- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (211 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (149 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (272 opinie)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (299 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
Kłopot z przejściem wiaduktem na Płk. Dąbka. Rozwiązaniem budowa nowego
Jedna z dwóch kładek dla pieszych na wiadukcie na Płk. Dąbka na Obłużu jest zamknięta. Powodem jest zły stan techniczny tej części obiektu. Problem ma rozwiązać nowy wiadukt, który wybuduje Gdynia. Sprawa inwestycji wróciła na spotkaniu wójta Kosakowa z radnymi gdyńskich dzielnic.
- Przejście dla pieszych tylko jedną stroną
- Spotkanie wójta Kosakowa z radnymi gdyńskich dzielnic
- Propozycje Kosakowa ws. wiaduktu na ul. Płk. Dąbka
- Zmian w projekcie wiaduktu jednak nie będzie
- Nowy wiadukt na Płk. Dąbka: założenia projektu
Jeden z dwóch ciągów pieszych na wiadukcie na ul. Płk. Dąbka na Obłużu został zamknięty rok temu. Przedłużająca się sytuacja irytuje mieszkańców, którzy na początku grudnia postanowili interweniować u władz Gdyni. Domagają się remontu obiektu, by mogli się po nim poruszać piesi.
Przejście dla pieszych tylko jedną stroną
- Napisaliśmy pismo w tej sprawie, ale pozostało ono bez odpowiedzi. O tym, że remontu nie będzie, dowiedzieliśmy się z odpowiedzi na interpelację radnego miasta Ireneusza Trojanowicza. Nie wiem, czy ktoś rzetelnie zbadał stan wiaduktu. Być może naprawa nie byłaby tak kosztowna, jak się wydaje. Tymczasem teraz piesi tłoczą się po jednej stronie obiektu - mówi Jan Gumiński, przewodniczący Rady Dzielnicy Obłuże.
Urzędnicy po naszym zapytaniu odpowiadają, że przejście jest zapewnione drugą stroną kładki, a remontu nie będzie przez ograniczone środki budżetowe. Poprawę sytuacji przyniesie dopiero budowa nowego wiaduktu w ciągu ul. Płk. Dąbka.
Spotkanie wójta Kosakowa z radnymi gdyńskich dzielnic
Sprawa budowy nowego wiaduktu wróciła na spotkaniu Marcina Majka, wójta Kosakowa, z radnymi gdyńskich dzielnic. Zaproszenie do wójta wystosowała Rada Dzielnicy Obłuże, która była organizatorem spotkania. Wzięli w nim udział m.in. wiceprzewodnicząca Rady Miasta Gdyni Elżbieta Sierżęga, radny Gdyni Ireneusz Trojanowicz oraz dzielnicowi radni Obłuża, Pogórza i Babich Dołów.
Wójt wskazywał, że gmina Kosakowo dalej jest chętna, by partycypować w kosztach budowy nowego wiaduktu, ale w innym wariancie, niż proponuje Gdynia.
Przypomnijmy, że Gdynia planuje budowę wiaduktu z dwoma pasami ruchu w każdą ze stron, przy czym jedna jezdnia będzie buspasem. Okoliczności takiego wyboru opisaliśmy jesienią.
Jest projekt przebudowy kluczowego wiaduktu
Propozycje Kosakowa ws. wiaduktu na ul. Płk. Dąbka
Zdaniem władz Kosakowa są alternatywy, które mogą rozwiązać obecny problem.
Pierwsza opcja zakłada, że wiadukt zaprojektowany w ciągu ul. Płk. Dąbka powinien być od razu zaprojektowany w szerokości umożliwiającej docelowo ruch trzema pasami. Pozwoli to w przyszłości rozbudować jezdnię o dodatkowy trzeci pas ruchu.
Drugie rozwiązanie to pozostawienie dwóch pasów ruchu do komunikacji ogólnej na odcinku od skrzyżowania z ul. Derdowskiego do skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego.
- Cały czas podtrzymuję deklarację o 50-procentowym wkładzie finansowym gminy Kosakowo w tę inwestycję, ale uważam, że ten wiadukt powinien powstać z rezerwą na trzeci pas ruchu - dodawał. Przekonywał także, że jest duża szansa na pozyskanie na inwestycję środków unijnych ze względu na położenie inwestycji na styku dwóch gmin.
Podobne spotkanie radni chcą w najbliższym czasie zorganizować z Markiem Łucykiem, wiceprezydentem Gdyni.
Zmian w projekcie wiaduktu jednak nie będzie
Urzędnicy z Gdyni przekonują jednak, że budowa szerszego wiaduktu byłaby niespójna ze strategią transportową miasta.
- Podpisanie porozumienia [z Kosakowem - dop. red] było efektem szeregu spotkań i rozmów, podczas których były uzgadniane jego zapisy. Mimo iż dokument został zaakceptowany i podpisany przez obie strony, Kosakowo odmówiło partycypowania w kosztach przygotowania dokumentacji projektowej. Nie wyraziło także chęci partycypowania w kosztach budowy - wskazuje Agata Grzegorczyk z biura prasowego Gdyni.
Projekt wiaduktu jest gotowy, został złożony wniosek o wydanie decyzji ZRID. Praktycznie pewne jest, że bez środków zewnętrznych się nie obejdzie.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania i domy przy planowanym wiadukcie
- Zgodnie z założeniem, iż chcemy dać priorytet komunikacji publicznej, projekt zakłada powstanie dwóch jezdni dla transportu indywidualnego i buspasa. Koncepcja Kosakowa zakłada albo likwidację buspasów, co byłoby nieprzystające do naszej strategii transportowej, albo inwestycję nie tylko dwa i pół razy droższą, ale też niepoprawiającą w znaczący sposób przejezdności drogi - dodaje.
Nowy wiadukt na Płk. Dąbka: założenia projektu
- budowa dodatkowej nitki ul. Dąbka wraz z nowym, dodatkowym wiaduktem,
- stworzenie buspasa na nowym wiadukcie,
- stworzenie nowego przystanku przed wiaduktem (od strony Kosakowa),
- budowa lewo- i prawoskrętów na skrzyżowaniu ulic Dąbka i Derdowskiego,
- stworzenie nowego chodnika i drogi rowerowej po południowej stronie ul. Dąbka,
- rezerwacja miejsca pod mogący powstać w przyszłości przystanek kolejowy.
Mosty i kładki Trójmiasta
Rozpocznij quizOpinie wybrane
-
2023-04-03 08:14
Nowy wiadukt niewiele zmieni. (8)
Jeżeli wiadukt zostanie wybudowany i powstaną na nim buspasy to jak w banku prawy pas Płk. Dąbka od skrzyżowania z Kwiatkowskiego w kierunku Kosakowa od razu zostanie zamieniony również w Buspas czyli już od skrzyżowania będzie zwężenie. To samo na Pogórzu - prawy pas w kierunku centrum, który jest buspasem w godzinach porannych zostanie już buspasem na stałe. Do tego czasu komunikacja znowu zdrożeje, rozkłady zostaną obcięte i nikt i tak nie przesiądzie się na autobus.
- 152 19
-
2023-04-03 12:58
ciekawe kiedy przejdę zamkniętym odcinkiem?
mostek na Wiśniewskiego naprawiali trzy lata
- 3 1
-
2023-04-03 13:01
nie musisz mówić tak oficjalnie
że nic nie zmienisz u Siebie, może inni zmienią
- 0 0
-
2023-04-03 08:32
Brzmi fajnie (5)
A te fatalistyczne wizje o kolejnych cięciach to raczej nie mają podstaw, chyba że masz informacje o kolejnym Polskim Ładzie, który jeszcze bardziej obetnie samorządom wpływy z PIT-u ;)
- 12 22
-
2023-04-03 11:56
nie zauwałeś że większość budów i modernizacji w Gdyni jest z PŁ? (1)
sami od lat nie zbudowali nawet cm chodnika czy nowej ulicy. Wszystko ma tabliczk,i że rzadowe, unijne i PŁ.
