• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kłopoty po otwarciu Nowej Słowackiego. OHL przejmie kontrakt Hydrobudowy?

Maciej Naskręt
6 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie ulic: Nowej Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów w Gdańsku. Skrzyżowanie ulic: Nowej Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów w Gdańsku.

Mieszkańcy i przedsiębiorcy z górnego Wrzeszcza nalegają, by drogowcy połączyli ulice Chrzanowskiego i "starą" Słowackiego. Drogowcy proszą o cierpliwość i obiecują zrobić to za miesiąc. Tymczasem Hydrobudowa Polska budująca wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego wystąpiła o ogłoszenie upadłości układowej. Czy OHL przejmie jej kontrakt?



Film nagrany chwilę po otwarciu 1,5-kilometrowego odcinka ul. Nowej Słowackiego.

Od minionego piątku kierowcy mogą już jeździć Trasą Słowackiego zobacz na mapie Gdańska między rondem im. Jana de la Salle zobacz na mapie Gdańska a skrzyżowaniem z ul. Chrzanowskiego i ul. Partyzantów. zobacz na mapie Gdańska 1,5-kilometrowy i dwujezdniowy fragment drogi był niezbędny dla zapewnienia dogodnego dojazdu kibiców i oficjeli z lotniska do stadionu podczas meczów Euro.

Jednak otwarcie tylko części, spośród całej 3,3-kilometrowej Trasy Słowackiego wiodącej przez Wrzeszcz, ulicy wywołało ogromne perturbacje w ruchu, ponieważ drogowcy podjęli decyzję o odcięciu tzw. starej Słowackiego zobacz na mapie Gdańska od ul. Chrzanowskiego zobacz na mapie Gdańska i od al. Grunwaldzkiej. To skazało mieszkańców części Wrzeszcza i Strzyży na objazdy.

Organizacja ruchu, która obowiązuje od chwili otwarcia 1,5-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego. Organizacja ruchu, która obowiązuje od chwili otwarcia 1,5-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego.
- To oburzające lekceważenie właścicieli i użytkowników pawilonu handlowego przy ul. Słowackiego 37 zobacz na mapie Gdańska oraz mieszkańców okolicznych domów. Od ponad 20 lat prowadzę tutaj działalność. Pogodziłam się z faktem, że po przebudowie ten odcinek będzie jednokierunkowy, a ulica otrzyma status podrzędnej. Ale ani mnie, ani współużytkownikom pawilonu nie przyszło do głowy, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby ten odcinek jezdni był tak bezmyślnie odcięty od miasta - denerwuje się Małgorzata Bartoszewska, nasza czytelniczka.

Te zastrzeżenia przekazaliśmy inwestorowi, czyli miejskiej spółce GIK. Ten zapewnia, że taka organizacja ruchu potrwa około miesiąca.

- Stara jezdnia Słowackiego jest chwilowo "ślepa", bo generalny wykonawca inwestycji chce przystąpić do przebudowy skrzyżowania dotychczasowej ul. Słowackiego z ul. Chrzanowskiego. Te prace wymagają takiej właśnie organizacji ruchu - zapewnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.

Czy nowy odcinek Trasy Słowackiego ułatwia poruszanie się po Wrzeszczu?

Hydrobudowa Polska z wnioskiem o upadłość

Generalny wykonawca wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, czyli firma Hydrobudowa Polska, wystąpił w poniedziałek z wnioskiem o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Podobnie postąpiła jej spółka matka, czyli PBG. Akcje obu firm gwałtownie zanurkowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Co dalej z praktycznie przerwaną kilka tygodni temu budową Trasy Słowackiego?

Na pewno nie będzie rozwiązania kontraktu, choć w wielu przypadkach postawienie jednego z partnerów w stan upadłości pozwoliłoby na taki krok. - Sytuacja jest trudna, ale nie najgorsza. Czekamy na wyrok sądu. Trzeba tu podkreślić, że wykonawcą jest konsorcjum firm, a lider i jego partnerzy odpowiadają solidarnie za dokończenie budowy. W konsorcjum jest firma OHL, która mogłaby dokończyć inwestycję - mówi prezes spółki GIK, Ryszard Trykosko.

Szef GIK przekonuje, że do zrobienia zostało niewiele. - Najtrudniejsze roboty, czyli przebudowa sieci i montaż konstrukcji nośnych wiaduktów, zakończyły się. Teraz pozostają do wykonania montaż i prace przy zieleni. Jeśli nic się nie wydarzy w najbliższym czasie, nie powinno być opóźnienia w realizacji inwestycji - zapowiada Trykosko.

Dla przeciętnego gdańszczanina do zrobienia zostało jeszcze sporo. Trzeba zbudować fragment ul. Słowackiego od ronda z ul. Partyzantów do wiaduktu nad al. Grunwaldzką, zainstalować ekrany dźwiękochłonne na całej długości Trasy, połączyć wiadukt nad koleją z estakadą i odcinkiem Trasy Słowackiego po drugiej stronie torów oraz ukończyć przebudowę fragmentu ul. Kościuszki.

Z naszych informacji wynika, że wejście OHL na budowę we Wrzeszczu jest niemal przesądzone. Przedstawiciel hiszpańskiej firmy był już w Gdańsku i zaproponował podwykonawcom - wierzycielom Hydrobudowy - pokrycie połowy zobowiązań, jakie powstały w czasie pracy dla chwiejącego się finansowo budowlanego giganta.

Zobacz kronikę budowy Trasy Słowackiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.



Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (328) ponad 10 zablokowanych

  • Wczoraj miałem nieprzyjemność pokonywac część tej trasy (1)

    Dzisiaj czeka mnie dogrywka. najbardziej ŻENUJĄCY jest widok wiaduktu przy Galerii, którym nikt nie pojedzie na EURO;-)

    • 20 6

    • Zaraz ktos napisze

      że nie po to budowano, żeby jechac na stadion.
      A drugi dopisze, że nie po to budowano i nie skończono odcinek Hallera - stadion itp. I tak w kółeczko panie Maciejku.

      • 3 1

  • REYMONTA DUKIERUNKOWA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 6 7

  • Budowa nowych dróg nie likwiduje korków, tylko przesuwa je w inne miejsce (7)

    Teraz widać?

    Budując "autostradę" przez środek dzielnicy tylko niszczy się miasto.

    • 14 7

    • a gdzie widzisz nowe drogi ?! to tylko poszerzanie starych z kiepskimi wezłami

      • 3 2

    • jasne

      Aż w końcu dojedzie do końca z całym ciągiem i wtedy poprawi się bardziej. tak jak z chodzeniem, kapujesz ? żeby biegać, najpierw się trzeba nauczyć chodzić ...

      • 1 0

    • (4)

      Słowackiego jest nieukończona, nie zapominaj, więc to kiepski przykład

      • 1 0

      • Słowackiego to dobry przykład (3)

        Dokończą ją a korki się przeniosą. Jak zrobili leśny odcinek to się przeniosły za skrzyżowanie z Potokową. Teraz się przenoszą na Chrzanowskiego.
        Budowa, porzerzanie dróg nic nie daje i dziwi mnie że tak mało ludzi to zauważa. Przecież już rozbudowano bardzo wiele dróg i jak widać nic to nie dało. Dlaczego dalsza rozbudowa miałaby cokolwiek poprawić?

        • 4 4

        • Dało, dało (1)

          Owszem ,dało. Ludzie zaczęli chętniej używać aut, bo przecież mamy DROGI,mamy DROGI. Za czym aut przybyło i w wyniku czego są większe korki.

          • 4 1

          • Tak naprawdę to potwierdzasz że nic nie dało

            Więcej dróg = więcej aut = większe korki

            • 2 1

        • Jak zrobili leśny odcinek, to bardziej wyczuwalna jest dysproporcja między leśnym a starym - korki wcale się nie przeniosły, po prostu koło Ronda de la Salle'a zbiegają się wielopasmówki z odcinka leśnego i z Potokowej, żeby dalej jechać wąską starą ulicą Słowackiego. Jak więc nie miało być korka?

          • 3 0

  • Rozwiązanie tymczasowe ...

    Z obecnej ulicy Reymonta zrobić ulicę dwukierunkową ...

    • 9 3

  • A ja myślałem że w celu wyeliminowania z miast ruchu samochodów ta nowa droga ma być tylko dla rowerów i autobusów a tu zdziwienie. Jestem zniesmaczony budowaniem ułatwień dla blachosmrodów. To zaburzenie naszego lewackiego patrzenia na świat. Bierzmy przykład z Bogoty!

    • 5 9

  • pieknie

    Piekne fotki widok jak z czolowki 40 latka ale juz blizej niz dalej oby tak dalej jeszcze tylko mistrzostwa swiata w pilce beda w polsce organizowac to pewnie bedzie mozna z gdanska do Nowego Yorku wodolotem poplynac.Aby tak dalej dla wolnego Gdanska

    • 3 3

  • Kolejna upadłość generalnego wykonawcy ???

    Przypadek, czy celowe wpompowanie kasy do właściwych kieszeni, a reszty zostawienie na lodzie?

    • 12 0

  • Prezydent Budyń odkrywa że jego metropolia to zadupie aka anus mundi

    Odwiedziłem imponujące centrum medialne drużyny niemieckiej. Na moje pytanie skierowane do dziennikarzy niemieckich: "Kto z Was jest po raz pierwszy w Gdańsku?" podniósł się las rąk. Zgodnie z moimi przewidywaniami, większość z nich w Gdańsku nigdy nie była wcześniej...

    htt-p://www.facebook.com/Pawel.Adamowicz

    Nie byli bo po co a teraz im kazali to są...

    • 8 2

  • Trykosko to ma nos prawie tak długi jak Tusk.

    • 9 2

  • Ogólne niezadowolenie (6)

    Nie potrafię takiego zachowania do końca porównywać nawet do jakiegoś konkretnego ustroju ale najbliższe jest mi stwierdzenie, że żyjemy w państwie totalitarnym. "Drobni" handlowcy są odcinani od świata, skazani na dużo niższe dochody lub nawet na splajtowanie - wszystko dla tego, żeby pokazać przed światem, że jesteśmy "gotowi" na zorganizowanie tak ogromnej imprezy jak Euro. To śmieszne i żenujące, że nagle dla kibiców i dziłaczy UEFA dało rade wybudować drogę, o którą mieszkańcy walczyli latami. Chociaż nie urodziłem się w czasach komuny, to sadzenie tych wszystkich rabatek i drzewek przy droga bardzo mocno mi coś przypomina. Wracając do haniebnego traktowania mieszkańców to chciałbym przytoczyć historię z Głównego Gdańska : jak wiadomo dla kibiców trzeba było stworzyć specjalne wioski kibica czy jak to się tam fachowo nazywa. Tak więc stworzono ich kilka (jedną na placu Zebrań Lódowcyh, drugą na Targu Węglowym - o którym chcę opowiedzieć). Jak wiadomo takie miejsca tworzone są dla kibiców po to aby mogli obejrzeć mecz i napić się piwa - raczej organizatorom chodzi o to drugie (jasne, niech się bawią i piją, ale niech organizator nie robi tego naszym kosztem). W taki oto sposób zamyka się jeden z największych, najpotrzebniejszych parkingów w centrum na rzecz pijanych, mając w głębokim poważaniu wszystkich pracujących dookoła. Pracuję na targu i w poniedziałek chciałem wjechać na Targ aby dojechać do pracy - przy bramce ochroniarz poinformował mnie, że muszę mieć wjazdówkę, która była rozdawana na "zebraniu" bez niej nie ma wjazdu - za parking płacę od kilku lat po 220 zł miesięcznie ZDiZ (chciałbym zaznaczyć, że nikt nie pofatygował się aby poinformować mnie czy mojego pracodawcę). Tak więc musiałem szukać miejsca po całym Gdańsku. Wracając pieszo z ulicy Rajskiej stwierdziłem, że zapytam się w jaki sposób mogę teraz otrzymać wjazdówkę - ochroniarz pokierował mnie do odpowiedniej osoby. Pan który rozporządzał wjazdówkami stwierdził, że wjeżdżać można do godz. 9.30 w dni kiedy będą tłumy, jeżeli będę rzucał się do ochroniarzy albo im pyskował to mi ją odbierze - czemu przekazał mi to w taki roszczeniowy sposób nie wiem... Spoko, rozumiem - jest organizatorem, zobowiązał się do wykonania planu - budowy tego miejsca dla kibiców i utrzymania porządku, ale nie mogę pojąć jak można zamknąć ten ogromny plan nie rekompensując tego w żaden sposób okolicznym miejscom. Wokół jest pełno miejsc które na tym ucierpią : Restauracja Królewska, Absynt, Kreska, Księgarnia, ASP. Ktoś się ich pytał o co kolwiek? s**** na ten kraj gdzie są równi i równiejsi, s**** na ten rząd który pławi się w głupocie i własnym luksusie robiąc z biednych obywateli swoich sponsorów, rzygać mi się chce jak widzę te uśmiane mordy w internecie czy telewizji co chwilę ściągające nasze pieniądze na ich poj**ebane wymysły. Nie wywieszę flagi, nie pokaże orzełka, bo nie jestem dumny z tego co tu się dzieje. Amen

    • 29 7

    • gdzie odcięci od świata? przecież Starą Słowackiego jeżdżą w obu kierunkach samochody (1)

      • 2 2

      • jadą do końca a potem zawracają bo ulica jest ślepa:) jadą w obu kierunkach :)

        • 1 1

    • smutne, ale prawdziwe ...

      a zarazem taki polskie postaw się ... no i oczywiście pospolite ruszenie ...

      • 1 2

    • w pełni popieram !!!!!

      • 2 2

    • (1)

      Człowieku, co mnie obchodzi Twoja wjazdówka i miejsce postojowe. Mnie obchodzi tylko moje miejsce w hali pod Arkońska Business Park (jeszcze firma mi płaci za nie) i dojazd z obwodnicy do Arkońskiej Nową Słowackiego. Gdańsk Główny i Chrzanowskiego to po 1: dotyczy garstki ludzi, więc mnie i większości osób to nie obchodzi a po 2: zaraz po Euro się skończy. To po co robić z tego aferę i tak lamentować na necie, jakby całą Grunwaldzką nagle zaorali i buraki posadzili?!

      • 0 2

      • w****** się bałwanie tą kasą. zaraz pewnie dojdziesz do wniosku że ci tych pieniędzy zazdroszczę ale otóż nie :) życzę ci kasy tyle żebyś miał na wszystko

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane