt w lewo, zaraz zanim w prawo, barierka, słupek, przekładaniec z chodnikiem, przepychanie pojazdu po przejściu (bo ktoś zapomniał przejazdu wybudować). w ogóle można jezdnie budować jako wspólny ciąg pieszo-jezdny ( z pierwszeństwem dla pieszych). Ponoć doskonałe rozwiązanie i jakie bezpieczne. :D.
    Kto jest za?

    • 14 0

  • kiedy składamy pozew zbiorowy za prześladowanie kierowców? (3)

    jeżdżę zgodnie z przepisami a jestem karany jakimiś wybojami. Bo państwo nie jest w stanie wyeliminować patologii drogowej wiec karze wszystkich.

    • 22 5

    • też o to pytam ?

      • 0 0

    • (1)

      W sumie co ma państwo do Gdańska? To tutaj buduje się te wszystkie drogowe utrudnienia i państwo nie ma z tym nic wspólnego

      • 1 0

      • a kto za ruch na drogach odpowiada?

        straż miejska? A Gdańsk to już nie Polska?

        • 0 0

  • Schizofrenia czy hipokryzja? (1)

    We wczorajszym artykule władze miasta bronią nieszczelnego systemu głosowania na Budżet Obywatelski zakładając dobrą woplę i uczciwość mieszkańców w poszanowaniu przepisów a dzisiaj zakładają łamanie przepisów PoRD przez tych samych mieszkańców jeżdżących samochodami rzucając im dosłownie i w przenośni kłody pod koła?

    • 17 0

    • Nie przez mieszkańców tylko przyjezdnych z Kartuz, Wejherowa, Starogardu i Mazur że o Warszawie nawet nie wspomnę

      • 1 2

  • Zapomnieliście o gwazdoblokach i zaporach

    tego zabrakło.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane