• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kilka miesięcy bez opłat na nowym parkingu przy Biskupiej Górce

Maciej Korolczuk
27 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
aktualizacja: godz. 09:32 (6 września 2021)
Parking przy Okopowej zostanie otwarty za kilka dni. Przez kilka pierwszych miesięcy parkowanie na nim będzie bezpłatne i możliwe tylko dla kierowców samochodów osobowych. Parking przy Okopowej zostanie otwarty za kilka dni. Przez kilka pierwszych miesięcy parkowanie na nim będzie bezpłatne i możliwe tylko dla kierowców samochodów osobowych.

Piętrowy parking przy ul. OkopowejMapka, który powstał wraz z nowym wiaduktem Biskupia Górka, przez kilka miesięcy będzie bezpłatny. Opłaty za parkowanie zostaną wprowadzone na przełomie roku, gdy na Starym Przedmieściu zostanie uruchomiona strefa płatnego parkowania. Nowy parking przeszedł już odbiory i 6 września zostanie udostępniony kierowcom.



Aktualizacja, poniedziałek, 6 września



Zgodnie z zapowiedziami parking przy Okopowej został otwarty w poniedziałek, 6 września, o godz. 6 rano.

Aktualizacja, poniedziałek, 30 sierpnia



Jak informuje GZDiZ, kierowcy z nowego kubaturowego parkingu będą mogli korzystać od poniedziałku, 6 września.



Parking początkowo miał być większy, ale gdy w trakcie prac natrafiono na pozostałości po Bastionie Wiebego, projekt został zmieniony.

W efekcie kubatura czteropoziomowego parkingu została zmniejszona i wyeksponowano w niej zabytkowe ruiny nie tylko Bastionu Wiebego, ale także Baszty Nowej.

Bastion Wiebego pod wiaduktem Biskupia Górka



Decyzja o tym, by parking był bezpłatny jest:

Sam parking jest już niemal gotowy na przyjęcie pierwszych kierowców. W lipcu zaczęły się jego odbiory, w trakcie których wykonawca został zobowiązany do usunięcia niewielkich usterek m.in. przecieków. Jeśli uda się z nimi uporać, parking zostanie otwarty na początku września.

Parking ma cztery kondygnacje: jedną podziemną i trzy naziemne. Łącznie będzie mogło tam parkować 380 aut, co z pewnością odciąży zastawione ulice wokół Urzędu Marszałkowskiego i Wojewódzkiego.

Na parkingu przygotowano 380 miejsc do parkowania. Na parkingu przygotowano 380 miejsc do parkowania.
Co istotne: parking jest stosunkowo niski, dlatego będą mogli z niego korzystać wyłącznie właściciele samochodów osobowych. Na wjeździe informuje o tym znak zakazu wjazdu pojazdów powyżej 1,8 m wysokości.

Kierowcy będą też musieli uważać na dość ciasne łuki przy zjazdach na poszczególne kondygnacje i brak kolorowych czujników nad miejscami postojowymi informujących kierowców o zajętości danego miejsca.

Parking będzie czynny całą dobę.

Przez kilka miesięcy parking będzie bezpłatny



- Opłaty na parkingu wprowadzimy na przełomie roku, ale pod jednym warunkiem - zastrzega Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Jest nim pomyślne rozstrzygnięcie przetargu na zakup prawie 300 nowych parkomatów. Jeśli uda się je zakupić, to na przełomie roku uruchomimy na Starym Przedmieściu strefę płatnego parkowania. Wówczas te same ceny za postój wprowadzimy na parkingu.
Przypomnijmy, że w strefie płatnego parkowania pierwsza godzina postoju kosztuje 3,90 zł. Druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł a czwarta i każda następna - 3,90 zł.

Wspomniany przetarg na zakup 260 parkomatów ma zostać rozstrzygnięty w połowie września. Nowe urządzenia pozwolą urzędnikom wprowadzić na początku 2022 r. opłaty za postój nie tylko na Starym Przedmieściu ale także we Wrzeszczu Dolnym.


Mobilny dozór parkingu



Zarządcą obiektu będzie Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Urzędnicy zdając sobie sprawę z atrakcyjności nowego parkingu, który zwłaszcza zimą może być miejscem schronienia przed chłodem i śniegiem dla osób bezdomnych, poszukują dozorcy, który będzie doglądał obiektu.

Do jego obowiązków będzie należało m.in. przeciwdziałanie kradzieżom, niszczeniu i uszkadzaniu mienia objętego dozorem (obowiązek powiadomienia o zdarzeniach zarówno GZDiZ jak i odpowiednie służby), reagowanie na zagrożenia, alarmy pożarowe, zakłócanie porządku itp.

Kontrole mają być przeprowadzane przez całą dobę, ale głównie po godzinach pracy obu urzędów, a więc po południu, wieczorem i w nocy. W godz. 16-6 parking będzie kontrolowany minimum 14-krotnie, a w ciągu dnia (w godz. 6-16) co najmniej dwa razy.

Co ciekawe, kontrolowany będzie nie tylko sam parking, ale też... sami kontrolujący. Będzie to możliwe dzięki specjalnemu systemowi pozwalającemu na śledzenie realnie przeprowadzonych kontroli przez patrol oraz wskazującemu trasę i czas objazdu parkingu.

  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.
  • Nowy parking przy Okopowej zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od początku września.

Miejsca

Opinie (291) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Nic nie ma za darmo. (19)

    Masz samochód , chcesz parkować w centrum to płacisz . Co w tym dziwnego ?

    • 45 58

    • To, że stawki są lichwiarskie (4)

      ... a wystarczająco dużo mieszkaniec oddaje kasy w podatkach do paliwa, ubezpieczeniach i podatkach dochodowych. Przyjezdni - niech bulą. Mieszkańcy powinni mieć za friko

      • 22 15

      • (1)

        i co jeszcze za friko?

        • 10 18

        • Jarzysz?

          Za jakie friko? To coś betonowego zostało zbudowane min. z moich pieniędzy!

          • 21 9

      • o czym ty piszesz (1)

        same wypadki które powodują kierowcy to 44mld zł rocznie. to co kierowcy płacą to niej jest nawet procent kosztów jakie się ponosi żeby to wybudować i utrzymywać..

        Przykład podatek drogowy w paliwie to 4mld zł rocznie na całą Polskę!
        Dużo? Tyle co wybudowanie jednej krótkiej obwodnicy.

        • 8 7

        • o czym ty piszesz

          Nie ma czegoś takiego jak podatek drogowy w paliwie. Jest opłata emisyjna, opłata paliwowa i podatek akcyzowy.

          • 4 0

    • (1)

      Jeździsz autobusem to płać drożej za bilet, a nie wyciągasz rękę po pieniądze z moich podatków.

      • 16 5

      • dokładnie, przestańcie dokładać 500 mln zł rocznie na ztm w Gdańsku, przy 180 mln przejazdów każdy bilet powinien być droższy o 2,80 zł!

        • 10 6

    • Sądząc po twojej wypowiedzi, to samochodu nie masz (1)

      • 7 9

      • Rozumu też nie ma

        • 6 4

    • Parkowanie rowerow tez powinno byc platne i niech maja obowiazkowe OC - wariaci!

      • 12 6

    • I tak jest na całym świecie

      Bo jak wiadomo, samochodów jest więcej niż miejsc postojowych.

      • 4 5

    • (4)

      Jeździsz rowerem, powinieneś płacić OC, mieć tablicę rejestracyjną i co roku robić przeglądy rejestracyjne. Co w tym dziwnego?

      • 8 5

      • problemem jest kilkaset tysięcy kierowców, którzy jeżdżą bez wykupionego obowiązkowego OC (3)

        skup uwagę na rozwiązywaniu tego problemu

        • 4 6

        • (2)

          A skąd niby te dane?

          • 8 2

          • UFG (1)

            • 0 2

            • Skoro tak to przecież płacą potężne kary więc w czym problem?

              • 2 0

    • (2)

      Masz rower i korzystasz ze ścieżki rowerowej która powstała po rozebraniu torów? Płacisz a kasa będzie przeznaczona na komunikację dla wykluczonych

      • 4 3

      • Oczywiście, jak wprowadzimy opłaty za poruszanie się wszystkimi ulicami (1)

        • 1 2

        • Wybrane już mają opłaty

          Kierowca pojazdu powyżej 3,5 t płaci za przejazd drogą krajową i wyższymi klasami.

          • 2 0

  • Czekam na takie parkingi w Gdyni (5)

    Na wzgórzu i przy sądzie...

    • 25 9

    • To się nie doczekasz)

      • 7 4

    • Skoro na ten pod Filmówką tyle lat nie trafiłeś (3)

      To będziesz czekał jak na wygraną w loterii, na którą losu nie nabyłeś

      • 4 1

      • To jest dopiero ogromny parking (2)

        • 0 0

        • 199 miejsc, nie wystarczy? (1)

          • 0 1

          • Jak jest spektakl to jest zawsze zajęty

            • 0 0

  • (7)

    I słusznie opłata powinna potem być symboliczna 1zł za dzień...brakuje takich parkingów w całym Trójmieście.

