- 1 Widziałeś ich? Daj znać policji (95 opinii)
- 2 Gdynianie przez lata przepłacali za śmieci (56 opinii)
- 3 Dworzec Gdańsk Główny będzie miał patrona (186 opinii)
- 4 Brat chciał odbić brata, używając młotka (71 opinii)
- 5 Klik, klik i straciła 60 tys. zł (142 opinie)
- 6 Okrojony system Fala od 15 grudnia (344 opinie)
Kolej Metropolitalna do Gdyni. Marszałek daje zielone światło
Gdynia Stadion, Gdynia Karwiny i Gdańsk Osowa - to przystanki, które kosztem 23,6 mln zł mają powstać lub zostać zmodernizowane w ramach przebudowy odcinka Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, od lotniska w Rębiechowie do śródmieścia Gdyni.
Budowa linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną z budżetu województwa pomorskiego. Połączy ona Wrzeszcz



Na początek stacja i dwa przystanki
Spółka samorządu województwa Pomorska Kolej Metropolitalna, która nadzoruje budowę 18-kilometrowej linii kolejowej z Wrzeszcza do Rębiechowa, wiosną zwróci się do wojewody pomorskiego o wydanie pozwolenia na przebudowę stacji Osowa, a także budowę od podstaw przystanków Karwiny i Stadion. Inwestycję sfinansuje województwo pomorskie, które z budżetu będzie musiało wysupłać 23,6 mln zł. Jest też szansa na dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych, ale na to zgodę muszą wyrazić urzędnicy z Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej i Komisji Europejskiej.
Koszt inwestycji jest stosunkowo niewielki. - To dlatego, że podążamy wzdłuż gotowej linii kolejowej nr 201. Według naszych wstępnych wyliczeń, na przebudowę stacji Osowa przeznaczymy nieco ponad 6 mln zł i tyle samo na budowę przystanku Stadion. Prawie 9 mln zł pochłonie budowa przystanku Karwiny - mówi Krzysztof Rudziński, prezes spółki PKM.
Stacja Gdańsk Osowa

W Gdyni natomiast PKM zleci budowę przystanku Karwiny

Kolejny przystanek wytypowany do realizacji to Stadion

Przy planowanych przystankach w Gdyni pojawi się także infrastruktura towarzysząca.
- Do przystanków będzie można dotrzeć zarówno autem, rowerem jak i komunikacją publiczną. Pomoże w tym budowa węzłów przesiadkowych, których budowę rozpoczniemy w latach 2014-2020 - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.
W dalszej perspektywie (do 2020 r.) planowana jest też budowa stacji Gdynia Fikakowo, a także rozbudowa o jeden peron przystanku Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana. Tym ostatnim ma się zająć inwestor pobliskiego centrum handlowego Riviera.
Zobacz jak dziś wygląda stacja Gdańsk Osowa.
Choć za budowę linii kolejowej i stacji odpowiada spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, to za wybór i kupno obsługujących je pociągów już nie. To zadanie dla urzędników marszałka Województwa Pomorskiego.
- W listopadzie uruchamiamy przetarg na zakup 10 szynobusów spalinowych, które obsłużą linię Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - zapowiada Mieczysław Struk.
Zobacz budowę stacji PKM Brętowo w Gdańsku.
Kolejne wymogi to wysokość podłogi, która musi wynosić 76 centymetrów od wierzchołka szyny, by pasować do budowanych peronów. Każdy skład ma ponadto zapewniać 200 miejsc siedzących i spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa - zgniotu wagonu.
Wizualizacja linii PKM wiodącej przez Gdańsk.
Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, która ruszyła w w czerwcu, już wyprzedza założony plan.
- Wiele osób zarzucało nam, że proces przygotowania inwestycji przedłuża się. Sprawdziła się tu jednak wojskowa zasada: im więcej potu wylejemy na ćwiczeniach, tym mniej krwi stracimy w boju. Wyprzedzamy teraz harmonogram prac budowy, co ma dla nas kluczowe znaczenie ze względu na nadchodzącą zimę. To co zyskamy teraz, będziemy mogli spożytkować w najbliższych miesiącach - wyjaśnia Krzysztof Rudziński, prezes Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Odległe plany - kolej na Obłuże, Chwarzno i Wiczlino
Pomorska Kolej Metropolitalna z Wrzeszcza do śródmieścia Gdyni nie jest projektem zamkniętym. Już teraz brana pod uwagę jest jej wydłużenie do Obłuża i Kosakowa. Z tym trzeba jednak będzie poczekać. Na rozbudowę linii w tym kierunku potrzeba wstępnie ok. 949 mln zł, czyli jeszcze więcej, niż w przypadku budowy linii przez Gdańsk.
Pieśnią przyszłości jest budowa linii PKM do Wiczlina i Chwarzna. Wszystkie te plany opiszemy jednak już w następnym artykule o Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Miejsca
Opinie (218) ponad 20 zablokowanych
-
2013-10-22 17:24
I super! Czekamy na tani wspólny bilet trójmiejski i to będzie gwarancja sukcesu (25)
w innym przypadku mało kto bedzie nią jeździł.
Nikt nie lubi przepłacać!- 260 13
-
2013-10-22 17:28
Przystanki są mało praktyczne. Ich zadaszenie nie jest wystarczajace przed padajacym deszczem, sniegiem czy wjejącym wiatrem (7)
- 36 6
-
2013-10-22 18:07
i źle rozmieszczone. (6)
przystanek Banino w szczerym polu, kawał trzeba do wioski zasuwać, jaki to sens.
- 23 3
-
2013-10-22 19:08
nie tylko banino :-) (4)
- 11 4
-
2013-10-23 09:28
sens jest taki (3)
Przystanek jest zlokalizowany wokół przyszłego centrum handlowego. Działka pewnie jest już wykupiona a gmina zmienia plan zagospodarowania. podejrzewam nie tylko Banino ale taki schemat. Jak nie CH to jakiś developer.
- 6 0
-
2013-10-23 10:50
Macierewicz?
- 1 3
-
2013-10-23 12:52
Pewnie tak. Tylko, że do czasu zbudowania tam nowego osiedla przez dewelopera, (1)
PKM zbankrutuje. Większość przystanków jest tak daleko od cywilizacji, że nie warto z nich po prostu korzystać.
- 1 4
-
2013-10-23 14:32
daleko od cywilizacji byl tez przystanek SKM Zabianka, gdy powstawala SKM
Jedni narzekaja, ze PKM jest za blisko zbudowan. Drudzy narzekaja, ze za daleko.
A ten jeszcze narzeka, ze ktos chciaby zabudowac tereny wokol stacji! No zdecydujcie sie. Przeszkadza Wam, ze ktos chce kupic teren i zbudowac tam legalnie domy dla ludzi? Co w tym zlego?
Nowe CH... Gdzie problem. Nie chcesz - nie idziesz. Wolny rynek.
Narod marud. Wstyd. Byle ponarzekac.- 4 0
-
2013-10-23 12:26
Tyle, że tam jest innym problem. Gdzie indziej miałby się znaleźć?
Przecież nie może w samym Baninie, bo to już za istniejąca linią kolejową.
Grunt tylko by Żukowo wysupłało kasę na autobus jeżdżący regularnie między Żukowem a stacją i będzie świetnie.- 3 1
-
2013-10-22 17:32
juz masz
i wiedz ze bedzie tak drogo ze cie nie bedzie stac
- 5 5
-
2013-10-22 17:33
Takt co 15 minut to minimum jakie zacheci mieszkańców do korzystania z PKM (5)
oprócz tego:
tani bilet
przemyślana i zsynchronizowana siatka linii komunikacji miejskiej łącząca stacje z osiedlami
bezpieczne i rzeczywiście monitorowane parkingi dla rowerów
niezawodność
i .... piszczcie co Waszym zdaniem zacheci nas mieszkańców do korzystania z PKM- 24 1
-
2013-10-22 17:44
ha ha ha tani bilet ;) (1)
czy ty jestes dzieckiem. Przeciez buduja to zeby wiecej zarobic niz obecnie.
- 7 9
-
2013-10-22 21:26
za darmo ma byc?
masz cos madrego do powiedzenia? jak nie to zamilcz.
- 4 7
-
2013-10-22 19:12
nic, bo po co mam
Wysiadać w szczerym polu? Pooglądałem wczoraj zdjęcia lokalizacji przystanków na skyscraperze i odechciało mi się pkm-u. Może na grzyby do lasu warto tym podjechać :-)
- 6 9
-
2013-10-22 20:47
Zachęci mnie jak z Dąbrowy do wrzeszczą dojadę szybciej i taniej niż samochodem
Póki co jest porownywalńie wiec sie przyglądam. Jeżeli powyższe nie bedzie spełnione to nie jadę
- 4 4
-
2013-10-23 11:02
wspólny bilet
bilet nie musi być za darmo ale na pewno musi być prosty w obsłudze: wspólny dla PKM i autobusów i tak skonstruowany aby podróżny nie bał się ze zabraknie mu minuty do pełnego przejazdu bo np. autobus się spóźnił i musi czekać na następny pociąg. Tez dobra okazja aby wprowadzić tanie bilety 3-miesieczne.
- 1 0
-
2013-10-22 17:42
Dla mnie nie jest super (3)
Dlaczego nie będzie składów elektrycznych. Koszty paliwa będą takie że bilety będą drogie
- 10 7
-
2013-10-22 18:09
Na prad nie jest taniej tylko "ekologiczniej" (1)
A dokladniej ekologiczniej tam gdzie jedzie taki pociag, a mniej ekologicznie tam gdzie robi sie prad.
- 17 2
-
2013-10-22 18:14
napęd na prąd jest tańszy, a w przypadku tej trasy gdzie całkiem duże wzniesienia są
to też i praktyczniejszy. Gdyby tak nie było to nadal większość pociągów byłaby spalinowa. Nie rozumiem tej decyzji.
- 9 0
-
2013-10-23 13:02
Ależ będą.
To jest druga faza. W pierwszej będą spalinówki bo:
1) linia Gdynia-Kościerzyna dopiero będzie elektryfikowana
2) elektryczne opłaca się tam gdzie jest duże natężenie ruchu. A takie będzie dopiero po pewnym czasie na tej trasie. A co z taborem? Zostanie wykorzystany gdzie indziej, do wymiany starych składów, albo nie rentownych pełnych składów kolejowych by nie likwidować połączenia.- 3 0
-
2013-10-22 19:30
no nie .....
no i k..... nie zdążyłem jako pierwszy skrytykowac tej inwestycji !!!!!!
ze za drogo, ze k ...... kolor daszku na przystanku nie taki- 19 5
-
2013-10-23 10:37
(2)
OOOOOO jak miło ;)
Żółto Niebieskie wagoniki,
coś mi się wydaję, że Gdańsk będzie miał mały problem :)
Żółto Niebieskie Pomorze :)- 7 2
-
2013-10-23 13:51
Zółto-niebieskie wagoniki
bedą na granicy Gdyni i Gdańska szybko przemalowywane na barwy biało-zielone:)
Und zurruck w drugą stronę:)- 1 1
-
2013-11-14 00:15
obok stoi wagon biało zielony, chciałem zauważyć..
- 0 0
-
2013-10-23 10:42
Gdynia Karwiny - Gdynia Stadion - nie da rady iść jakoś na skróty ??
- 0 0
-
2013-10-24 09:40
Pomorska Kolej Metropolitalna dla Gdyni
Z koncepcją całej trasy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej dla Gdyni można zapoznać się na stronie: http://www.bpbk.com.pl
- 2 0
-
2013-10-22 17:29
Wiec Ruszamy!!! Pieknie!!! (14)
Teraz mieszkancy gdanska bedziecie mogli przybyc do naszej wielkie europejskiej gdyni!!! Zapraszamy serdecznie ! Tylko prosimy przybywac w strojach eleganckich i zacnych ! Kapelusz lub cylinder, buciki czarne zapastowane, spodenki na kancik zaprasowane i laseczka i juz mozna podziwiac gdynie ! Tak wiec macie rowniez dostep do najwyzszej kultury w gdyni. Pociagiem do miasta marzen dotrzecie teraz !!!!!!!!!!
- 90 97
-
2013-10-22 17:38
I właśnie przez takich ludzi (2)
Gdynia nigdy nie dojdzie z Gdańskiem do porozumienia. Trochę mi mentalność Gdynian przypomina Warszawiaków (oczywiście nie wszystkich). Tylko wychwalają swoje miasto i siebie samych.
- 42 11
-
2013-10-22 18:14
Tak niestety jest w obu miastach.
- 30 6
-
2013-10-22 18:15
I to raczej tych napływowych warszawiaków.
- 18 1
-
2013-10-22 17:39
" Tak wiec macie rowniez dostep do najwyzszej kultury w gdyni. " (1)
i znowu pobijecie jakichs przyjezdnych (hiszpanow czy meksykanow)
- 33 14
-
2013-10-22 18:59
Czyli to nie kibice Ruchu Chorzów pobili Meksykanów?
No ciekawe rzeczy mówisz.
- 21 10
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2013-10-22 18:37
:) Czy ludnosc naplywowa do Gdyni to tez tzw. '' słoiki '' ?:)
Czy w Gdyni tez mozna okreslic osoby w niej nie urodzone jako Słoiki ?:) ciekawe zagadnienie :)
- 9 3
-
2013-10-22 19:44
nie trolluj
Ludzie, nie zwracajcie uwagę na takich czubków
- 11 1
-
2013-10-22 20:17
To jakiś chory człowiek albo naćpany.
- 10 2
-
2013-10-22 21:24
jakiś czubek z gdańska podszywa się pod czubka z gdyni... (1)
ciekawe kto głupszy
- 10 4
-
2013-10-22 21:34
On jest ze Slupska !
Wiec chcialby Gdynie zobaczyc ! Badzmy tolerancyjni dla ludzi ze Slupska :)
- 6 5
-
2013-10-23 08:58
Gdynia nie gdynia i Gdańsk nie gdańsk
co to za kultura, która nawet nie potrafi napisać poprawnie nazwy swojego miast, że już o innych nie wspomnę.
- 3 1
-
2013-10-23 11:13
Gdynia eleganty.
Takie to miasto marzeń że gdyby nie sopot, to w całym gdańsku by waliło śledziem, a codziennie jak się jeździ kolejką to widać tych wszystkich elegantów w ostatnich przedziałach pociągu.
- 3 3
-
2013-11-25 16:25
ty chłopcze masz chyba 15 lat , że takie farmazony wypisujesz debilne. Pozdrawiam lekko trzaśniętych
- 0 0
-
2013-10-22 17:31
Mam nadzieję, że w Gdyni nie będą na tyle głupi co w Gdańsku (16)
I nie zlikwidują linii autobusowej 171.
- 74 14
-
2013-10-22 17:42
Spojrz jaki piekny pociag na ciebie czeka !!! (8)
A ty chcesz sie autobusami telepac ? Nie po to ci metropolia daje piekne koleje zebys teraz jeczal.
- 9 10
-
2013-10-22 17:47
nic mi nie daje (bo splacac bedzie trzeba)
Tylko mnie naciaga. Nie jestesmy krajem ktorego podatnikow stac na takie pociagi.
Stac bedzie na nie jedynie przyjezdnych turystow z bogatszych krajow. Tu w kraju ludzie musza jeszcze pracowac 30 lat zeby osiagnac jaki taki poziom finansowy.- 7 11
-
2013-10-22 17:48
(2)
Zobacz co ile jest przystanek PKM, a co ile ma przystanek autobus? Jak będą dojeżdżać np. ludzie do pracy w Matarni czy też do Intela/YDP? A to tylko dwa przykłady. Ten pomysł pewnie nie przejdzie i nic w tym dziwnego.
- 11 2
-
2013-10-22 18:40
to ty w Intelu pracujesz a autobusem chcesz jezdzic ?:)
Pracownicy Intela maja kierowce prywatnej limuzyny ! Co ty w tym Intelu robisz ?
- 13 4
-
2013-10-23 11:04
intel...matarnia...brawo, trzeba jeszcze dac peło z dziesiec lat rzadzenia, niech do konca wykoncza ten kraj
niech gospodarka zostanie tylko na pulapie sluzenia panom. hitlerowi sie nie udało, a tutaj dwadziescia kilka lat i po sprawie
- 6 0
-
2013-10-22 17:55
Z 171 nie ma szans żaden pociąg (3)
Komfort w biało-niebieskim autobusie równa się temu co masz w biznes klasie Boeinga Dreamlinera ;P
- 13 7
-
2013-10-23 10:21
czyli co chwila awaria?
- 2 2
-
2013-10-23 13:19
Ale tą linię Warbus przypadkiem nie obsługuje? (1)
- 0 0
-
2013-10-23 13:42
Warbus i PKM Gdynia
Z Gdyni przyjeżdża prawie zawsze nowiuśkie Volvo. Solarisy Warbusa też są niczego sobie. Zawsze lepsze od złomiastych Mercedesów i MAN-ów kursujących na 169 i 179.
- 1 0
-
2013-10-22 21:20
eee ty z Osowej? (2)
171 to Gdańska linia. Przewoźnikiem jest Warbus a rozkład układa ZTM Gdańsk. A że bus jeździ do Gdyni to Gdynia" dopłaca" obsługując jeden kurs.
- 0 9
-
2013-10-22 23:12
Nic z tych rzeczy
Organizatorami linii 171 są wspólnie ZKM w Gdyni i ZTM w Gdańsku. Rozkład jest wspólnie ustalany. PKM Gdynia nie ma wcale jednego kursu, a po połowie mniej-więcej obsługują razem z Warbusem, jeżdżącym na zlecenie Gdańska.
Z N1 Ci się pomyliło, do której faktycznie Gdynia dopłaca, choć linia należy do ZTM Gdańsk.- 11 0
-
2013-10-23 10:40
Rozkład układa ZTM Gdańsk..
To dlatego od początku powstania linii,
nic w rozkładzie się nie zmieniło..- 0 1
-
2013-10-23 10:58
tak dla kolei! NIE dla likwidacji dotychczasowych połączeń zkm!!! (3)
Najlepiej puścić kolej i zlikwidować wszystko inne, a Ty się człowieku martw jak do tej kolei dotrzeć i czym.
Bilet na autobus 210 (który już jest zapowiedziany do likwidacji) z Osowa- Gdańsk kosztuje mnie 80 zł/m-c. Przy korzystaniu z PKM, czas podróży wcale się nie skróci, jeśli nie wydłuży, a bilet 3 przewoźników (będą 3 przesiadki na tej samej trasie, to PKM, SKM i ZKM)obecnie metropolitarny to koszt 220zł. Z tą perspektywą przesiadam się na samochód. Powodzenia!- 2 1
-
2013-10-23 11:05
do pracy bys sie wzial a nie jezdzisz autobusami z osowej do glownego (2)
- 0 4
-
2013-10-23 11:09
?????? chyba Ci ktoś za te komentarze płaci!!!!
właśnie do pracy muszę dojeżdżać!
- 1 0
-
2013-10-23 11:13
Myśl człowieku!
Jak mi sponsorujesz, to będę rekreacyjnie na lotnisko jeździć PKM! Ludzie głównie do pracy i szkoły dojeżdżają.
- 1 0
-
2013-10-22 17:32
jakie przewidywane ceny na liniach PKM? (4)
ktos to juz policzyl?
Ja gdy planuje biznes to musze stworzyc biznesplan. Gdy zabiera sie do tego urzednik nie liczy sie z niczym (zaciaga kredyty na nasz koszt) a potem wychodza ceny biletow z komosu.- 23 17
-
2013-10-22 17:40
zielone swiatlo to ja tez moge dac (mam w domu kolorofon z prl) (1)
Teraz chcialbym zeby na stronach urzedu opublikowano biznesplan dla tej inwestycji publicznej.
- 9 0
-
2013-10-23 06:15
A studium wykonalności na stronie PKM wystarczy?
- 1 0
-
2013-10-22 17:43
Matki z 4 dzieci po 50 od osoby !
Reszta po 100 :) Za darmo bedzie tylko dla tych co jamniki maja :)
- 11 2
-
2013-10-23 10:23
bilety nigdy nie dadzą przychodu w wysokości nakładów, więc Marszałek i tak będzie musiał dopłacać do przewozów, a bilety będą pewnie w cenie biletów SKM
- 1 0
-
2013-10-22 17:33
wszystko fajnie pięknie tylko... (7)
... współczuje mieszkańcom osiedli przy nowo powstałej trasie kolei metropolitarnej gdy będą musieli wdychać zapachy ze spalinowych kolejek :)) nikt nie pomyślał ze elektryczne pociągi nie poradzą sobie na tak krótkim i urozmaiconym wysokościowo terenie, wiec najłatwiej spalinówke wysłać :)
- 13 91
-
2013-10-22 17:35
oni w ogole z niczym sie nie licza
likiwdacja lini autobusowych aby zmusic do jezdzenia PKM. Co jeszcze?
- 10 6
-
2013-10-22 18:10
O jakich spalinach mówisz? (2)
2 pociągów w obie strony co 30 minut czy 100 samochodów osobowych NA MINUTĘ przejeżdżających w pobliżu? Tym się martw a nie pociągiem. Tak a propo kolejek elektrycznych... to jest dokładnie na odwrót niż mówisz - silnik elektryczny poradzi sobie lepiej na wzniesieniach niż spalinowy. Miałeś w szkole elektrotechnikę?
- 38 1
-
2013-10-23 00:48
(1)
Poza tym nawet w spalinowych zespołach napędowych silnik spalinowy jest tylko generatorem prądu dla silników elektrycznych, które to de facto są jednostką napędową.
- 9 0
-
2013-10-23 12:06
Nie wiedziałem...
Patrz...warto czasem komentarze poczytać...
- 0 0
-
2013-10-22 19:45
akurat w takich warunkach silnik elektryczny sprawdza się znacznie lepiej niż spalinowy...
ale zamiast się uczyć lepiej pisac bzdury...
- 13 0
-
2013-10-22 21:29
polskie marudzenie
jak nie ma kolejki to polak marudzi
jak jest kolejka to znowu marudzi bo spaliny
człowieku keidy bedziesz zadowolony?- 14 1
-
2013-10-22 23:30
Elektryfikacja jest w planie
Elektryfikacja jest w planie i projekcie. Niemniej jednak poczeka do zakończenia elektryfikacji linii Gdynia - Kościerzyna. W końcu zmiana lokomotym (w składzie zespolonym!) na stacji Banino byłaby, co najmniej, spektakularnie głupia, i tylko teoretycznie możliwa. Wystarczy doczytać.
- 8 1
-
2013-10-22 17:34
Kasa (5)
Na pewno koszt budowy tych peronów to tylko 23,6 mln zł. Coś mało jak na budowę od podstaw stacji Gdynia Karwiny i przebudowa ulicy Wielkopolskiej? A gdzie jeszcze kasa na odbudowę i budowę kolejnych dwóch stacji?
- 20 1
-
2013-10-22 17:37
pojdzie z ue
i bedzie pan zadowolony :)
a tak powaznie to nie chce wiedziec czy ta linia PKM sie obroni finansowo.- 5 2
-
2013-10-22 19:47
cieszmy się, (2)
że platformerski Struk rzucił jakiekolwiek pieniądze. Bo analizująb budżet marszałkowski akurat Gdynia, w stosunku do liczby mieszkańców, jest niedofinansowa. No ale słabo by się platformers tłumaczył, dlaczego toto się nazywa kolej metropolitarna, a prowadzi tylko z wrzeszcza na lotnisko
- 6 2
-
2013-10-22 19:59
bo jest to najwazniejsza czesc
mial zrobic z Kartuz do Bytowa na poczatek?
Ta czesc powinna pozwolic oglosic sukces konieczny do dalszej rozbudowy sieci. Jakby zaczeli od peryferii to nikt nie chcialby tego finansowac.- 6 1
-
2013-10-22 22:32
cieszcie się
bo ten platformerski Struk finansuje wam jeszcze służbę zdrowia (wasze szpitale są wojewódzkie) i teatr muzyczny.
- 3 2
-
2013-10-23 10:41
Tyle to kosztuje
Po prostu przy każdej innej inwestycji jest tylu pośredników i wpada tyle łapówek, że koszt wpadnięcia na pomysł budowy czy remontu jest wyższy.
- 0 0
-
2013-10-22 17:34
do lotniska
dogodny transport na lotnisko - przypadek ? przynajmniej tyle mogą dla nas zrobić hehe
- 24 4
-
2013-10-22 17:40
a co z przystankiem Mały Kack/Witomino?? (3)
- 32 3
-
2013-10-22 17:41
to maly pikuś
zwolni pociag i tyle.
- 20 0
-
2013-10-22 18:26
Co się czepiasz. (1)
Zrobią 3 na krzyż kładki w Gdyni i wystarczy. Ważne, że w Gdańsku będzie ich 8 + 2 przebudowane. Reszt jest bez znaczenia. W końcu Gdynia to śledzie dla mieszkańców Gdańska, a dla władz ci od Szczurka, który z PełO nie jest więc nic się jej nie należy. A czemu kolej Pomorska? Bo całe Pomorze płaci ;)
- 6 15
-
2013-10-22 19:21
pewne rodzaje głupoty
zwalczyć można tylko szpadlem...
- 15 4
-
2013-10-22 17:42
NIE TYLKO STADIONY (2)
na stadiony jeździ się okazjonalnie.
Ten przystanek posłuży głównie pracownikom PPNT i Łużycka office- 44 6
-
2013-10-22 20:34
to też dobrze, nie jest źle gdy choć ktoś ma dobrze :)
- 12 0
-
2013-10-23 11:59
chcoiaz na redlowo jest 5 minut
to beda chyba dwa najblizsze przystanki smk, ten stadion i redlowo. Ale fajnie, ze pod sama prace bedzie mi jezdzilo, zawsze lepiej zima
- 1 0
-
2013-10-22 17:43
(19)
Szkoda, że Pomorska Kolej Metropolitalna będzie nią tylko z nazwy. Tylko w Gdańsku będzie budowana a nie na Pomorzu.
A co z dzielnicami Gdyni zachód? Karwiny, Dąbrowa Chwarzno oraz Witominem ?!?!?! Nie wspominając już o Obłużu i Pogórzu. A Żukowo, Chwaszczyno,Pruszcz itp. G..no a kolej metropolitalna. Z jakiej racji Gdańskowi kolej buduje województwo Pomorskie ?!?!?! Tam są podatki wszystkich Pomorzan.- 58 69
-
2013-10-22 18:50
(8)
Człowieku przeczytaj dokładnie ten artykuł zanim coś napiszesz. Kolej ta ma docierać m. in. do Kartuz , Kościerzyny i Bytowa. Już teraz ogłoszono przetarg na remont linii Kartuzy - Glińcz , także skończą się skoki na bandżi z mostu w Rutkach
- 16 7
-
2013-10-22 19:10
(3)
Człowieku, tam kolej jeździła pewnie przed twoim urodzeniem, a od lat nie jeździ. Czytaj ze zrozumieniem i poczytaj trochę historii albo zapytaj ojca (jeżeli stąd pochodzi)
- 4 9
-
2013-10-22 19:24
dokładnie (1)
Do bytowa jechało się elegancko pociągiem w latach 80-tych. Potem po kolei zaczęli odcinać kaszuby od świata, bo nierentownie im było. A obecnie udają jakby rewolucję przeprowadzali. Pojeździ rok, dwa i znowu zamkną linię jako deficytową. Skoro podobno nie opłacała się 20 lat temu, gdy mało kto miał auto, to teraz jest to wyjątkowo kuriozalny pomysł.
- 9 5
-
2013-10-22 21:31
Kto jechał w poniedziałek rano Słowackiego do pracy od strony Banina/Kartuz ten dobrze sobie zdaje sprawę jak ta kolej jest potrzebna.
- 14 2
-
2013-10-22 19:39
Zależy o jakim okresie mówisz. Przed wojną było bezpośrednie połączenie Kartuz parowozem z Gdańskiem. Po wojnie owszem jeździł pociąg linią 229 ale nie do Gdańska a do Pruszcza Gdańskiego. To powodowało nikłe zainteresowanie tą linią, aż do jej zamknięcia. Teraz dzięki podłączeniu Gdańska do sieci kolejowej od strony zachodniej, zniknie podział Kaszub wywodzący się z czasów WMG i II RP.
- 12 2
-
2013-10-22 19:15
(1)
"Kolej ta ma docierać m. in. do Kartuz , Kościerzyny i Bytowa."
Lata temu już jeździła. Kto ogłosił przetarg, PKM?
