Jaka powinna być architektura Gdańska?
12 czerwca 2021
(251 opinii)
Między Grunwaldzką i torami kolejowymi, przy granicy Oliwy i Strzyży, może powstać kilkanaście biurowców wysokich na 55 metrów. Powstanie przy nich ponad 1340 miejsc parkingowych oraz nowa, równoległa do al. Grunwaldzkiej droga.
12 czerwca 2021
(251 opinii)
16 lutego 2021
(152 opinie)
30 grudnia 2020
(631 opinii)
2017-07-10 11:31
No i fajnie ;)
2017-07-10 11:53
Ostatni gasi światło w Mordorze
2017-07-10 12:44
biurowcami
2017-07-10 12:55
szczere współczucia tym, którzy mieszkają w okolicy..zobaczymy ile teraz bedziecie do domu wracali.
2017-07-10 13:03
- bezkolizyjny wjazd i wyjazd, najlepiej nie od Grunwaldzkiej, włączanie CH i tym podobnych do głównych ulic to są olsztyńskie standardy
- parkingi i umowy dla najemców, że ich pracownicy dostaną miejsca na tych parkingach a nie potem cała okolica zapchana autami albo szukającymi miejscówki
2017-07-10 18:32
2017-07-11 09:21
Bo kierowcy wtedy parkują na granicy strefy i potem znów protestują mieszkańcy i w ten sposób zaraz będziesz miał całą Oliwę w strefie, potem Morenę a za 10 lat pewnie i do Osowy dojdzie xD
2017-08-24 18:16
to juz jego wybor.
Ciekaw jestem, czy nadal uwaza, ze jest taki zaradny i bogaty :D
2017-07-10 13:38
Teraz jest coraz większy syf.
Nigdy bym nie przypuszczał, że nie będę chciał tu mieszkać.
Dla słoików i Januszów to będzie prestiż.
2017-07-11 21:12
dla nie wiadomo komu potrzebnych specjalistów ds. bóg wie czego ...
2017-07-12 21:18
co raz więcej obywateli Ukrainy, w każdej branży. Wiwat 500+!
2017-07-26 22:21
a i podatki mordorers płacą nie w Polsce, a i pensyja 2tys....itd.
jestem tam codzień.
2017-07-27 08:56
2017-07-10 11:31
Czekamy, oby jak najszybciej je zbudowano, nowoczesne miasto, nowe inwestycje
2017-07-10 13:06
gwarantuje paraliż komunikacyjny.
Ci idioci od planowania powinni rozciągnąć zabudowę bo inaczej wszystko stanie i uj.
a SKM już teraz pęka w szwach.
2017-07-10 13:32
Mozna latwo dodac 2, a pewnie i 3-krotnie dluzsze sklady w godzinach szczytu.
Mozna dac SKM co 5 minut. Jest popyt - powinna isc za tym podaz.
2017-07-10 14:01
Jak będzie więcej pasażerów, to wyciągną rękę po większe dopłaty od Marszałka.
2017-07-10 15:42
Jak aktualni wlodarze kolei nie potrafia tego zrobic, zmienic ich i oczekiwac od nowych, ze beda potrafic.
2017-07-10 13:42
A co z terenem na rogu al. Grunwaldzkiej i ul. Kołobrzeskiej, na którym znajduje się obecnie hala? Tam pasowałby wysoki wieżowiec dopełniający ciąg istniejącej i planowanej zabudowy. Skrzyżowanie i okolica uzyskałyby nowy, bardziej reprezentacyjny wizerunek.
2017-07-10 18:03
Jak Ci pasuje to kup tą halę, wyburz i postaw wieżowiec
2017-07-10 18:33
2017-07-11 07:14
Pewnie Biedronka
2017-07-10 20:07
to są dzielnice mieszkalne !! ciągłe stawianie biurowców to ujowy pomysł.
2017-07-10 14:04
czekamy, żeby jak najszybciej zburzono szpecące hale po drugiej stronie Alei (teren UG)
2017-07-10 15:23
Pewnie powstanie tam biurowiec Olivia Superstar lub Alchemia Stargate
2017-07-10 19:00
2017-07-10 15:11
2017-07-10 19:54
może i nowocześnie ale 55m wys to trochę kiepsko, oczywiście wszystko wiąże się z kosztami, jednak (patrząc na świat) czy ta bariera jest nie do przeskoczenia?, większa inwestycja to większe przychody
2017-07-10 21:44
nie ulegaj złudzeniu, że gdańsk to taka kopalnia przychodów. każda bańka pęka.
2017-07-10 20:02
Wyższe budynki o ciekawej architekturze urozmaiciłyby panoramę miasta.
2017-07-10 11:34
To miejsce sie totalnie zatka, jest slabo skomunikowane z obwodnica poki co, wszystko pojedzie przez grunwaldzka i 3 pasy beda staly :)
2017-07-10 12:03
1. domek pod miastem to nie jest dobry pomyskl, jesli codziennie musisz dojechac do centrum
2. do pracy jezdzi sie rowerem, autobusem, tramwajem PKM/SKM.
Tu przydalby sie tramwaj laczacy Chlopska i Wita Stwosza, wzdluz Kolobrzeskiej i Bazynskiego oraz duzy, porzadny wezel komunikacyjny przy SKM Przymorze oraz drugi przy PKM Strzyza. Wspolny bilet, nowoczesne sklady co 5 minut w godzinach szczytu, kilka autobusow dojezdzajacych z dzielnic niepolaczonych torami z ta czescia miasta. Drogie miejsca parkingowe i surowe wytyczne dla stanu technicznego (w tym jakosci spalin i poziomu halasu) dla samochodow indywidualnych.
Tu naprawde mozna zrobic calkiem przyzwoity kawalek miasta. Tylko to wymaga duzo wiecej pomyslunki i planowania niz zbudowanie nowej drogi i placz, ze jest korek. I mowiac szczerze - nie spodziewam sie tak odwaznych wizji i determinacji ze strony wladz miasta.
A dzielnica wiezowcow zaczyna byc niezbezpiecznie duza. Przydaloby sie jakos ja tu zrownowazyc chocby nieduzym skwerem, moze jakims placem, hotelem i apartamentowcem, aby jednak ta czesc miasta zyla takze poza pon-pt 9-17 :/
2017-07-10 12:16
To co prawda też ludzie ale jacyś inni
Będzie sensowny transport to będzie można wymagać od mieszkańców korzystania z niego
2017-07-10 12:48
Problem w tym ze uwierz mi - ludzie sie nie naucza :) Beda korki i tyle. Kolejeczka do wyjazdu na spacerowa zacznie sie juz pod biurowcem
2017-07-10 13:21
zbyt duzo ludzi opuscilo juz trojmiasto i zainwestowala w dom poza gdanskiem.
Juz tam zostana a do pracy i tak beda jezdzic
2017-07-10 13:34
uznaja, ze wola podjechac np. do Rebiechowa i przesiasc sie na PKM.
Nie mam nic przeciwko temu, aby ktos wyprowadzil sie z Gdanska, jesli uwaza, ze bedzie mu lepiej. Tyle tylko, niech pozniej nie oczekuje, ze mieszkancy:
a) sfinansuja mu droge ekspresowa do jego hacjendy na koncu swiata
b) zrezygnuja z przyzwoitej jakosci zycia i ladnego miasta, aby hrabia mial dobry dojazd
2017-07-10 14:02
Na przyklad z Osowy nie za bardzo sie oplaca korzystac z PKM bo zanim tam dojedziesz to minie pol godziny, tyle samo zajmie autobusem w korku na spacerowej.
Ale gdyby byly buspasy na spacerowej to trase ta mozna by pokonac autobusem 2 razy szybciej... tylko nie do petli i przesiadka lecz pod sam budynek... to by bylo cos
2017-07-10 19:02
2017-07-10 14:09
Nie musisz się wyprowadzać z Gdańska, Weź pod uwagę że połowa Gdańska mieszka w dzielnicach południowych, nowych dzielnicach Moreny, Kiełpino Górne, Osowa itd. (Gdańsk się rozbudowuje tylko na południe bo z innych stron jest ograniczony zatoką, Sopotem i TPK)
Dla ludzi ma sens przesiadka na komunikację wtedy gdy maksymalnie zamknie się to w czasie dojazdu 40 minut. W innym przypadku lepiej wybrać auto bo szybciej i wygodniej.
W tej chwili dojazd do wspomnianego Rębiechowa + PKM do Strzyży + dojście na piechotę (lub dojazd tramwajem) do Oliva Bussiness Center zabierze Ci ponad 1 godzinę.
2017-07-10 14:37
Z Kiełpina jedzie się 15 min PKM :)
2017-07-10 16:47
a potem 20-25min z buta
2017-07-10 15:45
Na pewno dobudowanie kolejnych drog sprawy nie poprawi. Nabudowano drog wokol Gdanska za ponad 3 mld zlotych w ostatnie 10 lat. I jak byly korki tak sa. Tyle, ze teraz jeszcze trudniej zaparkowac :)
2017-07-11 16:52
zobacz ile się buduje na Zaspie, Przymorzu, Brzeźnie, Letniewie, Dolnym Mieście...
2017-07-10 12:56
PS. Domek pod miastem w rozsadnym miejscu to bardzo dobry pomysł. Dojedziesz w tym samym czasie co na morene.
2017-07-10 13:36
skoro mieszkancy miasta maja gorszy dojazd od tych, ktorzy uznali, ze maja miasto (i jego budzet) w poszanowaniu, ale codziennie chetnie korzystaja ze wszystkiego, co miasto daje.
"Morena" czy Zaspa sa z UG/OBC fatalnie skomunikowane. Mowie o Zaspie oddalonej od SKM.
2017-07-10 14:25
Z Zaspy nie ma jak sie dostac na druga strone torow bo przeszkadzaja ogrodki dzialkowe...
2017-07-11 07:22
Potrzebny tunel pod torami na wysokości CH Oliwa
2017-07-10 16:43
Potrzebna na gwałt
2017-07-12 17:18
rozbudowa dróg w tym rejonie miasta ściągnie więcej samochodów do centralnego pasma usługowego Trójmiasta - a tam już dawno osiągnięto poziom nasycenia.
2017-07-10 12:30
myślę , że więcej się nie zatka,
2017-07-10 13:54
Od lat plany, a ta droga jest bardzo potrzebna. Okolica rozwija się. Już teraz odczuwalny jest brak dogodnego połączenia terenów położonych po dwóch stronach torów kolejowych (dla osób przyjeżdzających jak i okolicznych mieszkańców).
2017-07-10 15:48
Rezerwa, o ktorej mowisz przy odpowiedniej polityce zmiescilaby dwie przyjazne otoczeniu ulice, z 3-5 tys mieszkancow i tramwaj (choc sadze, ze rozsadniejszy bylby tramwaj wzdluz Kolobrzeskiej). Drugi tramwaj Zaspa - Wrzeszcz przebiegajacy przez lub niedaleko PKP Wrzeszcz i nagle sie okazuje, ze 1/3 samochodow jadacych z Zaspy ma realna alternatywe.
Oczywiscie do tego trzeba dodac odpowiedniej jakosci tabor i czestotliwosc. Wspolny bilet na wszystko w rozsadnej cenie tez na pewno pomoglby.
Nie budujmy jednak tylko drog - budujmy miasto.
2017-07-11 16:58
bo deweloperzy nie maja takiego obowiązku, a miasto nie nadąża,
jak zabudują zajezdnię wrzeszcz i polmozbyt, to Chrobrego i Kościuszki się zakorkują
a Czarny Dwór już stoi
2017-07-10 19:39
okaże się, że miasto ma receptę na korki które niewątpliwie tam powstaną - tunel pod Pachołkiem tymczasem odłożony na półkę z powodu niechęci mieszkańców oraz braku kasy
2017-07-10 20:19
Metrem do pracy. JAKIŚ apartament 24 m2 blisko skmki , tramwaju. Blisko spa i siłowni. Potem do trenera osobistego. Jakiś koktajl z protein. Chudy stek z poledwicy argentynskiej. Jazda skuterem do pracy, buspasem, ktorego nie ma. Z pracy bym nie wychodził. Może rowerem elektrycznym. Ale mam 50 dych na karku i zrytą kondycję przez wódkę i faje, ktore za PRL były normą. Chcesz mnie wykończyć tym rowerem?
2017-07-10 11:34
Chciałbym być właścicielem tych działek :)
2017-07-10 13:19
każda w ramach obszaru do obwodnicy złotodajna żyła
2017-07-10 13:23
W oklicy pare mieszkań czynsz w górę :))))
2017-07-11 08:17
jesteś gazelo biznesu
2017-07-10 11:35
Straszliwe upchanie. Kurcze przecież w Gdańsku jest tyle miejsca. Czemu budują jeden za drugim między Strzyżą a Oliwą. Masakreska.
2017-07-10 11:49
Studenci nie będą musieli zmieniać wynajmowanych mieszkań zaczynając po studiach pracę w korpo ;)
2017-07-10 13:46
Chore, modernistyczne założenie planu zagospodarowania gdzie nakazywano - tu będziesz spał, tu jadł, tu pracował a tu wypoczywał. Między tymi miejscami będziesz musiał jechać samochodem po szerokich drogach - tak czy inaczej zatkanych (na to nie ma rady). Planiści żyją nadal w skompromitowanych pomysłach lat .40 ubiegłego wieku
2017-07-10 18:15
2017-07-10 14:29
wolisz te obwieszone szmatami baraki, które tam są teraz?
2017-07-10 15:49
Ale rzeczywiscie w tym momencie pewnie ta ziemia ma wiekszy potencjal finansowy i trzeba to zaakceptowac :)
2017-07-11 10:29
2017-08-24 18:25
2017-07-10 16:45
bo to gemoetryczny środek i każdy ma tam taką samą odległość
2017-07-10 17:04
2017-07-10 17:27
i wszystko jasne
2017-07-10 20:25
masz TPK - rusz 4litery , tam jest cisza i spokój. Miasto musi być w tym systemie gęste. Nie ma małych prywatnych , tanich elektrowni. Prąd, gaz i ropa jest w rekach panstwa. Osadnictwo także. Urzędasy nie pozwolą wybudować domu bez prądu i wody, ścieków w srodku lasu jak na Alasce. Tam amerykabie przywieźli sobie drewniany dom z paczki i sami złożyli. Instrukcja była jak z Ikei. Można? Można...
2017-07-11 07:55
2017-07-10 11:36
2017-07-10 17:44
2017-07-10 11:36
Zapychające miasto farmy biurowe, mordory - interes publiczny legnie niestety, bezsensowna polityka miasta, smutne, są lepsze miejsca na tego typu inwestycje
2017-07-10 12:05
Moim zdaniem co do zasady to jest niezle miejsce. Miedzy Gdanskiem, a Gdynia. Z nowych biurowcow wzglednie blisko na PKM i SKM.
Ja bym jednak widzial tu troche pomyslu na zwiekszenie roznorodnosci zabudowy - moze choby hotel, moze nawet jakies apartamenty (chocby wynajmowane przez firmy dla swoich pracownikow w delegacji). Troche uslug.
Niebezpiecznie monofunkcyjnie sie tu robi.
2017-07-10 12:09
Np ulica Marynarki Polskiej jest fantastyczna na tego typu inwestycje
2017-07-10 13:26
o nie ,na to za*pie nie bede jezdzil
2017-07-10 13:23
I tak będą jeździli samochodami, więc można ten kompleks wybudować w dowolnym miejscu.
2017-07-10 13:37
i dziwne, ze wiekszosc ludzi jednak nie jezdzi tam samochodem.
2017-07-11 13:21
Miejsce dobre, tylko nie na typową monofunkcyjną zabudowę.
2017-07-10 17:46
2017-07-10 11:37
Tworzą mordor w stylu warszawskim. A później będzie jeden wielki zator.
2017-07-10 12:08
PKM co 10 minut, do tego tramwaj od Chlopskiej do WS.
Odpowiedni wezel komunikacyjny przy przystanku PKM i SKM. Rowery publiczne, aby ostatenie 500-1000m pojechac rowerem (3 minuty zamiast 10 pieszo), do tego wspolny bilet, odpowiedniej jakosci sklady, tak aby byla np. klima, moze wifi, ladowarka USB i da sie zyc.
Skoro miasto sie rozwija, to trzeba z tego korzystac. Tylko z glowa. Bo zaraz sie obudzimy z reka w nocniku.
Np. Morena i Zaspa sa wzglednie slabo polaczone komunikacja publiczna z tym "biurowiskiem".
2017-07-10 13:32
Np. spocony, śmierdzący potem pracownik banku w pomiętym ubraniu będzie obsługiwał klientów - rewelacja.
Pogoda deszczowa i śnieg to mały pikuś.
2017-07-10 14:02
że o zgrozo w takich kompleksach biurowych popularne stają się szafki i szatnie z prysznicami... no tak ale pewnie ty śmierdzisz po nocy w pomiętej pidżamie.
2017-07-10 14:21
poszerza wyobraźnię bardziej, niż jesteś sobie w stanie to wyobrazić.
2017-07-10 13:59
1bilet
2017-07-10 14:27
2018-02-24 13:24
Jakie widzisz podobieństwa?
2017-07-10 11:37
Skanska tak się chwali, że są eko, pro-natura, równowaga - a sami wnioskowali o zwiększenie liczby miejsc parkingowych. Żal
Walczcie o buspasy na Grunwaldzkiej, nowe szybkie linie autobusowe na wielopasmowych drogach a nie o parkingi z zatkaną Grunwaldzką. Albo zróbcie ogród na dachu, ścianę zieleni.
Ale nie parkingi....
2017-07-10 12:07
2017-07-10 12:11
Prosze zauwazyc, jaki dojazd jest np. z Zaspy czy z "Moreny". A to sa dzielnice, gdzie mieszka wielu pracownikow tego kompleksu.
Dodatkowo moze warto pomysleco jakichs szybkich autobusach, np. z petli Swietokrzyska-Lostowicka-"Morena"- Slowackiego-Chrzanowskiego-PKM Strzyza-UG-OBC?
Autobus dedykowany dla studentow i pracownikow biurowych, jezdzacy np. tylko od 7 do 9.30 rano i od 15 do 18 wieczorem. Poza tymi godzinami - korzystac z normalnych, wolniejszych i sluzacych wszystkim polaczen tramwjoych i autobusowych.
2017-07-10 12:43
przecież to 20 minut piechotą
2017-07-10 14:23
Z Zaspy około 3 minuty jazdy.
2017-07-10 19:35
Zależy skąd na Zaspie
2017-07-10 14:00
2017-07-10 19:06
2017-07-10 20:08
w mroźny lub upalny dzień z dwójką dzieci.
ciekawe jak dojedziesz do złobka lub przedszkola.
2017-07-10 13:47
a ludzi tam bedzie przyjeżdżać około 3x więcej niż teraz
2017-07-10 11:38
to towarzystwo trzeba rozgonić zawsze zwycięża interes deweloperów a mieszkańcy mogą Adamowiczowi i urzędasom nadmuchać ...zawsze ta sama śpiewka , że najważniejsze by miasto rozwijało się a dotychczasowa zabudowa nie musi współgrać z nowymi koszmarami ciekawe czy ktoś wierzy , że plany zagospodarowania terenu przypadkowo są układane pod deweloperów .....nie ma przypadków są pieniądze
2017-07-10 13:00
ludzie mieszkają w sypialniach. Popatrz jak to wygląda w wielkich aglomeracjach. W miescie masz biurowce i stare zaszczane kamienice/bloki. po godzinach szczytu zycie toczy sie na obrzezach.
2017-07-10 13:41
A takze, skad swoja wiedze czerpiesz? Z antyprzykladow miast-maszyn a'la le Corbusier (modernizm), ktore sie juz doszczetnie zdyskredytowaly i zbankrutowaly, czy moze z nowoczesnej mysli urbanistycznej?
Wajdeloty czy Stagiewna to tez byly ulice, gdzie nikt nie chcial zajsc. A jakos po drobnych korektach okazuje sie, ze to przyjazne i ciekawe miejsca. Pelne zycia. No chyba, ze Wyspa Spichrzow i Wajdeloty to dla Ciebie "obrzeza".
2017-07-10 13:42
TV i piwo z biedronki to przecietne "zycie miejskie" :)
2017-07-10 13:04
Pewnie chcialbys aby powstalo cos dla ludu. Park albo nawet parking pietrowy ale darmowy albo z cena sensowna na caly dzien. Ale to za malo. Bisnes buduje wiezowce. A to jest kasa. Park czy parking czy hotel nie zrobi lasy
2017-07-10 15:28
no lasy raczej nie zrobi )
2017-07-10 18:42
Tylko czemu wszystko w jednym miejscu?
2017-07-10 14:49
2017-07-11 12:55
czy przeprowadzono ekspertyzy budowlane, mieszkania - w blokach i domkach, w pobliżu Alchemii ulegają degradacji, - sufity pękają, drzwi nie można zamknąć, ściany pękają. Wszyscy pytani odpowiadają, że żadnych ekspertyz nie było
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.