• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kłopotliwe opłaty za parking przy lotnisku

Maciej Korolczuk
27 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Strażnik zniknął z parkingu w ramach "reorganizacji ruchu drogowego" wokół Portu Lotniczego w Rębiechowie.
  • Opłata za postój w automacie może okazać się kłopotliwa.
  • Wkrótce automaty mają zostać dodatkowo oznakowane.

Pasażerowie chcący zapłacić za postój długoterminowy na lotnisku w Rębiechowie narzekają, że nowy system opłat jest niewygodny i kłopotliwy. Likwidacja recepcji na parkingu utrudnia życie, a nie ułatwiają go awaryjne automaty. Po naszej interwencji operator zapowiada, że wkrótce sytuacja ma się poprawić.



Jakim środkiem transportu dostajesz się na lotnisko?

Pan Michał poleciał na kilka dni za granicę. Swoje auto pozostawił na parkingu długoterminowym P5 przed terminalem lotniska. Gdy wrócił i chciał zapłacić za postój (69 zł) okazało się, że w budce strażnika nikogo nie ma.

- Miałem przy sobie gotówkę i kartę płatniczą. Udałem się więc do automatu, ten jednak nie przyjmował pieniędzy. Próbowałem zapłacić różnymi banknotami, ale za każdym razem urządzenie oddawało je z powrotem. Okazało się, że w automacie brakuje bilonu do wydania reszty.
Pan Michał spróbował zapłacić kartą. Również bezskutecznie.

- Wyczytałem, że za parking można zapłacić na sąsiednim parkingu P4. Idę, a tam też nikogo nie ma. Wracam więc przez cały parking pod nowy terminal, gdzie na parkingu P1 jest przeniesione biuro parkingowe. Dopiero tam udało mi się zapłacić za postój. Za mną przyszli kolejni zdezorientowani pasażerowie.
  • W przypadku problemów z płatnością, na którymkolwiek parkingu kierowca musi wrócić na parking P1 i wnieść opłatę w Biurze Parkingowym.
  • Cennik usług na parkingach przy lotnisku w Gdańsku.


Gdy pasażerowi wreszcie udało się zapłacić za postój, chciał się dowiedzieć, dlaczego nie ma takiej możliwości na każdym z parkingów.

- Zapytałem, dlaczego nikogo nie ma w budce na parkingu P5 i P4. Od pracownika, który przyjmował ode mnie pieniądze usłyszałem, że... on sam się dziwi tym zmianom. I że nic na to nie można poradzić.
To był błąd techniczny

Parkingami przed lotniskiem w Gdańsku zarządza spółka Interparking Polska, która w Gdańsku jest też operatorem płatnych postojów przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Jak tłumaczy nam Marcin Śleszyński, z-ca kierownika firmy Interparking, recepcja na parkingu P5 przestała funkcjonować pod koniec września w wyniku reorganizacji ruchu drogowego przy Porcie Lotniczym.

- Obecnie jest zainstalowana kasa automatyczna na parkingu P5, w której można dokonać opłaty za postój, dodatkowo można opłacić bilet za postój w pozostałych siedmiu kasach automatycznych lub w recepcji parkingu zlokalizowanej przed terminalem na terenie parkingu P1 - tłumaczy Marcin Śleszyński.
W teorii więc wszystko działa. W praktyce, gdy na miejscu nie ma pracownika z obsługi, a automat będzie miał awarię, kierowcy mają kłopot. Pytamy, dlaczego automat biletowy odrzuca transakcję, gdy nie posiada złotówki do wydania reszty?

- W tym dniu pojawił się błąd techniczny, który został zgłoszony do serwisu - przyznaje Marcin Śleszyński i jednocześnie zastrzega, że na kasie automatycznej znajdowały się informacje o możliwości uiszczenia opłaty w najbliższych, sąsiednich kasach.
Pana Michała to jednak nie przekonuje.

- Po co sztucznie o złotówkę opuszczać cenę i ustalać ją tak, że potem okazuje się ona kłopotliwa? Taka sama sytuacja jest choćby na autostradzie, gdzie właśnie przez takie niezaokrąglone ceny i wydawanie reszty powstają niepotrzebne korki.
- W kasach automatycznych jest możliwość uiszczenia opłaty gotówką lub kartą płatniczą, dlatego można opłacić tam każdą kwotę - podkreśla z-ca kierownika firmy Interparking.
Jednocześnie nie odnosi się w żaden sposób do propozycji, by ceny za usługę wyrównać do pełnej kwoty. Dlaczego automat odrzucał też płatność kartą?

- W kasie automatycznej uległ awarii czytnik kart płatniczych, który został wymieniony przez autoryzowany serwis systemu parkingowego - dodaje Śleszyński.
Pracownik nie wróci, ale będzie dodatkowe oznakowanie

Co prawda, nie ma szans, by recepcja na parkingu P5 znów była czynna, ale automaty wkrótce zostaną dodatkowo oznakowane.

- Pracownicy, u których można opłacić bilet znajdują się tylko i wyłącznie w nowym biurze na parkingu P1 - rozwiewa wątpliwości Marcin Śleszyński, gdy pytamy, czy wobec problemów technicznych z biletomatami jest szansa, by pracownik obsługi parkingu wrócił na parking P5.

Miejsca

Opinie (130) 2 zablokowane

  • marek (1)

    to g*wno nie dział

    • 0 0

    • czesc. czy ktos parkował na http://www.parkinga1pyrzowice.pl jakie macie zdanie?

      • 0 0

  • Poraszka

    Parkometr nie przyjol mi 100zl wiec wyjechalem na tak zwany zderzak co mi za to grozi

    • 0 0

  • Jednak taxi

    odechciało mi się jechać autem na lotnisko

    • 1 0

  • Tragedia na bramkach

    Wystarczy korzystać z tańszych parkingów przed lotniskiem. Tam zawiozą i odbiorą z terminala i nie ma kłopotów. Polecam!!!!!

    • 0 0

  • Nalezy obslugiwac tylko klientow w krawatach bo sa mniej awanturujacy sie ! (15)

    Wiekszosc co narzeka na wszystko i na te wspaniale automaty chodzi bez krawatow ! wiec wiadomo o co chodzi . Musi byc obowiazek aby kazdy kto ukonczy 16 lat nosil kapelusz , krawat i szelki . Taka mam koncepcje

    • 207 17

    • Może w Miasteczku powstanie pierwszy Aqua Park w Gdańsku (2)

      Tak nowoczesne miasto jakim jest Gdańsk nie posiada nawet jednego Aquaparku!!

      • 1 0

      • (1)

        po co, bedzie wiecznie problem z parkingiem!!

        • 3 0

        • :)

          • 0 0

    • (11)

      no to jest słuszna koncepcja, ale dlaczego ona ma na sobie mundur pruski???

      • 31 1

      • (3)

        bo on sie nazywa Pruski. Polski szlachic !!!

        • 14 2

        • (1)

          dziedzic wsiunie

          • 9 3

          • twoj stary wsiun

            • 0 1

        • A imię jego Wawrzyniec

          • 9 1

      • Bo to (6)

        Secesyjny podróżny byl

        • 16 1

        • (3)

          To może przewiązać biało czerwoną szarfą? Taką mam koncepcję...

          • 22 1

          • (2)

            Od koncepcji to jestem tutaj ja

            • 20 3

            • (1)

              Czy parkingowi mnie slysza

              • 20 0

              • Na pewno ja słyszę Parkingowych...

                • 2 0

        • Do Bydgoszczy pojadę a zapłacę! (1)

          • 24 0

          • Najbliższy czynny parking z automatem w Krakowie

            • 30 0

  • (1)

    Dodam że firma obsługująca parking działa na korzyść jednej słusznej korporacji taksówkowej. Został zrobiony limit wjazdów na parking K&F. Można wjechać tylko 4 razy na dobę. Bije to w inne korporacje a nawet przewoźników (...). Odczuć może to też klient który chce pojechać tańszą taksówką. Wystarczy że zlecenie dostanie kierowca który był już 4 razy i czas oczekiwania może sporo wydłużyć, bo wątpię żeby ktoś sie zgodził pokryć koszt parkingu (20zł) albo zasuwać z walizami np na stacje Orlenu

    • 6 2

    • Przy 5 razie taxi może z parkingu za 4zeta skorzystać

      Za kurs min.50 zł kasują, ale krzyczą, że 4 za parkowanie muszą dać. Ot złotówy

      • 0 0

  • Przypomnę tylko, że firma Interparking (1)

    Nie dawno nazywała się Car Parking i jest z USA. Ciekawe czemu zmienili nazwę?
    Ciekawe czemu obsługują wybudowane za nasze pieniądze (lotnisko jest własnością publiczną) parkingi i sobie z nimi nie radzą.

    Podziwiam bucy, którzy parkują u spółki, która działa na ich majątkach. Ja zawsze parkuje na parkingach "prywatnych" uczciwi mili i wystawiają faktury.

    • 25 2

    • Lotnisko jest własnością publiczną???

      Panie, komuna się już jakiś czas temu skończyła...

      • 0 0

  • Kiss&fly - popisałem się

    Wysoki samochód zasłonił mi znak i nie dopatrzyłem się oznaczeń. Drogo wyszło. :) Ale pretensje mogę mieć tylko do siebie.

    • 0 0

  • awaryjny parking (1)

    Nie tylko kasy automatyczne są awaryjne. Osobiście miałem tę nieprzyjemność brać udział w zamieszaniu przy szlabanie wyjazdowym.
    Dokonałem opłaty podjeżdżam pod szlaban a szlaban mruga na czerwono i nie chce się podnieść.
    Za mną korek i jak się wycofać do następnego szlabanu?
    Problem jest wtedy gdy lądują np. 3 samoloty jeden po drugim i samochodów jest od groma.
    Coś im nie wyszło!

    • 9 0

    • To jest częste.

      • 2 0

  • Problem z czytnikami (1)

    Wszystko przez te zmiany sie popieprzyło. Ostatnio jak wjeżdżałam na parking musiałam 2x przykładać bilet do czutnika, który w 2 miescach nie działał. To samo konieczność przedstawiania biletu przy wyjezdzie, co za bzdura i kretynizm?!! To powoduje raz, ze korki 2 stratę czasu i nerwy kierowców! Zeszła opcja była lepsza wiec lepiej coś z tym zróbcie!

    • 8 0

    • Ha!

      Dokładnie. A jak jeszcze bilet będzie mokry po opłaceniu go przy niezadaszonym automacie to już robi się coraz weselej.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane