- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (134 opinie)
- 2 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (52 opinie)
- 3 Oszuści podszywają się pod system Fala (50 opinii)
- 4 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (319 opinii)
- 5 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (226 opinii)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (101 opinii)
Taka będzie kładka między Karwinami i Małym Kackiem
Zapowiadana od kilku lat kładka łącząca Karwiny z Małym Kackiem będzie miała 72 metry długości i blisko 7 metrów szerokości. Konstrukcja nad torami połączy ul. Strzelców i Buraczaną. Projekt jest gotowy, obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę, ale konkretnej daty ukończenia budowy nie ma.
Przypomnijmy:
- władze Gdyni chciały, by Karwiny i Mały Kack połączył wiadukt drogowy;
- wywołało to duże protesty mieszkańców;
- władze zmieniły więc zdanie, ostatecznie zdecydowano się na kładkę pieszo-rowerową;
- dokumentację projektową inwestycji wykonał Zakład Usługowo-Projektowy Mostex z Kartuz.
Według zapowiedzi z 2019 roku kładka w tym roku powinna być gotowa. Na razie władze Gdyni pokazały wizualizacje inwestycji oraz poinformowały o parametrach konstrukcji.
Kładka między Strzelców i Buraczaną: parametry
Kładka łącząca Karwiny i Mały Kack zostanie zbudowana nad torami i będzie miała 72 metry długości i 6,6 metrów szerokości. Będzie to łukowa stalowa konstrukcja z podwieszonym pomostem z betonu, z którego będą zbudowane także podpory.
Od strony ulicy Buraczanej kładka włączy się na górze skarpy wykopu.
- Przewidziano przebudowę ul. Buraczanej wraz z odcinkowym wyniesieniem jezdni do poziomu istniejącego chodnika. Będzie tam też przejście dla pieszych po stronie południowo-wschodniej. Zaprojektowano również chodnik wzdłuż terenu kolejowego do przejścia dla pieszych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ciąg rowerowy zostanie włączony prostopadle do osi jezdni na wysokości zjazdu z kładki. Przebudowie ulegnie też zjazd na prywatny parking.
Od strony ulicy Strzelców kładka włączy się w jezdnię na górze skarpy.
- Ruch pieszy i rowerowy z kładki skomunikowano z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym po prawej stronie ul. Strzelców zlokalizowanym od strony osiedla Altoria Apartamenty oraz z zaprojektowanym ciągiem przez Transprojekt Gdański w ramach zamierzenia inwestycyjnego "Budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku PKM Gdynia Karwiny. Etap I - rozbudowa ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej" - wyjaśnia Łucyk.
Nie ma daty zakończenia inwestycji
Piesi będą mogli korzystać również z istniejącego chodnika zlokalizowanego przed przejściem po lewej stronie ulicy. Wodę po opadach ma odebrać kanalizacja deszczowa ulic Buraczanej i Strzelców.
Na razie nie ma dat zakończenia inwestycji. Władze miasta informują, że trwa przygotowanie przetargu budowlanego.
- Wszystko zależy od tego, jakie oferty otrzymamy w przetargu - ucina Marek Łucyk, dodając, że budowa węzła Karwiny nie wpłynie na inwestycję.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Karwiny i Mały Kack: mieszkania na sprzedaż i wynajem
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-07-30 15:07
Dajcie już na luz z dziwnymi projektami (20)
Zacznijcie realizować projekty typu przejazd pod lub nad torami na Puckiej itp. inwestycje aby usunąć zakorkowane miasto bo likwidacja miejsc parkingowych i nakładanie kolejnych opłat na kierowców jak widać nie przynosi rezultatu, a wybiegając na krytykę Mamy na zabiegi rowerem i hulajnogą nie zawiozę
- 203 34
-
2021-07-31 00:32
xD (1)
Inwestowanie w tunel i wiadukt na Puckiej przecież w żaden sposób nie usunie korków, tylko przesunie je w inne miejsce - np. na skrzyżowanie z Chylońską i Hutniczą - oraz zachęci jeszcze więcej osób do jazdy samochodem. Chciałbym zobaczyć przykład chociaż jednego miasta, które pozbyło się korków po władowaniu setek milionów złotych w infrastrukturę samochodową. Zamiast wspierać transport indywidualny, trzeba inwestować w komunikację zbiorową i rowery, w mieście nie ma innego wyjścia.
- 4 8
-
2021-07-31 13:08
Oraz skracać dystanse tworząc takie połączenia jak rzeczona kładka,
co jest szczególnie ważne dla pieszych i rowerzystów.
- 1 4
-
2021-07-30 22:15
I każdy codziennie matkę na zabieg wozi
- 4 0
-
2021-07-30 16:24
przynosi rezultaty (4)
jest więcej wolnych miejsc
- 4 3
-
2021-07-30 21:28
jak w chinskim banku (3)
Pieniadze nie zgina ale ich nie dostaniesz.
Pozbywa sie plebsu ze srodmiescia, to dziane turysty maja gdzie stanac.
To sa oczywiste rugi mieszkancow Gdyni.- 1 0
-
2021-07-30 22:42
albo cie stać na samochód albo nie - proste (2)
- 1 4
-
2021-07-31 21:13
a ciebie stac na codzienne oplacanie uslug
W taryfach turystycznych?
W zasadzie bym pogratulowal ale nie glupio tak dawac sie po rogach walic?!- 1 0
-
2021-07-31 21:12
To że mnie stać na auto, nie znaczy, że muszę za wszystko płacić
- 1 2
-
2021-07-30 16:16
To tunel ma Puckiej czy odkorkowanie? (1)
Budowa tunelu całkowicie zakorkuje Pucka. Z jednej strony staniesz na skrzyżowaniu z Hutniczą, a z drugiej z Chylońską.
- 7 6
-
2021-07-31 21:11
To muszą go w ciągu jednej nocy wykopać...
- 1 0
-
2021-07-30 15:23
Nikt z UM na Puckiej nie stoi, więc inwestycja nie prędko pójdzie do przodu.
- 19 3
-
2021-07-30 15:12
(8)
Przejazd nad lub Pod Pucką to akurat Horały działka. To Droga krajowa.... Horała przed wyborami mówił, ze już wszystko załatwił i rząd za chwilę.. za momencik da zielone światło. Są widać ważniejsze sprawy... jak na przykład wioślarki.
- 25 6
-
2021-07-31 21:09
Homo w dodatku
- 1 0
-
2021-07-30 21:33
bynajmniej (3)
Droga krajowa jest przedluzenie obwodnicy na osi Polnocna - Poludniowa. Jedyne rozsadne rozwiazanie tego kolejowo - drogowego wezla gordyjskiego. Pucka to popierdulka i cwierc srodek, nie ma z tym nic wspolnego.
W sam raz do realizacji przez miasto. Dokladnie tak, jak to zrobila Rumia i Wejherowo. Nalezy tez pamietac, ze miasto dostalo od PKP kase na wiadukt nad torowiskiem manewrowym.
I co?!
Cisza...- 7 0
-
2021-07-31 13:11
Po co kłamiesz? (2)
Wykonawca wybrany i jest w trakcie opracowania dokumentacji projektowej. Po uzyskaniu zezwoleń rozpocznie budowę.
Nie kłam, bo to nieładne.- 0 5
-
2021-07-31 21:10
a w czym klamie? (1)
Ze jest cisza?
Przeciez jest.- 3 1
-
2021-08-01 08:11
Nie ma ciszy, wystarczy poszukać w necie informacji, choćby na portalu miasta.
Ale dla taniego efektu propagandowego lepiej zełgać. Zawsze znajdzie się kilku durniów, którzy uwierzą w każde oszczerstwo.
- 0 0
-
2021-07-30 15:20
back to future ad2015 (2)
- Budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek,
...
- Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin
...
- My stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla Marcin Horała,- 20 6
-
2021-07-31 13:09
Tymczasem rzeczywistością stał się opad...
- 2 0
-
2021-07-30 22:09
ad2014
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa."
"Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich."
"Jednym ze sztandarowych argumentów za budową OPAT, który przedstawiają parlamentarzyści i pomorscy samorządowcy, jest planowane wyprowadzenie ruchu tranzytowego z aglomeracji trójmiejskiej.
Jak odpowiada wiceminister Klepacki, ten cel ma zrealizować planowana Trasa Kaszubska, która jest już ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Jednak ewentualna decyzja o realizacji tej trasy jest wciąż uzależniona od poziomu unijnego dofinansowania na rzecz infrastruktury drogowej."- 5 0
-
2021-08-01 17:37
pieszo rzadko kto będzie temdędy chodził (3)
Ciężko zrozumieć prostą prawdę życiową, że między dwoma sypialniami nikt nie będzie łaził pieszo, bo 99% ruchu to wyjazd do pracy/szkoły itd i powrót. Zarówno po jednej stronie, jak i po drugiej miejsc pracy praktycznie nie ma, a każdy sklep typu żabka ma pod nosem. Jeśli nie będzie tam przejazdu, to kasa będzie wyrzucona w błoto.
- 12 13
-
2021-08-18 17:11
bede chodzil
ja bede chodzil do macka na drinka :)
- 2 0
-
2021-08-02 11:34
Zadziwiające jak dużo ludzi chodzi jeśli jest gdzie przejść.
- 3 0
-
2021-08-01 20:27
Chociażby dzieci do i ze szkoły, które muszą chodzić teraz bardzo na około, matki z małymi dziećmi, które chodzą po zakupy nie tylko do żabki. Nie każdy jeździ samochodem.
- 3 0
-
2021-07-30 15:46
(7)
Ja bym chciał zobaczyć symulację, w której sprawdzono, jak dużo pieszych będzie z niej korzystać (szacunki, a nie deklaracje) - gdyby jedna z dzielnic miała do zaoferowania jakąś ważną infrastrukturę, aby taka realizacja była potrzebna, bo ludzie mają w miarę ważny cel, żeby się przez nią udać.
- 108 19
-
2021-08-01 15:46
Rynek i Biedra..
Po to jest kładka. A w drugą stronę las. 10 piszych i 50 rowerów miesięcznie to zimą
- 2 0
-
2021-08-01 13:07
(1)
Pani wiceprezydent ma, nie będzie musiała dziecka do szkoły wozić, stąd ten cały projekt
- 5 1
-
2021-08-01 15:39
a pozostali mieszkańcy to niby nie będą mogli?
- 1 0
-
2021-07-30 20:01
10 rowerzystów i 25 spacerowiczów dziennie.
- 5 15
-
2021-07-30 16:26
będzie można dzieciaka puścić samego do szkoły
- 21 2
-
2021-07-30 16:02
Szkoła? Biedronka?... (1)
- 13 6
-
2021-07-30 18:03
Przychodnia?
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.