Fakty i opinie

Klub "Niszczycieli Ścian" rozwiązany

Szkody wyrządzone przez dwóch nastolatków z Gdyni, którzy sprayem oszpecili wiele obiektów miejskich i prywatnych w mieście, oszacowano na 30 tys zł.
Szkody wyrządzone przez dwóch nastolatków z Gdyni, którzy sprayem oszpecili wiele obiektów miejskich i prywatnych w mieście, oszacowano na 30 tys zł. fot. mat. policji

Pasję malarską można wyrażać w rozmaity sposób. Dwóch nastolatków z Gdyni postanowiło jednak dać upust swoim "zdolnościom" artystycznym w mało wyrafinowany sposób - wypisywali sprayem "WDC" niszcząc m.in. elewacje nowych budynków. Straty oszacowano na 30 tys zł.

W mieszkaniu nastolatków znaleziono czarne spraye i markery.
W mieszkaniu nastolatków znaleziono czarne spraye i markery. fot. mat. policji


W Gdyni od marca na murach, blokach mieszkalnych, peronach SKM, kioskach, pojemnikach na śmieci i na odzież oraz tablicach informacyjnych pojawiały się szpecące, wypisane czarnym sprayem skróty "WDC" lub "WDCrew". - To skrót od Walls Destroyers Crew, co w tłumaczeniu oznacza "niszczyciele ścian" - mówi Dorota Podhorecka z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni. - Jak się okazało, nieletni założyli dwuosobowy klub pod taką właśnie nazwą - dodaje.

We wtorek udało się zatrzymać 14-latka i jego o rok starszego kolegę. W ich mieszkaniach policjanci znaleźli pojemniki z farbą i czarne markery. - Chłopcy na wizji lokalnej przyznali się do wypisywania sprayem "tagów". Szkody jakie wyrządzili szpetnymi napisami oszacowano na 30 tys zł. - mówi Dorota Podhorecka.

Młodociani wandale nigdy wcześniej nie byli karani. Choć za uszkodzenie mienia grozi kara do 5 lat więzienia, to z uwagi na ich wiek odpowiedzą przed Sądem Rodzinnym i Nieletnich.

Opinie (243) ponad 10 zablokowanych

  • Szkoda (10)

    Lubiłem ich prace

    • 62 234

    • zarąbiste jestem natak
      zarąbisty

      • 0 0

    • (6)

      morde obic tum szczeniakom, a nie lubiłem ich prace. Jak ci n****m na wycieraczke to tez powiesz lubilem tę prace?

      • 56 27

      • A może zrobić im ośmieszające grafitti na mordzie jakimś makijażem permanentnym laserowym ? :P (3)

        Tak, aby usunąć tego nie mogli i dawali przykład swoim kolegom co się dzieje gdy się złapie graficiarzy ! O!

        • 11 3

        • a moze... (2)

          a moze utniemy Tobie rece przy najblizszej okazji jak przekroczysz predkosc zeby inni kierowcy widzieli co sie dzieje gdy sie zlapie pirata drogowego! O! plyniesz z nurtem czlowieku, i feel sad for u

          • 7 13

          • Pewno, że uciąć. I nasikać rodzicom na wycieraczkę.

            • 5 0

          • PomyslPomimoPiatku - rozumiem tą ironię, ale właśnie przez takich ludzi jak Ty..

            ... czyli takich, którzy wyśmiewają radykalne reakcje karne i nie wprowadzają ich w życie i nie stosują - takie małe 14 letnie gnojki czują się bezkarne. Ciekawe czy też byś krytykował, gdyby Twoja ściana domu została pomalowana, albo Twoj samochód został potraktowany sprayem albo porysowany (jak to miało miejsce ostatnio w Sopocie Kamiennym Potoku).

            • 6 0

      • przeciez on zartuje :P

        • 27 4

      • gość ściemnia, przecież takiej bazgraniny nie można lubić :)

        • 47 7

    • no a gdzie te biedne dzieci mają się bawić?

      • 2 5

    • ozon, bracie...

      o jakich pracach mowisz, co? gnojki zwykle i tyle w temacie...

      • 11 4

  • za jaja powiesic (8)

    gowniarstwo

    • 174 23

    • za jaja to można ciebie powiesić, zgredzie

      • 0 0

    • Wychłostać na gołe dupy publicznie (1)

      i potem te dupska i ryje sprayami pomalować

      • 1 0

      • i jaja też.

        z okazji świąt. :)

        • 0 0

    • Jakie jaja?

      • 6 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Chłopaki z EWC w malowaniu też od czegoś zacynali ;] (1)

        • 2 11

        • EWC to gówno jakich mało. Trzeba takich tepić.

          • 12 1

    • jeszcze nie ten ból w tym wieku

      uciąć im jaja lepiej..

      • 7 2

  • To żadna sztuka...

    ...jakieś trzy literki maźnięte czarnym sprayem.

    Sztuką jest graffiti, i to też w odpowiednim miejscu.

    • 1 0

  • WANDALE PODAJACY NA MURACH DANE OSOBOWE!!

    swiadkow zdarzenia,podczas którego na murze vis a vis dworca skm w Gdyni chyloni ktos wypisywal niebieskim sprayem potezne napisy zawierajace dane osobowe, prosze o znak na tym forum. Pomoze to w ujeciu osoby ktora od lat regularnie smaruje na murze w tym miejscu wulgarne oszczerstwa. Pozdrawiam

    • 1 0

  • Ludziska wezcie sie opanujcie (2)

    Czytam sobie to i wyjsc z podziwu nie moge....nie ktorzy z Was chca ucinac rece 14 letnim ludziom..wieszac, karac, rodzicow obciazac kwotami 30k PLN... znaczy to tylko ze jestescie wlasnie ta szara beznadziejna masa.Oczywsice nie pochwalam niszczenia scian..szczegolnie przez WDC..bo jesli chodzi o wartosc artystyczna to straszna lipa, ale moze gdyby te dzieciaki mialy co robic na swoich dzielnicach to moze by sie wlasnie czyms innym zajely... popatrzcie sami..nuda wsrod mlodziezy, brak czegokolwiek..nawet glupich boisk itp. Street Art jest potrzebny, szare gowniane mury nabieraja troche koloru...nie mowie ze zawsze ale wole to niz bande narzekajacych zakomlpeksionych szarych ludzi co tylko pierdziela jak jest fatalnie..Zrobcie cos, dla ludzi, dla miasta to moze sie zmieni cos na lepsze...

    • 6 2

    • to może niech lekcje odrobią i przygotują się na pracę klasową?

      do tego mogą: pojeździć na rowerze, pograć w piłkę (na boisku szkolnym - jest ich mnóstwo i to na każdym osiedlu), zapisać się na zajęcia plastyczne i pomalować na płótnie, popracować w jakiś programach graficznych... itp itd. Reasumując- nie chrzań bo możliwości spędzenia wolnego czasu jest wiele i to zdecydowanie więcej niż było kiedyś!

      • 0 0

    • niech kaza im odmalowac co popisali i tyle
      i nie walcie mi glupot o 30 tysiach
      chyba w stoczni za tyle maluja tak male powierzchnie 5 stoi jeden robi 10 ma zaplacone
      cenniki wyssane z palca jak zawsze kiedy ktos z kasa cos straci na zecz biednego

      • 2 1

  • a mikrofon to co tam robi?

    tez był w "gangu":)???

    niech zamalują, może fach im w rekach zostanie;)

    • 0 0

  • lepiej ostroznie (1)

    z takimi to lepiej ostroznie. kiedys chcialem zlapac takiego typka ok 18 lat. widzialem jak smaruje to podbieglem i go chwycilem. nie mogl sie wyrwac bo ja ok 190cm i swoja wage tez mam ;) i wtedy nei wiem skad zjawil sie jego kolega... dostalem po twarzy gazem. potem grozili mi nozem ....no i stracilem telefon. od tej pory juz nie reaguje na takie rzeczy. a na policje dzwonic nie bede bo pozniej latac po sadach i swiadkowac mi sie nie chce. pogodzilem sie z miejskim syfem :)

    • 2 7

    • bo to zorganizowane dresiki

      jedyne co ich może zatrzymać to ostrzegawczy strzał w tył głowy

      • 0 0

  • A teraz policja powinna im zafundować tatuaż na czole WDC. (2)

    • 7 3

    • spreyem po otwartych oczach przejechac

      i zalatwione

      • 0 0

    • Zafundować?

      Sami powinni jeszcze ten tatuaż spłacić :)

      • 1 0

  • Niech płacą (1)

    No to niech Tatusiowie i Mamusie płacą za renowację.Proste!

    • 10 2

    • ale tępaki nie mają kasy

      • 0 0

  • (8)

    POZDRAWIAM: DSC,EWC I INNE DOBRE EKIPY

    • 5 23

    • Precz z EWC, DSC i inne beznadziejne ekipy (7)

      Chyba i inne gówno. Których i tak los jest policzony

      • 3 2

      • (6)

        HE HE HE, NIE DA SIE ZABIĆ LEGENDY. POJECIA NIE MASZ A SIE WYPOWIADASZ.

        • 1 6

        • legendy? (5)

          gaz. albo jesteś nastolatkiem któemu nadal imponuje wszystko co głupie albo zwykłym śmieciem tak czy siak jesteś zerem i kretynem.

          W jednym masz racje z nimi się nie wygra bo wandalizm i debilizm zawsze był jest i niestety będzie ale naszą (tzn. tych normalnych) rolą jest by takich łapać najpierw obić a potem na Policje dzwonić no a jak się spytają czemu obity to się mówi "na farbie się poślizgnął i sie poobijał"
          zresztą Policja z chęcią sama by takich spałowała więc nawet by się nie czepiali

          • 6 3

          • (2)

            TYCH CO WLATACH 80 PISALI " SOLIDARNOŚĆ", "RUSCY PRECZ" ITD., A W 90 "NIE ODDAMY STOCZNI" TEŻ BYŚ KARAŁ. DAJ SE NA LUZ, WODY SIE NAPIJ, GAZETKE POCZYTAJ.

            • 2 6

            • PAN GAZ - z dupy chyba wystrzelił (1)

              Nie porównuj odwagi piszących za komuny z głupotą piszących WC, czy co tam, dzisiaj.

              • 2 1

              • i pozdrawiam CHWDD - czyli Dresiarzom

                • 0 0

          • (1)

            1. DLA CIEBIE TO PAN GAZ.
            2. DSC I EWC TO PIONIERZY A OBECNIE ARTYŚCI UZNANI W KRAJU I ZAGRANICĄ, A NIE SMARKI PO NAŚCIE LAT
            3. ŚMIECIEM, KRETYNEM I ZEREM, DO TEGO PEWNIE I KAPUSIEM TO JESTEŚ TY SPOŁECZNIAKU.

            • 2 10

            • za to ty jesteś zwykłym bucem

              • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.