Fakty i opinie

Kłopotliwe opłaty za parking przy lotnisku

Pasażerowie chcący zapłacić za postój długoterminowy na lotnisku w Rębiechowie narzekają, że nowy system opłat jest niewygodny i kłopotliwy. Likwidacja recepcji na parkingu utrudnia życie, a nie ułatwiają go awaryjne automaty. Po naszej interwencji operator zapowiada, że wkrótce sytuacja ma się poprawić.



Jakim środkiem transportu dostajesz się na lotnisko?

samochodem 45%
taksówką 15%
autobusem 8%
kolejką PKM 15%
podwozi mnie znajomy 17%
zakończona Łącznie głosów: 1309
Pan Michał poleciał na kilka dni za granicę. Swoje auto pozostawił na parkingu długoterminowym P5 przed terminalem lotniska. Gdy wrócił i chciał zapłacić za postój (69 zł) okazało się, że w budce strażnika nikogo nie ma.

- Miałem przy sobie gotówkę i kartę płatniczą. Udałem się więc do automatu, ten jednak nie przyjmował pieniędzy. Próbowałem zapłacić różnymi banknotami, ale za każdym razem urządzenie oddawało je z powrotem. Okazało się, że w automacie brakuje bilonu do wydania reszty.
Pan Michał spróbował zapłacić kartą. Również bezskutecznie.

- Wyczytałem, że za parking można zapłacić na sąsiednim parkingu P4. Idę, a tam też nikogo nie ma. Wracam więc przez cały parking pod nowy terminal, gdzie na parkingu P1 jest przeniesione biuro parkingowe. Dopiero tam udało mi się zapłacić za postój. Za mną przyszli kolejni zdezorientowani pasażerowie.


Gdy pasażerowi wreszcie udało się zapłacić za postój, chciał się dowiedzieć, dlaczego nie ma takiej możliwości na każdym z parkingów.

- Zapytałem, dlaczego nikogo nie ma w budce na parkingu P5 i P4. Od pracownika, który przyjmował ode mnie pieniądze usłyszałem, że... on sam się dziwi tym zmianom. I że nic na to nie można poradzić.
To był błąd techniczny

Parkingami przed lotniskiem w Gdańsku zarządza spółka Interparking Polska, która w Gdańsku jest też operatorem płatnych postojów przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Jak tłumaczy nam Marcin Śleszyński, z-ca kierownika firmy Interparking, recepcja na parkingu P5 przestała funkcjonować pod koniec września w wyniku reorganizacji ruchu drogowego przy Porcie Lotniczym.

- Obecnie jest zainstalowana kasa automatyczna na parkingu P5, w której można dokonać opłaty za postój, dodatkowo można opłacić bilet za postój w pozostałych siedmiu kasach automatycznych lub w recepcji parkingu zlokalizowanej przed terminalem na terenie parkingu P1 - tłumaczy Marcin Śleszyński.
W teorii więc wszystko działa. W praktyce, gdy na miejscu nie ma pracownika z obsługi, a automat będzie miał awarię, kierowcy mają kłopot. Pytamy, dlaczego automat biletowy odrzuca transakcję, gdy nie posiada złotówki do wydania reszty?

- W tym dniu pojawił się błąd techniczny, który został zgłoszony do serwisu - przyznaje Marcin Śleszyński i jednocześnie zastrzega, że na kasie automatycznej znajdowały się informacje o możliwości uiszczenia opłaty w najbliższych, sąsiednich kasach.
Pana Michała to jednak nie przekonuje.

- Po co sztucznie o złotówkę opuszczać cenę i ustalać ją tak, że potem okazuje się ona kłopotliwa? Taka sama sytuacja jest choćby na autostradzie, gdzie właśnie przez takie niezaokrąglone ceny i wydawanie reszty powstają niepotrzebne korki.
- W kasach automatycznych jest możliwość uiszczenia opłaty gotówką lub kartą płatniczą, dlatego można opłacić tam każdą kwotę - podkreśla z-ca kierownika firmy Interparking.
Jednocześnie nie odnosi się w żaden sposób do propozycji, by ceny za usługę wyrównać do pełnej kwoty. Dlaczego automat odrzucał też płatność kartą?

- W kasie automatycznej uległ awarii czytnik kart płatniczych, który został wymieniony przez autoryzowany serwis systemu parkingowego - dodaje Śleszyński.
Pracownik nie wróci, ale będzie dodatkowe oznakowanie

Co prawda, nie ma szans, by recepcja na parkingu P5 znów była czynna, ale automaty wkrótce zostaną dodatkowo oznakowane.

- Pracownicy, u których można opłacić bilet znajdują się tylko i wyłącznie w nowym biurze na parkingu P1 - rozwiewa wątpliwości Marcin Śleszyński, gdy pytamy, czy wobec problemów technicznych z biletomatami jest szansa, by pracownik obsługi parkingu wrócił na parking P5.

Opinie (130) 2 zablokowane

  • Nalezy obslugiwac tylko klientow w krawatach bo sa mniej awanturujacy sie ! (15)

    Wiekszosc co narzeka na wszystko i na te wspaniale automaty chodzi bez krawatow ! wiec wiadomo o co chodzi . Musi byc obowiazek aby kazdy kto ukonczy 16 lat nosil kapelusz , krawat i szelki . Taka mam koncepcje

    • 207 17

    • (11)

      no to jest słuszna koncepcja, ale dlaczego ona ma na sobie mundur pruski???

      • 31 1

      • Bo to (6)

        Secesyjny podróżny byl

        • 16 1

        • (3)

          To może przewiązać biało czerwoną szarfą? Taką mam koncepcję...

          • 22 1

          • (2)

            Od koncepcji to jestem tutaj ja

            • 20 3

            • (1)

              Czy parkingowi mnie slysza

              • 20 0

              • Na pewno ja słyszę Parkingowych...

                • 2 0

        • Do Bydgoszczy pojadę a zapłacę! (1)

          • 24 0

          • Najbliższy czynny parking z automatem w Krakowie

            • 30 0

      • (3)

        bo on sie nazywa Pruski. Polski szlachic !!!

        • 14 2

        • A imię jego Wawrzyniec

          • 9 1

        • (1)

          dziedzic wsiunie

          • 9 3

          • twoj stary wsiun

            • 0 1

    • Może w Miasteczku powstanie pierwszy Aqua Park w Gdańsku (2)

      Tak nowoczesne miasto jakim jest Gdańsk nie posiada nawet jednego Aquaparku!!

      • 1 0

      • (1)

        po co, bedzie wiecznie problem z parkingiem!!

        • 3 0

        • :)

          • 0 0

  • (6)

    Jedna wielka kicha!

    • 94 3

    • I wszechobecny problem wszelakich polskich kas i automatow (2)

      czyli brak bilonu do wydania reszty. Jak żyję i podróżuję to ogólnokrajowy problem z drobniakami spotykam tylko w Polsce. Jakieś fatum czy co ale od dzięsiątków lat nikt nie wpadł jak rozwiązać ten problem tylko proszą o odliczone albo drobne bocznie mają jak wydać. Z automatem jedyna różnica, że po prostu o niczym nie informuje bo programujący go oczywiście nie pomyśleli, że może zabraknąć bilonu.

      • 12 0

      • E tam, trzeba było wywiesić kartkę,że płatności dokonuje się w budce nr... i po kłopocie

        • 0 1

      • Faktura

        Pelna lipa.
        Jak/skad teraz pozyskac fakture skoro jest jedna osoba obslugujaca kilka parkingow?
        Tezeba teraz dralowac na koniec aby odebrac fakture?
        To jakas kpina.
        Moze sa inne firmy ktore chetnie poprowadza parkingi i zrobia to z glowa?

        • 2 0

    • Żenada z parkingiem

      • 2 0

    • Ta, też dzisiaj tam byłem, akurat żadnych problemów z płatnościami etc nie miałem, bo jak to zobaczyłem to zdurniałem i spitoliłem jak najszybciej stamtąd. Autko zostawiłem gdzieś w szczerym polu dwa papierosy drogi od terminalu. Bez kitu nie wiem o co tam chodzi.
      Wcześniej brało się bilecik kiss'n'fly a na wysokości końca nowego terminalu był wyjazd ze strefy i mogłem sobie bezstresowo pojechać na parking. Teraz kurde wszystko to jest strefa kiss'n'fly. Parkingi przecież też defacto są w strefie. Jak to działa nie wiem i żeby nie ryzykować, że będę musiał bulić ze dwie stówki wolałem zrobić zrywkę. Niestety, artykuł też mi nic nie wyjaśnił, podobnie zresztą jak panie w informacji.

      • 9 0

    • Ale kotlecik ładnie pachnie?

      • 1 0

  • Zgoda władz na zakup auta i wykupienie miejsca postojowego i po kłopocie z parkowanem (4)

    Miejsce postojowe kilkanaście tysięcy za kawałek terenu pod blokiem. Do tego zgoda władz na zakup auta jak w Chinach i Japonii. Okazuje się, że te przepisy tam się sprawują dobrze. Nikt do Tokio nie przyjeżdża samochodem do pracy, chyba, że milioner. Oczywiście sprawna komunikacja miejska to podstawa. Kurierzy i poczta oraz inne służby jeździć oczywiście mogą.
    Będzie mniej aut i znacznie mniej problemów z parkowaniem.

    • 26 81

    • ???

      • 10 2

    • (2)

      Mam kupić miejsce postojowe wszędzie, gdzie jeżdzę? Na lotnisku, pod supermarketem, pod przychodnią? Palnij się w łeb!

      • 32 4

      • (1)

        do marketu na piechotę, do przychodni tym bardziej (bo to zdrowe). ale nie, każde GWE musi zaparkować ze zderzakiem w drzwiach Biedry....

        • 8 15

        • Lub Lidla szczególnie w widoczne w Rumii. ..

          • 1 1

  • To co się dzieje na lotnisku kiss and fly (6)

    Przy bramkach to jawna farsa kto był ten wie.
    więc do rzeczy raz przy podjezdzie do szlabanu sam sie podnosi a raz trzeba włożyc bilecik oczywiscie nie pod skaner tylko do dziurki to wprowadzanie ludzi w bład, czesto nieczynne dwa szlabany lub wiecej, brak instrukcji co powoduje zatory na wyjezdzie
    jawne naciąganie i nabijanie w butelke ludzi za 20zl

    • 194 3

    • dokładnie tak jak piszesz

      a wystarczyłyby naklejki na skanerach........jakiś łeb powinien za to polecieć wszak to jeden z najważniejszych obiektów użyteczności publicznej,w sensie lotnisko

      • 31 0

    • dokładnie tyle razu już tam bylem na kiss&fly a nigdy nie mam pewności czy dobrze jadę pomijając fakt ze w związku z budową PKM otocznie i droga dojazdowa wygląda inaczej to oznakowanie leży pod każdym względem.

      • 33 0

    • Ostatnio odwozilem znajomych na lotnisko i troche sie zdziwilem ze w kolejce do szlabanu wyjazdowego czekalem kilkanascie minut. 2 panow z obslugi biegalo miedzy szlabanami i pobieralo bilety od wyjezdzajacych, zeby je wkladac do automatu. Z jednej strony fajnie, bo tworzymy miejsca pracy, ale z drugiej piekny przyklad jak w Polsce wszystko dziala.

      • 38 0

    • Pomijając fakt, że teraz połowę tych 10 min zajmuje przejechanie od wjazdu do wyjazdu.

      A jeszcze jak chwilę postoimy w kolejce do szlabanu to opłata murowana...

      • 45 0

    • DOKŁADNIE...podjechalem pod szlaban majac jeszcze 1 min w zapasie...i pod skaner bilet wkladam i nic i nic

      w koncu wsadzilem do otworu ale juz min przeskoczyla i co ...i d... musialem wracac na wstecznym i placic 20zl

      • 6 0

    • Filozofia sukcesu na lotnisku

      Taki wielki przyrost liczby klientów, rozbudowa, PKM itd. Same sukcesy bohaterskimi czynami prezesa wydarte wrogiemu otoczeniu (a ściślej: UE). Ale już bramki wjazdowe na K&F pokazują jak wszystko to świetnie działa.
      Kiedyś przez ponad 2 miesiące była czynna tylko jedna, za każdym razem wracając z pracy przecierałem oczy. No, ale w tym kraju to drobiazg.
      -------------------------------------------------------------------------------------------
      Znajomemu Niemcowi ukradli na security portfel, komórkę i inne rzeczy - po prostu wsiąkło i nic nie odebrał po przejściu na drugą stronę bramki! Cóż, zdarza się (w Azji na pewno często), ale przerażający jest brak zainteresowania pracowników, żeby to od razu wyjaśnić. Przecież są kamery itd. Nie, każdy położył uszy po sobie i "trzeba było pilnować". Szok.

      • 6 0

  • Maki & familia (2)

    Maki nie ma problemu z płaceniem za każdy wjazd na parking a robi to kilka krotnie dziennie.
    Trzeba dopytać jak to robi :)

    • 24 11

    • czemu tylko neptuny (1)

      Jak tam łapówki na lotnisku tylko jedna droga firma Pis to wyjaśni

      • 8 3

      • Przetarg

        Trzeba było stanąć do przetargu..., tylko tyle i aż tyle.

        • 1 1

  • (1)

    Ten Śleszyński od parkingów chyba nie wie co się w jego firmie dzieje. Jestem na lotnisku 5-7 razy w m-cu i jeszcze nie zdarzyło mi się, żebym mógł bez problemu zapłacić za parking. Nawet jak już znajdę czynny automat, to albo nie przyjmuje karty (nie wiedząc czemu), albo nie przyjmuje gotówki. Masakra. A czasami nawet jak już zapłącę, to bramka na P4 lub P5, a potem też ta główna nie wypuszcza i np. Pojawia się konumikat "wyjazd złym parkingiem" (jakbym samochód przyniósł z innego parkingu). Katastrofa.

    • 167 2

    • Dobra, dobra... na pewno pan spuszcza powietrze z auta i przenosi je na tańszy parking... ;-) Nie z nami te numery Bruner!!.. ;-)

      • 7 1

  • (4)

    I wszystkie nowobogackie mendy czekają na poboczach ulic dojazdowych , że przejechać się nie da.
    Wniosek jeden - im lepsze auto tym większy biedak albo sknera

    • 62 32

    • dokładnie, też to zauważyłem (1)

      przykładem może być piękny lolo kurski co zostawił samochód na chodniku mając wszystkich w d...e a i płacić nie musiał
      tam takich kwiatków codziennie jest pełno

      • 19 0

      • Spokojna Twoja rozczochrana

        Właśnie koledzy Kurskiego wygrali wybory i będą też pewnie prawi i sprawiedliwi.

        • 8 4

    • (1)

      Sporo ludzi w ogóle nie wjeżdża na teren lotniska gdyż system opłat ich bramki i inne cuda powodują, iż wolę się przejść te 100 200 m niż tam tańcować samochodem. Naprzeciwko lotniska jest ogromny plac zamiast zrobić parking jaki odpowiadałby rzekomo światowemu poziomowi tego lotniska to jest bieda z nędza i skomplikowane zasady milion placów parkingowych i zamotane zasady kiss & fly away F**ck You :O

      • 26 3

      • Na wielu dużych lotniska zasady parkowania i infrastruktutra jest podobna - u nas tego nie było więc czas nauczyć się nowego, chyba , że twój baniak nie ogarnia tak "skompliwowanej" infrastruktury. Wówczas wracaj do swojego Pierdzieszyna a na lotnisko zalecam PKM-ką

        • 2 5

  • 10 minutowy niepłatny parking

    Niedawno byłem świadkiem wielkiego korka i zamieszania . Dużo było ludzi odprowadzających i przyjeżdżających. Bramki wyjazdowe są 4 - pracowała tylko 1.
    Skandal i brak właściwych ludzi z kompetencjami.
    Wystarczyło otworzyć ręcznie bramki i już sytuacja sama się rozładowuje.
    Zastanawiam sie też nad dalszym zdyscyplinowaniem odpowiedzialnych ludzi - może przydałyby się zwolnienia tych głupich !!!

    • 134 2

  • Brak kultury (4)

    Pracownicy kas parkingu są bardzo niemili i nieuprzejmi.... normalne gbury... Można by ich rozsadzić, tj. jednego z powrotem na recepcję p5 lub p4. Do tego nie odbierają telefonów jak ktoś potrzebuje pomocy i dzwoni z automatycznej kasy. Recepcję na p1 też trzeba obchodzić bo panowie sobie drzwi jedne zamknęli bo im wiało. Tak , że z walizki trzeba biegać do okoła budynku żeby otwarte drzwi znaleźć. ..Pozdrawiam nierobów z P1.

    • 107 9

    • a Ty tylko narzekasz.... nie ma siedzieć w zimnie przy twoim samochodzie i Ci usługiwać. Wczoraj byłem na lotnisku, zapłacić u nich i nie zauważyłem nieuprzejmości

      • 4 14

    • Ostatnio jeden sk*r**** nie otworzył mi bramki...

      ...Wyjazdowej z parkingu (tej jednej co to można przez nią jechać prosto na stację orlen), i przez p*d*** musiałem cofać i jechać pod prąd!!! Pomyślałeś z obsługi parkingu o bezpieczeństwie? Jeśli jest bramka wyjazdowa to po to żeby z niej korzystać a nie w ku****ć ludzi!!!

      • 13 2

    • potwierdzam: brak kultury u obsługi (1)

      Potwierdzam w 100%. We wrześniu odbierałam rodziców z lotniska (korzystałam z parkingu pierwszy raz w życiu, nie wiedziałam gdzie jechać). Podjechałam pod parking i pytam grzecznie czy to jest ten parking gdzie zapłacę 4zł (wiedziałam, że dłużej nie będę i nie chciałam przepłacać) na co gość: "Phi... pyta ile zapłaci.... takim autem podjeżdża i ona pyta czy 4zł zapłaci". Zapytałam tylko czy gościu ma jakiś problem, nie miałam ochoty się awanturować bo jechałam z dzieckiem. W innym przypadku złożyłabym skargę jak nic. Buractwo!

      • 6 0

      • Cholerny ćwok

        Ciekawe co by zrobił gdyby się okazało, że jesteś żoną jego szefa.

        • 5 0

  • Error 404

    Często spotykana dolegliwość.

    • 67 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.