- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Kłopoty po otwarciu Nowej Słowackiego. OHL przejmie kontrakt Hydrobudowy?
Mieszkańcy i przedsiębiorcy z górnego Wrzeszcza nalegają, by drogowcy połączyli ulice Chrzanowskiego i "starą" Słowackiego. Drogowcy proszą o cierpliwość i obiecują zrobić to za miesiąc. Tymczasem Hydrobudowa Polska budująca wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego wystąpiła o ogłoszenie upadłości układowej. Czy OHL przejmie jej kontrakt?
Film nagrany chwilę po otwarciu 1,5-kilometrowego odcinka ul. Nowej Słowackiego.
Jednak otwarcie tylko części, spośród całej 3,3-kilometrowej Trasy Słowackiego wiodącej przez Wrzeszcz, ulicy wywołało ogromne perturbacje w ruchu, ponieważ drogowcy podjęli decyzję o odcięciu tzw. starej Słowackiego od ul. Chrzanowskiego i od al. Grunwaldzkiej. To skazało mieszkańców części Wrzeszcza i Strzyży na objazdy.
- To oburzające lekceważenie właścicieli i użytkowników pawilonu handlowego przy ul. Słowackiego 37 oraz mieszkańców okolicznych domów. Od ponad 20 lat prowadzę tutaj działalność. Pogodziłam się z faktem, że po przebudowie ten odcinek będzie jednokierunkowy, a ulica otrzyma status podrzędnej. Ale ani mnie, ani współużytkownikom pawilonu nie przyszło do głowy, że ktoś wpadnie na pomysł, żeby ten odcinek jezdni był tak bezmyślnie odcięty od miasta - denerwuje się Małgorzata Bartoszewska, nasza czytelniczka.
Te zastrzeżenia przekazaliśmy inwestorowi, czyli miejskiej spółce GIK. Ten zapewnia, że taka organizacja ruchu potrwa około miesiąca.
- Stara jezdnia Słowackiego jest chwilowo "ślepa", bo generalny wykonawca inwestycji chce przystąpić do przebudowy skrzyżowania dotychczasowej ul. Słowackiego z ul. Chrzanowskiego. Te prace wymagają takiej właśnie organizacji ruchu - zapewnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.
Generalny wykonawca wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, czyli firma Hydrobudowa Polska, wystąpił w poniedziałek z wnioskiem o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Podobnie postąpiła jej spółka matka, czyli PBG. Akcje obu firm gwałtownie zanurkowały na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Co dalej z praktycznie przerwaną kilka tygodni temu budową Trasy Słowackiego?
Na pewno nie będzie rozwiązania kontraktu, choć w wielu przypadkach postawienie jednego z partnerów w stan upadłości pozwoliłoby na taki krok. - Sytuacja jest trudna, ale nie najgorsza. Czekamy na wyrok sądu. Trzeba tu podkreślić, że wykonawcą jest konsorcjum firm, a lider i jego partnerzy odpowiadają solidarnie za dokończenie budowy. W konsorcjum jest firma OHL, która mogłaby dokończyć inwestycję - mówi prezes spółki GIK, Ryszard Trykosko.
Szef GIK przekonuje, że do zrobienia zostało niewiele. - Najtrudniejsze roboty, czyli przebudowa sieci i montaż konstrukcji nośnych wiaduktów, zakończyły się. Teraz pozostają do wykonania montaż i prace przy zieleni. Jeśli nic się nie wydarzy w najbliższym czasie, nie powinno być opóźnienia w realizacji inwestycji - zapowiada Trykosko.
Dla przeciętnego gdańszczanina do zrobienia zostało jeszcze sporo. Trzeba zbudować fragment ul. Słowackiego od ronda z ul. Partyzantów do wiaduktu nad al. Grunwaldzką, zainstalować ekrany dźwiękochłonne na całej długości Trasy, połączyć wiadukt nad koleją z estakadą i odcinkiem Trasy Słowackiego po drugiej stronie torów oraz ukończyć przebudowę fragmentu ul. Kościuszki.
Z naszych informacji wynika, że wejście OHL na budowę we Wrzeszczu jest niemal przesądzone. Przedstawiciel hiszpańskiej firmy był już w Gdańsku i zaproponował podwykonawcom - wierzycielom Hydrobudowy - pokrycie połowy zobowiązań, jakie powstały w czasie pracy dla chwiejącego się finansowo budowlanego giganta.
Zobacz kronikę budowy Trasy Słowackiego. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (328) ponad 10 zablokowanych
-
2012-06-06 09:54
jak to jest że firmy budujące w Polsce drogi padają jedna po drugiej (7)
a podwykonawcy zostają na lodzie? Coś tu jest nie tak
- 11 0
-
2012-06-06 11:12
(6)
idiotyczne kryteria przetargowe, w których głównym czynnikiem jest zaproponwana cena. nie uwzględnia się wzrostu cen materiałów itd.
mnie dziwni coś innego. jak to jest możliwe, że koszt wybudowania 1km drogi jest jednym z najwyższych na świecie, a mimo to okazuje się, że jest ona zbyt niski...- 5 1
-
2012-06-06 11:24
(5)
Ale kto ma uwzględnić wzrost cen materiałów? Chyba Wykonawca podając swoja cenę.
Co do zagadki związanej z kosztami 1 km - mnie też to nieustannie zastanawia ;)- 4 1
-
2012-06-06 11:32
(4)
tyle, że jak wykonawca je uwzględnia to jest na końcu ogonka starających się o kontrakt i kółko się zamyka :/
- 4 0
-
2012-06-06 12:55
a "budżetówka" płaci wykonawcy na czas?
- 1 0
-
2012-06-06 13:07
(2)
na zdrowy rozum, co to za interes, na siłę wygrać przetarg z nierealną ceną?
- 2 0
-
2012-06-06 13:33
Nie wygrać to od razu morzesz ogłaszać upadłość
a tak może coś pokombinujesz
- 1 0
-
2012-06-06 13:42
ala taka jest rzeczywistość w przetargach. zaniża się maksymalnie cenę i liczy na to, że może się uda.
chińczycy zaproponowali 50% wyceny na budowę A2, wszyscy wiemy jak to się skończyło.
czy państwo płaci na czas, tego nie wiemy :/- 2 0
-
2012-06-06 10:01
(2)
którędy ma pójść odcinek od Hallera do Marynarki Polskiej? Domyślam się, że chodzi o, nazwijmy to, "przedłużenie uczniowskiej po zachodniej stronie torów"
a jak do tego węzła dostać się spod ETC? Objazd Rzeczpospolitej i Jana Pawła II czy teleportacja? czy będzie jakieś wyburzanko?- 2 0
-
2012-06-06 10:04
pytam bo nie wiem, a nie że biję pianę
tylko jakoś nie mogę tego nigdy wypatrzyć na trojmiasto.pl. Jakoś jest to dyskretnie pomijane.
Proszę o odp jak ktoś wie- 2 0
-
2012-06-06 10:42
nie ma w ogóle pójść
nie mają o czym pisać, więc siedzą cicho. będzie cudowne skrzyżowanie pod wiaduktem :D
- 2 0
-
2012-06-06 10:04
A co z tunelem z Budyniu?? (2)
Najkorzystniejszą ofertę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą złożyło konsorcjum firm:
Hydrobudowa Polska,
PBG i
Aprivia.
wszystkie 3 powyższe ogłosiły bankructwo.
Budyń to Jonasz jakiś czy co?- 11 2
-
2012-06-06 10:43
prawda, święta prawda i guano prawda (1)
tutaj jest ta ostatnia. Liderem na tunelu jest hiszpański OHL
- 2 2
-
2012-06-06 11:13
a Hydrobudowa Polska, PBG i Aprivia to tylko gapie
- 2 0
-
2012-06-06 10:05
generalnie sie poprawiło! (7)
Raz tylko utkwiłam w korku, i była to, o dziwo, niedziela, ale zapewne korek został stworzony przez tych, co muszą do kościoła wjechać samochodem.
Podziękowania dla Wykonawców!- 7 4
-
2012-06-06 10:31
A dla czego akurat do kościoła, koleżanko komunistko? (3)
Boli cie, że nie możesz wysłać do więzienia tych, co nie lubisz?
Won do Rosji - tam czekają na takich jak ty.- 2 3
-
2012-06-06 10:40
pieniacz
Po pierwsze, nie jestem twoja koleżanką. Tych poszukaj sobie w nkwd.
Po drugie, jeżeli do kościoła musisz wjechać samochodem, (brzuch za cięzki?) , i wszystkich dookoła wysyłasz do Rosji, to zaświeć przykładem i wróc tam sam.
Ty pewnie z tych pieniaczy, co w CV wpisują katolik, żeby później zaskarżyć pracodawcę o nietolerancję, bo kwalifikacje masz słabe? Każdy sposób dobry:P- 4 2
-
2012-06-06 11:01
do Stefana! (1)
Bardzo zadowolonej mieszkance chodziło zapewne o to, że w niedzielę porządny człowiek idzie właśnie do kościoła. Tylko dlaczego zaraz musi tam jechać (a czasem rzeczywiście wjechać) samochodem?? Stefan, nie siej zamętu, komunizmem tu wcale nie zawiało!
- 5 1
-
2012-06-06 11:14
dziękuje :)
- 0 0
-
2012-06-06 10:43
(2)
chyba nocami jeździsz
- 1 1
-
2012-06-06 10:56
(1)
Nie, w dzień powszedni w godzinach szczytu.
- 2 2
-
2012-06-06 11:15
mi też zarzucali, że z południa do centrum o świcie jeżdżę bo niemożliwe jest żeby havla komuś ułatwiła życie ;)
- 4 1
-
2012-06-06 10:08
Czy zaczyna pomału do was docierać, że za te wszystkie Tusko-PrOjekty UE nie dołoży nawet złamanego Ełro. (5)
Inwestycje żle przygotowane i za buble nawet UE nie zapłaci. Zapłacicie wy mieszkańcy Gdańska bo PO zaraz PO euro wprowadzi podatek katastralny, każdy z was będzie płacił 1% od wartości swojej nieruchomości mieszkania czy ziemi, w Gdańskim Magistracie już przygotowują sztab rzeczoznawców. Wprowadzenie podatku katastralnego to tylko kwestia czasu (czyli nie CZY tylko KIEDY !). Ktoś musi zapłacić za cuda jasne że nie cudotwórca a My obywatele !! znowu
- 12 4
-
2012-06-06 10:12
(1)
Słyszałam na własne uszy jak pan TUSK obiecał w czasie kampanii wyborczej,że PODATKU KATASTRALNEGO NIE WPROWADZI.JAK MOŻNA TAK KŁAMAĆ?
- 4 1
-
2012-06-07 09:41
Widac
można, jeśli nie przeszkadza długość nosa:)
- 0 0
-
2012-06-06 10:25
1% katastru od 800 mln (Gołębinik Letnicki) to 8 mln
a Budyń wydzierżawia Gołębnik za 2mln rocznie...
- 4 2
-
2012-06-06 10:34
Idiot ? (1)
Trzeba źle wszystkim życzyć by takie bzdury pisać w sprawie UE. Pieniądze na te inwestycje są regularnie ciągniete
- 2 3
-
2012-06-06 10:37
...do odpowiednich kieszeni.
kiedy przyjdzie czas je oddać, to się odda ale z innych kieszeni, kieszeni podatników
- 4 0
-
2012-06-06 10:17
A jak sobie radzą teraz piesi? (2)
Czy da się tam bezpiecznie i wygodnie przejść na drugą stronę ulicy? Przecież ta ulica przecięła osiedle na pół. Ktoś pomyślał o tym że ludzie chcą tam jakoś egzystować?
- 5 3
-
2012-06-06 10:30
są 3 tunele dla pieszych pod drogą (1)
- 2 0
-
2012-06-06 10:43
tak? są?
a próbowałeś nimi przejść??
- 2 1
-
2012-06-06 10:27
Niech firmy nie bujają w obłokach.
Zakłady wystawiają akcje swoich firm na sprzedaż,a gdy te spadają na pysk to niech mają póżniej pretensje do siebie.Bo jest to sztuczne wzbogaceni się firmy,chwilowe - co nie zawsze się udaje.
- 3 2
-
2012-06-06 10:37
Dziwnym trafem (2)
Wszystkie inwestycje prowadzone przez GIK kończą się katastrofą
Może niech GIK zajmie się produkcja puszek do napojów a ktoś odpowiedzialny przejmie miejskie inwestycje- 9 4
-
2012-06-06 10:53
które ? (1)
Na razie skończyli tylko trasę W-Z i o tym jest cicho.Sam korzystam i jest doskonale.
- 3 1
-
2012-06-06 12:03
może Prezes jest Jonaszem
- 1 0
-
2012-06-06 10:45
Po co tyle jadu? (1)
W Gdańsku jest taki prezydent jaki został wybrany, przestańcie tak kąsać. Widocznie gdanszczanie uwielbiają jak ktoś ma ich w du...e
- 5 4
-
2012-06-06 11:16
a na wyborach byłeś?
- 3 0
-
2012-06-06 10:45
donaldowe państwo "prawa"
wykonawcy oglaszają bankructwo
podwykonawcy nie dostają pieniędzy
i mogą utrzymać rodzin
a waadzuchna pieje że to "świeto" i żeby nie protestowac- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.