- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (165 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (184 opinie)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (128 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (93 opinie)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (73 opinie)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (454 opinie)
Jesienią ruszy budowa kładki św. Ducha
Właśnie uprawomocniło się pozwolenie na budowę kolejnej kładki w Gdańsku, łączącej Długie Pobrzeże z Wyspą Spichrzów . Nie będzie ona zbyt mocno ingerować w krajobraz, a jej sterownia - w przeciwieństwie do kładki na Ołowiance - będzie schowana.
Czytaj też: Studio z Londynu zaprojektuje obrotową kładkę św. Ducha nad Motławą
Wygląd kładki św. Ducha to kompletne przeciwieństwo niedawno uruchomionej kładki na Ołowiankę. Ta ostatnia ma olbrzymią sterownię, a jej 40-metrowe przęsło po podniesieniu widać doskonale z daleka.
Inwestorem, który stworzy kolejną kładkę w Gdańsku nie jest miasto, ale deweloperska spółka Granaria, zabudowująca północy cypel Wyspy Spichrzów, choć warto zaznaczyć, że inwestycja zostanie zrealizowana w ramach formuły partnerstwa prywatno-publicznego.
W związku z tym, że kładka ma inną, unikalną w Polsce konstrukcję obrotową i niemal nie będzie ingerować w istniejące nabrzeża, nie musiano występować o pozwolenia związane z jej budową ani do Urzędu Morskiego w Gdyni, ani też do gdańskiego magistratu, a jedynie do Urzędu Wojewódzkiego - gestora kanału Motławy.
- 30 maja wojewoda wydał pozwolenie na budowę, które uprawomocniło się w czwartek. Na tej podstawie możemy kontynuować proces przygotowawczy dla budowy. Na podstawie zaaprobowanego przez wojewodę projektu powstanie projekt wykonawczy - wyjaśnia Jan Kurbiel, członek zarządu spółki Granaria. - Te prace mają potrwać kilka tygodni, we wrześniu chcemy wszcząć procedurę przetargową na pozyskanie wykonawcy. Na przełomie września i października ruszamy z budową kładki.
Ma ona być oddana do użytku na przełomie 2018 i 2019 roku. Będzie miała 57 m długości, 4,5 m szerokości oraz 1,5-metrowy prześwit nad wodą. Jej część nawodna ma ważyć 100 ton. Obrotowa konstrukcja pozwoli otworzyć kładkę w 2 minuty od zgłoszenia chęci przepłynięcia Motławą.
Konstrukcja nawodna częściowo będzie wykonana z polerowanej stali nierdzewnej, elementy wyspy z granitu, bazaltu i szkła. Podświetlana wieczorami wyspa będzie się składać z trzech części - w jednej z nich, środkowej, znajdzie się mechanizm obrotowy. Wyspa będzie też elementem zabezpieczającym kładkę. Koszt inwestycji oszacowano na 10 mln zł.
- Kładką będzie sterować przygotowana do tego osoba wyposażona w kamery. Sterownia z dużym prawdopodobieństwem powstanie po stronie Długiego Pobrzeża. Nie wykluczamy, że z tego miejsca będzie się też dało sterować zwodzeniem mostu Stągiewnego, mimo że obie konstrukcje będą się od siebie różnić technologicznie - zapowiada Kurbiel.
Most Stągiewny do 2019 roku ma być przebudowany na modłę z 1937 roku i tak jak wtedy ma być zwodzony pionowo. Ma on umożliwić ruch jachtów w marinie, która ma powstać wzdłuż ul. Szafarnia.
Czytaj też: Rozpoczyna się budowa hotelu i mieszkań na Wyspie Spichrzów
Obecnie na terenie budowy Granarii stawiane są ściany szczelinowe, w grudniu planowane jest zakończenie stanu tzw. "zero" i z początkiem nowego roku zaczną wyłaniać się budowane obiekty. W pierwszej kolejności powstają apartamenty z częścią usługową i hotel z 230 pokojami.
Prace związane z budową hotelu i mieszkań mają zakończyć się na przełomie lat 2018 i 2019. Cała inwestycja Granarii, czyli konsorcjum Immobel oraz Multibud, powinna być zrealizowana do końca roku 2024 i łącznie kosztować ok. 400 mln zł.
Otwarcie kładki na Ołowiankę.
Opinie (190) 5 zablokowanych
-
2017-06-23 19:31
Skandal!!! (2)
Jestem absolutnie oburzona!
Jakim prawem ktokolwiek wyraził zgodę na budowę tej kładki?!
"W tym miejscu trzeba minimalizować ingerencję w strukturę dawnego miasta, stąd pomysł żeby kładka "zniknęła" z akcentu urbanistycznego, stała się bardziej rzeźbą, przestrzennym dodatkiem, biżuterią miejską "
Zniknąć to ona rzeczywiście powinna... Jak można mówić o minimalizacji ingerencji w strukturę dawnego miasta jednocześnie niszcząc jeden z najpiękniejszych widoków Gdańska... Widok z zielonego mostu na długie pobrzeże jest naszą wizytówką, jak można mówić o tym, że postawienie na środku wielkiego betonowego kloca nie ingeruje w jego przestrzeń. SKANDAL!- 36 4
-
2017-06-23 19:35
Każde g*wno można sprzedać, trzeba tylko zawinąć w papierek albo zapuszkować.
- 6 0
-
2017-06-23 19:41
Przy filharmonii 10 lat deliberowali a tu w mig.
Tutaj spaskudzą historyczny widok na Motławę i Żuraw.
- 8 0
-
2017-06-23 20:00
lysy budyn pierze kase
- 7 4
-
2017-06-23 20:05
A kiedy kolejna kladkw
Po wybudowaniu drugiej kladki pozostanie nam tylko zabetonowac Motlawe,wspanile osagnecie zarzadu miasta Gdanska WSPANIALE
- 15 4
-
2017-06-23 20:10
Przeprawy. (2)
Ja proponuje szklany tunel podwodny zamiast tej kładki,to dopiero była by ATRAKCJA.
- 15 1
-
2017-06-23 21:07
(1)
Naoglądał się raf koralowych... nurkowaleś kiedyś w bałtyku albo motławie? :)
- 0 3
-
2017-06-30 20:28
Nurkowanie.
Tak kochany dużo nurkowałem nawet w szambie,nie należało to do przyjemności.Ale to była moja praca.
- 0 0
-
2017-06-23 20:48
Czy ona również będzie miała "kierownice" tak jak ta na Olowianke ? Tam wizualizacje też ich nie uwzgledniala.
- 8 0
-
2017-06-23 21:05
(1)
Bez sens ! Szkoda kasy!
- 13 0
-
2017-06-23 23:57
to jest kłądka do marketów i hoteli dewelopera, a sprzedają jako prezent dla Miasta
:D Sk****nie level hard, stwardniały budyń, czerstwy stolec
- 4 0
-
2017-06-23 21:49
a po co są te kładki?
A no po to żeby zwiększyć wartość terenów w okolicy dawnych zakładów mięsnych, żeby można było na piechotę spacerkiem na Dług Targ i Chlebnicką, żeby napchać kieszenie deweloperskie. Na naszych oczach ginie najwspanialszy port średniowieczny w Europie. Np.jeszcze w czasach Szekspira port londyński miał nabrzeża o połowę krótsze niż w naszym mieście. I tego szczególnego miejsca nie chcą chronić miejscy urzędnicy. Dlaczego?
- 18 1
-
2017-06-23 21:58
Tunel, kiedy będzie tunel od Wałowej?
Nie kumam tej mody na kładki. Nie szkoda pieniędzy na takie coś ?
- 7 2
-
2017-06-23 22:28
Jak widac miasto mialo uklad z developerem budujacym na Wyspie Spichrzow. Tylko po co kladka co kilkadziesiat metrow?
- 16 3
-
2017-06-23 22:29
...
Już poprzednia kładka wpasowała się w krajobraz jak pieść w oko. Ta planowana całkowicie i nieodwracalnie zniszczy widok na Długie Pobrzeże i Motławę. Lepiej od razu przykryjmy rzekę betonową płyta, po co robić to na raty.
- 17 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.