Czytaj ze zrozumieniem, tam przetarg ogłosiła PKP PLK a nie PKM głąbie- 1 9
-
2013-10-22 20:01
LATA temu jezdzila, potem zniszczono polaczenie przez Wrzeszcz
stad tez nie bylo sensu jechac z Kartuz do Pruszcza.
Teraz przy polaczenie z Wrzeszczem zaczyna miec to sens ponownie.- 9 0
-
2013-10-22 19:36
most w Rutkach jest poza odcinkiem Kartuzy - Glincz
- 2 0
-
2013-10-22 21:34
Dokładnie, poza tym PKM to nie tylko budowa nowych torów ale plan efektywnego zarządzania przewozami aby bzz one rentowne i obsługiwały jak najwięcej mieszkańców Pomorza.
- 1 0
-
2013-10-22 19:07
Przez Szczurka PKM w ogóle by nie powstała, bo od początku torpedował ten pomysł (7)
Do SKM i lotniska w Gdańsku też się nie dokłada, natomiast wyrzuca setki milionów złotych na lotnisko w Kosakowie, muzeum emigracji, infoboxy i trolejbusy stojące w korkach.
- 32 9
-
2013-10-22 19:49
gimbusy do gimnazjum (5)
Gdynia ma udziały zarówno w SKM jaki i Porcie Lotniczym. Zoooong
- 9 8
-
2013-10-22 20:02
posiadanie udzialow, a doplacanie to jest roznica (1)
poza tym, ile tych udzialow ma Gdynia i jaki wklad w rozwoj SKM wnosi?
- 14 2
-
2013-10-22 20:39
już wniosła swój udział
- 2 8
-
2013-10-22 22:29
przedszkolaku, gdynia ma udziały, owszem, ale ZNIKOME (2)
a korzysta na maxa z tego co inni zapłacili
- 13 3
-
2013-10-22 23:40
Tak, zacny gdańszczaninie (1)
Stolyce województwa obwarować ostrokołem i fosą.
Szkoda, że nikt w Gdańsku nie rozumie, że region jest silny swoją różnorodnością i bogactwem gmin. Wszystko co robi Gdynia, jest w Gdańsku traktowane z wrogością. Gdynia korzysta stosownie do udziałów (vide - stopień modernizacji przystanków SKM w Gdyni i Gdańsku). A argument, że SKM leci przez całą Gdynię to taki argument, że leci też przez Wejherowo, Rumię, Redę.... no i Gdańsk. Jakie to ma znaczenie?
Naprawdę, nikt i nic nie zagrozi pozycji Gdańska. To, że to miasto nie wygląda jak Wrocław czy Kraków, nie wykorzystuje swojego potencjału, to wina włodarzy tego miasta, a nie Gdyni. Mieszkańcy Gdyni kochają swoje miasto i chcą, aby władze województwa wsparły aspiracje mieszkańców. Niestety, pragnienia są jednostronne.- 5 9
-
2013-10-23 08:10
brawo
Twoja odpowiedź jest trochę za krótka, ale tak rzeczowa i "na temat", że mógłbyś spokojnie zostać rzecznikiem episkopatu.
- 5 5
-
2013-10-23 09:06
a w gdańsku takie pomysły jakieś ecs czy coś takiego stadion który stoi pusty zbudowany na bodajże trzy mecze a najlepsze to odizolowanie wyspy Sobieszewskiej most pontonowy zabytek ! tak naprawdę to wszędzie jest kicha ! niemniej Gdynia na tle Gdańska zdecydowanie lepiej wygląda
- 3 5
-
2013-10-22 22:42
dokładnie
o linii do Bojana i Wiczlina przez Polifarb, Dąbrowę w ogóle zapomnieli, zaś o linii na Oksywie, Babie Doły, (choć wojsko położyło zupełnie nowe tory z Rumii ze 3 lata temu) )zwyczajnie nie chcą myśleć i piszą zwymyslone kwoty ponad 900mln. za coś co właśnie powstało........brak słów
Pajace z Gdańska i z Urzędu Marszałkowskiego- 8 5
-
2013-10-23 12:26
PISIOROWE podejście do życia. Gratuluję i głosuj na Maciarewicza. ;))
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.