    • 40 33

    • A ty się tam zatrudnisz za symboliczną złotówkę i będziesz pracował jako ochroniarz. (6)

      Wszystko za darmo , za złotówkę a manna leci z nieba.

      • 16 9

      • (1)

        a zlotówka to jest za darmo?

        • 8 7

        • Złotówka za dzień? Tak, to jest praktycznie za darmo.

          Samochody są dla ludzi, ale jest ich za dużo. Są miejsca i sytuacje kiedy samochód jest niezbędny, ale nie ma takiej możliwości żeby pomieścić tyle samochodów. Ludzie młodzi i zdrowi mogą poruszać się o własnych nogach jeśli zmierzają do niezbyt odległego miejsca, 500-700 metrów można przejść. Młodzież powinna korzystać z transportu zbiorowego, z plecakiem można dojechać do szkoły autobusem lub tramwajem. Szkołę podstawową najlepiej wybrać w okolicy domu, żeby dziecko mogło samo dojść. Dziecku nie trzeba nosić plecak do 8-ej klasy włącznie.

          • 4 1

      • Na ulicach nie ma ochrony a trzeba płacić za parkowanie

        • 6 4

      • (2)

        złotówkę od każdego auta, to 380 zł dziennie, przy 23 dniach pracy w miesiącu wychodzi 8740 zł.

        • 5 4

        • 8740 złotych brutto . Umowa o pracę to do wypłaty około 6200 złotych. (1)

          Zważywszy że musisz tam być 24 godziny na dobę cały miesiąc to ci wychodzi 8,30 netto złotego na godzinę . Różowo to to nie wygląda , gdyż na 100% nie będzie nigdy pełny . Ale powodzenia .

          • 9 0

          • A podatki od nieruchomości, media i koszty remontów płaci ze swojej kieszeni ;)

            • 2 0

  • Słusznie celem spopularyzowania

    Żeby nie stał pusty. Jak się już kierowcy dowiedzą za pół roku o jego istnieniu to wtedy płatny

    • 25 4

  • (5)

    "Na wjeździe informuje o tym znak zakazu wjazdu pojazdów powyżej 1,8 m wysokości."
    "wyłącznie właściciele samochodów osobowych."

    W zasadzie jakby się uprzeć to i motocykl można "zaparkować", w końcu jest niższy niż 1,8 metra.

    • 22 0

    • A jak np turyści jeżdżą z trumienką na dachu?

      To tez noe wjadą? Bez sensu

      • 3 6

    • Ta wysokość 1,8 metra to jakiś absurd! (1)

      I jak ja teraz tam wjadę swoim nowym BMW X7?

      • 6 8

      • Nie wjedziesz

        • 8 1

    • Nie każda osobówka (1)

      Jeżdżę średniej klasy samochodem Berlingo dosyć popularny samochód na polskich drogach zwany dzieciobusem i nie mam jak się tam wcisnąć bo bez relingów i tak przekraczam dopuszczalna wartość szkoda że projektant nie wziął pod uwagę wyższych osobówek typu combi-van, SUV które coraz bardziej są popularne w śród kierowców.

      • 6 2

      • A może właśnie wziął i dlatego parking taki niski? :-)

        • 4 0

  • Parking będzie świecił pustkami (5)

    Podobnie będzie jak na Jana z Kolna

    • 48 17

    • (2)

      Nie będzie świecił. Urzędnicy z pobliskich budynków będą parkować. W końcu takie miało być jego pierwotne przeznaczenie.

      • 21 2

      • Ale tylko do momentu (1)

        Kiedy będzie bezpłatny, później będzie świecił pustkami. W Gdańsku maja kasę na wszystko tylko nie parking

        • 16 5

        • Zapłaci urząd:)

          • 7 3

    • I jeszcze straszył wyglądem

      Dokładnie jak ten na Jana z Kolna.

      • 0 0

    • Smutne

      Robotnik nie zaparkuje, urzędnik za darmo zaparkuje.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Hmm (26)

    Ceny mają być te same co w strefie? Więc po co mam jechać na ten parking skoro za te same pieniądze zaparkuję na ulicy przed samym wejściem do budynku. Jakby zrobili opłatę 50% ceny ze strefy to parking miałby obłożenie. Tak nie widzę sensu parkowania na tym parkingu.

    • 289 61

    • (2)

      380 miejsc też nie widzisz?

      • 25 17

      • 300 miejsc to sobie marszałek zbudował na dawnym boisku CKUME (1)

        • 19 10

        • Czyli co? Chciałbyś żeby ten nowy parking był wyłącznie dla urzędników?

          Czy gdzie twój ból?

          • 17 5

    • Jak zaparkujesz, skoro wszystkie miejsca są zajęte? (3)

      • 30 6

      • Zaparkuję tam gdzie będą wolne (2)

        Znasz takie słowo - rotacja?

        • 8 17

        • I co będziesz krążył pół godziny i polował na miejsce? (1)

          Nie belkocz

          • 15 2

          • będzie krążył 15 minut spali masę benzyny ale zaoszczędzi sobie 5 minut spaceru...

            znam sporo takich ludzi

            • 21 0

    • unikniesz korków (1)

      Nie wjeżdżając do centrum unikniesz korków, oszczędzisz czas i połuca mieszkańców.

      • 17 13

      • Korków nie uniknie, najwyżej zredukuje go o 380 samochodów.

        • 15 1

    • (5)

      Dokladnie, powinny oplaty byc nizsze! + co to za parking bez czujnikow i info o wolnych miejscach? - mamy XIX w czy XXI?!

      • 32 13

      • Niższe opłaty, a lepsze wyposażenie (4)

        Nie zaskoczyłeś tym wpisem, jak zwykle chcę więcej za mniej.

        • 8 6

        • (3)

          Jak ty piętrowego parkingu od miejsc postojowych na ulicy nie odróżniasz, to weź nie siadaj za kierownik.

          • 8 3

          • Wpis poprzedzający postulował niższe ceny i dodakowo zwracał uwagę na brak czujników itp (2)

            więc uwagi Nuty zachowaj dla siebie.

            • 6 3

            • (1)

              I wpis poprzedzający miał rację - bo ceny powinny być niższe, a parking powinien być wyposażony w czujniki. Miejsca przy ulicach w czujniki siłą rzeczy nie są wyposażone, zaś cena na piętrowym powinna być niższa niż przy ulicy, żeby ludzie mieli mniejszą motywację do stawania przy ulicach. A uwag nie zachowam dla siebie, bo po to jest tu opcja komentarzy, żeby je zamieszczać.

              • 11 2

              • To może niech motywacja będzie to uwolnienie krajobrazu miasta od samochodów. Co wy, macie pięć lat, że trzeba stosować takie "zachęty"? Zwykła obywatelska przyzwoitość to za mało?

                • 5 7

    • (7)

      ...ceny te same to będę tak długo jeździł w kółko aż coś zwolni się w centrum.
      Po grzyba mam parkować na końcu świata i dodatkowo mieć cykora czy ktoś w komfortowych warunkach, pod dachem, w biały dzień nie odetnie mi katalizatora.

      • 27 7

      • Cykor (5)

        To przyjedz autobusem i zero stresu

        • 24 14

        • Zero stresu autobusem? (4)

          Przecież tam tłok jest i zawsze jakaś patologia wsiądzie i psuje nastrój.

          • 16 13

          • (1)

            Skoro będąc w autobusie zawsze obserwujesz patologię to znaczy że jesteś tą patologią. Pozdrawiam i mam nadzieję że wyjaśniłem i pomogłem zrozumieć.

            • 16 10

            • Jak ty w autobusie nie obserwujesz patologii to znaczy że jesteś tą patologią. Pozdrawiam i mam nadzieję że wyjaśniłem i pomogłem zrozumieć.

              • 12 7

          • Antropofobia (1)

            To nasza fobia narodowa. Albo inaczej - niechęć, odraza do innych.

            • 4 3

            • to się nazywa realizm, nietzscheanizm w stosunku do plebsu

              • 0 0

      • No to jeździj w kółko i parkuj tam gdzie chcesz

        co za problem.

        • 6 0

    • Wiesz, śnieg nie będzie padać, słońce nie nagrzeje pojazdu, (1)

      przypadkowy pijak nie urwie lusterka.

      • 8 0

      • Tylko drzwi ci obiją ...

        • 4 0

    • Koleszko

      Jak zaparkujesz przed zrób zdjęcie, a dostaniesz dychę.

      • 4 1

  • (2)

    Może jakieś szczegóły odnośnie SPP na Starym Przedmieściu? Jedyne co pamietam i znalazłem ponownie to mapka z ulicą Toruńska zaznaczona jako Strefa Płatnego Parkowania (brak poboru opłaty)

    • 8 2

    • Dowiesz się na przełomie roku

      • 9 1

    • Toruńska, Łąkowa i okoliczne ulice będą nią objęte. Kwoty opłat masz w artykule.

      • 1 1

  • Parking mógłby być mniejszy o jedną kondygnację

    380 miejsc? Przecież to jakiś kosmos. Stoi taki klocek. Obstawiam połowę zapełnienia, bo ludzie i tak wolą parkować na trawie w okolicy niż kulturalnie na parkingu. Chyba, że SM zajmie się tymi łosiami parkingowymi.

    • 18 32

  • za taki jeden parking można było podwoić długość tras rowerowych (18)

    lepszy byłby pożytek.

    ponad 50tys za miejsce. za 100lat to sie nie zwroci

    • 24 98

    • (2)

      to nie ma się zwrócić tylko czas zamknąć Główne Miasto i Targ Węglowy dla aut, turyści niech tam parkują

      • 11 9

      • naprawdę sądzisz, że te 380 miejsc (do 16-tej zajmowane przez urzędników i petentów) załatwia problem? (1)

        • 8 3

        • Turyści mogą się poruszać komunikacja niewerbalna pieszo. Nie trzeba pod Neptuna samochodem podjezdzac.

          • 1 0

    • Teoretycznie zwroci sie za 30 lat (4)

      Ale to nie ma się zwracać. Dziwię się tylko, że cena taka sama jak w SPP, cena powinna zachęcać do parkowania poza centrum, tymczasem komu będzie się chciało przejść taki kawałek drogi? W ten sposób parking podzieli los szkieletora

      • 13 3

      • Sporo w tym racji. Przy takiej samej stawce lepiej parkować bliżej celu niż dalej. No i przy naszej SM to zasadniczo najlepiej parkować na trawniku :-)

        • 9 2

      • W centrum (Główne, Stare Miasto) jest 5,5 zł za godzinę. W parkingu będzie 3,9. Różnica jest.

        • 2 1

      • koszt utrzymania się nawet nie zwróci! a gdzie budowa, kredyty....

        • 3 0

      • Przecież ten parking jest w centrum. Jest przy samym urzędzie. Kolejny, bliżej Długiej, jest przy Forum, kolejne, bliżej Dworca, w Madisonie i w budynku obok forum. Gdzie jeszcze ma być parking? Na kładce peronu?

        • 5 0

    • Rowerem jeździ niecałe 6% podróżnych (5)

      Samochodem prawie 50%

      • 5 5

      • a dlaczego tak jest? (1)

        zobacz jaką infrastrukturę mają rowery, a jaką samochody!

        w miastach gdzie ta infrastruktura jest na podobnym poziomie (lub nawet jest lepsza dla rowerów) te proporcje są zupełnie inne.

        • 8 4

        • Dokładnie

          • 3 2

      • około 50% przejazdów samochodem w mieście to przejazdy na odległość mniejszą niż 5 km (2)

        rower na taką odległość jest szybszy a infrastruktura potrzebna do korzystania z niego jest dużo mniej terenochłonna. Dlatego dobrze zarządzane miasta konsekwentnie prowadzą restrykcyjną politykę parkingową i wdrażają programy stopniowego uwalniania kolejnych ulic od jeżdżących i parkujących samochodów, jednocześnie uspokajając ruch samochodów i egzekwując przestrzeganie limitów prędkości.

        • 3 5

        • A na górny taras wracasz rowerem? (1)

          Czy ładujesz zabłoconego szrota do autobusu? Bo wiesz, jakby tu było jak w Amsterdamie, to by cię kierowca/motorniczy na zbity ryj wyrzucił.

          • 4 2

          • oczywiście na Morenę wracam rowerem

            obawiam się, że sam się pocisz jak wejdziesz na drugie piętro. Ja tam wnoszę rower, choć próbuję się dogadać z miastem na temat postawienia stojaka parkingowego przed klatką schodową.

            • 0 3

    • (2)

      Likwidacja ścieżki rowerowej i odbudowa linii kolejowej pozwala na lepszą komunikację powoduje iż jest mniej aut w miastach i do tego sprawia iż miejscowości wzdłuż takiej linii mogą się rozwijać. Tak więc lepszy pożytek z jednej linii kolejowej niż ścieżki rowerowej która powstała po rozebraniu torów

      • 6 2

      • jeśli linia kolejowa ma zapewniać 3 przejazdy pociągu dziennie, to jej odbudowa nie ma sensu (1)

        jedynie takt 10 minutowy lub krótszy jest konkurencyjny wobec przejazdu samochodem. W innym przypadku dobra velostrada może stworzyć możliwości przejazdu dużo większej liczby mieszkańców.

        • 3 1

        • To zobacz ile obecnie jest połączeń kolejowych Trójmiasta z Toruniem. Rozumiem że trzeba je zlikwidować i postawić na przejazdy autostradą?

          • 1 0

    • zwymiotuje zaraz

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane