Fakty i opinie

Kilkanaście nowych biurowców może powstać w Oliwie

Między Grunwaldzką i torami kolejowymi, przy granicy Oliwy i Strzyży, może powstać kilkanaście biurowców wysokich na 55 metrów. Powstanie przy nich ponad 1340 miejsc parkingowych oraz nowa, równoległa do al. Grunwaldzkiej droga.



Jaką formę powinna mieć al. Grunwaldzka w Gdańsku?

reprezentacyjnej ulicy z szerokimi chodnikami i architekturą na wysokim poziomie 66%
szerokiej arterii z dominacją ruchu samochodowego 30%
deweloperzy sami powinny zdecydować o jej wyglądzie 4%
zakończona Łącznie głosów: 1204
Nieco ponad miesiąc temu Biuro Rozwoju Gdańska opublikowało projekt nowego studium Gdańska. Jedną z najważniejszych zmian, zgodną ze współczesnymi trendami w projektowaniu miast, ma być traktowanie ruchu pieszych, rowerów, komunikacji miejskiej, taksówek, a nawet carpoolingu (wspólnych przejazdów) jako ważniejszych od mało efektywnego i niezwykle kosztownego ruchu indywidualnego samochodowego.

Jednak zaprezentowana właśnie koncepcja nowego zagospodarowania pasa przykolejowego pomiędzy kompleksem biurowym Alchemia zobacz na mapie Gdańska i ulicą (Nowa) Abrahama zobacz na mapie Gdańska zaprzecza tym zasadom.

Biurowce o wysokości do 55 metrów

Przewiduje się tutaj dopuszczenie zabudowy przemysłowo-usługowej (w tym biurowej) o wysokości do 55 metrów (ok. 16 pięter). Wprawdzie jest to wysokość niższa niż w obowiązującym dokumencie, gdzie nie było pod tym względem żadnych limitów, ale jednocześnie zdecydowano się zwiększyć maksymalną liczbę miejsc parkingowych (do tej pory mogło ich tu powstać 1340) , która dotychczas blokowała teren przed nadmiernym zainwestowaniem (szczególnie "w górę").

Tereny, o których mowa, należą do właścicieli centrum handlowego Oliwa, firmy Skanska i firmy GetResponse.

Czytaj też: Artykuł z grudnia: Zagłębie biurowców rozrasta się


"Nie chcemy aut, dlatego budujemy więcej parkingów"

Więcej miejsc parkingowych to zachęta do podróży do pracy własnym samochodem. Taka polityka przeczy zawartym w studium postulatom promocji alternatywnych wobec auta środków transportu, które w tej części miasta są dobrze rozwinięte - w bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się przystanki SKM zobacz na mapie Gdańska (w północnej części planu) oraz PKM zobacz na mapie Gdańska (w południowej części planu), autobusowe oraz drogi rowerowe. Niedaleko znajduje się też trasa tramwajowa.

- Wprowadzenie większej liczby miejsc postojowych poprawi możliwości inwestycyjne w obszarze objętym sporządzanym projektem planu, jak i w obszarze, dla którego obowiązuje od stycznia nowy plan miejscowy - przekonuje Dariusz Wołodźko z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Sporządzany dokument jest kontynuacją zmian, jakie zaszły w części północnej pasa przykolejowego, a nowe ograniczenie liczby miejsc parkingowych będzie wynikać z przeprowadzonej analizy.
Czytaj też: W Trójmieście coraz więcej pojazdów. Kierowcy traktowani lepiej niż pasażerowie

BRG krytykuje drogi serwisowe w studium, ale popiera je w nowym planie

Do nowych biurowców będzie się dojeżdżało dodatkową, równoległą do al. Grunwaldzkiej jezdnią (to tzw. droga serwisowa).

Takie rozwiązanie - projektowania przestrzeni wyłącznie z pozycji kierowcy auta - w trakcie prac nad studium i na licznych debatach były jednym z najczęściej krytykowanych błędów urbanistycznych ostatnich lat. Krytyka ta została uwzględniona też w projekcie studium, w którym narzucono w ramach "standardu ulicy miejskiej" rezygnację z tego rozwiązania m.in. na najważniejszych ulicach Gdańska.

Drogi serwisowe nie tylko komplikują sytuację w obrębie skrzyżowań, ale przede wszystkim oddalają zabudowę od głównej ulicy, zmuszając pieszych do lawirowania między dwoma chodnikami po dodatkowej jezdni (ta często jest jeszcze połączona z naziemnym parkingiem). Przekłada się to również na szpetne duże reklamy lokali handlowych, które są zbyt oddalone od głównej ulicy, by przyciągnąć klientów niewielkimi szyldami.

- Istnieje możliwość poprowadzenia drogi serwisowej na tyłach nowej zabudowy [od strony torów kolejowych - dop. red.] jako drogi wewnętrznej (prywatnej). Natomiast ze względu na koszt wykupu gruntów nie zdecydowano się na przeprowadzenie tej drogi jako publicznej - mówi Wołodźko - Droga serwisowa w koncepcji planu nie będzie wydzielona na całej długości, ale tylko w takim zakresie, aby zapewnić dostęp drogowy do przylegających terenów inwestycyjnych. Al. Grunwaldzka jest drogą wojewódzką w klasie technicznej głównej, a to uniemożliwia często zjazdy. Problem ten niweluje zaproponowana droga serwisowa.
W ramach trwającego etapu zbierania opinii od mieszkańców w procedurze Studium Lokalizacji Obiektów Wysokościowych, Biuro Rozwoju Gdańska czeka na propozycje miejsc, gdzie należy wykonać dodatkowe analizy wpływu nowej zabudowy na panoramę miasta. Propozycje można przesyłać e-mailem na adres brg@brg.gda.pl lub pocztą tradycyjną na adres ul. Wały Piastowskie 24, 80-855 Gdańsk do 12 lipca.

Dokument SLOW dla Oliwy dostępny jest na stronie internetowej Biura Rozwoju Gdańska.


Materiał archiwalny z 2015 r.

Opinie (321) 2 zablokowane

  • Kolejne korpo (12)

    No i fajnie ;)

    • 146 34

    • Ostatni gasi światło w Mordorze

      • 30 18

    • centra większości dużych miast świata są zabudowane

      biurowcami

      • 29 9

    • bedziemy mieli własny mordor :):)

      szczere współczucia tym, którzy mieszkają w okolicy..zobaczymy ile teraz bedziecie do domu wracali.

      • 23 9

    • Korpo czy nie, przydałoby się: (3)

      - bezkolizyjny wjazd i wyjazd, najlepiej nie od Grunwaldzkiej, włączanie CH i tym podobnych do głównych ulic to są olsztyńskie standardy
      - parkingi i umowy dla najemców, że ich pracownicy dostaną miejsca na tych parkingach a nie potem cała okolica zapchana autami albo szukającymi miejscówki

      • 21 8

      • Okolica już nie jest zapchana bo wprowadzili płatne parkowanie, a dla mieszkańców abonament za 10 zł na miesiąc (2)

        • 6 4

        • Ale to tak naprawdę oddalanie problemu (1)

          Bo kierowcy wtedy parkują na granicy strefy i potem znów protestują mieszkańcy i w ten sposób zaraz będziesz miał całą Oliwę w strefie, potem Morenę a za 10 lat pewnie i do Osowy dojdzie xD

          • 7 0

          • jesli ktos uwaza, ze szybciej i taniej jest dojechac do pracy samchodem i potem isc 15 minut

            to juz jego wybor.

            Ciekaw jestem, czy nadal uwaza, ze jest taki zaradny i bogaty :D

            • 2 0

    • Gdańsk to kiedyś było fajne miejsce

      Teraz jest coraz większy syf.
      Nigdy bym nie przypuszczał, że nie będę chciał tu mieszkać.
      Dla słoików i Januszów to będzie prestiż.

      • 16 34

    • kolejne nikomu nie potrzebne miejca pracy (1)

      dla nie wiadomo komu potrzebnych specjalistów ds. bóg wie czego ...

      • 2 6

      • miejsca pracy są zbędę dla wielu korzystających z programu 500+

        co raz więcej obywateli Ukrainy, w każdej branży. Wiwat 500+!

        • 3 0

    • honkonk

      a i podatki mordorers płacą nie w Polsce, a i pensyja 2tys....itd.
      jestem tam codzień.

      • 2 0

    • Nie ciesz się tak...

      • 2 0

  • (16)

    Czekamy, oby jak najszybciej je zbudowano, nowoczesne miasto, nowe inwestycje

    • 120 91

    • zarżniecie biurami tej części 3M (3)

      gwarantuje paraliż komunikacyjny.
      Ci idioci od planowania powinni rozciągnąć zabudowę bo inaczej wszystko stanie i uj.
      a SKM już teraz pęka w szwach.

      • 16 16

      • SKM ma wciaz duze rezerwy techniczne (2)

        Mozna latwo dodac 2, a pewnie i 3-krotnie dluzsze sklady w godzinach szczytu.

        Mozna dac SKM co 5 minut. Jest popyt - powinna isc za tym podaz.

        • 22 5

        • W SKM nie działają prawa rynku. (1)

          Jak będzie więcej pasażerów, to wyciągną rękę po większe dopłaty od Marszałka.

          • 29 3

          • to nalezy dokonac nalizy sytuacji i ja zmienic.

            Jak aktualni wlodarze kolei nie potrafia tego zrobic, zmienic ich i oczekiwac od nowych, ze beda potrafic.

            • 14 3

    • (4)

      A co z terenem na rogu al. Grunwaldzkiej i ul. Kołobrzeskiej, na którym znajduje się obecnie hala? Tam pasowałby wysoki wieżowiec dopełniający ciąg istniejącej i planowanej zabudowy. Skrzyżowanie i okolica uzyskałyby nowy, bardziej reprezentacyjny wizerunek.

      • 15 6

      • (2)

        Jak Ci pasuje to kup tą halę, wyburz i postaw wieżowiec

        • 9 1

        • Już ktoś podobno kupił (1)

          • 5 0

          • Pewnie Biedronka

            • 4 0

      • my nie mieszkamy w centrum !!!!!

        to są dzielnice mieszkalne !! ciągłe stawianie biurowców to ujowy pomysł.

        • 7 10

    • (2)

      czekamy, żeby jak najszybciej zburzono szpecące hale po drugiej stronie Alei (teren UG)

      • 18 1

      • UG od dawna zamierza sprzedać ten teren (1)

        Pewnie powstanie tam biurowiec Olivia Superstar lub Alchemia Stargate

        • 16 0

        • Niestety obecny rektor wydzierżawił teren na wiele lat i balej będą tam te paskudne budy

          • 8 1

    • Nowoczesne??? Kloce 55m to nowoczesność??? (2)

      • 16 10

      • (1)

        może i nowocześnie ale 55m wys to trochę kiepsko, oczywiście wszystko wiąże się z kosztami, jednak (patrząc na świat) czy ta bariera jest nie do przeskoczenia?, większa inwestycja to większe przychody

        • 9 7

        • nie ulegaj złudzeniu, że gdańsk to taka kopalnia przychodów. każda bańka pęka.

          • 8 3

    • Wyższe budynki o ciekawej architekturze urozmaiciłyby panoramę miasta.

      • 13 0

  • (24)

    To miejsce sie totalnie zatka, jest slabo skomunikowane z obwodnica poki co, wszystko pojedzie przez grunwaldzka i 3 pasy beda staly :)

    • 232 37

    • moze wtedy ludzie zrozumieja ze: (17)

      1. domek pod miastem to nie jest dobry pomyskl, jesli codziennie musisz dojechac do centrum
      2. do pracy jezdzi sie rowerem, autobusem, tramwajem PKM/SKM.

      Tu przydalby sie tramwaj laczacy Chlopska i Wita Stwosza, wzdluz Kolobrzeskiej i Bazynskiego oraz duzy, porzadny wezel komunikacyjny przy SKM Przymorze oraz drugi przy PKM Strzyza. Wspolny bilet, nowoczesne sklady co 5 minut w godzinach szczytu, kilka autobusow dojezdzajacych z dzielnic niepolaczonych torami z ta czescia miasta. Drogie miejsca parkingowe i surowe wytyczne dla stanu technicznego (w tym jakosci spalin i poziomu halasu) dla samochodow indywidualnych.

      Tu naprawde mozna zrobic calkiem przyzwoity kawalek miasta. Tylko to wymaga duzo wiecej pomyslunki i planowania niz zbudowanie nowej drogi i placz, ze jest korek. I mowiac szczerze - nie spodziewam sie tak odwaznych wizji i determinacji ze strony wladz miasta.

      A dzielnica wiezowcow zaczyna byc niezbezpiecznie duza. Przydaloby sie jakos ja tu zrownowazyc chocby nieduzym skwerem, moze jakims placem, hotelem i apartamentowcem, aby jednak ta czesc miasta zyla takze poza pon-pt 9-17 :/

      • 83 15

      • Chyba należy zacząć od urzędników

        To co prawda też ludzie ale jacyś inni

        Będzie sensowny transport to będzie można wymagać od mieszkańców korzystania z niego

        • 18 6

      • (9)

        Problem w tym ze uwierz mi - ludzie sie nie naucza :) Beda korki i tyle. Kolejeczka do wyjazdu na spacerowa zacznie sie juz pod biurowcem

        • 33 6

        • (8)

          zbyt duzo ludzi opuscilo juz trojmiasto i zainwestowala w dom poza gdanskiem.
          Juz tam zostana a do pracy i tak beda jezdzic

          • 23 3

          • Ale przy odpowiedniej organizacji komunikacji publicznej (i odpowiednio duzych korkach) (7)

            uznaja, ze wola podjechac np. do Rebiechowa i przesiasc sie na PKM.

            Nie mam nic przeciwko temu, aby ktos wyprowadzil sie z Gdanska, jesli uwaza, ze bedzie mu lepiej. Tyle tylko, niech pozniej nie oczekuje, ze mieszkancy:
            a) sfinansuja mu droge ekspresowa do jego hacjendy na koncu swiata
            b) zrezygnuja z przyzwoitej jakosci zycia i ladnego miasta, aby hrabia mial dobry dojazd

            • 43 1

            • (1)

              Na przyklad z Osowy nie za bardzo sie oplaca korzystac z PKM bo zanim tam dojedziesz to minie pol godziny, tyle samo zajmie autobusem w korku na spacerowej.
              Ale gdyby byly buspasy na spacerowej to trase ta mozna by pokonac autobusem 2 razy szybciej... tylko nie do petli i przesiadka lecz pod sam budynek... to by bylo cos

              • 15 3

              • Można podjechać samochodem lub na rowerze pod PKM

                • 5 1

            • nie musisz się wyprowadzać z Gdańska aby odczuć problem. (4)

              Nie musisz się wyprowadzać z Gdańska, Weź pod uwagę że połowa Gdańska mieszka w dzielnicach południowych, nowych dzielnicach Moreny, Kiełpino Górne, Osowa itd. (Gdańsk się rozbudowuje tylko na południe bo z innych stron jest ograniczony zatoką, Sopotem i TPK)
              Dla ludzi ma sens przesiadka na komunikację wtedy gdy maksymalnie zamknie się to w czasie dojazdu 40 minut. W innym przypadku lepiej wybrać auto bo szybciej i wygodniej.
              W tej chwili dojazd do wspomnianego Rębiechowa + PKM do Strzyży + dojście na piechotę (lub dojazd tramwajem) do Oliva Bussiness Center zabierze Ci ponad 1 godzinę.

              • 17 6

              • (1)

                Z Kiełpina jedzie się 15 min PKM :)

                • 9 1

              • a potem 20-25min z buta

                • 6 3

              • wiec nalezy dzialac tak, aby to poprawic

                Na pewno dobudowanie kolejnych drog sprawy nie poprawi. Nabudowano drog wokol Gdanska za ponad 3 mld zlotych w ostatnie 10 lat. I jak byly korki tak sa. Tyle, ze teraz jeszcze trudniej zaparkowac :)

                • 9 3

              • Gdańsk się rozbudowuje nie tylko na południe

                zobacz ile się buduje na Zaspie, Przymorzu, Brzeźnie, Letniewie, Dolnym Mieście...

                • 4 0

      • jeżdzij do pracy rowerem mając dzieci w wieku żłobkowym/przedszkolnym. Powodzonka (5)

        PS. Domek pod miastem w rozsadnym miejscu to bardzo dobry pomysł. Dojedziesz w tym samym czasie co na morene.

        • 23 21

        • To jedynie pokazuje, jak glupio prowadzona jest polityka komunikacyjna miasta (4)

          skoro mieszkancy miasta maja gorszy dojazd od tych, ktorzy uznali, ze maja miasto (i jego budzet) w poszanowaniu, ale codziennie chetnie korzystaja ze wszystkiego, co miasto daje.

          "Morena" czy Zaspa sa z UG/OBC fatalnie skomunikowane. Mowie o Zaspie oddalonej od SKM.

          • 27 5

          • (1)

            Z Zaspy nie ma jak sie dostac na druga strone torow bo przeszkadzaja ogrodki dzialkowe...

            • 21 1

            • Potrzebny tunel pod torami na wysokości CH Oliwa

              • 6 0

          • Nowa Abrahama (1)

            Potrzebna na gwałt

            • 9 1

            • potrzebna jak świni siodło

              rozbudowa dróg w tym rejonie miasta ściągnie więcej samochodów do centralnego pasma usługowego Trójmiasta - a tam już dawno osiągnięto poziom nasycenia.

              • 2 2

    • myślę , że więcej się nie zatka,

      • 6 8

    • A ulicy Nowej Hynka w dalszym ciągu nie ma. (2)

      Od lat plany, a ta droga jest bardzo potrzebna. Okolica rozwija się. Już teraz odczuwalny jest brak dogodnego połączenia terenów położonych po dwóch stronach torów kolejowych (dla osób przyjeżdzających jak i okolicznych mieszkańców).

      • 13 3

      • nie nalezy budowac jednej drogi, a zaplanowac cala strategie na ten teren (1)

        Rezerwa, o ktorej mowisz przy odpowiedniej polityce zmiescilaby dwie przyjazne otoczeniu ulice, z 3-5 tys mieszkancow i tramwaj (choc sadze, ze rozsadniejszy bylby tramwaj wzdluz Kolobrzeskiej). Drugi tramwaj Zaspa - Wrzeszcz przebiegajacy przez lub niedaleko PKP Wrzeszcz i nagle sie okazuje, ze 1/3 samochodow jadacych z Zaspy ma realna alternatywe.

        Oczywiscie do tego trzeba dodac odpowiedniej jakosci tabor i czestotliwosc. Wspolny bilet na wszystko w rozsadnej cenie tez na pewno pomoglby.

        Nie budujmy jednak tylko drog - budujmy miasto.

        • 13 1

        • miasto się buduje, tylko że bez dróg

          bo deweloperzy nie maja takiego obowiązku, a miasto nie nadąża,
          jak zabudują zajezdnię wrzeszcz i polmozbyt, to Chrobrego i Kościuszki się zakorkują
          a Czarny Dwór już stoi

          • 2 0

    • A niedługo później (1)

      okaże się, że miasto ma receptę na korki które niewątpliwie tam powstaną - tunel pod Pachołkiem tymczasem odłożony na półkę z powodu niechęci mieszkańców oraz braku kasy

      • 6 4

      • Jak bym był 30 singlem to bym tak robił.

        Metrem do pracy. JAKIŚ apartament 24 m2 blisko skmki , tramwaju. Blisko spa i siłowni. Potem do trenera osobistego. Jakiś koktajl z protein. Chudy stek z poledwicy argentynskiej. Jazda skuterem do pracy, buspasem, ktorego nie ma. Z pracy bym nie wychodził. Może rowerem elektrycznym. Ale mam 50 dych na karku i zrytą kondycję przez wódkę i faje, ktore za PRL były normą. Chcesz mnie wykończyć tym rowerem?

        • 18 2

  • Hajs z nieba (3)

    Chciałbym być właścicielem tych działek :)

    • 108 2

    • Te czy inne

      każda w ramach obszaru do obwodnicy złotodajna żyła

      • 6 3

    • Mam (1)

      W oklicy pare mieszkań czynsz w górę :))))

      • 12 3

      • jesteś gazelo biznesu

        • 5 1

  • Straszliwe czemu wszystko między Strzyżą a Oliwą (12)

    Straszliwe upchanie. Kurcze przecież w Gdańsku jest tyle miejsca. Czemu budują jeden za drugim między Strzyżą a Oliwą. Masakreska.

    • 167 50

    • Studenci nie będą musieli zmieniać wynajmowanych mieszkań zaczynając po studiach pracę w korpo ;)

      • 54 0

    • wygugluj sobie - Centralne Pasmo Usługowe Gdańsk (1)

      Chore, modernistyczne założenie planu zagospodarowania gdzie nakazywano - tu będziesz spał, tu jadł, tu pracował a tu wypoczywał. Między tymi miejscami będziesz musiał jechać samochodem po szerokich drogach - tak czy inaczej zatkanych (na to nie ma rady). Planiści żyją nadal w skompromitowanych pomysłach lat .40 ubiegłego wieku

      • 28 14

      • A ty byś wolał fabrykę pośrodku osiedla mieszkaniowego lub mieszkania przy torach kolejowych ?

        • 16 8

    • (3)

      wolisz te obwieszone szmatami baraki, które tam są teraz?

      • 25 1

      • no coz, byl tam fajny klub BJJ i Capoeiry :) (2)

        Ale rzeczywiscie w tym momencie pewnie ta ziemia ma wiekszy potencjal finansowy i trzeba to zaakceptowac :)

        • 9 0

        • A co to BJJ ? (1)

          • 3 0

          • Brazylisjkie Jiu Jitsu

            • 1 0

    • (1)

      bo to gemoetryczny środek i każdy ma tam taką samą odległość

      • 10 2

      • W pobliskich dzielnicach mieszka 120 tysięcy ludzi, dużo więcej niż przy obwodnicy

        • 10 1

    • bo w Oliwie jest środek metropolii (1)

      i wszystko jasne

      • 10 3

      • Wolałby Central Park. Za Polanki w Oliwie

        masz TPK - rusz 4litery , tam jest cisza i spokój. Miasto musi być w tym systemie gęste. Nie ma małych prywatnych , tanich elektrowni. Prąd, gaz i ropa jest w rekach panstwa. Osadnictwo także. Urzędasy nie pozwolą wybudować domu bez prądu i wody, ścieków w srodku lasu jak na Alasce. Tam amerykabie przywieźli sobie drewniany dom z paczki i sami złożyli. Instrukcja była jak z Ikei. Można? Można...

        • 7 0

    • Bo stamtąd blisko do meczetu

      • 3 1

  • czy ktoś tu upadł? (1)

    • 103 24

    • Budyń

      • 6 5

  • (7)

    Zapychające miasto farmy biurowe, mordory - interes publiczny legnie niestety, bezsensowna polityka miasta, smutne, są lepsze miejsca na tego typu inwestycje

    • 131 35

    • gdzie sa lepsze miejsca? (5)

      Moim zdaniem co do zasady to jest niezle miejsce. Miedzy Gdanskiem, a Gdynia. Z nowych biurowcow wzglednie blisko na PKM i SKM.

      Ja bym jednak widzial tu troche pomyslu na zwiekszenie roznorodnosci zabudowy - moze choby hotel, moze nawet jakies apartamenty (chocby wynajmowane przez firmy dla swoich pracownikow w delegacji). Troche uslug.

      Niebezpiecznie monofunkcyjnie sie tu robi.

      • 34 3

      • lepsze miejsce (1)

        Np ulica Marynarki Polskiej jest fantastyczna na tego typu inwestycje

        • 20 9

        • o nie ,na to za*pie nie bede jezdzil

          • 10 5

      • Bliskość PKM i SKM nie jest dla pracujących tam żadną wartością. (1)

        I tak będą jeździli samochodami, więc można ten kompleks wybudować w dowolnym miejscu.

        • 9 13

        • ja nie jezdze samochodem

          i dziwne, ze wiekszosc ludzi jednak nie jezdzi tam samochodem.

          • 17 2

      • Dobrze prawisz

        Miejsce dobre, tylko nie na typową monofunkcyjną zabudowę.

        • 1 2

    • Gdynia

      • 3 6

  • Mordor (7)

    Tworzą mordor w stylu warszawskim. A później będzie jeden wielki zator.

    • 206 21

    • SKM co 5 minut (4)

      PKM co 10 minut, do tego tramwaj od Chlopskiej do WS.

      Odpowiedni wezel komunikacyjny przy przystanku PKM i SKM. Rowery publiczne, aby ostatenie 500-1000m pojechac rowerem (3 minuty zamiast 10 pieszo), do tego wspolny bilet, odpowiedniej jakosci sklady, tak aby byla np. klima, moze wifi, ladowarka USB i da sie zyc.

      Skoro miasto sie rozwija, to trzeba z tego korzystac. Tylko z glowa. Bo zaraz sie obudzimy z reka w nocniku.

      Np. Morena i Zaspa sa wzglednie slabo polaczone komunikacja publiczna z tym "biurowiskiem".

      • 32 6

      • Rower to świetna sprawa (2)

        Np. spocony, śmierdzący potem pracownik banku w pomiętym ubraniu będzie obsługiwał klientów - rewelacja.
        Pogoda deszczowa i śnieg to mały pikuś.

        • 12 18

        • Zdajesz sobie sprawę z tego że można się przebrać,

          że o zgrozo w takich kompleksach biurowych popularne stają się szafki i szatnie z prysznicami... no tak ale pewnie ty śmierdzisz po nocy w pomiętej pidżamie.

          • 14 4

        • rozważ rower wspomagany elektrycznie

          poszerza wyobraźnię bardziej, niż jesteś sobie w stanie to wyobrazić.

          • 10 1

      • 1bilet

        • 3 0

    • Będzie Mumbaj

      • 4 2

    • Byłeś kiedyś w tym Mordorze?

      Jakie widzisz podobieństwa?

      • 1 0

  • Skanska - ekologia (9)

    Skanska tak się chwali, że są eko, pro-natura, równowaga - a sami wnioskowali o zwiększenie liczby miejsc parkingowych. Żal

    Walczcie o buspasy na Grunwaldzkiej, nowe szybkie linie autobusowe na wielopasmowych drogach a nie o parkingi z zatkaną Grunwaldzką. Albo zróbcie ogród na dachu, ścianę zieleni.
    Ale nie parkingi....

    • 77 29

    • Jest SKM, PKM i Tramwaj więc buspasy niepotrzebne (8)

      • 14 1

      • Nie jestem az tak pewien (6)

        Prosze zauwazyc, jaki dojazd jest np. z Zaspy czy z "Moreny". A to sa dzielnice, gdzie mieszka wielu pracownikow tego kompleksu.

        Dodatkowo moze warto pomysleco jakichs szybkich autobusach, np. z petli Swietokrzyska-Lostowicka-"Morena"- Slowackiego-Chrzanowskiego-PKM Strzyza-UG-OBC?

        Autobus dedykowany dla studentow i pracownikow biurowych, jezdzacy np. tylko od 7 do 9.30 rano i od 15 do 18 wieczorem. Poza tymi godzinami - korzystac z normalnych, wolniejszych i sluzacych wszystkim polaczen tramwjoych i autobusowych.

        • 12 4

        • z Zaspy? (2)

          przecież to 20 minut piechotą

          • 11 2

          • rower metropolitalny załatwia problem ostatniej mili

            Z Zaspy około 3 minuty jazdy.

            • 6 0

          • No

            Zależy skąd na Zaspie

            • 4 0

        • z Moreny masz PKM, tylko brakuje 1bietu i chodników do przystanków (2)

          • 6 0

          • 120 zł masz normalny bilet łączony na SKM, PKM, tramwaje i autobusy po całym Gdańsku i Sopocie (1)

            • 4 0

            • to stój i czekaj

              w mroźny lub upalny dzień z dwójką dzieci.
              ciekawe jak dojedziesz do złobka lub przedszkola.

              • 6 2

      • super to działa nieprawdaż, samochodu ani korka nie uświadczysz :D

        a ludzi tam bedzie przyjeżdżać około 3x więcej niż teraz

        • 4 2

  • BRMG "zafundowało" już jedne koszmar oliwie - wieżowiec W Olivia Bussiness Center (8)

    to towarzystwo trzeba rozgonić zawsze zwycięża interes deweloperów a mieszkańcy mogą Adamowiczowi i urzędasom nadmuchać ...zawsze ta sama śpiewka , że najważniejsze by miasto rozwijało się a dotychczasowa zabudowa nie musi współgrać z nowymi koszmarami ciekawe czy ktoś wierzy , że plany zagospodarowania terenu przypadkowo są układane pod deweloperów .....nie ma przypadków są pieniądze

    • 153 49

    • miasto jest dla biznesów (2)

      ludzie mieszkają w sypialniach. Popatrz jak to wygląda w wielkich aglomeracjach. W miescie masz biurowce i stare zaszczane kamienice/bloki. po godzinach szczytu zycie toczy sie na obrzezach.

      • 11 25

      • o jakich miastach mowisz i co nazywasz "obrzezami"?

        A takze, skad swoja wiedze czerpiesz? Z antyprzykladow miast-maszyn a'la le Corbusier (modernizm), ktore sie juz doszczetnie zdyskredytowaly i zbankrutowaly, czy moze z nowoczesnej mysli urbanistycznej?

        Wajdeloty czy Stagiewna to tez byly ulice, gdzie nikt nie chcial zajsc. A jakos po drobnych korektach okazuje sie, ze to przyjazne i ciekawe miejsca. Pelne zycia. No chyba, ze Wyspa Spichrzow i Wajdeloty to dla Ciebie "obrzeza".

        • 19 2

      • zdefiniuj "zycie"

        TV i piwo z biedronki to przecietne "zycie miejskie" :)

        • 13 3

    • (2)

      Pewnie chcialbys aby powstalo cos dla ludu. Park albo nawet parking pietrowy ale darmowy albo z cena sensowna na caly dzien. Ale to za malo. Bisnes buduje wiezowce. A to jest kasa. Park czy parking czy hotel nie zrobi lasy

      • 8 7

      • no lasy raczej nie zrobi )

        • 6 1

      • Tylko czemu wszystko w jednym miejscu?

        • 4 5

    • To miejsce czeka na zabudowę o wysokości powyżej 100m.

      • 15 4

    • czy przeprowadzono ekspertyzy budowlane, mieszkania - w blokach i domkach, w pobliżu Alchemii ulegają degradacji, - sufity pękają, drzwi nie można zamknąć, ściany pękają. Wszyscy pytani odpowiadają, że żadnych ekspertyz nie było

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.