- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (49 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (57 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (263 opinie)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (186 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Kładka na Zaspie zostanie wyburzona
Urzędnicy są zdecydowani wyburzyć kładkę na Zaspie . Spośród trzech wariantów wybrano ten najbardziej radykalny, ale i najdroższy. Cały proces wyburzenia kładki i wybudowania czterech przejść dla pieszych w poziomie chodnika ma być rozłożony na kilka lat, by miasto udźwignęło go finansowo.
W ankiecie naszym czytelnikom najbardziej do gustu przypadł ten ostatni pomysł. Głos na niego oddało 34 procent osób.
Dziś już wiemy, że nie zostanie on zrealizowany, bo kładka nie dość, że musiałaby przejść gruntowny i kosztowny remont, to jeszcze jej konstrukcja musiałaby być dodatkowo wzmocniona, by móc tam zasadzić drzewa, krzewy i ustawić na niej meble miejskie.
W ostatnich miesiącach nad koncepcją zmian na kładce pracowało więc biuro projektowo-konsultingowe Pont Projekt z Gdańska. Pod uwagę brano głównie albo częściowe, albo całkowite rozebranie kładki i wybudowanie na nasypach czterech przejść dla pieszych (dostępnych także rowerzystom) w poziomie istniejących chodników. Oba warianty są kosztowne i na ich realizację potrzeba czasu. Nawet kilku lat.
Wyburzanie kładki podzielone na etapy
- Zdecydowaliśmy się na wariant zakładający całkowite wyburzenie kładki - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W środę odbyła się pierwsza rada techniczna, w skład której weszli nasi inżynierowie, specjaliści od ruchu, "mostowcy" i projektanci. Zdecydowaliśmy, że nie ma sensu dalej utrzymywać kładki w obecnym kształcie. Problem w tym, że jej całkowite wyburzenie i wybudowanie czterech przejść przerzuconych nad jezdnią, ale w poziomie chodnika, jest kosztowne. Trzeba więc całą operację podzielić na etapy, by miasto mogło te wydatki uwzględnić w budżecie.
Teraz urzędnicy będą potrzebować kilka tygodni, a może miesięcy na przygotowanie etapowania inwestycji. W pierwszym roku ma zniknąć część kładki i powstać pierwsze przejście na nasypie. Cała operacja ma potrwać kilka lat. O kosztach na razie trudno mówić. Mają zostać oszacowane w najbliższym czasie.
Najpierw wymiana schodów
Zanim kładka przejdzie gruntowną metamorfozę, urzędnicy chcą, a w zasadzie muszą doprowadzić do stanu używalności prowadzące na nią schody. A te znajdują się obecnie w fatalnym stanie technicznym i stanowią zagrożenie dla pieszych. Stopnie są wyeksploatowane, konstrukcja jest przerdzewiała i zdekompletowana. Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest demontaż i wykonanie nowych schodów wejściowych na kładkę od strony ul. Zbigniewa Burzyńskiego oraz od strony Parku im. Jana Pawła II.
Zamówienie podzielono na dwa etapy. W pierwszym wykonawca będzie miał 12 tygodni na wykonanie jednych schodów. Następnie prace zostaną przeprowadzone na schodach nr 2 (wykonawca będzie miał na to ok. 20 tygodni). Wykonawcę remontu schodów poznamy pod koniec lipca. Umowa ma zostać podpisana do końca sierpnia. Remont ruszy po wakacjach. Nowe schody mają być gotowe wiosną 2019 r.
Opinie (730) ponad 10 zablokowanych
-
2018-07-19 07:49
(2)
To już wiadomo czemu ktoś prawdopodobnie celowo uszkadzał schody na tej kładce ostatniej zimy? Co na to prokuratura? Już wszystko ustalone?
- 17 6
-
2018-07-19 08:14
(1)
Nikt nic celowo nie uszkadzał. Co wieczor na kładce w zime biegalem i ona sie zwyczajnie sypie.
- 5 2
-
2018-07-19 11:21
Schody były celowo w nocy rozbijane więc może coś wiesz o tym?
- 1 0
-
2018-07-19 07:53
Deweloperka (2)
Jakby nie patrzeć znów jakiś cichy inwestor i żeby nie było rozgłosu to napisali że za kilka lat a to bzdura i niechlujtwo bo jeśli miasto było stać na windy przy przystankach a są rozwiązaniem dla osób niepełnosprawnych a onich mowa w artykule.
Miasto powinno zapewnic takie rozwiązanie i wyremontować kładke- 31 6
-
2018-07-19 08:01
nie taki znowu cichy
budowa osiedla mieszkaniowego inpro - etap II :D
- 8 1
-
2018-07-19 14:22
Najlepsze jest to
..ze tam sa windy!
- 0 0
-
2018-07-19 07:55
Ja protestuję! (1)
- 10 8
-
2018-07-19 08:01
Przeciwko czemu?
- 2 3
-
2018-07-19 07:57
Budyń łapy precz od kladki
- 23 8
-
2018-07-19 07:58
kto to wymyslił (1)
A czy projektanci z BPBK tez odeszli?
- 7 5
-
2018-07-19 08:29
jan kosiedowski
najlepszy projektant polski!
- 2 2
-
2018-07-19 07:59
(1)
No i w dechę. I tak bałam się po niech chodzić z uwagi na lęk wysokości.
- 5 13
-
2018-07-19 10:35
Na to pomoże terapia.
- 1 1
-
2018-07-19 08:01
Bardzo dobrze
Jescze wyburzc palac kultury i nauki i odzyskujeym polske.
- 6 16
-
2018-07-19 08:06
Jeden z dolnych pasów drogowych przekształcić
W drogę dla pieszych a z drugim pasem róbcie co chcecie nawet skrzyżowanie kolizyjne byle piesi byli bezpieczni.
- 5 12
-
2018-07-19 08:09
czy przy okazji można prosić o pas rozbiegowy
z JPII na Rzeczpospolitej
jest tam tyle miejsca, żeby dobudować pas do płynnego włączanie się do ruchu, zamiast, tak jak obecnie, po zatrzymaniu pod znakiem stop- 24 3
-
2018-07-19 08:09
Ale jednak komuchy to miały rozmach - teraz to by postawili 2 metry szerokości i tyle, tak jak na tej wizualce.
Swoją drogą - pewnie czyszczą dla deweloperów ; )
- 36 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.