- 3 10
-
2023-04-03 12:18
A ten scentralizowany model rządzenia rodem wprost z komuny hucznie nazwany PŁ (dziwnie podobny do Ruski Mir) to skąd ma pieniądze?
- 8 0
-
2023-04-03 10:12
Co już mieli wyciąć, to wycieli (1)
Teraz tylko trzeba czekać na kolejną lipcową podwyżkę biletu miesięcznego związaną z wprowadzeniem systemu FALA. Przypomnij nam drogi urzędniku, jaką stawkę maksymalną ustalono w Gdyni?
- 7 3
-
2023-04-03 10:59
Fala przeminęła z wiatrem.
- 1 2
-
2023-04-03 10:10
A jaka jest alternatywna ścieżka pozyskania finansów prócz wpływów z PIT-u?
- 1 2
-
2023-04-03 09:11
(21)
Rację ma Kosakowo. Gdynia nie potrafi planować i mają tam w tym UM klapki na oczach. Swoją drogą to, że jest tam na tym wiadukcie jedna kładka nieczynna wcale nie powoduje tłoku i konieczności przepychania się na drugiej, a przynajmniej ja tego nie zauważyłam, a jestem tam kilka razy w tygodniu. Wiadukt powinien być nowy, dwupasmowy, a buspas
Rację ma Kosakowo. Gdynia nie potrafi planować i mają tam w tym UM klapki na oczach. Swoją drogą to, że jest tam na tym wiadukcie jedna kładka nieczynna wcale nie powoduje tłoku i konieczności przepychania się na drugiej, a przynajmniej ja tego nie zauważyłam, a jestem tam kilka razy w tygodniu. Wiadukt powinien być nowy, dwupasmowy, a buspas opcjonalny, jeśli w przyszłości zwiększy się siatka połączeń między Kosakowem a Gdynią. Jest w ogóle taki pomysł, bo póki co tych autobusów jest tam niewiele i nie jeżdżą jakoś specjalnie często?
- 180 18
-
2023-04-03 13:01
Kosakowo powinno być dzielnicą Gdyni (8)
po co dublowanie biurokracji ?
- 8 9
-
2023-04-03 21:34
(1)
No nie. Obluze i pogorze górne włączyć do gminy Kosakowo
- 3 1
-
2023-04-04 13:22
A to ma sens, bramki można wtedy na Kwiatkowskiego postawić
- 0 0
-
2023-04-03 17:24
a moze powinno sie powolac zarzad... (4)
Trojmiasta??!
To dopiero oszczednosc i efektywnosc!- 2 0
-
2023-04-03 18:08
Samorząd się o ustawę metropolitarną dobija już z dekadę (1)
- 1 1
-
2023-04-03 23:06
ale tu nie chodzi o dodatkową grzędę dla urzędowych brojlerów
ale likwidację istniejących zarządów miast i całego tałatajstwa, które do tego się przykleiło.
Które na dodatek uważa, że jest alfą i omegą i w niczym nie potrafi stworzyć synergii.
We własnym interesie!- 1 1
-
2023-04-03 17:41
Szczur powinien rządzić całą kasą! (1)
- 1 2
-
2023-04-03 23:07
swoją tak
ale oddał ją żonie.
- 1 0
-
2023-04-03 14:15
Lepiej nie, bo by zaczęło się cofać w rozwoju. Miałoby biurowce i apartamenty stojące puste, zabetonowaną zieleń i dziurawe drogi.
- 11 6
-
2023-04-03 12:59
powiedz szczur czy ty potrafisz się z kimkolwiek dogadać?
- 8 4
-
2023-04-03 09:56
o czym ty gościu w ogóle mówisz? (10)
W godzinach szczytu autobus 194 jeździ tam co 3-5 minut. A są jeszcze inne linie.
Osobna kwestia to fakt, że wiadukt jest na terenie Gdyni i to Gdynia ma decydujący głos- 12 23
-
2023-04-03 17:17
"moja chata z kraja"
Taka strategia nigdy sie nie sprawdzila...
- 1 2
-
2023-04-03 10:36
(7)
194 nie jeździ do Kosakowa, tak samo jak 141 czy 197, który i tak przed wiaduktem skręca w Maciejewicza. Jeśli Gdynia ma decydujący głos, to po co w ogóle rozmawia z Kosakowem? Z jaką częstotliwością jeździ 146? 173? 165? Dwa pierwsze w ogóle przez ten wiadukt nie jeżdżą.
- 8 5
-
2023-04-03 10:47
(6)
Było jeszcze 105 i 125, ale któryś z nich wycięli w ogóle, ale również jeździły przez serpentyny, a nie przez ten wiadukt. Po co Kosakowo ma inwestować w rozwiązanie, które nic mu nie da, skoro z Kosakowa wiaduktem jeździ ledwo jeden autobus do Gdyni, a reszta to samochody?
- 7 7
-
2023-04-03 13:31
Może zamiast skróconych i wydajnych linii autobusowych gościć u siebie niekończące się korki (1)
Jak kto lubi.
- 5 1
-
2023-04-03 17:22
aby skrocic i poprawic wydajnisc polaczen autobusowych (ogolnie komunikacji zbiorowej)
Trzeba miec tabor, ludzi i drogi.
Czyli kase.
A tej Gdynia i Kosakowo nie maja w wystarczajacej ilosci. Na tym wszyskim kotluja sie spory kompetencyjne i legalistyczne.
Czyli realny swiat samorzadu.
Ktory potrafi tylko rzadzic sie sam.- 1 1
-
2023-04-03 10:59
(3)
Ale brak autobusów do Kosakowa to nie jest wina Gdyni. Za autobusy międzygminne płacą obie gminy. Widać Kosakowo nie zglasza większych potrzeb.
- 13 2
-
2023-04-03 11:09
(2)
Są autobusy z Kosakowa do Gdyni - 146, 173, 105 albo 125 ( nie wiem, który wywalili z rozkładu ), tylko, że nie jeżdżą tym wiaduktem, a przez serpentyny i to bardzo rzadko. Jedynie 165 jeździ wiaduktem. To wygląda tak, jakby Gdynia chciała kosztem Kosakowa wprowadzić rozwiązania u siebie. Pomijam fakt, że propozycja Gdyni nawet samej Gdyni nie pomoże, bo komunikacja w Gdyni jest po prostu fatalna.
- 10 3
-
2023-04-03 16:54
Wywalili 125. Tradycyjna linia dla wrażliwych 105 Szpital - Cmentarz (i jakieś tam Mechelinki dla odminany ) nadal działa.
- 5 0
-
2023-04-03 11:14
Gdynia nawet Sopotowi skasowała trajtek, 27 bodajże. Jaki to poważny partner do dyskusji? G skasowała do ZOO. Gdynia wycina połączenia, bo nie ma kasy, a Ty chcesz, żeby składała się z Kosakowem, skoro nie dawała rady w dotychczasowym układzie?
- 6 8
-
2023-04-03 10:28
autobus 194 jeździł co 3-5 minut 25 lat temu, a kolejne wycinanie połączeń tylko zwiększa korki na północ Gdyni. Same buspasy nic nie zmienią jeśli oferta komunikacji miejskiej będzie dalej zwijana
- 26 6
-
2023-04-03 08:03
(26)
Chwila,chwila , coś się tutaj krytykantom pokiełbaskowało. Co do działań ogólnie mówiąc ekipy pre Szczurka w sprawach drogowych jestem krytyczny i w przyszłych wyborach będę musiał szukać innego kandydata to w tym wypadku jestem za nimi. Niby dlaczego Gdynia ma dokładać się do coraz to większego ruchu w Kosakowie . Mieszkań i domów tutaj przybywa,
Chwila,chwila , coś się tutaj krytykantom pokiełbaskowało. Co do działań ogólnie mówiąc ekipy pre Szczurka w sprawach drogowych jestem krytyczny i w przyszłych wyborach będę musiał szukać innego kandydata to w tym wypadku jestem za nimi. Niby dlaczego Gdynia ma dokładać się do coraz to większego ruchu w Kosakowie . Mieszkań i domów tutaj przybywa, przybywa mieszkańców a co za tym samochodów, rowerów itd. Obserwując ruch w tamtym rejonie (jadąc na Pogórze czy do Szperka) to widać gdzie większość samochodów "ciśnie".Mieszkacie -zwracam się do Kosakowian- tam, płacicie podatki tam, wójta macie tam to do niego z pretensjami.Rolą gospodarza jest dbanie o swoich a nie z gmin ościennych.
- 45 137
-
2023-04-03 20:21
Kiedy gościu zrzucisz z siebie myślenie Kargula i Pawlaka. Naprawdę nie rozumiesz o co chodzi ?
Może poczytaj trochę więcej.
- 3 1
-
2023-04-03 17:34
Niby dlaczego Gmina Kosakowo ma dokładać do jakiegoś gniota który wymyślili zdolni projektanci i nie biora pod uwagę żadnych
nie biorą pod wzgląd uwag Gminy Kosakowo
- 8 2
-
2023-04-03 12:22
A dlatego, że
Jeżeli miasto od razu zwęzi drogę wyjazdową z miasta, a do tego te wiadukty się sprowadzają, to koreczek zostanie w mieście. Wielkomiejski koreczek. O to chodzi?
- 9 0
-
2023-04-03 12:17
Dobrze napisałeś . Obowiązkiem gospodarze
Jest dbanie o swoich . Wobec tego nie wyciągacie ręko do Kosakowa po kasę na budowę buspasow. Dziś jest po jednym pasie ruchu w każdą stronę o wg koncepcji Gdyni po wybudowaniu wiaduktu dalej będzie po jednym pasie, bo dwa z automatu będą dla śladowej komunikacji czyli nic się nie poprawi..
- 8 4
-
2023-04-03 12:00
bo ci z Kosakowa pracują w Gdyni, dzieci też uczą się w Gdyni, bo zakupy jeszcze robią w Gdyni a Gdynia CHOWA (2)
swoich mieszkańców na cmentarzu w Pierwoszynie, na którym nie pochowasz nikogo z Pierwoszyna czy Kosakowa. Wystarcz dobra wola szczura ale on jej nawet nie mial w kwestii biletu metropolitalnego choć go Adamowicz prosił. Szczur odpowiedział, że Gdynia to wyłacznie jego miasto i on tu decyduje. Czas wywalić szczura, jakos Rumia, Reda i Wejherowo moga pracowąc dla ludzi razem a ten partacz nie!
- 8 8
-
2023-04-03 15:15
Być hubą i się jeszcze tym chwalić
- 4 6
-
2023-04-03 13:37
Preferencje w przyjmowaniu dzieci z kartą mieszkańca do szkół już pilotuje Gdańsk
W Gdyni też będą.
- 4 5
-
2023-04-03 11:57
To i Kosakowo chce finansowac 50% kosztow budowy
Co moze zrobic wojt gminy, kiedy drogi dojazdowe nie sa na jej terenie?
- 5 4
-
2023-04-03 11:34
(1)
Jakie bezmyślne stwierdzenie.... korki są w Gdyni, a nie w Kosakowie jeśli chodzi o to miejsce. To Gdyni powinno zależeć na udrożnieniu ruchu. To w Gdyni stoją auta i smrodzą smogiem wam pod okna. Co? Zamknięcie drogę na Rewe? Sami tam jeździcie. Niech si3 Gdynia cieszy że Kosakowo chce partycypować w koszta. Brak porozumienia w tej sprawie to tylko wyniosłość władz Gdyni.
- 15 8
-
2023-04-03 13:36
One po wjeździe się teleportują i nie będą smrodzić dalej?
- 4 2
-
2023-04-03 09:26
Ola
Nie ma to jak myśleć tylko o swoim ogródku. Do szperka na zakupy przyjeżdża dużo ludzi z Gdyni. W okresie letnim na Hel to też chętnych podróżnych nie brakuje. Korki w sezonie nawet w soboty już na zjeździe z Kwiatkowskiego. Jak będą korki w gminie Kosakowo, to będą korki w Gdyni - logiczne. Część mieszkańców Gdyni z dzielenic Obłuża, Pogórza a
Nie ma to jak myśleć tylko o swoim ogródku. Do szperka na zakupy przyjeżdża dużo ludzi z Gdyni. W okresie letnim na Hel to też chętnych podróżnych nie brakuje. Korki w sezonie nawet w soboty już na zjeździe z Kwiatkowskiego. Jak będą korki w gminie Kosakowo, to będą korki w Gdyni - logiczne. Część mieszkańców Gdyni z dzielenic Obłuża, Pogórza a nawet niekiedy Oksywia już się nie liczą? Też płacą podatki. A mieszkańcy gminy Kosakowo też mają swój wkład w rozwój miasta - m.in. licznie pracują w Trójmieście, dzieci chodzą do szkół, uczelni, robią zakupy, przychodnie, mają rodziny w Gdyni, która sama widzę jak odwiedza swoich bliskich. ..System naczyń połączonych.
Nie ma to jak własne ego- 24 10
-
2023-04-03 08:52
Masz pan rację... (2)
Idąc tym tokiem rozumowania należy znacznie ograniczyć wjazd do Gdyni tym wszystkim, którzy w niej pracują i mieszkają poza nią. Trzeba to zrobić nie tylko na wjeździe od strony Kosakowa ale również od Sopotu (Al. Zwycięstwa i Sopocka), od Gdańska (S6), od Chwaszczyna (Chwaszczyńska), od Koleczkowa (Marszewska), od Rumi (Morska). Nie można też
Idąc tym tokiem rozumowania należy znacznie ograniczyć wjazd do Gdyni tym wszystkim, którzy w niej pracują i mieszkają poza nią. Trzeba to zrobić nie tylko na wjeździe od strony Kosakowa ale również od Sopotu (Al. Zwycięstwa i Sopocka), od Gdańska (S6), od Chwaszczyna (Chwaszczyńska), od Koleczkowa (Marszewska), od Rumi (Morska). Nie można też zapomnieć o znacznym ograniczeniu możliwości wyjazdu z Gdyni jej mieszkańcom skoro taka jest polityka i myślenie jej mieszkańców. Bez ościennych miejscowości, gmin czy powiatów żadne miasto nie przetrwa. Żeby się rozwijać i funkcjonować trzeba współpracować na każdym szczeblu dbając o interes swój oraz sąsiadów.
- 37 3
-
2023-04-03 15:39
Kosakowo bez Gdyni zaiste nie przetrwa, bo jest sypialnią (1)
Odwrotnie jak najbardziej. Sieć drogowa między Gdańskiem a Gdynią nie była rozbudowywana od dekad i nie będzie - wszystkie bzdury pokroju różnokolorowych tras poszły w niszczarkę. Dolny taras ma SKM. Górny będzie miał sukcesywnie rozbudowywaną i zagęszczana PKM. A Kosakowa, Mosty i Bojana będą za 20 lat tam, gdzie są.
- 4 7
-
2023-04-03 22:07
"wszystkie bzdury pokroju różnokolorowych tras poszły w niszczarkę"
To nie są bzdury.
Najzwyczajniej nie ma na to kasy i długo nie będzie.
A "aktywistyczne" szamaństwa służą jedynie do maskowania tego faktu.- 4 1
-
2023-04-03 08:32
A jak szanowny Pan myśli? (5)
Dlaczego ościenne gminy rozkwitają a Gdynia powoli się zwija do poziomu pierwotnej wioski? Kto za takimi zmianami stoi? Przy takiej polityce miasta utrudniającej życie mieszkańcom i przedsiębiorcom to raczej zrozumiałe.
