• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kłopoty po otwarciu Nowej Słowackiego. OHL przejmie kontrakt Hydrobudowy?

Maciej Naskręt
6 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie ulic: Nowej Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów w Gdańsku. Skrzyżowanie ulic: Nowej Słowackiego, Chrzanowskiego i Partyzantów w Gdańsku.

Mieszkańcy i przedsiębiorcy z górnego Wrzeszcza nalegają, by drogowcy połączyli ulice Chrzanowskiego i "starą" Słowackiego. Drogowcy proszą o cierpliwość i obiecują zrobić to za miesiąc. Tymczasem Hydrobudowa Polska budująca wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego wystąpiła o ogłoszenie upadłości układowej. Czy OHL przejmie jej kontrakt?



Film nagrany chwilę po otwarciu 1,5-kilometrowego odcinka ul. Nowej Słowackiego.

Od minionego piątku kierowcy mogą już jeździć Trasą Słowackiego zobacz na mapie Gdańska między rondem im. Jana de la Salle zobacz na mapie Gdańska a skrzyżowaniem z ul. Chrzanowskiego i ul. Partyzantów. zobacz na mapie Gdańska 1,5-kilometrowy i dwujezdniowy fragment drogi był niezbędny dla zapewnienia dogodnego dojazdu kibiców i oficjeli z lotniska do stadionu podczas meczów Euro.

Jednak otwarcie tylko części, spośród całej 3,3-kilometrowej Trasy Słowackiego wiodącej przez Wrzeszcz, ulicy wywołało ogromne perturbacje w ruchu, ponieważ drogowcy podjęli decyzję o odcięciu tzw. starej Słowackiego zobacz na mapie Gdańska od ul. Chrzanowskiego zobacz na mapie Gdańska i od al. Grunwaldzkiej. To skazało mieszkańców części Wrzeszcza i Strzyży na objazdy.

Organizacja ruchu, która obowiązuje od chwili otwarcia 1,5-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego. Organizacja ruchu, która obowiązuje od chwili otwarcia 1,5-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego.
- To oburzające lekceważenie właścicieli i użytkowników pawilonu handlowego przy ul. Słowackiego 37 zobacz na mapie Gdańska oraz mieszkańców okolicznych domów. Od ponad 20 lat prowadzę tutaj działalność. Pogodziłam się z faktem, że po przebudowie ten odcinek będzie jednokierunkowy, a ulica otrzyma status podrzędnej. Ale ani mnie, ani współużytkownikom pawilonu nie przyszło do głowy, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby ten odcinek jezdni był tak bezmyślnie odcięty od miasta - denerwuje się Małgorzata Bartoszewska, nasza czytelniczka.

Te zastrzeżenia przekazaliśmy inwestorowi, czyli miejskiej spółce GIK. Ten zapewnia, że taka organizacja ruchu potrwa około miesiąca.

- Stara jezdnia Słowackiego jest chwilowo "ślepa", bo generalny wykonawca inwestycji chce przystąpić do przebudowy skrzyżowania dotychczasowej ul. Słowackiego z ul. Chrzanowskiego. Te prace wymagają takiej właśnie organizacji ruchu - zapewnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.

Czy nowy odcinek Trasy Słowackiego ułatwia poruszanie się po Wrzeszczu?

Hydrobudowa Polska z wnioskiem o upadłość

Generalny wykonawca wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, czyli firma Hydrobudowa Polska, wystąpił w poniedziałek z wnioskiem o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Podobnie postąpiła jej spółka matka, czyli PBG. Akcje obu firm gwałtownie zanurkowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Co dalej z praktycznie przerwaną kilka tygodni temu budową Trasy Słowackiego?

Na pewno nie będzie rozwiązania kontraktu, choć w wielu przypadkach postawienie jednego z partnerów w stan upadłości pozwoliłoby na taki krok. - Sytuacja jest trudna, ale nie najgorsza. Czekamy na wyrok sądu. Trzeba tu podkreślić, że wykonawcą jest konsorcjum firm, a lider i jego partnerzy odpowiadają solidarnie za dokończenie budowy. W konsorcjum jest firma OHL, która mogłaby dokończyć inwestycję - mówi prezes spółki GIK, Ryszard Trykosko.

Szef GIK przekonuje, że do zrobienia zostało niewiele. - Najtrudniejsze roboty, czyli przebudowa sieci i montaż konstrukcji nośnych wiaduktów, zakończyły się. Teraz pozostają do wykonania montaż i prace przy zieleni. Jeśli nic się nie wydarzy w najbliższym czasie, nie powinno być opóźnienia w realizacji inwestycji - zapowiada Trykosko.

Dla przeciętnego gdańszczanina do zrobienia zostało jeszcze sporo. Trzeba zbudować fragment ul. Słowackiego od ronda z ul. Partyzantów do wiaduktu nad al. Grunwaldzką, zainstalować ekrany dźwiękochłonne na całej długości Trasy, połączyć wiadukt nad koleją z estakadą i odcinkiem Trasy Słowackiego po drugiej stronie torów oraz ukończyć przebudowę fragmentu ul. Kościuszki.

Z naszych informacji wynika, że wejście OHL na budowę we Wrzeszczu jest niemal przesądzone. Przedstawiciel hiszpańskiej firmy był już w Gdańsku i zaproponował podwykonawcom - wierzycielom Hydrobudowy - pokrycie połowy zobowiązań, jakie powstały w czasie pracy dla chwiejącego się finansowo budowlanego giganta.

Zobacz kronikę budowy Trasy Słowackiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.



Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (328) ponad 10 zablokowanych

  • kurdę, czemu te wszystkie nowe drogi mają zawsze jakieś dziwne niespodzianki w postaci nielogicznych rozwiązań?

    Raz droga wąska, raz wystają jakieś krawężniki, raz znaki zasłaniają się nawzajem.

    Dziwna sprawa....

    • 10 1

  • Euro powinno być szansą rozwoju dla firm z branży budowlanej, a tymczasem

    pada PBG, spółka giełdowa, która ma podpisane kontrakty na ponad 9 miliardów złotych (!), w tym na budowę Gazoportu w Świnoujściu i kilku odcinków autostrad. Pada, bo brała udział w wyścigu do EURO. Razem z nią pada inna duża polska firma budowlana, bo też budowała coś na EURO, konkretnie na przykład Stadion Narodowy. Na szczęście nie ma już stoczni, ale te pewnie i tak by padły teraz, budując jakieś konstrukcje stalowe na EURO.
    Świecą blaskiem zrewitalizowane dworce kolejowe we Wrocławiu, Gdyni, Warszawie, pnie się w górę i wszerz dworzec w Poznaniu, a w głębi kraju niszczeje kilkaset zamkniętych, zabitych dechami dworców kolejowych, które wyglądają jak po nalotach dywanowych i odwiedzinach Armii Czerwonej. Nie załapały się na EURO. I dobrze. Gdyby się załapały, jakieś firmy musiałyby je remontować. Gdyby je remontowały, to dziś by upadły, a tak jeszcze istnieją.

    • 14 2

  • Paweł A. specjalista od robienia wrażenia (5)

    Pomimo, że jest to jedna z najważniejszych tras związanych z
    dojazdem na stadion PGE Arena już dzisiaj wiadomo, że nie
    zostanie ukończona przed rozpoczęciem Euro 2012. Prezydent Paweł
    Adamowicz uważa jednak, że najważniejszy jest rozwój miasta i to
    również powinno zrobić wrażenie na turystach -- informuje Radio Gdańsk.

    h-ttp://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,49422,10062020,Czesc_Trasy_Slowackiego_juz_za_poltora_roku__Podpisano.html

    • 11 2

    • A ja się akurat zgodzę z twierdzeniem, że najważniejszy jest rozwój miasta (4)

      Euro trwa tylko miesiąc, a u nas kilka dni. I mam głęboko w d... czy podczas tych kilku dni będą euromaniacy stali w korkach czy nie. A znając życie korki to będą żadne co już teraz widać, bo korki spadły podczas powrotów do niezauważalnych.

      Obecnie korek tylko się tworzy na splocie W-Z i Łostowickiej i Hawla, oraz na trakcie. reszta to tylko koreczki. Proponuje czasem pojechać do Warszawy i zobaczyć jakie mogą być korki mimo tak rozbudowanej infrastruktury warszawskiej.

      Najważniejsze jest aby jak najwięcej wyjąć z tego Euro i jak najbardziej się rozbudować. To już dokonano. A to nie wina P.A., że wygrała Hydrobudowa, która zaniżyła cenę i nie jest wstanie unieść kontraktu który podpisała.

      Takie prawo zostało uchwalone za rządów PIS i teraz wszyscy cierpią, że jak jeden j... się pomyli w liczeniu to potem firma pada, bo nie ma kasy na tak duże inwestycje. I tak że Gdańsk podzielił te inwestycje na wiele odcinków, bo jakby był jeden to byśmy dopiero byli w czarnej d...

      • 3 5

      • abyśmy zdrowi byli też jest ważne i może najważniesze (3)

        Wyborca Budynia się odezwał?

        do tego wątpię żeby na turystach robiły wrażenie niedokończone
        drogi, zdjęte tory i wszechobecne pryzmy piachu i tłucznia

        to tylko się zakompleksionym Budyniakom i ich szefowi wydaje

        • 6 3

        • Co ma zdrowie do tematu (2)

          Równie dobrze mogę powiedzieć wyborca PiS-u się odezwał. Zakompleksiały w swoim braku sukcesu i kasy na obiadek.

          Turyści mało będą zwracali uwagę na to czy droga skończona czy też nie. A po drugie osoby, które nas odwiedzą trudno nazwać turystami. Bo w głównej mierze przyjadą do nas osoby stroniące od wygód szukające dobrej zabawy. Po których będzie więcej do sprzątania niż myślenia jak nasze drogi wyglądają. Dla przypomnienia Berlin rozbudowywana wiele lat i wiele lat wyglądał koszmarnie przez to. Jakoś to nie odstraszyło turystów. Proponowałbym trochę pozwiedzać świat, a dowiesz się nagle, że stan naszych dróg nie jest straszny. Może w porównaniu do tych niemieckich to tak, ale znam wiele miejsc, gdzie nasze drogi by wzięli z pocałowanie w rączkę.

          Ale co ty możesz wiedzieć skoro za swych czterech ścian nie wychodzisz.

          • 2 6

          • napisałeś sobie na czole pis?
            i jak tylo toś wytyka nieóbstwo kombinatorstwo i nieprawidłowości to masz jeden "argument"
            pis

            • 3 2

          • lekarz zaprasza cię do siebie

            człowieku wbij sobie do głowy że wszędzie na 1 miejscu jest INFRASTRUKTURA której u nas nie ma!!! Turystyka jest na dalekim miejscu.
            Jak masz infrastrukturę to masz inwestycje,jak masz inwestycje,masz zarobek,jak jest zarobek masz większą populację, jak masz większą populacje masz więcej turystów, a jak masz to wszystko rozwijasz miasto.
            Niestety dojazd do polskich miast jest tragiczny, z portów morskich i lotniczych też tragedia, centra miast są w opłakanych stanach, Gdzie ci turyści są?? raz przyjadą zobaczą i uciekają i przy okazji odradzają znajomym, przez to wszystko marnuje się potencjał pomorza.

            • 4 1

  • ODPOWIEDZIALNY JEST PREZYDENT ADAMOWICZ

    za wszystkie inwestycje w Gdańsku. Nie zapominać o tym !

    • 14 1

  • Zastanawiam się dlaczego ....

    z uporem maniaka większość aut jadących rano od strony Obwodnicy skręca w kierunka Oliwy już na skrzyżowaniu z Chrzanowskiego?
    Przecież można prosto i przy Galerii skręcić w lewo.
    pokonuję ten odcinek codziennie i wydaje mi się że szybciej byłoby koło Galerii.

    • 7 1

  • Ludzie to jest to czego u nas przecierz nie ma (10)

    KRYZYS duże firmy padają jak muchy, przemysł upada,
    ale niestety durny naród wieży rudemu co z każdą swoją gadką zwiększa propagandę z czasów komuny!!!
    Ale się nie przejmujcie to dopiero duże firmy padają, zaraz zaczną te średnie i malutkie. I macie swoją Zieloną wyspę (z przed 50 lat obietnica wyborcza się spełnia)

    • 12 5

    • To nie wynik kryzysu, że budowlanka Pada (7)

      Firmy które pracują na budowach nie padają z wyniku kryzysu, a ze złego oszacowania kosztów budowy. Większość z nich nie doliczyła sobie ryzyka, że przy takiej ilości budów nie będzie kim budować i nagle firmy podwykonawcze zarzyczą sobie większą kasę. Tak samo jeżeli chodzi o firmy dostarczające materiał. Gdy jego jest mniej to jest cenniejszy.
      Resztę sobie sam dopowiedz.

      Zwolnienia w branżach telekomunikacyjnych są wynikiem akwizycji i fuzji firm, bo teraz stanowiska się dublują. Podobnie jest w wielu innych branżach.

      Póki co kryzys u nas jest bardzo mały i związany z konsolidacją rynku i ze zmniejszaniem inwestycji firm zachodnich. Polska szła mocno bo firmy zachodnie pompowały u nas sporo kasy. Teraz skończyło się pompowanie i idziemy w kierunku stagnacji. Bo Polscy przedsiębiorcy dużo rzadziej ryzykują kasę w nowe inwestycje.

      • 6 4

      • Jednym słowem w wyniku hasła "Polska w Budowie"/"Zdążymy na Euro" (3)

        koszty są 200% większe niż gdyby budowana nie wszystko na raz?
        Ciekawe... Innymi słowy budując z głową za te same pieniądze możnaby
        wybudować dużo więcej...

        • 6 2

        • (2)

          1) Pracowników jest tylu, ilu jest. Nagle ich nie przybędzie, więc ich praca staje się w takim przypadku droższa.
          2) Podaż materiałów jest taka, jaka jest, ich dostepność nie zwiększy się tylko dlatego, że buduje się nagle kilka razy więcej. Więc ich cena też rośnie.
          3) Kursy walut nie są sztywno ustalone. Także mają wpływ na ceny.
          4) Cena ropy idzie w górę.

          Wystarczy?

          • 4 4

          • (1)

            cena ropy? haha
            ponad polowa kosztów to akcyzy i podatki a ty takie fantazje tu piszesz
            liczba pracowników?
            w Polsce jest 2 mln bezrobocie!
            a płace są coraz nizsze ponadto w budowlance modą wśród pracodawców jest placa połowy lub całości kwoty na czarno!
            kursy walut owszem są centralnie sterowane

            • 6 1

            • bo to polska
              cenny w górę a płaca w miejscu
              Ale jak to się dziwić gdy jest monopol w Polsce na ropopochodne produkty, to można ceny windować sobie,
              a państwo korzysta robią to nowe podatki do łatania dziury w budżecie, z tych podatków co są niby na drogi hmm to powinniśmy wybudować całe autostrady nie biorąc na nie kredytu.
              Bezrobocie jest nawet większe niż to podaje się w statystykach, przecież nie pokaże się w świat jaki to kraj.
              Nie tylko w budowlance jest tendencja pracy na czarno bądź najniższą krajową.

              • 5 1

      • przeczytaj co napisałeś i zastanów się

        czy to jest kryzys czy nie

        skoro są zwolnienia, upadłości, bankructwa polskich jak i zagranicznych firm.

        • 3 0

      • Paliwo w Polsku rośnie choć ropa tanieje, stal, cement drożeje choć kryzys pono

        Co to za zmowa by podnosić ceny? Kartel. Lyberały wierzą w wolny rynek. Mamy kartel. Dyktują ceny by przy mniejszych obrotach mieć większy zysk.
        Kto przewidzi kartel? Tak to bankrutujemy a lichwiarze przejmują wszystko.

        • 3 1

      • Poprostu za dużo ryjów do jednego koryta.

        Najpierw ręce wyciąga główny wykonawca z wieeeelką nazwą, czyli banda prezesin i innych mgr inż. którzy do wykonania prac wybierają małe firemki rzucając im ochłapy z tych wielkich pieniędzy. Z resztą ciekawe np. ile kwoty z budowy dworca w Gdyni poszło faktycznie do wykonawców i na materiały a ile dla bandy patałachów z mostostalu bo jak można sobie wyobrazić, że projektant który aranżuje wnętrze będąc na budowie nie wie jak to wnętrze w ogóle wygląda i czy jego wizja jest do zrealizowania gdyż plany niby oryginalne nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości. A najlepsze hasło to zróbcie tak żeby wszystko pasowało a ja to później na plany naniosę. Jasne i przychodzi fakturka za zmiany w projekcie 5 tys. choć to z jego winy trzeba było przerabiać. Rany aż mnie skręca i otwiera na słowo projektant lub kierownik budowy.

        • 2 0

    • naucz się po polskiemu pisać (1)

      bo na "wieżę" to wdrapać się możesz

      • 2 1

      • oj rz sie czepiasz

        a wiesz że największy analfabeta jest to ten co poprawia innych.

        • 2 1

  • super, wreszcie mniejszy ruch na starej Słowackiego :)

    A samochody dalej jeżdżą nią w obu kierunkach.

    • 5 1

  • niech mi ktoś wyjaśni

    Tak przy okazji tych tematów, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, dlaczego od momentu przyłączenia Nowej Kościuszki do Rzeczpospolitej są ogromne korki w stronę Wrzeszcza na Rzeczpospolitej i to niemal o każdej porze dnia??

    • 1 1

  • wyjazd z Partyzantów - czy ktoś w ogóle kontroluje jak długo się stamtąd wyjeżdża ?

    Przed otwarciem nowego odcinka Słowackiego wyjazd z Partyzantów był możliwy przez lasek, koło działek i do Słowackiego. Przejazd trwał kilka minut, no max 10 i już się było na Obwodnicy. Teraz światła na tym pseudo rondzie wypuszczające auta na Nową Słowackiego zezwalają na wyjazd kilku pojazdów i korek jest na Partyzantów do straży pożarnej a czeka się czasem 20-30 minut. Teraz zamiast jeździć nową, szeroką, wychwalaną, oczekiwaną Słowackiego z Partyzantów i okolic większość kierowców Jaśkówką na Moreną śmiga i tam korki robi zamiast korzystać z tej nowe długo oczekiwanej arterii - z prostej przyczyny - żeby na nią wjechać trzeba 20 minut odczekać.

    • 5 3

  • Koszmarny korek Słowackiego-Chrzanowskiego (GODZINA STANIA!) (4)

    Jestem w szoku. Codziennie pokonuję trasę Gdynia-Gdańsk Wrzeszcz-Gdynia.
    Od kilku dni powroty (Wrzeszcz-Gdynia) są bez dwóch zdań fantastyczne! Zysk około 20 min. Dziś po raz pierwszy postanowiłam dojazd do pracy (Gdynia-Wrzeszcz) równiez pokonoać Słowackiego - o zgrozo!
    Ponad godzina stania.
    Co tam zrobili ze światłami????
    Mam nadzieję, że coś z tym zrobią, bo okazuje się, że taka inwestycja nic nie zmieniła... :(

    • 11 4

    • brawo korki! może wszyscy przestaną pchać się na Słowackiego!

      • 3 1

    • W Gdyni pracy nie ma że musisz jeździć do Gdańska ?

      • 3 3

    • a po co z Wrzeszcza do Gdyni jeździsz przez Chrzanowskiego? (1)

      bo nie kumam??

      • 3 2

      • (...) ponieważ muszę się jakoś dostać do obwodnicy.

        • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane