• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kłopotliwe opłaty za parking przy lotnisku

Maciej Korolczuk
27 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Strażnik zniknął z parkingu w ramach "reorganizacji ruchu drogowego" wokół Portu Lotniczego w Rębiechowie.
  • Opłata za postój w automacie może okazać się kłopotliwa.
  • Wkrótce automaty mają zostać dodatkowo oznakowane.

Pasażerowie chcący zapłacić za postój długoterminowy na lotnisku w Rębiechowie narzekają, że nowy system opłat jest niewygodny i kłopotliwy. Likwidacja recepcji na parkingu utrudnia życie, a nie ułatwiają go awaryjne automaty. Po naszej interwencji operator zapowiada, że wkrótce sytuacja ma się poprawić.



Jakim środkiem transportu dostajesz się na lotnisko?

Pan Michał poleciał na kilka dni za granicę. Swoje auto pozostawił na parkingu długoterminowym P5 przed terminalem lotniska. Gdy wrócił i chciał zapłacić za postój (69 zł) okazało się, że w budce strażnika nikogo nie ma.

- Miałem przy sobie gotówkę i kartę płatniczą. Udałem się więc do automatu, ten jednak nie przyjmował pieniędzy. Próbowałem zapłacić różnymi banknotami, ale za każdym razem urządzenie oddawało je z powrotem. Okazało się, że w automacie brakuje bilonu do wydania reszty.
Pan Michał spróbował zapłacić kartą. Również bezskutecznie.

- Wyczytałem, że za parking można zapłacić na sąsiednim parkingu P4. Idę, a tam też nikogo nie ma. Wracam więc przez cały parking pod nowy terminal, gdzie na parkingu P1 jest przeniesione biuro parkingowe. Dopiero tam udało mi się zapłacić za postój. Za mną przyszli kolejni zdezorientowani pasażerowie.
  • W przypadku problemów z płatnością, na którymkolwiek parkingu kierowca musi wrócić na parking P1 i wnieść opłatę w Biurze Parkingowym.
  • Cennik usług na parkingach przy lotnisku w Gdańsku.


Gdy pasażerowi wreszcie udało się zapłacić za postój, chciał się dowiedzieć, dlaczego nie ma takiej możliwości na każdym z parkingów.

- Zapytałem, dlaczego nikogo nie ma w budce na parkingu P5 i P4. Od pracownika, który przyjmował ode mnie pieniądze usłyszałem, że... on sam się dziwi tym zmianom. I że nic na to nie można poradzić.
To był błąd techniczny

Parkingami przed lotniskiem w Gdańsku zarządza spółka Interparking Polska, która w Gdańsku jest też operatorem płatnych postojów przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Jak tłumaczy nam Marcin Śleszyński, z-ca kierownika firmy Interparking, recepcja na parkingu P5 przestała funkcjonować pod koniec września w wyniku reorganizacji ruchu drogowego przy Porcie Lotniczym.

- Obecnie jest zainstalowana kasa automatyczna na parkingu P5, w której można dokonać opłaty za postój, dodatkowo można opłacić bilet za postój w pozostałych siedmiu kasach automatycznych lub w recepcji parkingu zlokalizowanej przed terminalem na terenie parkingu P1 - tłumaczy Marcin Śleszyński.
W teorii więc wszystko działa. W praktyce, gdy na miejscu nie ma pracownika z obsługi, a automat będzie miał awarię, kierowcy mają kłopot. Pytamy, dlaczego automat biletowy odrzuca transakcję, gdy nie posiada złotówki do wydania reszty?

- W tym dniu pojawił się błąd techniczny, który został zgłoszony do serwisu - przyznaje Marcin Śleszyński i jednocześnie zastrzega, że na kasie automatycznej znajdowały się informacje o możliwości uiszczenia opłaty w najbliższych, sąsiednich kasach.
Pana Michała to jednak nie przekonuje.

- Po co sztucznie o złotówkę opuszczać cenę i ustalać ją tak, że potem okazuje się ona kłopotliwa? Taka sama sytuacja jest choćby na autostradzie, gdzie właśnie przez takie niezaokrąglone ceny i wydawanie reszty powstają niepotrzebne korki.
- W kasach automatycznych jest możliwość uiszczenia opłaty gotówką lub kartą płatniczą, dlatego można opłacić tam każdą kwotę - podkreśla z-ca kierownika firmy Interparking.
Jednocześnie nie odnosi się w żaden sposób do propozycji, by ceny za usługę wyrównać do pełnej kwoty. Dlaczego automat odrzucał też płatność kartą?

- W kasie automatycznej uległ awarii czytnik kart płatniczych, który został wymieniony przez autoryzowany serwis systemu parkingowego - dodaje Śleszyński.
Pracownik nie wróci, ale będzie dodatkowe oznakowanie

Co prawda, nie ma szans, by recepcja na parkingu P5 znów była czynna, ale automaty wkrótce zostaną dodatkowo oznakowane.

- Pracownicy, u których można opłacić bilet znajdują się tylko i wyłącznie w nowym biurze na parkingu P1 - rozwiewa wątpliwości Marcin Śleszyński, gdy pytamy, czy wobec problemów technicznych z biletomatami jest szansa, by pracownik obsługi parkingu wrócił na parking P5.

Miejsca

Opinie (130) 2 zablokowane

  • stac cie na latanie i auto to stac na parking. (2)

    • 1 9

    • A ciebie nie stać nawet żeby artykuł przeczytać.

      • 6 1

    • przeciez leciec mozna juz od 9zł do Wawy

      chyba kazdego stac ;)

      • 2 0

  • jeszcze troche

    i u nas będzie tak jaki na niemieckich lotniskach wszystko dopracowane

    • 0 4

  • Narzekacze (1)

    Co za naród ci Polacy, tylko potrafią narzekać. Zobaczcie czy jakiś Duńczyk czy Norweg narzeka na to co u nich się dzieje- nigdy pomimo że mają problemy jak każdy inny naród. Tylko nie krzyczą na prawo i lewo że to czy siamto im się nie podoba tylko działają i poprawiają co trzeba. Przecież ile ludzi tyle koncepcji na daną sprawę.
    Proszę zobaczyć jak wyglądało lotnisko i jaka była organizacja wokół gdy był tylko stary terminal. Ludzie w Polsce szybko przyzwyczajają się do dobrego i mają bardzo krótką pamięć.

    • 3 13

    • idiota

      Do dobrego?oszukiwanie ludzi na inaczej ustawionych zegarach przy wjezdzie i wyjezdzie jest tylko dobre dla zlodziei. Balwanku;)

      • 5 0

  • trzeba być nieźle popapranym

    aby dojeżdzać na lotnisko samochodem i płacić niewiadomo ile

    od tego jest komunikacja miejska

    • 2 7

  • jak Kirski

    A wystarczylo zaparkowac jak posel Kurski i nie trzeba by bylo placic

    • 8 1

  • Opłaty

    Czym mniej pracowników w budkach , tym mniej oszustw ! Tylko powinny być sprawne automaty.

    • 1 2

  • Autostrada

    Powinni zrobic tak karte lub chip ktora laduje sobie przez net zrobic stanowisko pól automatyczne ! Jade zwalnjam zapala sie swiatlo ,ze transakcja pobrana ok jade dalej nawet sie nie zatrzymując .

    • 1 0

  • A co z internetem?

    Wszyscy podróżujący kupują bilet z wyprzedzeniem na samolot. Dlaczego nie da się wykupić takiego parkingu??
    Ostatnio też miałem przypadek że parkometr nie przyjmował karty (nie wiadomo dlaczego) ani nominału 100zł (na parkometrze jest napisane że przyjmuje). Próbowałem dzwonić (gdzieś) za pomocą specjalnego przycisku na parkometrze ale oczywiście nikt nie odebrał.
    Wreszcie rozmieniłem pieniądze na lotnisku i jakoś się udało.
    Średnio przyjemna sytuacja przy lądowaniu w nocy przy prawie zerowej sytuacji.
    Spotkałem się na wielu parkingach, że jak coś nie działało to parking był za darmo.
    Mam nadzieję że to tylko chwilowa "wpadka" operatora.

    • 4 0

  • cena absurd

    Własnie wróciłem z USA.
    Parking w Los Angeles przy lotnisku LAX. 50 m od głównego terminala.
    Cena 1 USD za 1 h,
    czyli 3,8 pln za godzinę.

    • 7 0

  • Rozpędzić na cztery wiatry całe nto towarzystwo.

    Tylko opcja zerowa może uzdrowić cały ten bałagan. Szlabany powinni ustawić już w Bydgoszczy, Kiss&Fly 2 minuty w tym dziesięć na wjazd i dwadzieścia na wyjazd, jedna taksówka ze zgodą na jazdę, cena za wszystko po 100,- zł: za parking, za wodę, za kawę. Absurdy? No właśnie, ktoś doprowadza to wszystko do absurdu. Samo latanie tanieje, ale cały proces latania traci sens przez łupieżczą politykę opłat. Kasa, kasa - uber alles. Kiedyś była nawet kwiaciarnia i fortepian. Dziś jedna wielka skarbona.

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane