• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kilkanaście nowych biurowców może powstać w Oliwie

Krzysztof Koprowski
10 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Możliwa zabudowa (na niebiesko) na tle istniejącego i planowanego zagospodarowania.
  • Możliwa zabudowa (na niebiesko) na tle istniejącego i planowanego zagospodarowania.
  • Możliwa zabudowa (na niebiesko) z wiaduktu PKM nad al. Grunwaldzką.
  • Możliwa zabudowa (na niebiesko) z terenu Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Możliwa zabudowa (na niebiesko) - widok z rejonu terenu McDonalda przy al. Grunwaldzkiej/Bażyńskiego.

Między Grunwaldzką i torami kolejowymi, przy granicy Oliwy i Strzyży, może powstać kilkanaście biurowców wysokich na 55 metrów. Powstanie przy nich ponad 1340 miejsc parkingowych oraz nowa, równoległa do al. Grunwaldzkiej droga.



Jaką formę powinna mieć al. Grunwaldzka w Gdańsku?

Nieco ponad miesiąc temu Biuro Rozwoju Gdańska opublikowało projekt nowego studium Gdańska. Jedną z najważniejszych zmian, zgodną ze współczesnymi trendami w projektowaniu miast, ma być traktowanie ruchu pieszych, rowerów, komunikacji miejskiej, taksówek, a nawet carpoolingu (wspólnych przejazdów) jako ważniejszych od mało efektywnego i niezwykle kosztownego ruchu indywidualnego samochodowego.

Jednak zaprezentowana właśnie koncepcja nowego zagospodarowania pasa przykolejowego pomiędzy kompleksem biurowym Alchemia zobacz na mapie Gdańska i ulicą (Nowa) Abrahama zobacz na mapie Gdańska zaprzecza tym zasadom.

Biurowce o wysokości do 55 metrów

Przewiduje się tutaj dopuszczenie zabudowy przemysłowo-usługowej (w tym biurowej) o wysokości do 55 metrów (ok. 16 pięter). Wprawdzie jest to wysokość niższa niż w obowiązującym dokumencie, gdzie nie było pod tym względem żadnych limitów, ale jednocześnie zdecydowano się zwiększyć maksymalną liczbę miejsc parkingowych (do tej pory mogło ich tu powstać 1340) , która dotychczas blokowała teren przed nadmiernym zainwestowaniem (szczególnie "w górę").

Tereny, o których mowa, należą do właścicieli centrum handlowego Oliwa, firmy Skanska i firmy GetResponse.

Czytaj też: Artykuł z grudnia: Zagłębie biurowców rozrasta się

  • Fragmentu projektu nowego studium z odwróconą piramidą transportową (u góry najwyższy priorytet w organizacji układu przestrzennego).
  • Fragment projektu nowego studium dotyczący krytyki dróg serwisowych.

"Nie chcemy aut, dlatego budujemy więcej parkingów"

Więcej miejsc parkingowych to zachęta do podróży do pracy własnym samochodem. Taka polityka przeczy zawartym w studium postulatom promocji alternatywnych wobec auta środków transportu, które w tej części miasta są dobrze rozwinięte - w bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się przystanki SKM zobacz na mapie Gdańska (w północnej części planu) oraz PKM zobacz na mapie Gdańska (w południowej części planu), autobusowe oraz drogi rowerowe. Niedaleko znajduje się też trasa tramwajowa.

- Wprowadzenie większej liczby miejsc postojowych poprawi możliwości inwestycyjne w obszarze objętym sporządzanym projektem planu, jak i w obszarze, dla którego obowiązuje od stycznia nowy plan miejscowy - przekonuje Dariusz Wołodźko z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Sporządzany dokument jest kontynuacją zmian, jakie zaszły w części północnej pasa przykolejowego, a nowe ograniczenie liczby miejsc parkingowych będzie wynikać z przeprowadzonej analizy.
Czytaj też: W Trójmieście coraz więcej pojazdów. Kierowcy traktowani lepiej niż pasażerowie

BRG krytykuje drogi serwisowe w studium, ale popiera je w nowym planie

Do nowych biurowców będzie się dojeżdżało dodatkową, równoległą do al. Grunwaldzkiej jezdnią (to tzw. droga serwisowa).

Takie rozwiązanie - projektowania przestrzeni wyłącznie z pozycji kierowcy auta - w trakcie prac nad studium i na licznych debatach były jednym z najczęściej krytykowanych błędów urbanistycznych ostatnich lat. Krytyka ta została uwzględniona też w projekcie studium, w którym narzucono w ramach "standardu ulicy miejskiej" rezygnację z tego rozwiązania m.in. na najważniejszych ulicach Gdańska.

  • Droga serwisowa w kompleksie Alchemia. Reklamy zajmują połowę powierzchni okien, aby dotrzeć z informacją do odległej głównej jezdni po prawej. Warto zwrócić uwagę też na wąski chodnik w stosunku do układu drogowego sześciu pasów al. Grunwaldzkiej i drogi serwisowej.
  • Niezmodernizowany fragment drogi serwisowej w terenie w granicach projektu planu. Parkowanie odbywa się po obu jej stronach, a piesi poruszają się jezdnią.
  • Droga serwisowa przy Alchemii zmusiła do utworzenia skomplikowanego skrzyżowania z dziesiątkami sygnalizatorów.
Drogi serwisowe nie tylko komplikują sytuację w obrębie skrzyżowań, ale przede wszystkim oddalają zabudowę od głównej ulicy, zmuszając pieszych do lawirowania między dwoma chodnikami po dodatkowej jezdni (ta często jest jeszcze połączona z naziemnym parkingiem). Przekłada się to również na szpetne duże reklamy lokali handlowych, które są zbyt oddalone od głównej ulicy, by przyciągnąć klientów niewielkimi szyldami.

- Istnieje możliwość poprowadzenia drogi serwisowej na tyłach nowej zabudowy [od strony torów kolejowych - dop. red.] jako drogi wewnętrznej (prywatnej). Natomiast ze względu na koszt wykupu gruntów nie zdecydowano się na przeprowadzenie tej drogi jako publicznej - mówi Wołodźko - Droga serwisowa w koncepcji planu nie będzie wydzielona na całej długości, ale tylko w takim zakresie, aby zapewnić dostęp drogowy do przylegających terenów inwestycyjnych. Al. Grunwaldzka jest drogą wojewódzką w klasie technicznej głównej, a to uniemożliwia często zjazdy. Problem ten niweluje zaproponowana droga serwisowa.
W ramach trwającego etapu zbierania opinii od mieszkańców w procedurze Studium Lokalizacji Obiektów Wysokościowych, Biuro Rozwoju Gdańska czeka na propozycje miejsc, gdzie należy wykonać dodatkowe analizy wpływu nowej zabudowy na panoramę miasta. Propozycje można przesyłać e-mailem na adres brg@brg.gda.pl lub pocztą tradycyjną na adres ul. Wały Piastowskie 24, 80-855 Gdańsk do 12 lipca.

Dokument SLOW dla Oliwy dostępny jest na stronie internetowej Biura Rozwoju Gdańska.

  • Sylweta panoramy miasta od strony Przymorza (u góry) i Oliwy (na dole).
  • Wizualizacja możliwej zabudowy z Pachołka.
  • Na terenie objętym planem i trwającą procedurą SLOW właścicielami terenów są Skanska, GetRensponse oraz właściciel CH Oliwa.

Materiał archiwalny z 2015 r.

Miejsca

Opinie (321) 2 zablokowane

  • Mordor (7)

    Tworzą mordor w stylu warszawskim. A później będzie jeden wielki zator.

    • 206 21

    • Byłeś kiedyś w tym Mordorze?

      Jakie widzisz podobieństwa?

      • 1 0

    • Będzie Mumbaj

      • 4 2

    • SKM co 5 minut (4)

      PKM co 10 minut, do tego tramwaj od Chlopskiej do WS.

      Odpowiedni wezel komunikacyjny przy przystanku PKM i SKM. Rowery publiczne, aby ostatenie 500-1000m pojechac rowerem (3 minuty zamiast 10 pieszo), do tego wspolny bilet, odpowiedniej jakosci sklady, tak aby byla np. klima, moze wifi, ladowarka USB i da sie zyc.

      Skoro miasto sie rozwija, to trzeba z tego korzystac. Tylko z glowa. Bo zaraz sie obudzimy z reka w nocniku.

      Np. Morena i Zaspa sa wzglednie slabo polaczone komunikacja publiczna z tym "biurowiskiem".

      • 32 6

      • Rower to świetna sprawa (2)

        Np. spocony, śmierdzący potem pracownik banku w pomiętym ubraniu będzie obsługiwał klientów - rewelacja.
        Pogoda deszczowa i śnieg to mały pikuś.

        • 12 18

        • rozważ rower wspomagany elektrycznie

          poszerza wyobraźnię bardziej, niż jesteś sobie w stanie to wyobrazić.

          • 10 1

        • Zdajesz sobie sprawę z tego że można się przebrać,

          że o zgrozo w takich kompleksach biurowych popularne stają się szafki i szatnie z prysznicami... no tak ale pewnie ty śmierdzisz po nocy w pomiętej pidżamie.

          • 14 4

      • 1bilet

        • 3 0

  • Parkingi! (8)

    10 tys. miejsc pracy i 1430 miejsc parkingowych. Żenada

    • 21 18

    • wyciac ten szpetny las oliwski i zrobic porzadny parking!

      • 0 0

    • za mało czy za dużo? (6)

      Wyzwaniem dla Gdańska i trójmiasta jako takiego jest nadmiar samochodów, a nie niedobór miejsc do parkowania ich.

      • 11 6

      • Dojazd (5)

        Jak ktoś dojeżdża z daleka to tylko auto, alternatywa transportu miejskiego = 2h w 1 stronę stracone

        • 9 4

        • To teraz będą 3 godziny ale w korku. (3)

          Jak pracujesz w mieście to mieszkaj w mieście a na pipidówie.

          • 10 3

          • Mieszkam w mieście!! (2)

            Ależ ja mieszkam w mieście, dokładnie to w okolicy meczetu. Właśnie miesiąc temu zrezygnowałam z pracy w korpo w Oliwie na rzecz firmy w Gdyni, kasa ta sama, wychodzę z pracy o 16.00 a dojazd tylko 25 minut obwodnicą :)

            • 2 6

            • Olu, czy należysz do grupy korposzczurzyc przyspawanych mentalnie do siedzenia samochodu? (1)

              • 1 1

              • dlaczego nienawidzisz kierowcow?

                zrobili Ci cos kierowcy ze tak plujesz jadem? Uwielbiam prowadzic :) Teraz gdybym porownala dojazd komunikacja publiczna i autem to oszczedzam 1h w kazda strone jadac autem! NIC mnie nie zmusi do przesiadki na 3 srodki transportu miejskiego

                • 2 0

        • na 10 tys miejsc pracy tych dojeżdżających z daleka bez połączenia SKM to tyle miejsc do parkowania wystarczy.

          Ważne, by te miejsca do parkowania nie były utrzymywane z pieniędzy publicznych, ale na koszt użytkowników samochodów.

          • 0 4

  • Gdyby tak jeszcze przejście pod torami na Zaspę zrobić.

    to byłoby lepiej.

    • 4 0

  • Straszliwe czemu wszystko między Strzyżą a Oliwą (12)

    Straszliwe upchanie. Kurcze przecież w Gdańsku jest tyle miejsca. Czemu budują jeden za drugim między Strzyżą a Oliwą. Masakreska.

    • 167 50

    • (3)

      wolisz te obwieszone szmatami baraki, które tam są teraz?

      • 25 1

      • no coz, byl tam fajny klub BJJ i Capoeiry :) (2)

        Ale rzeczywiscie w tym momencie pewnie ta ziemia ma wiekszy potencjal finansowy i trzeba to zaakceptowac :)

        • 9 0

        • A co to BJJ ? (1)

          • 3 0

          • Brazylisjkie Jiu Jitsu

            • 1 0

    • Bo stamtąd blisko do meczetu

      • 3 1

    • bo w Oliwie jest środek metropolii (1)

      i wszystko jasne

      • 10 3

      • Wolałby Central Park. Za Polanki w Oliwie

        masz TPK - rusz 4litery , tam jest cisza i spokój. Miasto musi być w tym systemie gęste. Nie ma małych prywatnych , tanich elektrowni. Prąd, gaz i ropa jest w rekach panstwa. Osadnictwo także. Urzędasy nie pozwolą wybudować domu bez prądu i wody, ścieków w srodku lasu jak na Alasce. Tam amerykabie przywieźli sobie drewniany dom z paczki i sami złożyli. Instrukcja była jak z Ikei. Można? Można...

        • 7 0

    • wygugluj sobie - Centralne Pasmo Usługowe Gdańsk (1)

      Chore, modernistyczne założenie planu zagospodarowania gdzie nakazywano - tu będziesz spał, tu jadł, tu pracował a tu wypoczywał. Między tymi miejscami będziesz musiał jechać samochodem po szerokich drogach - tak czy inaczej zatkanych (na to nie ma rady). Planiści żyją nadal w skompromitowanych pomysłach lat .40 ubiegłego wieku

      • 28 14

      • A ty byś wolał fabrykę pośrodku osiedla mieszkaniowego lub mieszkania przy torach kolejowych ?

        • 16 8

    • (1)

      bo to gemoetryczny środek i każdy ma tam taką samą odległość

      • 10 2

      • W pobliskich dzielnicach mieszka 120 tysięcy ludzi, dużo więcej niż przy obwodnicy

        • 10 1

    • Studenci nie będą musieli zmieniać wynajmowanych mieszkań zaczynając po studiach pracę w korpo ;)

      • 54 0

  • Kolejne korpo (12)

    No i fajnie ;)

    • 146 34

    • Korpo czy nie, przydałoby się: (3)

      - bezkolizyjny wjazd i wyjazd, najlepiej nie od Grunwaldzkiej, włączanie CH i tym podobnych do głównych ulic to są olsztyńskie standardy
      - parkingi i umowy dla najemców, że ich pracownicy dostaną miejsca na tych parkingach a nie potem cała okolica zapchana autami albo szukającymi miejscówki

      • 21 8

      • Okolica już nie jest zapchana bo wprowadzili płatne parkowanie, a dla mieszkańców abonament za 10 zł na miesiąc (2)

        • 6 4

        • Ale to tak naprawdę oddalanie problemu (1)

          Bo kierowcy wtedy parkują na granicy strefy i potem znów protestują mieszkańcy i w ten sposób zaraz będziesz miał całą Oliwę w strefie, potem Morenę a za 10 lat pewnie i do Osowy dojdzie xD

          • 7 0

          • jesli ktos uwaza, ze szybciej i taniej jest dojechac do pracy samchodem i potem isc 15 minut

            to juz jego wybor.

            Ciekaw jestem, czy nadal uwaza, ze jest taki zaradny i bogaty :D

            • 2 0

    • Nie ciesz się tak...

      • 2 0

    • honkonk

      a i podatki mordorers płacą nie w Polsce, a i pensyja 2tys....itd.
      jestem tam codzień.

      • 2 0

    • kolejne nikomu nie potrzebne miejca pracy (1)

      dla nie wiadomo komu potrzebnych specjalistów ds. bóg wie czego ...

      • 2 6

      • miejsca pracy są zbędę dla wielu korzystających z programu 500+

        co raz więcej obywateli Ukrainy, w każdej branży. Wiwat 500+!

        • 3 0

    • Gdańsk to kiedyś było fajne miejsce

      Teraz jest coraz większy syf.
      Nigdy bym nie przypuszczał, że nie będę chciał tu mieszkać.
      Dla słoików i Januszów to będzie prestiż.

      • 16 34

    • bedziemy mieli własny mordor :):)

      szczere współczucia tym, którzy mieszkają w okolicy..zobaczymy ile teraz bedziecie do domu wracali.

      • 23 9

    • centra większości dużych miast świata są zabudowane

      biurowcami

      • 29 9

    • Ostatni gasi światło w Mordorze

      • 30 18

  • Przez całą długość po obu stronach budować wieżowce (7)

    I będzie Gdańska 5 aleja.

    • 32 14

    • W tym miejscu Grunwaldzka raczej nie przypomina alei, brak tam drzew

      • 1 0

    • (4)

      w NY też masz drogi serwisowe i przejścia dla pieszych co 400 metrów?

      • 12 3

      • Przejścia w NY są co 274 metry (2)

        • 9 0

        • Raczej co 1/4 mili. Od skrzyżowania do skrzyżowania.... (1)

          • 1 5

          • Na Manhattanie typowy city block ma wymiary 264 x 900 stóp czyli 80 x 274 metrów

            • 9 0

      • Siatka ulic NY jest z XIX wieku, my mamy XXI wiek.

        • 6 5

    • Raczej Grunwaldzka Avenue, Starbucks już jest

      • 11 0

  • porzadny hipermarket spozywczy!!! (7)

    Az sie prosi w koncu porzadny market spozywczy nie budowlany!!! Ludzie w oliwie nie ma gdzie zakupow robic .az wstyd taaaka wielka dzielnica a zakupy trzeba wozic z innych dzielnic.

    • 10 11

    • buduja (1)

      przeciez będzie lidl w byłym budynku przychodni

      • 3 0

      • Pomorzanin

        W jakim budynku przychodni pewnie myslisz koło petli w Oliwie to z VII Dworu kawłak drogi tramwajem .Spójrz na mapke gdzie VII Dwór .Dzielnica piękna tylko wszedzie daleko do tramwaju bloki najwyzej osiedla maja 1,3 km .a jedyny autobus co godzine jezdzi to tylko do Auchan albo Wrzeszcz Dworzec

        • 1 1

    • POMORZANIN (2)

      To prawda my mieszkańcy VII Dworu mamy bardzo daleko do każdego duzego sklepu musimy jechac aż do Galerii Bałtyckiej i zawrócic spowrotem w kierunku Oliwy aby dojechac do sklepu Lidl i Biedronka a inne to na Przymorze też kawał drogi .Gorzej jak ma sie wieksze zakupy i nie ma auta a autobus jedzie tylko raz na godzine i tylko do Lidla lub Auchan mozna dojechac ...A osiedlowe sklepy drożyzna i tak nie kupi sie czesto tego co sie chce bo nie ma

      • 3 5

      • A o sklepach internetowych słyszał ? Takie Tesco czy Leclerc przywozi zakupy do domu (1)

        • 6 1

        • Pomorzanin

          Sklepy internetowe to dla i starszych ludzi a takich najwiecej na VII Dworze .Nie internet tylko sami musza zrobic zakupy zobaczyc na własne oczy co kupuja .A internetu wiekszosci nie maja ani kompa

          • 1 1

    • To prawda

      Na 7 Dworze nie mamy zadnego dużego sklepu i w tych kioseczkach przeplacamy

      • 3 5

    • Lidla robią przy pętli tramwajowej

      • 9 1

  • tak dalej lej lej......

    tylko jeszcze należy wymyslec obce nawy i musza być głupawe jak ,, hot dog,, i tp..w przyszłości absolwenci ug będą mieli gdzie pracować bo dużo powierzchni płaskich do mycioa będzie.

    • 4 2

  • OBSERWATOR (6)

    Letnica mase przestrzeni do budowania czemu tam nie pojda tylko główna Grunwaldzka zakorkują na maksa Już pobliskie osiedla maja kłopot z parkowaniem a będzie jeszcze gorzej jak tysiące aut nagle sie pojawi ..

    • 18 8

    • (5)

      bo trzeba tam jechać przez całe miasto

      • 8 1

      • OBSERWATOR (4)

        Nie przesadzaj a co tu gdzie alchemia nie musisz jechac przez całe misto akurat mieszkam blisko wiem jakie korki sa zeby z polanek dojechac na przymorze

        • 3 6

        • (2)

          ja jeżdżę 7-15 i nie stoję w korkach, jak jadę rowerem to oczywiście żadnych korków nie ma. Na letnicę ludzie z Sopotu Gdyni, Osowy, Żabianki, Oliwy (można dalej wymieniać) mieli by dalej - czyli z miejsca odpada rower na dojazdy, dalej jest skm-ką.

          Oliwa jest w miarę pośrodku więc tam powstaje centrum - jest tam skm,pkm, tramwaj, to było do przewidzenia

          • 9 0

          • Letnica to peryferia, brak SKM a tramwaje bardzo rzadko kursują (1)

            • 6 3

            • SKM do Letnicy łatwo reaktywować

              • 4 0

        • Jak zabraknie miejsca przy Grunwaldzkiej zaczną budować na Polankach, pewne info

          • 6 1

  • (24)

    To miejsce sie totalnie zatka, jest slabo skomunikowane z obwodnica poki co, wszystko pojedzie przez grunwaldzka i 3 pasy beda staly :)

    • 232 37

    • moze wtedy ludzie zrozumieja ze: (17)

      1. domek pod miastem to nie jest dobry pomyskl, jesli codziennie musisz dojechac do centrum
      2. do pracy jezdzi sie rowerem, autobusem, tramwajem PKM/SKM.

      Tu przydalby sie tramwaj laczacy Chlopska i Wita Stwosza, wzdluz Kolobrzeskiej i Bazynskiego oraz duzy, porzadny wezel komunikacyjny przy SKM Przymorze oraz drugi przy PKM Strzyza. Wspolny bilet, nowoczesne sklady co 5 minut w godzinach szczytu, kilka autobusow dojezdzajacych z dzielnic niepolaczonych torami z ta czescia miasta. Drogie miejsca parkingowe i surowe wytyczne dla stanu technicznego (w tym jakosci spalin i poziomu halasu) dla samochodow indywidualnych.

      Tu naprawde mozna zrobic calkiem przyzwoity kawalek miasta. Tylko to wymaga duzo wiecej pomyslunki i planowania niz zbudowanie nowej drogi i placz, ze jest korek. I mowiac szczerze - nie spodziewam sie tak odwaznych wizji i determinacji ze strony wladz miasta.

      A dzielnica wiezowcow zaczyna byc niezbezpiecznie duza. Przydaloby sie jakos ja tu zrownowazyc chocby nieduzym skwerem, moze jakims placem, hotelem i apartamentowcem, aby jednak ta czesc miasta zyla takze poza pon-pt 9-17 :/

      • 83 15

      • jeżdzij do pracy rowerem mając dzieci w wieku żłobkowym/przedszkolnym. Powodzonka (5)

        PS. Domek pod miastem w rozsadnym miejscu to bardzo dobry pomysł. Dojedziesz w tym samym czasie co na morene.

        • 23 21

        • To jedynie pokazuje, jak glupio prowadzona jest polityka komunikacyjna miasta (4)

          skoro mieszkancy miasta maja gorszy dojazd od tych, ktorzy uznali, ze maja miasto (i jego budzet) w poszanowaniu, ale codziennie chetnie korzystaja ze wszystkiego, co miasto daje.

          "Morena" czy Zaspa sa z UG/OBC fatalnie skomunikowane. Mowie o Zaspie oddalonej od SKM.

          • 27 5

          • Nowa Abrahama (1)

            Potrzebna na gwałt

            • 9 1

            • potrzebna jak świni siodło

              rozbudowa dróg w tym rejonie miasta ściągnie więcej samochodów do centralnego pasma usługowego Trójmiasta - a tam już dawno osiągnięto poziom nasycenia.

              • 2 2

          • (1)

            Z Zaspy nie ma jak sie dostac na druga strone torow bo przeszkadzaja ogrodki dzialkowe...

            • 21 1

            • Potrzebny tunel pod torami na wysokości CH Oliwa

              • 6 0

      • (9)

        Problem w tym ze uwierz mi - ludzie sie nie naucza :) Beda korki i tyle. Kolejeczka do wyjazdu na spacerowa zacznie sie juz pod biurowcem

        • 33 6

        • (8)

          zbyt duzo ludzi opuscilo juz trojmiasto i zainwestowala w dom poza gdanskiem.
          Juz tam zostana a do pracy i tak beda jezdzic

          • 23 3

          • Ale przy odpowiedniej organizacji komunikacji publicznej (i odpowiednio duzych korkach) (7)

            uznaja, ze wola podjechac np. do Rebiechowa i przesiasc sie na PKM.

            Nie mam nic przeciwko temu, aby ktos wyprowadzil sie z Gdanska, jesli uwaza, ze bedzie mu lepiej. Tyle tylko, niech pozniej nie oczekuje, ze mieszkancy:
            a) sfinansuja mu droge ekspresowa do jego hacjendy na koncu swiata
            b) zrezygnuja z przyzwoitej jakosci zycia i ladnego miasta, aby hrabia mial dobry dojazd

            • 43 1

            • nie musisz się wyprowadzać z Gdańska aby odczuć problem. (4)

              Nie musisz się wyprowadzać z Gdańska, Weź pod uwagę że połowa Gdańska mieszka w dzielnicach południowych, nowych dzielnicach Moreny, Kiełpino Górne, Osowa itd. (Gdańsk się rozbudowuje tylko na południe bo z innych stron jest ograniczony zatoką, Sopotem i TPK)
              Dla ludzi ma sens przesiadka na komunikację wtedy gdy maksymalnie zamknie się to w czasie dojazdu 40 minut. W innym przypadku lepiej wybrać auto bo szybciej i wygodniej.
              W tej chwili dojazd do wspomnianego Rębiechowa + PKM do Strzyży + dojście na piechotę (lub dojazd tramwajem) do Oliva Bussiness Center zabierze Ci ponad 1 godzinę.

              • 17 6

              • Gdańsk się rozbudowuje nie tylko na południe

                zobacz ile się buduje na Zaspie, Przymorzu, Brzeźnie, Letniewie, Dolnym Mieście...

                • 4 0

              • (1)

                Z Kiełpina jedzie się 15 min PKM :)

                • 9 1

              • a potem 20-25min z buta

                • 6 3

              • wiec nalezy dzialac tak, aby to poprawic

                Na pewno dobudowanie kolejnych drog sprawy nie poprawi. Nabudowano drog wokol Gdanska za ponad 3 mld zlotych w ostatnie 10 lat. I jak byly korki tak sa. Tyle, ze teraz jeszcze trudniej zaparkowac :)

                • 9 3

            • (1)

              Na przyklad z Osowy nie za bardzo sie oplaca korzystac z PKM bo zanim tam dojedziesz to minie pol godziny, tyle samo zajmie autobusem w korku na spacerowej.
              Ale gdyby byly buspasy na spacerowej to trase ta mozna by pokonac autobusem 2 razy szybciej... tylko nie do petli i przesiadka lecz pod sam budynek... to by bylo cos

              • 15 3

              • Można podjechać samochodem lub na rowerze pod PKM

                • 5 1

      • Chyba należy zacząć od urzędników

        To co prawda też ludzie ale jacyś inni

        Będzie sensowny transport to będzie można wymagać od mieszkańców korzystania z niego

        • 18 6

    • A ulicy Nowej Hynka w dalszym ciągu nie ma. (2)

      Od lat plany, a ta droga jest bardzo potrzebna. Okolica rozwija się. Już teraz odczuwalny jest brak dogodnego połączenia terenów położonych po dwóch stronach torów kolejowych (dla osób przyjeżdzających jak i okolicznych mieszkańców).

      • 13 3

      • nie nalezy budowac jednej drogi, a zaplanowac cala strategie na ten teren (1)

        Rezerwa, o ktorej mowisz przy odpowiedniej polityce zmiescilaby dwie przyjazne otoczeniu ulice, z 3-5 tys mieszkancow i tramwaj (choc sadze, ze rozsadniejszy bylby tramwaj wzdluz Kolobrzeskiej). Drugi tramwaj Zaspa - Wrzeszcz przebiegajacy przez lub niedaleko PKP Wrzeszcz i nagle sie okazuje, ze 1/3 samochodow jadacych z Zaspy ma realna alternatywe.

        Oczywiscie do tego trzeba dodac odpowiedniej jakosci tabor i czestotliwosc. Wspolny bilet na wszystko w rozsadnej cenie tez na pewno pomoglby.

        Nie budujmy jednak tylko drog - budujmy miasto.

        • 13 1

        • miasto się buduje, tylko że bez dróg

          bo deweloperzy nie maja takiego obowiązku, a miasto nie nadąża,
          jak zabudują zajezdnię wrzeszcz i polmozbyt, to Chrobrego i Kościuszki się zakorkują
          a Czarny Dwór już stoi

          • 2 0

    • A niedługo później (1)

      okaże się, że miasto ma receptę na korki które niewątpliwie tam powstaną - tunel pod Pachołkiem tymczasem odłożony na półkę z powodu niechęci mieszkańców oraz braku kasy

      • 6 4

      • Jak bym był 30 singlem to bym tak robił.

        Metrem do pracy. JAKIŚ apartament 24 m2 blisko skmki , tramwaju. Blisko spa i siłowni. Potem do trenera osobistego. Jakiś koktajl z protein. Chudy stek z poledwicy argentynskiej. Jazda skuterem do pracy, buspasem, ktorego nie ma. Z pracy bym nie wychodził. Może rowerem elektrycznym. Ale mam 50 dych na karku i zrytą kondycję przez wódkę i faje, ktore za PRL były normą. Chcesz mnie wykończyć tym rowerem?

        • 18 2

    • myślę , że więcej się nie zatka,

      • 6 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane