• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Ołowiankę zostanie otwarta 14 czerwca

Katarzyna Moritz
7 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
8 maja rozpocznie się montaż stalowych elementów kładki na gotowych przyczółkach. Potrwa trzy tygodnie i w tym czasie Motławą przepłyną wyłącznie jednostki niższe niż 2,5 m. Piesi wejdą na kładkę 14 czerwca. 8 maja rozpocznie się montaż stalowych elementów kładki na gotowych przyczółkach. Potrwa trzy tygodnie i w tym czasie Motławą przepłyną wyłącznie jednostki niższe niż 2,5 m. Piesi wejdą na kładkę 14 czerwca.

Kładka na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska zostanie oddana do użytku w połowie czerwca. Zanim to nastąpi, od 8 maja, na trzy tygodnie, zostanie zamknięty tor wodny na Motławie dla wysokich jednostek. Tramwaje wodne i żegluga będą musiały przecumować w okolice ul. Wartkiej.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy będziesz częściej chodzić na Ołowiankę dzięki kładce?

Właśnie wyznaczono trzy ważne daty związane z budową kładki na Ołowiankę:

  • 8 maja tor wodny na Motławie zostanie zamknięty na trzy tygodnie dla jednostek wyższych niż 2,5 m. W tym czasie nastąpi posadowienie i montaż kładki.
  • 26 maja zaplanowano otwarcie kładki dla wodniaków.
  • 14 czerwca kładka zostanie oddana dla pieszych


- Na 8 maja zaplanowaliśmy posadowienie konstrukcji kładki na przyczółkach. Tego dnia kładka zostanie przetransportowana około 200 m na pontonie. Żeby się do tego przygotować, zamykamy tor wodny na trzy tygodnie - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - 26 maja otworzymy kładkę, żeby odbyły się uroczystości otwarcia sezonu żeglarskiego. Z kolei pieszym kładkę formalnie przekażemy 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem.
Oznacza to, że cała biała flota, czyli tramwaje wodne, statki Żeglugi Gdańskiej oraz inne jednostki, będą musiały się przenieść i cumować przy nabrzeżach za kładką (patrząc od strony Głównego Miasta) przez trzy tygodnie. Po 26 maja, jednostki żeglugowe wrócą na swoje dawne miejsca, czyli wzdłuż Długiego Pobrzeża. Problem nie będzie dotyczył tych jednostek, które zmieszczą się pod zamkniętą kładką, czyli np. jachtów, które nie są wyższe niż 2,5 m.

- Budowniczowie poszli nam na rękę, bo pierwotnie były plany zamknięcia toru wodnego na długi weekend, a to byłoby dla nas katastrofą. Ostatecznie ten termin przesunięto od 8 maja. Mamy doświadczenia, że w tym okresie ludzie są bardzo zainteresowani rejsami, tym bardziej że uruchamiamy też połączenia do Helu - przyznaje Jerzy Latała, prezes Żeglugi Gdańskiej. - Będziemy mieli jeszcze spotkanie w sprawie cumowania przed kładką. Nie ma wyjścia, musimy się jakoś porozumieć, mam nadzieję, że w tym okresie nie zacumuje tam pływająca stacja Lotosu. Po świętach mamy kolejne spotkanie. Czekamy jeszcze na wytyczne ZTM odnośnie miejskich tramwajów wodnych, które też obsługujemy.
Zobacz aktualny rozkład tramwajów wodnych w Trójmieście

Obecnie armatorzy umawiają się, jak po zamknięciu kładki podzielić się miejscami do cumowania wzdłuż ulicy Wartkiej, na odcinku za kładką.

Znany jest też wstępny harmonogram otwierania kładki

- W ciągu godziny, kładka będzie przez dwa kwadranse otwarta dla pieszych, a przez kolejne pół godziny dla żeglarzy. Przewidujemy też, w szczególnych przypadkach, otwieranie kładki na żądanie. Ostateczny harmonogram może jeszcze ulec modyfikacji po zweryfikowaniu go z rzeczywistością - podkreśla Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Czy Żegluga Gdańska obawia się uruchomienia kładki?

- Wstępnie nie wydaje mi się ona problemem, gdyż ma być otwierania na żądanie, po zgłoszeniu przez radio albo telefon. Dostosujemy też swoje godziny rejsów - podkreśla Latała.
Prace zaplanowane przy kładce w najbliższych tygodniach

Konstrukcja stalowa zwodzonej części kładki jest obecnie składana w całość na lądzie - z elementów, które przez kilka tygodni przyjeżdżały z hal produkcyjnych w Zawierciu. Na przyczółkach kładki trwa wykańczanie budynku sterowni. Po Wielkanocy z Holandii mają przyjechać najważniejsze elementy kładki czyli siłowniki hydrauliczne, które do maja będą zamontowane.

Natomiast w maju planowane są prace związane z obudową egzotycznym drewnem massaranduba tzw. kierownic, czyli elementów nawigacyjnych wbudowanych w dno Motławy pod kładką. Drewno ma m.in. poprawić estetykę tej części mostu oraz zwiększyć bezpieczeństwo w transporcie wodnym.


Proponowany harmonogram planowanych otwarć kładki na Ołowiankę (będzie przedmiotem dyskusji, m.in. z żeglarzami)

1. Kładka jest obsługiwana 24 godziny na dobę przez cały rok.
2. Kłaka jest otwierana w godzinach:
7:00, 8:00, 9:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00,
20:30, 22:00, 23:00, 24:00,
3. Zwodzenia realizowane są w ramach potrzeb lub po zgłoszeniu obsłudze przez jednostkę pływającą.
4. Czas otwarcia kładki dla żeglugi od 10 min - maksymalnie 30 min.
5. Kładka może zostać otwarta przez dłuży okres po uzgodnieniu z obsługą.
6. Zgłoszenia do obsługi kładki należy zgłaszać na kanale 14.
7. Kładka nie jest otwierana przy wietrze powyżej 16 m/s
8. Dla służb (Policja, WOPR) kładka jest otwierana na żądanie.


Elementy kładki na Ołowiankę


Projekt kładki na Ołowiankę autorstwa pracowni Ponting

Opinie (152) 2 zablokowane

  • Kisiel

    W 3 tygodnie to można 3 razy polecieć na księżyc. A przy okazji dziękujemy za doszczętne skuśkanie kolejnego pięknego widoku.

    • 16 3

  • Kładka będzie nosiła imię... (1)

    JP II. Zgadłem?

    • 7 4

    • a nie

      Kurdupla ''spieprzaj dziadu"? To błąd!

      • 0 1

  • wracałem po nocy

    NIE DAJCIE SPYCHAĆ SIĘ DO DZIURY podczas wyprzedzania przez jakiegoś lamera który niby nic nie widzi wieśwageny już używałem brzydkich słów ciemna noc nic nie jedzie a ON WŁAŚNIE MUSIAŁ MNIE ZEPCHNĄĆ WŁAŚNIE WTYM MIEJSCU GDZIE JEST DZIURA co za bezczel

    • 2 1

  • wiesniackie miasto zal

    • 7 8

  • (4)

    Ciekawe czy jeżeli kładka nie zwiększy frekwencji w filharmonii (przyczyna budowy kładki) to czy jej dyrektor dorzuci się chociażby do jej utrzymania......

    • 8 5

    • Dorzuci się prywatnie czy pieniędzmi otrzymanymi z tego samego źródła, które finansowało kładkę.

      • 1 0

    • Przyczyny budowy kładki... (2)

      nie mają nic wspólnego z frekwencją w filharmonii. 99% widzów dojeżdża na koncerty i spektakle samochodem, korzystajac z poteżnego parkingu dla nich wybudowanego, tuż bok wejścia do FB.
      Ciekawe natomiast, że budowana za pieniądze podatników kładka podniesie wartość nieruchomości i inwestycji IKEA Property (ul Na Stępce - 1.4 ha., 280lokali mieszkalnych, biura i centrum handlowe oraz 6.0ha na terenie b. Zakładów Mięsnych), PB Górski (teren b. Hydrosteru), Pekao-Pirelli (apartamentowce na Szafarni, na terenie b. Dagomy), etc, etc...
      Ciekawe też, jak na budowie za pieniądze podatników zyskają właściciele Hotelu Królewskiego, Hotelu Podewlis, Hotelu Gdańsk, Hotelu Marina Club a przede wszystkim nowego hotelu w spichrzu przy ul. Na Stępce (****, ponad 100 pokoi, buduje Domus Amica UAB - otwarcie za 2 lata).
      Najciekawsze zaś jest, czy dyrektorzy tych firm i korporacji, których interes otrzyma "dywidendę" z istnienia wybudowanej za nasze podatki kładki poczują się do "dorzucenia chociażby na utrzymanie kładki"...

      • 6 1

      • (1)

        W tak zwanym światku cały czas mówi się o tej inwestycji jako "Most Peruckiego", ale jeśli jest tak jak piszesz to towarzystwo developerskie nieźle to wykombinowało nasyłając bogu ducha winnego dyrektora żeby lobbował za kładką.

        • 3 1

        • Myślę że nasłanie było mocno wsparte odpowiednimi środkami...

          • 3 1

  • Tor wodny zwężony o połowę!

    Czy zmieści się tam większy statek? Można będzie Sołdka przeholować do stoczni?

    • 8 4

  • Komu to służy ? (2)

    Kładka będzie prawie cały czas podniesiona , bo ciągle pływa biała flota i inne jednostki . Pieszy - jak już mu się uda przejść - to niech nie liczy , że wróci z powrotem o zaplanowanym czasie - musi iść aż do Stągiewnej - ale .. tu powinien na niego czekać piękny Zielony Most / w stylu jak za dawnych lat / .
    Chcecie by Gdańsk był piękny - odbudujecie Zielony Most w starym stylu - i niech będzie wreszcie zielony .
    Ktoś , kto ma inne zdanie - jest wrogiem Gdańska .
    I mam nadzieję , że kajakarzom nikt nie zaświeci czerwonego światła .

    • 11 4

    • (1)

      Most zielony jest w stylu jak sprzed lat. To przedwonenna konstrukcja. Nigdy nie byl malowany na zielono, mial i ma lekko zielony nalot od wody.

      • 4 1

      • MOst zielony to konstrukcja z lat 60-tych ubiegłego wieku...

        Starsi mieszkańcy pamiętają prowizorycznie naprawiony most, - który przed wojną był zwodzony!

        • 0 0

  • syf

    • 3 4

  • A filharmonia?

    A synchronizacja z imprezami na Ołowiance? Hę? Ze zwyczajowymi porami koncertów symfonicznych? Przecież dotarcie do filharmonii dla osoby niezmotoryzowanej to koszmar! Autobusik nr 100, ten od dworca, powinien dojeżdżać do przystanku przy kładce odpowiednio wcześnie, aby umożliwić melomanom z Gdyni, Sopotu, także i z Gdańska, spokojne dojście do sali koncertowej. Przecież ta kładka także i po to została pomyślana, chyba się nie mylę?

    • 6 4

  • Gdańsk

    A jeszcze 20 lat temu nasz Gdańsk był taki piękny.....

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane