- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (161 opinii)
- 4 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Jesienią ruszy budowa kładki św. Ducha
Właśnie uprawomocniło się pozwolenie na budowę kolejnej kładki w Gdańsku, łączącej Długie Pobrzeże z Wyspą Spichrzów . Nie będzie ona zbyt mocno ingerować w krajobraz, a jej sterownia - w przeciwieństwie do kładki na Ołowiance - będzie schowana.
Czytaj też: Studio z Londynu zaprojektuje obrotową kładkę św. Ducha nad Motławą
Wygląd kładki św. Ducha to kompletne przeciwieństwo niedawno uruchomionej kładki na Ołowiankę. Ta ostatnia ma olbrzymią sterownię, a jej 40-metrowe przęsło po podniesieniu widać doskonale z daleka.
Inwestorem, który stworzy kolejną kładkę w Gdańsku nie jest miasto, ale deweloperska spółka Granaria, zabudowująca północy cypel Wyspy Spichrzów, choć warto zaznaczyć, że inwestycja zostanie zrealizowana w ramach formuły partnerstwa prywatno-publicznego.
W związku z tym, że kładka ma inną, unikalną w Polsce konstrukcję obrotową i niemal nie będzie ingerować w istniejące nabrzeża, nie musiano występować o pozwolenia związane z jej budową ani do Urzędu Morskiego w Gdyni, ani też do gdańskiego magistratu, a jedynie do Urzędu Wojewódzkiego - gestora kanału Motławy.
- 30 maja wojewoda wydał pozwolenie na budowę, które uprawomocniło się w czwartek. Na tej podstawie możemy kontynuować proces przygotowawczy dla budowy. Na podstawie zaaprobowanego przez wojewodę projektu powstanie projekt wykonawczy - wyjaśnia Jan Kurbiel, członek zarządu spółki Granaria. - Te prace mają potrwać kilka tygodni, we wrześniu chcemy wszcząć procedurę przetargową na pozyskanie wykonawcy. Na przełomie września i października ruszamy z budową kładki.
Ma ona być oddana do użytku na przełomie 2018 i 2019 roku. Będzie miała 57 m długości, 4,5 m szerokości oraz 1,5-metrowy prześwit nad wodą. Jej część nawodna ma ważyć 100 ton. Obrotowa konstrukcja pozwoli otworzyć kładkę w 2 minuty od zgłoszenia chęci przepłynięcia Motławą.
Konstrukcja nawodna częściowo będzie wykonana z polerowanej stali nierdzewnej, elementy wyspy z granitu, bazaltu i szkła. Podświetlana wieczorami wyspa będzie się składać z trzech części - w jednej z nich, środkowej, znajdzie się mechanizm obrotowy. Wyspa będzie też elementem zabezpieczającym kładkę. Koszt inwestycji oszacowano na 10 mln zł.
- Kładką będzie sterować przygotowana do tego osoba wyposażona w kamery. Sterownia z dużym prawdopodobieństwem powstanie po stronie Długiego Pobrzeża. Nie wykluczamy, że z tego miejsca będzie się też dało sterować zwodzeniem mostu Stągiewnego, mimo że obie konstrukcje będą się od siebie różnić technologicznie - zapowiada Kurbiel.
Most Stągiewny do 2019 roku ma być przebudowany na modłę z 1937 roku i tak jak wtedy ma być zwodzony pionowo. Ma on umożliwić ruch jachtów w marinie, która ma powstać wzdłuż ul. Szafarnia.
Czytaj też: Rozpoczyna się budowa hotelu i mieszkań na Wyspie Spichrzów
Obecnie na terenie budowy Granarii stawiane są ściany szczelinowe, w grudniu planowane jest zakończenie stanu tzw. "zero" i z początkiem nowego roku zaczną wyłaniać się budowane obiekty. W pierwszej kolejności powstają apartamenty z częścią usługową i hotel z 230 pokojami.
Prace związane z budową hotelu i mieszkań mają zakończyć się na przełomie lat 2018 i 2019. Cała inwestycja Granarii, czyli konsorcjum Immobel oraz Multibud, powinna być zrealizowana do końca roku 2024 i łącznie kosztować ok. 400 mln zł.
Otwarcie kładki na Ołowiankę.
Opinie (190) 5 zablokowanych
-
2017-06-23 22:34
Najpierw skopali na zawsze widok u wejscia do portu a teraz koniec widoku z Zielonego Mostu. Masakra
- 25 2
-
2017-06-23 22:44
No cóż, dobry przykład jak wizualizacja mija się z prawdą
Kładka będzie miała się tak do historycznej zabudowy jak pięść do nosa. A bałwan, który zbudowal sterownię obecnej kładki powinien dyndać na niej.
- 23 0
-
2017-06-23 23:20
60 min/h
Chyba już nikt z czytelników nie wierzy, że kładka będzie obracała się z taką prędkością jak na wizualizacji, a furtki obejdą się bez 4 osobowej brygady z własną motorówką.
- 7 2
-
2017-06-23 23:52
Ta inwestycja to paranoja
rozrdalanie miasta hard i na wieki, na wieki niech będzie wbite w wielki Budyń i jego grób
- 10 3
-
2017-06-23 23:57
Może przed napisaniem takiego "artykułu" warto spojrzeć na plan miasta?
Wzdłuż Nowej Motławy za Mostem Stągiewnym nie ma ulicy Szafarnia - jest Kamienna Grobla i Motławska...
A Marina powinna rozbudowywać się na Kanale na Stępce - no chyba, że developerka nadal chce go zasypać, by postawić niezwykłej urody apartamentowce....- 7 0
-
2017-06-24 00:07
dla leniuchow
Budowac nastepna kladke bo leniomturystom przejsc sie 300 m nie chce do mostu zielonego wstyd glupoty!!!
niech na orunii zbuduja kladke jak tak maja ochote na budowanie kladek...
najlepiej niech zduduja most od ulicy walowej / popieluszki do anieli grobla bedzie lepszy pozytek dla dzielnic przerobka,rudniki,olszynka nie trzeba jezdzic przez okopowa !!!!- 11 2
-
2017-06-24 01:38
TLG!
Bedzie co malowac
- 2 2
-
2017-06-24 02:23
A dlaczego nie napiszecie nic o remoncie Chłopskiej, który niedługo rusza?
Znowu będzie narzekanie, że korki a informacji brak
- 1 3
-
2017-06-24 06:52
miejska rada glupcow
a trojmiasto.pl bije im jeszcze brawo i wpisuje sie w klamliwymi wizaualizacjami w propagande zlodziejskiego ratusza.
- 7 7
-
2017-06-24 08:37
Sw.ducha (1)
Rozumie ze sw.d.... bedzie ja budowac
- 2 1
-
2017-06-24 16:27
Wracaj do szkoły podstawowej bo masz zaległości
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.