- 42 10
-
2023-04-03 08:38
Tańsze lokale (4)
Koniec tajemnicy sukcesu gmin ościennych. Drogi są za darmo, więc opłaca się wyprowadzić za miasto i dojeżdżać codziennie.
- 13 18
-
2023-04-03 11:43
(3)
To wy sami mieszkańcy Gdyni się wyprowadzacie na ościenne miejscowości. Dlaczego Wasze ukochane miasto was nie wspiera by zostać? Nawet w UM od ręki można się wymeldować, a by zameldować się to trzeba się umawiać. Absurd goni absurd!
- 14 6
-
2023-04-03 17:29
bo taka jest strategia zarzadu miasta (1)
Oproznic miasto z ludzi i zostawic wynajem dla przelotnych wczasowiczow i bogatych rentierow...
Po co im klopoty z roszczeniowa "tluszcza"?!!
Wczasowicz przyjedzie, wyjedzie, kase zostawi...
Rentier posazny, to se kupi i dole za obsluge odpali.
Reszta won!- 6 2
-
2023-04-03 22:04
Gdynia wróci "do korzeni"
Kamienna Góra otoczona morzem slumsów i faweli na morenowych wzgórzach.
- 4 1
-
2023-04-03 12:34
Wyprowadzają się naiwni
10 lat w korkach prostuje każdego
- 10 8
-
2023-04-03 08:23
jesli Gdynia chce zarabiac na funkcjonowaniu podmiotow gospodarczych (3)
Musi stwarzac po temu warunki...
Chociazby poprzez umozliwienie komunikacji pracownikom i klientom.
Chyba nie ma wiekszej oczywistosci??!
Chyba ze Gdynia chce zerwac z dotychcasowym modelem miasta przemyslowo-handlowego inpojsc sladem Sopotu czy Wladyslawowa? Bo kierunek wydawania pieniedzy na to wskazuje.
rozwiń...Musi stwarzac po temu warunki...
Chociazby poprzez umozliwienie komunikacji pracownikom i klientom.
Chyba nie ma wiekszej oczywistosci??!
Chyba ze Gdynia chce zerwac z dotychcasowym modelem miasta przemyslowo-handlowego inpojsc sladem Sopotu czy Wladyslawowa? Bo kierunek wydawania pieniedzy na to wskazuje.
Jak nie wlozysz, to nie wyjmiesz. Podstawowa zasada kupiecka, ktora to dzialalnoscia onegdaj Gdynia slynela. Gdynia wlozyla bardzo nietrafnie i dyktatorsko.
Lotnisko, park(ing) centralny, estakada, deweloperka w porcie - cztery gozdzie do gospodarczej trumny Gdyni. "Skarbonki" ktore jesc wolaja ale kase nie bardzo przynosza. To bledne aktywne dzialania Rady miasta. Zaniechan az trudno wymienic.
Gdynia pretenduje na lidera polnocnej czesci regionu, ale to Rumia wybudowala tunel pod torami. W cenie nizszej niz park(ing) centralny.
Sami ocencie, jak te dzialania wygladaja na tle chociazby okolicznych miejscowosci...- 26 11
-
2023-04-03 12:59
kiedy szczur zacznie jeździć rowerem? (2)
- 14 4
-
2023-04-03 17:25
jak kupia cargo
Z kierowca...
Czyli ryksze...- 7 0
-
2023-04-03 16:04
Jak um splajtuje...
- 8 0
-
2023-04-03 08:27
(1)
Czytanie ze zrozumieniem jest istotne. Napisano, iz gm. Kosakowo zamierza wspolfinansowac inwestycje, jednak perspektywiczna, rozwojowa. Nie zgadza sie natomiast z rozwiazaniem tymczasowych roziazan, ktore w tym przypadku nie bedzie oznaczac poprawy sprawnosci ruchu.
- 36 6
-
2023-04-03 13:00
szczur robi wszystko żeby nic nie robić
- 16 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.